Tyto dva a půl tisíce let staré principy mohou zcela změnit váš přístup k vedení
Mnoho lidí už slyšelo o buddhistických konceptech všímavosti a o výhodách prostého uvědomování si, aniž bychom něco odsuzovali nebo se snažili napravit.
Pěstování uvědomování si tělesných pocitů, myšlenek a emocí poskytuje lepší seberegulaci a schopnost volit reakce na situace namísto pouhého reagování. Kromě všímavosti mohou vedoucí pracovníci sobě i svým týmům prospět i další, méně známé buddhistické principy.
NEPŘÍTOMNOST
Ačkoli péče o výsledky a metriky je pravděpodobně primární odpovědností vedoucího, nepřipoutanost neznamená, že se člověk nestará. Spíše to znamená, že člověk má emocionální odstup, aby mohl zvážit všechny proměnné a činit moudrá rozhodnutí.
Když se lídři projevují, věnují pozornost, říkají pravdu a nejsou připoutáni k výsledku, jsou osvobozeni k tomu, aby činili moudrá a odvážná rozhodnutí.
SOUCIT A MILUJÍCÍ LASKAVOST
Soucit a milující laskavost jsou základním principem buddhismu a jsou považovány za cestu i za plod praxe. Většina vedoucích osobností je typická vysokými nároky na úspěch, silnou vnitřní kritikou a vysokými vnitřními i vnějšími očekáváními. Praktikování soucitu se sebou samým se přirozeně rozšíří i na ostatní.
Bez soucitu se sebou samým mohou vedoucí jednat agresivně. Skutečný soucit neznamená přílišnou vstřícnost nebo snižování nároků. Spíše umožňuje vedoucím pracovníkům méně reagovat a odsuzovat a být schopnější jasně myslet a rozhodně a s jistotou jednat.
Zdroj: Getty Images
MYSL ZAČÁTEČNÍKA
Mysl začátečníka je otevřená a není fixovaná na „správné“ nebo „špatné“. Vedoucí pracovníci, stejně jako my všichni, si konkretizují svůj pohled na svět a přesvědčení o situacích a lidech, aby mohli přijmout správnou strategii nebo například určit, zda by měl být někdo propuštěn.
Mysl začátečníka je více založena na zkoumání. Je otevřená dalším údajům, interpretacím a závěrům. Je si vědoma podmíněnosti a již existujících předsudků nebo vlivů z vlastní psychologie, kultury nebo výchovy. Neznamená to být nerozhodný nebo příliš tolerantní. Mysl začátečníka je otevřená, přesná, pronikavá a pronikavá.
Osm světských dharm, které buddhismus definuje jako obavy, jsou ztráta a zisk, potěšení a bolest, chvála a vina, hanba a sláva. Učením je vyhýbat se zabývání se jimi, což je obvykle opakem toho, co vůdci indexují.
Všichni se snažíme vyhnout ztrátě, bolesti, vině a hanbě a těšit se ze zisku, potěšení, chvály a slávy. Zaobírání se jimi však může vést k úzkosti, neuróze, manipulaci a krátkodobému myšlení. Zbavení se těchto starostí paradoxně osvobozuje vedoucí pracovníky k jasnému myšlení a jednání na základě smysluplnějších hodnot.
POSTOJ
Lidé si představují přítomnost vedoucího pracovníka jako určitou vážnost a sebejistotu. Existuje také řada studií zabývajících se účinky mocenského vystupování. Buddhistické učení klade důraz na držení těla již více než dvě tisíciletí. Zenový mistr Suzuki Róši řekl, že zaujmout správný (meditační) postoj znamená mít správný stav mysli. Není to něco, co člověk dělá proto, aby měl správný stav mysli.
Když držíme své tělo vzpřímeně a uvolněně, otevřené i silné, zažíváme mysl, která je otevřená, jasná, inteligentní a moudrá. To všechno jsou důležité vlastnosti vůdce.
Zdroj: Unsplash
BEZPODMÍNEČNÁ DŮVĚRA
Ziji, tibetský termín, který v překladu znamená zhruba světlo, lesk, sebedůvěra a důstojnost, popisuje nepodmíněnou sebedůvěru, nezávislou na vnějších podmínkách nebo situacích. Bezpodmínečná sebedůvěra, někdy označovaná jako prvotní sebeúcta, vychází z hlubokého poznání vlastní hodnoty a hodnot. Není to pýcha založená na egu, která v konečném důsledku pramení z úzkosti a potřeby dokazovat si něco.
Nezáleží na tom, zda cena akcií stoupá nebo klesá, zda se výrobky dodávají nebo zpožďují, zda jsou lidé šťastní nebo nešťastní. Když vedoucí pracovník jedná na základě hlubokého vědomí toho, kým je, a svých základních hodnot, může vést s hrdostí a důstojností.
JAK MŮŽETE TUTO MOUDROST ZAČLENIT
Buddhistická tradice se zaměřuje na naslouchání, rozjímání a meditaci. To lze přeložit jako naslouchání naukám, přemýšlení o nich a o tom, zda jsou užitečné, a praktikování zásad. Čtěte knihy, poslouchejte přednášky nebo se zúčastněte ústraní. Přemýšlejte o naukách a o tom, jak by se daly aplikovat na váš život a vedení.
Praktikujte soucit vůči sobě i druhým. Naslouchejte a pokládejte otázky z opravdového zájmu a zvědavosti. Uvědomte si svůj dech a dovolte mu, aby přirozeně uvolnil vaše tělo a mysl. Identifikace vašich základních hodnot vám pomůže uvolnit vazby a pochybné zájmy a umožní vám jednat s bezpodmínečnou důvěrou.
Vždy je užitečné najít si zkušeného učitele, mentora nebo kouče, který se v této oblasti vyzná a pomůže vám aplikovat tyto koncepty na skutečné výzvy, kterým vedoucí pracovníci čelí: nejistý trh, hledání souladu produktu s trhem, získávání kapitálu, rozšiřování organizace, změna strategie nebo budování silné kultury. Komunita dalších vedoucích pracovníků, kteří se aktivně vydávají na cestu moudrého, vědomého a evolučního vedení, může poskytnout další poznatky a podporu.
Pěstování uvědomování si tělesných pocitů, myšlenek a emocí poskytuje lepší seberegulaci a schopnost volit reakce na situace namísto pouhého reagování. Kromě všímavosti mohou vedoucí pracovníci sobě i svým týmům prospět i další, méně známé buddhistické principy.NEPŘÍTOMNOSTAčkoli péče o výsledky a metriky je pravděpodobně primární odpovědností vedoucího, nepřipoutanost neznamená, že se člověk nestará. Spíše to znamená, že člověk má emocionální odstup, aby mohl zvážit všechny proměnné a činit moudrá rozhodnutí.Když se lídři projevují, věnují pozornost, říkají pravdu a nejsou připoutáni k výsledku, jsou osvobozeni k tomu, aby činili moudrá a odvážná rozhodnutí.SOUCIT A MILUJÍCÍ LASKAVOSTSoucit a milující laskavost jsou základním principem buddhismu a jsou považovány za cestu i za plod praxe. Většina vedoucích osobností je typická vysokými nároky na úspěch, silnou vnitřní kritikou a vysokými vnitřními i vnějšími očekáváními. Praktikování soucitu se sebou samým se přirozeně rozšíří i na ostatní.Bez soucitu se sebou samým mohou vedoucí jednat agresivně. Skutečný soucit neznamená přílišnou vstřícnost nebo snižování nároků. Spíše umožňuje vedoucím pracovníkům méně reagovat a odsuzovat a být schopnější jasně myslet a rozhodně a s jistotou jednat.MYSL ZAČÁTEČNÍKAMysl začátečníka je otevřená a není fixovaná na „správné“ nebo „špatné“. Vedoucí pracovníci, stejně jako my všichni, si konkretizují svůj pohled na svět a přesvědčení o situacích a lidech, aby mohli přijmout správnou strategii nebo například určit, zda by měl být někdo propuštěn.Mysl začátečníka je více založena na zkoumání. Je otevřená dalším údajům, interpretacím a závěrům. Je si vědoma podmíněnosti a již existujících předsudků nebo vlivů z vlastní psychologie, kultury nebo výchovy. Neznamená to být nerozhodný nebo příliš tolerantní. Mysl začátečníka je otevřená, přesná, pronikavá a pronikavá.Chcete využít této příležitosti?OSM SVĚTSKÝCH DHARMYOsm světských dharm, které buddhismus definuje jako obavy, jsou ztráta a zisk, potěšení a bolest, chvála a vina, hanba a sláva. Učením je vyhýbat se zabývání se jimi, což je obvykle opakem toho, co vůdci indexují.Všichni se snažíme vyhnout ztrátě, bolesti, vině a hanbě a těšit se ze zisku, potěšení, chvály a slávy. Zaobírání se jimi však může vést k úzkosti, neuróze, manipulaci a krátkodobému myšlení. Zbavení se těchto starostí paradoxně osvobozuje vedoucí pracovníky k jasnému myšlení a jednání na základě smysluplnějších hodnot.POSTOJLidé si představují přítomnost vedoucího pracovníka jako určitou vážnost a sebejistotu. Existuje také řada studií zabývajících se účinky mocenského vystupování. Buddhistické učení klade důraz na držení těla již více než dvě tisíciletí. Zenový mistr Suzuki Róši řekl, že zaujmout správný postoj znamená mít správný stav mysli. Není to něco, co člověk dělá proto, aby měl správný stav mysli.Když držíme své tělo vzpřímeně a uvolněně, otevřené i silné, zažíváme mysl, která je otevřená, jasná, inteligentní a moudrá. To všechno jsou důležité vlastnosti vůdce.BEZPODMÍNEČNÁ DŮVĚRAZiji, tibetský termín, který v překladu znamená zhruba světlo, lesk, sebedůvěra a důstojnost, popisuje nepodmíněnou sebedůvěru, nezávislou na vnějších podmínkách nebo situacích. Bezpodmínečná sebedůvěra, někdy označovaná jako prvotní sebeúcta, vychází z hlubokého poznání vlastní hodnoty a hodnot. Není to pýcha založená na egu, která v konečném důsledku pramení z úzkosti a potřeby dokazovat si něco.Nezáleží na tom, zda cena akcií stoupá nebo klesá, zda se výrobky dodávají nebo zpožďují, zda jsou lidé šťastní nebo nešťastní. Když vedoucí pracovník jedná na základě hlubokého vědomí toho, kým je, a svých základních hodnot, může vést s hrdostí a důstojností.JAK MŮŽETE TUTO MOUDROST ZAČLENITBuddhistická tradice se zaměřuje na naslouchání, rozjímání a meditaci. To lze přeložit jako naslouchání naukám, přemýšlení o nich a o tom, zda jsou užitečné, a praktikování zásad. Čtěte knihy, poslouchejte přednášky nebo se zúčastněte ústraní. Přemýšlejte o naukách a o tom, jak by se daly aplikovat na váš život a vedení.Praktikujte soucit vůči sobě i druhým. Naslouchejte a pokládejte otázky z opravdového zájmu a zvědavosti. Uvědomte si svůj dech a dovolte mu, aby přirozeně uvolnil vaše tělo a mysl. Identifikace vašich základních hodnot vám pomůže uvolnit vazby a pochybné zájmy a umožní vám jednat s bezpodmínečnou důvěrou.Vždy je užitečné najít si zkušeného učitele, mentora nebo kouče, který se v této oblasti vyzná a pomůže vám aplikovat tyto koncepty na skutečné výzvy, kterým vedoucí pracovníci čelí: nejistý trh, hledání souladu produktu s trhem, získávání kapitálu, rozšiřování organizace, změna strategie nebo budování silné kultury. Komunita dalších vedoucích pracovníků, kteří se aktivně vydávají na cestu moudrého, vědomého a evolučního vedení, může poskytnout další poznatky a podporu.
Hongkongská burza zažívá v posledních měsících opětovné oživení a zvyšující se množství technologických titulů přitahuje pozornost globálních investorů. Do tohoto...