Japonská společnost Fast Retailing Co, vlastník oděvní značky Uniqlo, ve čtvrtek oznámila, že zisk za první čtvrtletí klesl o 2 % po loňské rekordní hodnotě.
Den po oznámení plánů na výrazné zvýšení mezd společnost uvedla, že provozní zisk za tři měsíce do listopadu 2022 činil 117,1 miliardy jenů 
Podle průměru pěti analytických odhadů shromážděných společností Refinitiv konsenzuální prognóza počítala s 135,3 miliardy jenů.
Zisk se snížil u provozů Uniqlo ve velké Číně a Japonsku, zatímco ve všech ostatních regionech se zvýšil, uvedla společnost Fast Retailing ve svém prohlášení. Společnost ponechala svůj celoroční odhad provozního zisku na 350 miliardách jenů.
Společnost, která je největším japonským maloobchodním řetězcem, ve středu vyvolala v zemi šok, když oznámila, že zvýší mzdy svých zaměstnanců až o 40 %. To velmi uspokojilo politiky, kteří naléhali na zaměstnavatele, aby zvýšili mzdy a pomohli tak vyrovnat nejvyšší inflaci za poslední generaci.
Společnost Fast Retailing, která provozuje více než 3 500 obchodů s oblečením po celém světě, vykázala v loňském fiskálním roce rekordní zisk, protože růst v Severní Americe a Evropě kompenzoval propad v Číně, kde poptávku zpomalila opatření na omezení pandemie.
Společnost je považována za zvěstovatele čínského trhu, kde vyrábí mnoho svého zboží a provozuje téměř 900 obchodů Uniqlo, což je více než v Japonsku.
Cena akcií společnosti Fast Retailing se v tokijském obchodování snížila o 2 % ve srovnání se stagnací referenčního indexu Nikkei.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
  
  
  
	    	


























