Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Tatra T77 z roku 1934 je český zázrak. Nyní je k mání plně zrestaurovaný model

RM Sotheby's přijíždí 3.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
23 ledna, 2023
4 min. čtení
Zdroj: RM Sotheby's

Zdroj: RM Sotheby's

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

března na floridský ostrov Amelia Island, kde se koná aukce plná starých i nových automobilových pokladů. Mezi nejneobvyklejší vozy na seznamu aukčního domu patří vzácná a výjimečně zrestaurovaná Tatra T77, jeden z mála dochovaných vozů a zcela jistě jeden z mála, které se v současné době objevily na trhu. Tatry jsou automobilovým unikátem a získaným vkusem, ale pro znalce designu je málokterý vůz tak poutavý a historicky významný jako ty, které vyrobila tato československá značka.

Společnost, která byla založena jako automobilka v roce 1897, je známá především díky svým elegantním luxusním modelům, které vyvinula před druhou světovou válkou, kdy ji ovládli nacisté a po jejich porážce převzali komunisté. V roce 1934 se světu představila Tatra T77. Navrhli ji Rakušan Hans Ledwinka a Němec Erich Übelacker za přispění Paula Jaraye, aerodynamického inženýra letounu Zeppelin, a tento model dodnes patří mezi nejadrenalinovější silniční automobily. Byl to zcela jistě první sériově vyráběný vůz, jehož hlavním cílem bylo podvádět vzduch.

V letech 1934 až 1936, kdy byla Tatra T77 nahrazena modelem T77a, bylo vyrobeno pouze 106 exemplářů. Celkem bylo do roku 1938 vyrobeno pouze 249 modelů T77 a T77a a v současné době je známo pouze pět exemplářů na celém světě, které jsou zrestaurované a pojízdné.

Zdroj: RM Sotheby’s

Čtyřdveřový sedan se skládá z karoserie postavené na lisovaném ocelovém podvozku skříňového průřezu a vyznačuje se výraznou zadní ploutví, která se táhne od zátylku zadního okna až k patě zadního nárazníku. Tatra nepřipomínala nic jiného než automobilovou obdobu prehistorického Dimetrodona, ale stejně neobvyklá byla i pod svou slupkou. Pod jejím žebrovaným zadním víkem se ukrýval vzduchem chlazený osmiválec o objemu 3,0 litru, který dosahoval výkonu 60 k. Pro model Tatra 77a byl vyvinut osmiválec zvětšený na 3,4 litru s výkonem 75 k. Oba modely používají čtyřstupňovou převodovku. Motor Tatra byl na svou dobu pokrokový, měl horní ventily v půlkulových spalovacích komorách a mazání olejového systému se suchou vanou. Zavěšení bylo nezávislé se zadními výkyvnými nápravami a metalurgie byla špičková – na části karoserie, motoru, převodovky a zavěšení byl použit hořčík.

V roce 1934 napsal nadšený Vilém Heinz v publikaci Motor Journal: „Vůz udržel rychlost 145 km/h, má úžasné jízdní vlastnosti, projíždí zatáčky rychlostí, která je šílená a zároveň bezpečná, a zdá se, že prostě letí na jakékoliv silnici… Je to vůz, který otevírá nové perspektivy konstrukce automobilů a automobilové praxe.“

Pokud existuje podobnost mezi Tatrou a Volkswagenem, je to proto, že Ferdinand Porsche, autor VW Brouk, a Hans Ledwinka z Tatry často diskutovali o návrhu Hitlerova „lidového auta“. Tatra dokonce žalovala Volkswagen za kopírování svého typu 97 z roku 1936, soudní spor byl zastaven, když Německo převzalo továrnu Tatra s invazí do Československa v roce 1938. Je příhodné, že německá armáda si oblíbila výkonné Tatry, později nazývané „česká tajná zbraň“, a to kvůli mnoha smrtelným nehodám těžkého vozu s ohonem, jehož nepředvídatelné chování ve vysokých rychlostech zabilo mnoho německých důstojníků se sklonem k projíždění zatáček nadměrnou rychlostí.

Advertisement
Zdroj: RM Sotheby’s

Tento vůz je devátým vyrobeným sériovým podvozkem. Jeho původním majitelem byl hrabě Jaromír Egon Czernin-Morzin, který se s ním v roce 1935 vydal na cestu po italských Alpách a vlastnil jej pouze jeden rok. Přestože jeho meziprodukce není známa, předpokládá se, že jezdil až do poloviny 70. let, poté byl odstaven ve stodole na Slovensku. V roce 2005 jej získal německý sběratel, který jej v roce 2007 předal odesílateli, jenž vůz převezl do Spojených států a v roce 2012 zahájil komplexní renovaci, která byla dokončena v roce 2022 a stála více než 1 milion dolarů.

Příběh této renovace zahrnuje výrobu mnoha složitých mechanických součástí a ozdobných prvků, včetně jasanových rámů pod původními plechy, kol a nárazníků. Desetiletý projekt provedla společnost International Auto Restoration z Oak Lawn ve státě Ill. Přítomní, až vůz překročí dražební blok, budou bezpochyby svědky nejlepšího existujícího exempláře tohoto modelu.

března na floridský ostrov Amelia Island, kde se koná aukce plná starých i nových automobilových pokladů. Mezi nejneobvyklejší vozy na seznamu aukčního domu patří vzácná a výjimečně zrestaurovaná Tatra T77, jeden z mála dochovaných vozů a zcela jistě jeden z mála, které se v současné době objevily na trhu. Tatry jsou automobilovým unikátem a získaným vkusem, ale pro znalce designu je málokterý vůz tak poutavý a historicky významný jako ty, které vyrobila tato československá značka.Společnost, která byla založena jako automobilka v roce 1897, je známá především díky svým elegantním luxusním modelům, které vyvinula před druhou světovou válkou, kdy ji ovládli nacisté a po jejich porážce převzali komunisté. V roce 1934 se světu představila Tatra T77. Navrhli ji Rakušan Hans Ledwinka a Němec Erich Übelacker za přispění Paula Jaraye, aerodynamického inženýra letounu Zeppelin, a tento model dodnes patří mezi nejadrenalinovější silniční automobily. Byl to zcela jistě první sériově vyráběný vůz, jehož hlavním cílem bylo podvádět vzduch.V letech 1934 až 1936, kdy byla Tatra T77 nahrazena modelem T77a, bylo vyrobeno pouze 106 exemplářů. Celkem bylo do roku 1938 vyrobeno pouze 249 modelů T77 a T77a a v současné době je známo pouze pět exemplářů na celém světě, které jsou zrestaurované a pojízdné.Čtyřdveřový sedan se skládá z karoserie postavené na lisovaném ocelovém podvozku skříňového průřezu a vyznačuje se výraznou zadní ploutví, která se táhne od zátylku zadního okna až k patě zadního nárazníku. Tatra nepřipomínala nic jiného než automobilovou obdobu prehistorického Dimetrodona, ale stejně neobvyklá byla i pod svou slupkou. Pod jejím žebrovaným zadním víkem se ukrýval vzduchem chlazený osmiválec o objemu 3,0 litru, který dosahoval výkonu 60 k. Pro model Tatra 77a byl vyvinut osmiválec zvětšený na 3,4 litru s výkonem 75 k. Oba modely používají čtyřstupňovou převodovku. Motor Tatra byl na svou dobu pokrokový, měl horní ventily v půlkulových spalovacích komorách a mazání olejového systému se suchou vanou. Zavěšení bylo nezávislé se zadními výkyvnými nápravami a metalurgie byla špičková – na části karoserie, motoru, převodovky a zavěšení byl použit hořčík.V roce 1934 napsal nadšený Vilém Heinz v publikaci Motor Journal: „Vůz udržel rychlost 145 km/h, má úžasné jízdní vlastnosti, projíždí zatáčky rychlostí, která je šílená a zároveň bezpečná, a zdá se, že prostě letí na jakékoliv silnici… Je to vůz, který otevírá nové perspektivy konstrukce automobilů a automobilové praxe.“Pokud existuje podobnost mezi Tatrou a Volkswagenem, je to proto, že Ferdinand Porsche, autor VW Brouk, a Hans Ledwinka z Tatry často diskutovali o návrhu Hitlerova „lidového auta“. Tatra dokonce žalovala Volkswagen za kopírování svého typu 97 z roku 1936, soudní spor byl zastaven, když Německo převzalo továrnu Tatra s invazí do Československa v roce 1938. Je příhodné, že německá armáda si oblíbila výkonné Tatry, později nazývané „česká tajná zbraň“, a to kvůli mnoha smrtelným nehodám těžkého vozu s ohonem, jehož nepředvídatelné chování ve vysokých rychlostech zabilo mnoho německých důstojníků se sklonem k projíždění zatáček nadměrnou rychlostí.Tento vůz je devátým vyrobeným sériovým podvozkem. Jeho původním majitelem byl hrabě Jaromír Egon Czernin-Morzin, který se s ním v roce 1935 vydal na cestu po italských Alpách a vlastnil jej pouze jeden rok. Přestože jeho meziprodukce není známa, předpokládá se, že jezdil až do poloviny 70. let, poté byl odstaven ve stodole na Slovensku. V roce 2005 jej získal německý sběratel, který jej v roce 2007 předal odesílateli, jenž vůz převezl do Spojených států a v roce 2012 zahájil komplexní renovaci, která byla dokončena v roce 2022 a stála více než 1 milion dolarů.Příběh této renovace zahrnuje výrobu mnoha složitých mechanických součástí a ozdobných prvků, včetně jasanových rámů pod původními plechy, kol a nárazníků. Desetiletý projekt provedla společnost International Auto Restoration z Oak Lawn ve státě Ill. Přítomní, až vůz překročí dražební blok, budou bezpochyby svědky nejlepšího existujícího exempláře tohoto modelu.
Tagy: alternativní investiceautoautomotoSotheby´sTatra T77

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      07:24

      Trump oznamuje „masivní“ obchodní dohodu s Japonskem, celní sazba stanovena na 15 %

      07:12

      ConocoPhillips se blíží prodeji aktiv v Oklahomě společnosti Stone Ridge Energy, uvádějí zdroje

      07:00

      Mexická banka Banorte zaznamenala 4% nárůst zisku díky růstu úvěrového portfolia

      06:48

      Delta plánuje využít umělou inteligenci při stanovování cen letenek, což vyvolalo kritiku amerických zákonodárců

      06:36

      Comcast a Charter využijí 5G od T-Mobile pro své mobilní služby

      06:24

      Mexický telekomunikační gigant America Movil se ve druhém čtvrtletí vrátil do zisku

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Unsplash
      Akcie

      Nejnovější přírůstek pro slavný index S&P 500? The Trade Desk

      22 července, 2025

      Tato společnost má před sebou stále obrovské dlouhodobé příležitosti. Společnost The Trade Desk (TTD) má za sebou turbulentní období, ale...

      Zdroj: Shutterstock

      UBS doporučuje akcie Albertsons ke koupi a předpovídá až 35% růst

      22 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      JPMorgan i po 22% růstu dál láká investory. Přidají se další zisky v roce 2025?

      22 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Analytici vidí příležitosti v akciích QXO Inc. a Pinterest

      22 července, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Netflix: Výrazné tržby a vyšší marže. Jaký bude dlouhodobý trend?

      21 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Figma míří na tržní hodnotu 16,4 miliardy dolarů díky oživení technologických IPO

      21 července, 2025

      Společnost Figma, známá jako jeden z lídrů v oblasti cloudového designového softwaru, se chystá vstoupit na newyorskou burzu s plánovanou...

      Nejčtenější zprávy.

      Nejnovější přírůstek pro slavný index S&P 500? The Trade Desk

      22 července, 2025

      35bilionová tržní příležitost SoFi, které investoři (zatím) nevěnují pozornost

      21 července, 2025

      TSMC překvapila silným růstem zisku a vstoupila do klubu bilionových firem

      19 července, 2025

      S&P 500 poprvé uzavřel nad 6 300 body; pozornost se upírá na výsledky

      21 července, 2025

      American Express těží z chuti utrácet. Výdaje rostou i v luxusních kategoriích

      19 července, 2025

      S&P 500 navzdory výkyvům v odvětví čipů uzavřel na rekordní úrovni

      22 července, 2025

      Hospodářské výsledky společností Philip Morris a Sherwin-Williams

      23 července, 2025

      Wall Street zvyšuje nároky. Ani dobré výsledky už investorům nestačí

      20 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.