Společnost Associated British Foods v úterý oznámila 15% nárůst tržeb svého oděvního podniku Primark za 16 týdnů do 7. ledna, který těžil z „velmi silného“ obchodování ve vánočním období.
Britské oficiální údaje ukázaly, že spotřebitelé, kteří jsou pod tlakem inflace, omezili své nákupy v klíčovém měsíci prosinci nejvíce za posledních nejméně 25 let, ale někteří maloobchodníci dosáhli lepších výsledků, než se očekávalo, včetně těch, kteří se zaměřují na cenově výhodnou část trhu.
Společnost AB Foods uvedla, že spotřebitelské výdaje se v tomto čtvrtletí ukázaly být odolnější, než se předpokládalo na začátku finančního roku.
Skupina, která vlastní také významné podniky v oblasti cukru, potravin, zemědělství a přísad, uvedla, že její celkové tržby dosáhly 6,7 miliardy liber 
„Dosavadní obchodování společnosti Primark bylo na všech našich trzích dobré a předčilo očekávání,“ uvedla společnost.
„Počáteční obchodování v tomto novém kalendářním roce bylo povzbudivé, ale makroekonomické překážky přetrvávají a mohou v následujících měsících ovlivnit spotřebitelské výdaje.“
Společnost AB Foods, jejíž akcie za poslední rok klesly o 8 %, ale za poslední měsíc vzrostly o 18 %, zachovala svůj výhled výrazného růstu tržeb v celém roce 2022-23, avšak s upraveným provozním ziskem nižším než výsledek za rok 2021-22 ve výši 1,44 miliardy liber.
Skupina uvedla, že se nadále potýká s výraznými nákladovými tlaky, ale inflace se stala méně volatilní a v poslední době klesly některé komoditní náklady.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
 
 
	    	


























