Výrobce automobilů Stellantis podepsal dohodu s australským těžařem Element 25 o dodávkách siřičitanu manganičitého pro baterie do svých elektromobilů, uvedly v pondělí obě společnosti.
Dohoda představuje další krok ve snaze společnosti Stellantis zajistit si dlouhodobé dodávky surovin nezbytných pro elektromobily, neboť automobilky se připravují na prudký nárůst celosvětové poptávky po elektromobilech v rámci přechodu na ekologičtější automobilismus.
Společnost Stellantis, která je podle objemu prodeje třetím největším výrobcem automobilů na světě, již dříve uzavřela dohody se společností GME Resources o dodávkách síranu nikelnatého a kobaltnatého a se společnostmi Vulcan Energy Resources a Controlled Thermal Resources (CTR) se sídlem ve Spojených státech o dodávkách hydroxidu lithného.
Na základě pětileté závazné dohody, která byla oznámena v pondělí, bude společnost Element 25 dodávat společnosti Stellantis monohydrát síranu manganatého s vysokou čistotou, který se bude používat v bateriích.
Očekává se, že dodávky v celkovém objemu 45 kilotun budou zahájeny v roce 2026 s opcí na prodloužení doby a objemů.
Žádné finanční podrobnosti k dohodě nebyly poskytnuty.
Společnost Element 25 bude materiál získávat ze svého projektu Butcherbird v západní Austrálii a plánuje vybudovat zpracovatelské zařízení ve Spojených státech. Stellantis mezitím provede kapitálovou investici do společnosti Element 25, dodaly obě společnosti ve svém prohlášení.
Chcete využít této příležitosti?
„Náš závazek k budoucnosti s nulovými emisemi uhlíku zahrnuje vytvoření inteligentního dodavatelského řetězce, který zajistí, že splníme přání našich zákazníků po elektrických vozidlech,“ uvedl generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares.
Společnost Stellantis, která vznikla spojením koncernu Fiat Chrysler a výrobce Peugeot PSA, chce, aby do roku 2030 tvořily 100 % jejích evropských prodejů osobních automobilů a 50 % amerických prodejů osobních a lehkých nákladních automobilů bateriové elektromobily.
Výrobce automobilů Stellantis podepsal dohodu s australským těžařem Element 25 o dodávkách siřičitanu manganičitého pro baterie do svých elektromobilů, uvedly v pondělí obě společnosti.
Dohoda představuje další krok ve snaze společnosti Stellantis zajistit si dlouhodobé dodávky surovin nezbytných pro elektromobily, neboť automobilky se připravují na prudký nárůst celosvětové poptávky po elektromobilech v rámci přechodu na ekologičtější automobilismus.
Společnost Stellantis, která je podle objemu prodeje třetím největším výrobcem automobilů na světě, již dříve uzavřela dohody se společností GME Resources o dodávkách síranu nikelnatého a kobaltnatého a se společnostmi Vulcan Energy Resources a Controlled Thermal Resources se sídlem ve Spojených státech o dodávkách hydroxidu lithného.
Na základě pětileté závazné dohody, která byla oznámena v pondělí, bude společnost Element 25 dodávat společnosti Stellantis monohydrát síranu manganatého s vysokou čistotou, který se bude používat v bateriích.
Očekává se, že dodávky v celkovém objemu 45 kilotun budou zahájeny v roce 2026 s opcí na prodloužení doby a objemů.
Žádné finanční podrobnosti k dohodě nebyly poskytnuty.
Společnost Element 25 bude materiál získávat ze svého projektu Butcherbird v západní Austrálii a plánuje vybudovat zpracovatelské zařízení ve Spojených státech. Stellantis mezitím provede kapitálovou investici do společnosti Element 25, dodaly obě společnosti ve svém prohlášení.Chcete využít této příležitosti?
„Náš závazek k budoucnosti s nulovými emisemi uhlíku zahrnuje vytvoření inteligentního dodavatelského řetězce, který zajistí, že splníme přání našich zákazníků po elektrických vozidlech,“ uvedl generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares.
Společnost Stellantis, která vznikla spojením koncernu Fiat Chrysler a výrobce Peugeot PSA, chce, aby do roku 2030 tvořily 100 % jejích evropských prodejů osobních automobilů a 50 % amerických prodejů osobních a lehkých nákladních automobilů bateriové elektromobily.
