Airbus ve čtvrtek uvedl, že zpomaluje náběh výroby svého nejprodávanějšího modelu, protože se snaží vytvořit robustnější platformu pro uspokojení oživené poptávky po proudových letadlech po přerušení dodávek.
Největší světový výrobce letadel také oznámil druhý pokus o dosažení 720 celkových ročních dodávek poté, co od tohoto cíle loni upustil, ale zvýšil výrobní ambice pro svůj model A350 s dlouhým doletem, protože se k oživení cestovního ruchu přidaly i dálkové linky.
Výkonný ředitel Guillaume Faury uvedl, že Airbus „ztratil rok“ od předchozího snížení cílů dodávek a lépe porozuměl narušení dodávek, které se posunulo nad rámec patové situace s přetíženými výrobci motorů, která se projevila v roce 2022.
Dodal, že globální dodavatelské řetězce se od COVID-19 „přestaly zhoršovat“, ale Airbus počítá s pokračujícím narušením až do roku 2023.
Akcie francouzské skupiny vzrostly o 3 % poté, co skupina vykázala za loňský rok vyšší než očekávaný základní zisk ve výši 5,63 miliardy eur (6,02 miliardy USD), což je o 16 % více, částečně díky jednorázovým položkám, a předpověděla, že v roce 2023 dosáhne 6 miliard eur.
Nové cíle pro jednoprostorové letouny potvrzují nižší trajektorii, kterou minulý měsíc zveřejnily zdroje z odvětví, přičemž cíl 65 letounů rodiny A320neo měsíčně se posouvá na konec roku 2024 a tempo 75 letounů se posouvá z „poloviny desetiletí“ na rok 2026.

Airbus ve čtvrtek uvedl, že zpomaluje náběh výroby svého nejprodávanějšího modelu, protože se snaží vytvořit robustnější platformu pro uspokojení oživené poptávky po proudových letadlech po přerušení dodávek.
Největší světový výrobce letadel také oznámil druhý pokus o dosažení 720 celkových ročních dodávek poté, co od tohoto cíle loni upustil, ale zvýšil výrobní ambice pro svůj model A350 s dlouhým doletem, protože se k oživení cestovního ruchu přidaly i dálkové linky.
Výkonný ředitel Guillaume Faury uvedl, že Airbus „ztratil rok“ od předchozího snížení cílů dodávek a lépe porozuměl narušení dodávek, které se posunulo nad rámec patové situace s přetíženými výrobci motorů, která se projevila v roce 2022.
Dodal, že globální dodavatelské řetězce se od COVID-19 „přestaly zhoršovat“, ale Airbus počítá s pokračujícím narušením až do roku 2023.
Akcie francouzské skupiny vzrostly o 3 % poté, co skupina vykázala za loňský rok vyšší než očekávaný základní zisk ve výši 5,63 miliardy eur , což je o 16 % více, částečně díky jednorázovým položkám, a předpověděla, že v roce 2023 dosáhne 6 miliard eur.
Nové cíle pro jednoprostorové letouny potvrzují nižší trajektorii, kterou minulý měsíc zveřejnily zdroje z odvětví, přičemž cíl 65 letounů rodiny A320neo měsíčně se posouvá na konec roku 2024 a tempo 75 letounů se posouvá z „poloviny desetiletí“ na rok 2026.
