Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Tatra T77 z roku 1934 je český zázrak. Nyní je k mání plně zrestaurovaný model

RM Sotheby's přijíždí 3.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
23 ledna, 2023
4 min. čtení
Zdroj: RM Sotheby's

Zdroj: RM Sotheby's

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

března na floridský ostrov Amelia Island, kde se koná aukce plná starých i nových automobilových pokladů. Mezi nejneobvyklejší vozy na seznamu aukčního domu patří vzácná a výjimečně zrestaurovaná Tatra T77, jeden z mála dochovaných vozů a zcela jistě jeden z mála, které se v současné době objevily na trhu. Tatry jsou automobilovým unikátem a získaným vkusem, ale pro znalce designu je málokterý vůz tak poutavý a historicky významný jako ty, které vyrobila tato československá značka.

Společnost, která byla založena jako automobilka v roce 1897, je známá především díky svým elegantním luxusním modelům, které vyvinula před druhou světovou válkou, kdy ji ovládli nacisté a po jejich porážce převzali komunisté. V roce 1934 se světu představila Tatra T77. Navrhli ji Rakušan Hans Ledwinka a Němec Erich Übelacker za přispění Paula Jaraye, aerodynamického inženýra letounu Zeppelin, a tento model dodnes patří mezi nejadrenalinovější silniční automobily. Byl to zcela jistě první sériově vyráběný vůz, jehož hlavním cílem bylo podvádět vzduch.

V letech 1934 až 1936, kdy byla Tatra T77 nahrazena modelem T77a, bylo vyrobeno pouze 106 exemplářů. Celkem bylo do roku 1938 vyrobeno pouze 249 modelů T77 a T77a a v současné době je známo pouze pět exemplářů na celém světě, které jsou zrestaurované a pojízdné.

Zdroj: RM Sotheby’s

Čtyřdveřový sedan se skládá z karoserie postavené na lisovaném ocelovém podvozku skříňového průřezu a vyznačuje se výraznou zadní ploutví, která se táhne od zátylku zadního okna až k patě zadního nárazníku. Tatra nepřipomínala nic jiného než automobilovou obdobu prehistorického Dimetrodona, ale stejně neobvyklá byla i pod svou slupkou. Pod jejím žebrovaným zadním víkem se ukrýval vzduchem chlazený osmiválec o objemu 3,0 litru, který dosahoval výkonu 60 k. Pro model Tatra 77a byl vyvinut osmiválec zvětšený na 3,4 litru s výkonem 75 k. Oba modely používají čtyřstupňovou převodovku. Motor Tatra byl na svou dobu pokrokový, měl horní ventily v půlkulových spalovacích komorách a mazání olejového systému se suchou vanou. Zavěšení bylo nezávislé se zadními výkyvnými nápravami a metalurgie byla špičková – na části karoserie, motoru, převodovky a zavěšení byl použit hořčík.

V roce 1934 napsal nadšený Vilém Heinz v publikaci Motor Journal: „Vůz udržel rychlost 145 km/h, má úžasné jízdní vlastnosti, projíždí zatáčky rychlostí, která je šílená a zároveň bezpečná, a zdá se, že prostě letí na jakékoliv silnici… Je to vůz, který otevírá nové perspektivy konstrukce automobilů a automobilové praxe.“

Pokud existuje podobnost mezi Tatrou a Volkswagenem, je to proto, že Ferdinand Porsche, autor VW Brouk, a Hans Ledwinka z Tatry často diskutovali o návrhu Hitlerova „lidového auta“. Tatra dokonce žalovala Volkswagen za kopírování svého typu 97 z roku 1936, soudní spor byl zastaven, když Německo převzalo továrnu Tatra s invazí do Československa v roce 1938. Je příhodné, že německá armáda si oblíbila výkonné Tatry, později nazývané „česká tajná zbraň“, a to kvůli mnoha smrtelným nehodám těžkého vozu s ohonem, jehož nepředvídatelné chování ve vysokých rychlostech zabilo mnoho německých důstojníků se sklonem k projíždění zatáček nadměrnou rychlostí.

Advertisement
Zdroj: RM Sotheby’s

Tento vůz je devátým vyrobeným sériovým podvozkem. Jeho původním majitelem byl hrabě Jaromír Egon Czernin-Morzin, který se s ním v roce 1935 vydal na cestu po italských Alpách a vlastnil jej pouze jeden rok. Přestože jeho meziprodukce není známa, předpokládá se, že jezdil až do poloviny 70. let, poté byl odstaven ve stodole na Slovensku. V roce 2005 jej získal německý sběratel, který jej v roce 2007 předal odesílateli, jenž vůz převezl do Spojených států a v roce 2012 zahájil komplexní renovaci, která byla dokončena v roce 2022 a stála více než 1 milion dolarů.

Chcete využít této příležitosti?

Příběh této renovace zahrnuje výrobu mnoha složitých mechanických součástí a ozdobných prvků, včetně jasanových rámů pod původními plechy, kol a nárazníků. Desetiletý projekt provedla společnost International Auto Restoration z Oak Lawn ve státě Ill. Přítomní, až vůz překročí dražební blok, budou bezpochyby svědky nejlepšího existujícího exempláře tohoto modelu.

března na floridský ostrov Amelia Island, kde se koná aukce plná starých i nových automobilových pokladů. Mezi nejneobvyklejší vozy na seznamu aukčního domu patří vzácná a výjimečně zrestaurovaná Tatra T77, jeden z mála dochovaných vozů a zcela jistě jeden z mála, které se v současné době objevily na trhu. Tatry jsou automobilovým unikátem a získaným vkusem, ale pro znalce designu je málokterý vůz tak poutavý a historicky významný jako ty, které vyrobila tato československá značka.Společnost, která byla založena jako automobilka v roce 1897, je známá především díky svým elegantním luxusním modelům, které vyvinula před druhou světovou válkou, kdy ji ovládli nacisté a po jejich porážce převzali komunisté. V roce 1934 se světu představila Tatra T77. Navrhli ji Rakušan Hans Ledwinka a Němec Erich Übelacker za přispění Paula Jaraye, aerodynamického inženýra letounu Zeppelin, a tento model dodnes patří mezi nejadrenalinovější silniční automobily. Byl to zcela jistě první sériově vyráběný vůz, jehož hlavním cílem bylo podvádět vzduch.V letech 1934 až 1936, kdy byla Tatra T77 nahrazena modelem T77a, bylo vyrobeno pouze 106 exemplářů. Celkem bylo do roku 1938 vyrobeno pouze 249 modelů T77 a T77a a v současné době je známo pouze pět exemplářů na celém světě, které jsou zrestaurované a pojízdné.Čtyřdveřový sedan se skládá z karoserie postavené na lisovaném ocelovém podvozku skříňového průřezu a vyznačuje se výraznou zadní ploutví, která se táhne od zátylku zadního okna až k patě zadního nárazníku. Tatra nepřipomínala nic jiného než automobilovou obdobu prehistorického Dimetrodona, ale stejně neobvyklá byla i pod svou slupkou. Pod jejím žebrovaným zadním víkem se ukrýval vzduchem chlazený osmiválec o objemu 3,0 litru, který dosahoval výkonu 60 k. Pro model Tatra 77a byl vyvinut osmiválec zvětšený na 3,4 litru s výkonem 75 k. Oba modely používají čtyřstupňovou převodovku. Motor Tatra byl na svou dobu pokrokový, měl horní ventily v půlkulových spalovacích komorách a mazání olejového systému se suchou vanou. Zavěšení bylo nezávislé se zadními výkyvnými nápravami a metalurgie byla špičková – na části karoserie, motoru, převodovky a zavěšení byl použit hořčík.V roce 1934 napsal nadšený Vilém Heinz v publikaci Motor Journal: „Vůz udržel rychlost 145 km/h, má úžasné jízdní vlastnosti, projíždí zatáčky rychlostí, která je šílená a zároveň bezpečná, a zdá se, že prostě letí na jakékoliv silnici… Je to vůz, který otevírá nové perspektivy konstrukce automobilů a automobilové praxe.“Pokud existuje podobnost mezi Tatrou a Volkswagenem, je to proto, že Ferdinand Porsche, autor VW Brouk, a Hans Ledwinka z Tatry často diskutovali o návrhu Hitlerova „lidového auta“. Tatra dokonce žalovala Volkswagen za kopírování svého typu 97 z roku 1936, soudní spor byl zastaven, když Německo převzalo továrnu Tatra s invazí do Československa v roce 1938. Je příhodné, že německá armáda si oblíbila výkonné Tatry, později nazývané „česká tajná zbraň“, a to kvůli mnoha smrtelným nehodám těžkého vozu s ohonem, jehož nepředvídatelné chování ve vysokých rychlostech zabilo mnoho německých důstojníků se sklonem k projíždění zatáček nadměrnou rychlostí.Tento vůz je devátým vyrobeným sériovým podvozkem. Jeho původním majitelem byl hrabě Jaromír Egon Czernin-Morzin, který se s ním v roce 1935 vydal na cestu po italských Alpách a vlastnil jej pouze jeden rok. Přestože jeho meziprodukce není známa, předpokládá se, že jezdil až do poloviny 70. let, poté byl odstaven ve stodole na Slovensku. V roce 2005 jej získal německý sběratel, který jej v roce 2007 předal odesílateli, jenž vůz převezl do Spojených států a v roce 2012 zahájil komplexní renovaci, která byla dokončena v roce 2022 a stála více než 1 milion dolarů. Chcete využít této příležitosti?Příběh této renovace zahrnuje výrobu mnoha složitých mechanických součástí a ozdobných prvků, včetně jasanových rámů pod původními plechy, kol a nárazníků. Desetiletý projekt provedla společnost International Auto Restoration z Oak Lawn ve státě Ill. Přítomní, až vůz překročí dražební blok, budou bezpochyby svědky nejlepšího existujícího exempláře tohoto modelu.
Tagy: alternativní investiceautoautomotoSotheby´sTatra T77

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      10:55

      Je Trump tím, kdo drží BRICS pohromadě?

      10:47

      Trump, Fed, Rusko a další: BCA nabízí taktický pohled na situaci

      10:32

      Co sledujeme u akcií Broadcom?

      10:15

      Co se tento týden dělo u Google (Alphabet)?

      10:00

      Ciena Corp. mění pravidla pomyslné hry

      09:55

      Má Figma po IPO už to nejlepší za sebou?

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Wall Street sází na společnosti DraftKings a Flutter před startem NFL

      4 září, 2025

      Wall Street se před zahájením nové sezóny NFL soustředí na online sázkové platformy, především na DraftKings a Flutter Entertainment, vlastníka...

      Zdroj: Unsplash

      Nejlepší akcie v oblasti kosmetiky, které stojí za pozornost

      4 září, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Společnost Brinker International míří k růstu o více než 30 %

      4 září, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Pure Storage je rychle rostoucí hráč na poli datových úložišť a AI

      4 září, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Meta Platforms je stále dominantní hráč v reklamě a vývoji AI

      4 září, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Evercore očekává nové rekordy S&P 500 díky umělé inteligenci

      2 září, 2025

      Současný akciový trh je často přirovnáván k technologické rally z konce devadesátých let.

      Nejčtenější zprávy.

      Nvidia může do 3 let výrazně posílit díky AI a datovým centrům

      5 září, 2025

      Finanční trhy před očekávaným reportem o pracovním trhu vzrostly

      4 září, 2025

      Index S&P 500 klesá kvůli nejistotě ohledně Trumpových cel

      2 září, 2025

      S&P 500 dosáhl rekordního uzavření, rostou naděje na snížení úrokových sazeb

      4 září, 2025

      Americké akcie klesají kvůli neustálé nejistotě ohledně cel

      2 září, 2025

      S&P 500 zakončuje seanci níže, zaměstnanost vyvolávají obavy

      5 září, 2025

      AMD se propadá, konkurence získává náskok v závodě o AI čipy

      6 září, 2025

      S&P 500 uzavřel seanci výše díky posílení akcií společnosti Alphabet

      3 září, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Klarna

      Datum IPO: 10 září, 2025
      Potenciální ocenění: 13 - 14 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.