Správa železnic (SŽ) vyhlásila tendr na rozšíení Branického mostu přes Vltavu v Praze. Zahájení stavby se předpokládá letos v červenci, práce potrvají 13 měsíců. Předpokládané náklady dosahují 2,25 miliardy korun. ČTK to dnes sdělila mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová. Zvýšení kapacity branického mostu na dvě koleje umožní odklon vlaků během plánované rekonstrukce železničního mostu pod Vyšehradem. Cílem vyhlášeného tendru je vybudování druhé traťové koleje v úseku od odbočky Tunel, která se nachází před Branickým mostem, do stanice Praha-Krč. Současně vznikne odbočka Spořilov, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou.
Práce budou dále zahrnovat sanaci Branického mostu, vybudování nového přemostění Údolní ulice a výstavbu technologických objektů v Krči a na Spořilově. Na dosud jednokolejné zastávce Praha-Kačerov vznikne nové nástupiště dlouhé 220 metrů, přestup na metro a autobusy MHD zajistí nová lávka.
Správa železnic vyhlásila tendr na rozšíení Branického mostu přes Vltavu v Praze. Zahájení stavby se předpokládá letos v červenci, práce potrvají 13 měsíců. Předpokládané náklady dosahují 2,25 miliardy korun. ČTK to dnes sdělila mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová. Zvýšení kapacity branického mostu na dvě koleje umožní odklon vlaků během plánované rekonstrukce železničního mostu pod Vyšehradem. Cílem vyhlášeného tendru je vybudování druhé traťové koleje v úseku od odbočky Tunel, která se nachází před Branickým mostem, do stanice Praha-Krč. Současně vznikne odbočka Spořilov, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou.
Práce budou dále zahrnovat sanaci Branického mostu, vybudování nového přemostění Údolní ulice a výstavbu technologických objektů v Krči a na Spořilově. Na dosud jednokolejné zastávce Praha-Kačerov vznikne nové nástupiště dlouhé 220 metrů, přestup na metro a autobusy MHD zajistí nová lávka.