Právě teď stojí za to sledovat nebo případně koupit čínské akcie společností JD.com (JD), Pinduoduo (PDD), Canadian Solar (CSIQ), BYD (BYDDF) a Trip.com (TCOM).
Pro čínské akcie to bylo několik těžkých let. Ekonomiku zasáhla pandemie Covid a pekingská politika nulové koncentrace Covid. Mezitím byly hlavním protivětrem regulační zásahy proti technologickým a datovým firmám, jako jsou Alibaba (BABA), Tencent (TCEHY) a NetEase (NTES). Obavy vzbuzuje obchodní napětí v USA, kde Bílý dům zakázal dodávky klíčových čipových technologií do Číny, spolu s cly a dalšími omezeními na čínské zboží.
Zdá se, že technologické restrikce se zmírnily, protože přidružená společnost Alibaba Ant Group právě získala povolení k navýšení kapitálu.
Zdroj: Getty Images
Čína mezitím rychle ruší přísná omezení týkající se Covidu. Dne 8. ledna zrušila pravidla karantény Covid pro příchozí cestující.
S ukončením výluk a dalších přísných kroků dochází k masivní vlně. Existují však určité náznaky, že počet případů v klíčových městech vrcholí.
Ačkoli současným nejlepším čínským akciím, které je třeba koupit nebo sledovat, vévodí hry z oblasti elektronického obchodu, nezapomínejte ani na startupy v oblasti elektromobilů, jako jsou Nio (NIO) a Li Auto (LI). Stejně jako globální gigant BYD (BYDDF) se všechny snaží na největším světovém trhu s elektromobily porazit společnost Tesla (TSLA).
Tencent, NetEase a Baidu (BIDU) jsou dalšími internetovými giganty, které je třeba následovat.
Akcie společnosti JD.com JD.com je čínskou firmou číslo 2 v oblasti elektronického obchodování, hned za Alibabou.
Již několik let je trvale zisková a od roku 2018 každoročně roste. V posledních dvou čtvrtletích se růst zisku zrychlil a ve 3. čtvrtletí vzrostl o 80 %. Růst tržeb se však již šest čtvrtletí po sobě zpomaluje, a to na pouhé 1 %, a to v souvislosti s odstávkami kvůli pandemii covid a souvisejícími poruchami.
Zásah proti velkým internetovým platformám, který sice dopadl tvrději na Alibabu a Tencent, přesto zatížil akcie JD.com.
Akcie JD.com dosáhly v únoru 2021 vrcholu na úrovni 108,29 a 24. října 2022 se propadly na covidové minimum 33,17. Od té doby se akcie rozběhly vzhůru, začátkem listopadu překonaly 50denní hranici a poprvé za téměř rok se vrátily nad 200denní hranici. Akcie se 3. ledna od 200denní odrazily, i když zisky snížily.
Společnost JD.com se 4. ledna vyhoupla nad čtyřtýdenní těsný útvar, který byl téměř plochou základnou. Akcie se však nyní rozšířily z nákupního bodu 61,50.
Podtrženo a sečteno: Akcie JD.com není vhodné kupovat.
Akcie společnosti BYD Společnost BYD je největším výrobcem elektromobilů na světě, včetně plně elektrických bateriových elektromobilů (BEV) a plug-in hybridů s velkým dojezdem (PHEV). V celosvětovém prodeji BEV stále zaostává za společností Tesla, ale tento náskok snižuje.
BYD je největším čínským výrobcem BEV a nedávno se stal největším čínským výrobcem automobilů.
Zdroj: Getty Images
Společnost BYD 2. ledna oznámila, že v prosinci prodala 235 197 plně elektrických BEV a plug-in hybridů, což je čtvrtý rekord v řadě, ačkoli oproti listopadu vzrostl jen o 2,1 %. Prodej vzrostl o 150 % oproti předchozímu roku. Mezi 234 598 osobními vozy bylo 111 939 prodaných vozů BEV, což je o 132 % více než před rokem, ale o něco méně než v listopadu (113 915 vozů). Prodeje PHEV vzrostly o 176 % na 122 659 kusů a překonaly listopadových 116 027 kusů.
Společnost BYD prodala ve 4. čtvrtletí 683 440 vozů, což je o 157 % více než před rokem a o 27 % více než ve 3. čtvrtletí. V roce 2022 se prodeje zvýšily o 209 % na 1 863 494 vozů BEV a PHEV.
Dne 22. prosince jeden z vrcholových manažerů uvedl, že infekce Covid mezi zaměstnanci snižuje výrobu o 2 000-3 000 vozidel denně. Uvedl, že celoroční dodávky se budou pohybovat kolem 1,88 milionu, což znamená prosincové dodávky kolem 247 000-250 000 kusů.
Skutečné prosincové a celoroční prodeje naznačují větší dopad Covidu, než společnost BYD předpokládala 22. prosince.
Společnost plánuje v roce 2023 prodat čtyři miliony NEV.
Zisk společnosti BYD za 3. čtvrtletí vzrostl v místní měně o 350 % a upravený zisk o 923 %. Tržby vyskočily o 116 %.
Gigant v oblasti elektromobilů se pohybuje na cenové škále od vozidel s mírnou cenou. Model BYD Seal má velmi podobné parametry jako Tesla Model 3, ale je výrazně levnější.
Zdroj: Getty Images
Jeho 90% jednotka Denza nedávno uvedla na trh minivan D9, jehož cena začíná na 50 000 USD. Jednotka Denza, kterou z 10 % vlastní Mercedes, uvede na trh SUV na začátku roku 2023.
Společnost BYD uvedla 5. ledna na trh svou superprémiovou značku Yangwang, což znamená „vzhlížet vzhůru“, a představila terénní SUV a superauto, přičemž cena obou začíná na 1 milionu jenů. ($145,000). Zatím není známo, kdy budou uvedeny na trh.
Výrobce elektromobilů plánuje v letošním roce uvést na trh také personalizovanou značku.
Společnost BYD je uprostřed masivní globální expanze, nedávno zahájila prodej v Austrálii, Singapuru, na Novém Zélandu a v několika evropských zemích. Na začátku roku 2023 se chystá zahájit dodávky v Thajsku a mezi nové trhy patří Japonsko, Indie, Mexiko a Malajsie.
V Thajsku staví továrnu a bude tak činit i v Brazílii.
BYD si vyrábí vlastní čipy a baterie, což v posledních letech pomohlo omezit problémy v dodavatelském řetězci. Dodává baterie pro elektromobily jiných výrobců, včetně společností Ford Motor (F), Toyota (TM) a Tesla.
Je také velkým hráčem v oblasti bateriových úložišť pro domácí nebo komunální projekty. Tato činnost se může dále rozvíjet, protože výroba baterií se zvyšuje nad rámec vlastních potřeb společnosti BYD v oblasti elektromobilů.
Akcie BYD dosáhly 25. listopadu nejnižší hodnoty na medvědím trhu 21,29, zčásti kvůli čínským výlukám. S tím, jak se omezení zmírnila, se však akcie BYDDF poněkud zotavily. Akcie se odrazily od 50denní hranice na začátku roku 2023. K dosažení 200denní linie však mají akcie BYD ještě značný odstup.
Zdroj: Reuters
Společnost BYD je kótována v Hongkongu a Šen-čenu a v USA se obchoduje mimoburzovně, takže BYDDF může být náchylná k minigapům.
Společnost Berkshire Hathaway (BRKB) Warrena Buffetta je dlouhodobým významným investorem do společnosti BYD. Společnost Berkshire však prodala část svých akcií typu H ve společnosti BYD v sedmi krocích, počínaje koncem srpna. Poslední, 3. ledna, byl zveřejněn 9. ledna. Berkshire stále vlastní více než 6 % společnosti BYD, a to na základě všech tříd akcií.
Sečteno a podtrženo: Akcie BYD není vhodné kupovat.
Akcie společnosti Canadian Solar Společnost Canadian Solar sice technicky sídlí v kanadském Ontariu, ale z velké části jde o čínskou společnost. Vyrábí a instaluje solární moduly a vyvíjí a staví solární elektrárny.
Zisk na akcii společnosti Canadian Solar v letech 2019, 2020 a 2021 klesl, ale v roce 2022 se očekává více než dvojnásobný nárůst a v roce 2023 nárůst o 68 %. V posledních dvou čtvrtletích vzrostl zisk na akcii o 494 % a 167 %.
Akcie CSIQ dosáhly 18. srpna 52týdenního maxima 47,69, ale poté se 24. října propadly na 27,38. Akcie se 6. ledna vyšplhaly nad 50denní a 200denní linii, čímž prolomily strmý klesající trend a nabídly brzký vstup.
Podtrženo, sečteno: Akcie CSIQ je vhodné koupit.
Akcie Pinduoduo Pinduoduo je po Alibabě a JD.com třetím hráčem na poli elektronického obchodování v Číně. V posledních měsících však překonává své větší konkurenty, protože se zaměřuje na výhodné nákupy, které jsou pro spotřebitele v těžké ekonomice atraktivní.
Růst tržeb se za poslední tři čtvrtletí zrychlil z 5 % na 50 %. Ve třetím čtvrtletí, které bylo oznámeno 28. listopadu, vzrostl zisk společnosti Pinduoduo o 256 %.
Akcie PDD dosáhly v únoru 2021 nejvyšší hodnoty 212,60 a 15. března 2022 se propadly na 23,21. Od té doby však akcie společnosti Pinduoduo vykazují volatilní trend růstu.
Akcie PDD se 28. listopadu po výsledcích hospodaření vyhouply ze 47 % hluboké základny a za celý týden vzrostly o 31 % na 52týdenní maximum. Akcie pokračovaly v růstu, než se stáhly zpět. Pinduoduo se odrazily zpět nad 21denní linii a stanovily nová maxima pro začátek roku 2023. Neexistuje však žádný jasný nákupní bod.
Podtrženo a sečteno: Akcie PDD není vhodné kupovat.
Akcie Trip.com Trip.com je čínská online cestovní společnost, která působí pod několika značkami a v mnoha zemích. Čína ruší pravidla cestovní karantény v rámci širších změn politiky Covid, které by měly podpořit cestování do Číny.
Společnost Trip.com je v minulosti zisková, ačkoli v 1. a 2. čtvrtletí vykázala ztráty a její tržby ve 2. čtvrtletí klesly o 34 % oproti předchozímu roku.
Trip.com vykázal 14. prosince nárůst zisku za 3. čtvrtletí o 69 %. Tržby vzrostly o 16,5 %, což je nejlepší nárůst za posledních pět čtvrtletí.
V roce 2023 se očekává prudký nárůst zisku.
Akcie TCOM dosáhly v březnu devítiletého minima 14,29. Od té doby se akcie Trip.com zotavily. Pokus o proražení koncem srpna selhal a akcie ustoupily na 19,25. Poté se však volatilním způsobem odrazily od dna a zaznamenaly řadu vysoce objemových zisků. Akcie TCOM se 28. listopadu odrazily od 50denní linie a pokračovaly v běhu, až nakonec 30. listopadu překonaly rezistenci kolem 30-31. listopadu.
Nyní jsou akcie rozšířené a prudce rostou na pozadí všeobecného optimismu v Číně, zejména v oblasti cestovního ruchu.
Sečteno a podtrženo: Akcie TCOM není vhodné kupovat.
Právě teď stojí za to sledovat nebo případně koupit čínské akcie společností JD.com , Pinduoduo , Canadian Solar , BYD a Trip.com .Pro čínské akcie to bylo několik těžkých let. Ekonomiku zasáhla pandemie Covid a pekingská politika nulové koncentrace Covid. Mezitím byly hlavním protivětrem regulační zásahy proti technologickým a datovým firmám, jako jsou Alibaba , Tencent a NetEase . Obavy vzbuzuje obchodní napětí v USA, kde Bílý dům zakázal dodávky klíčových čipových technologií do Číny, spolu s cly a dalšími omezeními na čínské zboží.Zdá se, že technologické restrikce se zmírnily, protože přidružená společnost Alibaba Ant Group právě získala povolení k navýšení kapitálu.Zdroj: Getty ImagesČína mezitím rychle ruší přísná omezení týkající se Covidu. Dne 8. ledna zrušila pravidla karantény Covid pro příchozí cestující.S ukončením výluk a dalších přísných kroků dochází k masivní vlně. Existují však určité náznaky, že počet případů v klíčových městech vrcholí.Ačkoli současným nejlepším čínským akciím, které je třeba koupit nebo sledovat, vévodí hry z oblasti elektronického obchodu, nezapomínejte ani na startupy v oblasti elektromobilů, jako jsou Nio a Li Auto . Stejně jako globální gigant BYD se všechny snaží na největším světovém trhu s elektromobily porazit společnost Tesla .Tencent, NetEase a Baidu jsou dalšími internetovými giganty, které je třeba následovat.Akcie společnosti JD.comJD.com je čínskou firmou číslo 2 v oblasti elektronického obchodování, hned za Alibabou.Již několik let je trvale zisková a od roku 2018 každoročně roste. V posledních dvou čtvrtletích se růst zisku zrychlil a ve 3. čtvrtletí vzrostl o 80 %. Růst tržeb se však již šest čtvrtletí po sobě zpomaluje, a to na pouhé 1 %, a to v souvislosti s odstávkami kvůli pandemii covid a souvisejícími poruchami.Zásah proti velkým internetovým platformám, který sice dopadl tvrději na Alibabu a Tencent, přesto zatížil akcie JD.com.Akcie JD.com dosáhly v únoru 2021 vrcholu na úrovni 108,29 a 24. října 2022 se propadly na covidové minimum 33,17. Od té doby se akcie rozběhly vzhůru, začátkem listopadu překonaly 50denní hranici a poprvé za téměř rok se vrátily nad 200denní hranici. Akcie se 3. ledna od 200denní odrazily, i když zisky snížily.Společnost JD.com se 4. ledna vyhoupla nad čtyřtýdenní těsný útvar, který byl téměř plochou základnou. Akcie se však nyní rozšířily z nákupního bodu 61,50.Podtrženo a sečteno: Akcie JD.com není vhodné kupovat.Akcie společnosti BYDSpolečnost BYD je největším výrobcem elektromobilů na světě, včetně plně elektrických bateriových elektromobilů a plug-in hybridů s velkým dojezdem . V celosvětovém prodeji BEV stále zaostává za společností Tesla, ale tento náskok snižuje.BYD je největším čínským výrobcem BEV a nedávno se stal největším čínským výrobcem automobilů.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost BYD 2. ledna oznámila, že v prosinci prodala 235 197 plně elektrických BEV a plug-in hybridů, což je čtvrtý rekord v řadě, ačkoli oproti listopadu vzrostl jen o 2,1 %. Prodej vzrostl o 150 % oproti předchozímu roku. Mezi 234 598 osobními vozy bylo 111 939 prodaných vozů BEV, což je o 132 % více než před rokem, ale o něco méně než v listopadu . Prodeje PHEV vzrostly o 176 % na 122 659 kusů a překonaly listopadových 116 027 kusů.Společnost BYD prodala ve 4. čtvrtletí 683 440 vozů, což je o 157 % více než před rokem a o 27 % více než ve 3. čtvrtletí. V roce 2022 se prodeje zvýšily o 209 % na 1 863 494 vozů BEV a PHEV.Dne 22. prosince jeden z vrcholových manažerů uvedl, že infekce Covid mezi zaměstnanci snižuje výrobu o 2 000-3 000 vozidel denně. Uvedl, že celoroční dodávky se budou pohybovat kolem 1,88 milionu, což znamená prosincové dodávky kolem 247 000-250 000 kusů.Skutečné prosincové a celoroční prodeje naznačují větší dopad Covidu, než společnost BYD předpokládala 22. prosince.Společnost plánuje v roce 2023 prodat čtyři miliony NEV.Zisk společnosti BYD za 3. čtvrtletí vzrostl v místní měně o 350 % a upravený zisk o 923 %. Tržby vyskočily o 116 %.Gigant v oblasti elektromobilů se pohybuje na cenové škále od vozidel s mírnou cenou. Model BYD Seal má velmi podobné parametry jako Tesla Model 3, ale je výrazně levnější.Zdroj: Getty ImagesJeho 90% jednotka Denza nedávno uvedla na trh minivan D9, jehož cena začíná na 50 000 USD. Jednotka Denza, kterou z 10 % vlastní Mercedes, uvede na trh SUV na začátku roku 2023.Společnost BYD uvedla 5. ledna na trh svou superprémiovou značku Yangwang, což znamená „vzhlížet vzhůru“, a představila terénní SUV a superauto, přičemž cena obou začíná na 1 milionu jenů. . Zatím není známo, kdy budou uvedeny na trh.Výrobce elektromobilů plánuje v letošním roce uvést na trh také personalizovanou značku.Společnost BYD je uprostřed masivní globální expanze, nedávno zahájila prodej v Austrálii, Singapuru, na Novém Zélandu a v několika evropských zemích. Na začátku roku 2023 se chystá zahájit dodávky v Thajsku a mezi nové trhy patří Japonsko, Indie, Mexiko a Malajsie.V Thajsku staví továrnu a bude tak činit i v Brazílii.BYD si vyrábí vlastní čipy a baterie, což v posledních letech pomohlo omezit problémy v dodavatelském řetězci. Dodává baterie pro elektromobily jiných výrobců, včetně společností Ford Motor , Toyota a Tesla.Je také velkým hráčem v oblasti bateriových úložišť pro domácí nebo komunální projekty. Tato činnost se může dále rozvíjet, protože výroba baterií se zvyšuje nad rámec vlastních potřeb společnosti BYD v oblasti elektromobilů.Akcie BYD dosáhly 25. listopadu nejnižší hodnoty na medvědím trhu 21,29, zčásti kvůli čínským výlukám. S tím, jak se omezení zmírnila, se však akcie BYDDF poněkud zotavily. Akcie se odrazily od 50denní hranice na začátku roku 2023. K dosažení 200denní linie však mají akcie BYD ještě značný odstup.Zdroj: ReutersSpolečnost BYD je kótována v Hongkongu a Šen-čenu a v USA se obchoduje mimoburzovně, takže BYDDF může být náchylná k minigapům.Společnost Berkshire Hathaway Warrena Buffetta je dlouhodobým významným investorem do společnosti BYD. Společnost Berkshire však prodala část svých akcií typu H ve společnosti BYD v sedmi krocích, počínaje koncem srpna. Poslední, 3. ledna, byl zveřejněn 9. ledna. Berkshire stále vlastní více než 6 % společnosti BYD, a to na základě všech tříd akcií.Sečteno a podtrženo: Akcie BYD není vhodné kupovat.Akcie společnosti Canadian SolarSpolečnost Canadian Solar sice technicky sídlí v kanadském Ontariu, ale z velké části jde o čínskou společnost. Vyrábí a instaluje solární moduly a vyvíjí a staví solární elektrárny.Zisk na akcii společnosti Canadian Solar v letech 2019, 2020 a 2021 klesl, ale v roce 2022 se očekává více než dvojnásobný nárůst a v roce 2023 nárůst o 68 %. V posledních dvou čtvrtletích vzrostl zisk na akcii o 494 % a 167 %.Akcie CSIQ dosáhly 18. srpna 52týdenního maxima 47,69, ale poté se 24. října propadly na 27,38. Akcie se 6. ledna vyšplhaly nad 50denní a 200denní linii, čímž prolomily strmý klesající trend a nabídly brzký vstup.Podtrženo, sečteno: Akcie CSIQ je vhodné koupit.Akcie PinduoduoPinduoduo je po Alibabě a JD.com třetím hráčem na poli elektronického obchodování v Číně. V posledních měsících však překonává své větší konkurenty, protože se zaměřuje na výhodné nákupy, které jsou pro spotřebitele v těžké ekonomice atraktivní.Růst tržeb se za poslední tři čtvrtletí zrychlil z 5 % na 50 %. Ve třetím čtvrtletí, které bylo oznámeno 28. listopadu, vzrostl zisk společnosti Pinduoduo o 256 %.Akcie PDD dosáhly v únoru 2021 nejvyšší hodnoty 212,60 a 15. března 2022 se propadly na 23,21. Od té doby však akcie společnosti Pinduoduo vykazují volatilní trend růstu.Akcie PDD se 28. listopadu po výsledcích hospodaření vyhouply ze 47 % hluboké základny a za celý týden vzrostly o 31 % na 52týdenní maximum. Akcie pokračovaly v růstu, než se stáhly zpět. Pinduoduo se odrazily zpět nad 21denní linii a stanovily nová maxima pro začátek roku 2023. Neexistuje však žádný jasný nákupní bod.Podtrženo a sečteno: Akcie PDD není vhodné kupovat.Akcie Trip.comTrip.com je čínská online cestovní společnost, která působí pod několika značkami a v mnoha zemích. Čína ruší pravidla cestovní karantény v rámci širších změn politiky Covid, které by měly podpořit cestování do Číny.Společnost Trip.com je v minulosti zisková, ačkoli v 1. a 2. čtvrtletí vykázala ztráty a její tržby ve 2. čtvrtletí klesly o 34 % oproti předchozímu roku.Trip.com vykázal 14. prosince nárůst zisku za 3. čtvrtletí o 69 %. Tržby vzrostly o 16,5 %, což je nejlepší nárůst za posledních pět čtvrtletí.V roce 2023 se očekává prudký nárůst zisku.Akcie TCOM dosáhly v březnu devítiletého minima 14,29. Od té doby se akcie Trip.com zotavily. Pokus o proražení koncem srpna selhal a akcie ustoupily na 19,25. Poté se však volatilním způsobem odrazily od dna a zaznamenaly řadu vysoce objemových zisků. Akcie TCOM se 28. listopadu odrazily od 50denní linie a pokračovaly v běhu, až nakonec 30. listopadu překonaly rezistenci kolem 30-31. listopadu.Nyní jsou akcie rozšířené a prudce rostou na pozadí všeobecného optimismu v Číně, zejména v oblasti cestovního ruchu.Sečteno a podtrženo: Akcie TCOM není vhodné kupovat.