Spotřebitelé ve čtvrtém čtvrtletí streamovali prostřednictvím platformy společnosti Roku Inc. více obsahu, než se očekávalo, což přispělo k výraznému zvýšení příjmů navzdory makroekonomickým tlakům.
Společnost vykázala v prázdninovém čtvrtletí čistou ztrátu 237 milionů USD, tj. 1,70 USD na akcii, zatímco v předchozím čtvrtletí dosáhla čistého zisku 23,7 milionu USD, tj. 17 USD na akcii. Analytici sledovaní agenturou FactSet očekávali ztrátu 1,72 USD na akcii.
Roku (ROKU) rovněž vykázal ztrátu na základě upraveného zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (Ebitda) ve výši 95,2 milionu USD, zatímco analytici sledovaní agenturou FactSet očekávali ztrátu 131 milionů USD.
Tržby se zvýšily na 867 milionů USD z 865 milionů USD před rokem a snadno překonaly konsensus FactSet, který počítal s 803 miliony USD. Společnost dosáhla 136 milionů dolarů v příjmech z prodeje zařízení a 731 milionů dolarů v příjmech z prodeje platformy, která zahrnuje oblasti, jako je licencování a reklama.
Ve čtvrtém čtvrtletí měla společnost 70,0 milionu aktivních účtů, což je nárůst oproti 65,4 milionu ve třetím čtvrtletí. Analytici předpokládali 69,0 milionu.
Zdroj: Roku
Počet streamovaných hodin dosáhl 23,9 miliardy oproti 21,9 miliardy ve třetím čtvrtletí a překonal konsensus společnosti FactSet, který počítal s 23,2 miliardy.
Pro první čtvrtletí vedení Roku očekává tržby ve výši 700 milionů dolarů a upravenou ztrátu Ebitda ve výši 110 milionů dolarů. Konsensus FactSet počítal s tržbami 692 milionů dolarů a upravenou ztrátou Ebitda 80 milionů dolarů.
„Zatímco celkový reklamní trh byl ve 4. čtvrtletí utlumený, výdaje na reklamu ve vertikálních oblastech, jako jsou restaurace, cestování, spotřební zboží a zdraví a wellness, se v 1. čtvrtletí zatím zdají být lepší,“ uvedla společnost Roku ve svém dopise akcionářům. „Jiné vertikály včetně finančních služeb a M&E však zůstávají pod tlakem.“ Společnost očekává, že trendy v M&E, tedy médiích a zábavě, budou v krátkodobém horizontu snižovat marže jejího platformového podnikání.
Roku dodal, že „kombinací kontroly provozních nákladů a růstu tržeb jsme odhodláni jít cestou, která zajistí kladnou upravenou Ebitdu za celý rok 2024.“
Akcie společnosti Roku ve středu v průběhu odpoledního obchodování vzrostly o více než 10 %.
Společnost Roku ve svém dopise akcionářům uvedla, že během čtvrtletí „byly prodeje chytrých televizorů v USA lepší, než se očekávalo, a to díky nižším cenám televizních panelů a nákladům na dopravu“. Mezitím společnost uvedla, že překonala výkonnost širšího trhu „díky zaměření spotřebitelů na hodnotu.“
Proč se někteří analytici stále obávají Roku i po zveřejnění dobrých výsledků za 4. čtvrtletí
Podle některých analytiků společnost Roku ještě není z nejhoršího venku, a to ani po zveřejnění dobrých výsledků za čtvrté čtvrtletí.
Streamovací platforma ve středu vykázala za čtvrtletí menší než očekávanou ztrátu spolu s příjmy, které překonaly očekávání analytiků. Výhled tržeb společnosti za první čtvrtletí ve výši přibližně 700 milionů dolarů rovněž překonal odhad StreetAccount ve výši 691,6 milionu dolarů.
Zatímco tyto výsledky a výhled trh vítá – akcie Roku (ROKU) v předobchodní fázi posílily o 12 % – někteří analytici, kteří se akciemi zabývají, zůstávají skeptičtí ohledně vyhlídek společnosti do budoucna.
„Naše teze zůstává stejná,“ napsal analytik společnosti Jefferies Andrew Uerkwitz. Poznamenal, že v letech 2023 a 2024 dojde ke snížení reklamních rozpočtů, „protože širší makroslabost poškodí návratnost výdajů na reklamu a 2) nadprůměrný růst CTV bude tažen prémiovými platformami, které nebudou pro Roku přínosem v blízkém horizontu“.
Zdroj: Getty Images
Uerkwitz zopakoval své hodnocení „under perform“ pro akcie, ačkoli zvýšil cílovou cenu o 6 USD na 36 USD za akcii. To stále znamená pokles o více než 40 %.
Trh s reklamou v posledních měsících utrpěl ztrátu, protože společnosti se v rámci úspor stáhly. Společnosti, na které to mělo dopad, jsou mnohem širší než Roku. Pokles příjmů z digitální reklamy zasáhl velkou část technologických společností, protože rostou obavy z možné recese.
Analytik společnosti Guggenheim Michael Morris rovněž potvrdil své neutrální hodnocení akcií a poznamenal: „Potýkáme se s omezeným vhledem do hlavních trendů, protože se nadále obáváme potenciálně volatilního reklamního prostředí v roce 2023.“
Dokonce i Cory Carpenter z JPMorgan, který má na akcie rating overweight, uvedl, že zdůraznil obavy ohledně budoucího vývoje reklamního trhu. Vzhledem k tomu, že se reklamní trh v průběhu čtvrtého čtvrtletí zhoršoval, uvedl, že stabilizace nebo mírné zlepšení příjmů z reklamy v prvním čtvrtletí by stále znamenalo, že společnost Roku bude „hluboko pod“ úrovní, na které začínala v předchozím čtvrtletí.
Zdroj: Bloomberg
„Někteří investoři to pravděpodobně budou považovat za konzervativní, vzhledem k tomu, že Roku ve 2. a 3. čtvrtletí překonalo svůj plán o 5 %/8 %,“ uvedl Carpenter ve čtvrtečním sdělení klientům. „Domníváme se však, že průvodce pro 1. čtvrtletí je realističtější a předpokládá, že současné trendy přetrvají po celé čtvrtletí, což je v porovnání s průvodcem Roku pro 4. čtvrtletí, který předpokládal zhoršení reklamních trendů.“
Jiní byli ohledně Roku optimističtější a poznamenali, že jeho vodítko pro první čtvrtletí může být příliš konzervativní.
Analytik společnosti Oppenheimer Jason Helfstein uvedl, že investoři mohou tento výhled ignorovat vzhledem k tomu, že vedení společnosti již dříve nabízelo konzervativní výhled. Uerkwitz z Jefferies rovněž poznamenal, že od obnovení tradice stanovování očekávání pro aktuální čtvrtletí v roce 2021 společnost Roku překonává své výhledy v průměru o 4 %.
„Vzhledem k tomu, že mgmt dlouhodobě nabízí konzervativní výhled … myslíme si, že investoři budou slabší výhled tržeb za 1. čtvrtletí přehlížet,“ uvedl Helfstein ve středečním sdělení klientům.
Společnost nesplnila očekávání pouze ve dvou z posledních osmi čtvrtletí, uvedl Uerkwitz. A podle analytika společnosti Evercore ISI Shweta Khajuria by to bylo již třetí čtvrtletí v řadě, kdy byl výhled příliš nízký.
Analytik společnosti Wells Fargo Steven Cahall mezitím uvedl, že se zdá, že reklamní trh se v prvním čtvrtletí ani nezhorší, ani nezlepší. Předpovídá, že ceny za hodinu reklamy se v prvním čtvrtletí sníží přibližně o 20 % ve srovnání se stejným čtvrtletím předchozího roku.
Spotřebitelé ve čtvrtém čtvrtletí streamovali prostřednictvím platformy společnosti Roku Inc. více obsahu, než se očekávalo, což přispělo k výraznému zvýšení příjmů navzdory makroekonomickým tlakům.Společnost vykázala v prázdninovém čtvrtletí čistou ztrátu 237 milionů USD, tj. 1,70 USD na akcii, zatímco v předchozím čtvrtletí dosáhla čistého zisku 23,7 milionu USD, tj. 17 USD na akcii. Analytici sledovaní agenturou FactSet očekávali ztrátu 1,72 USD na akcii.Roku rovněž vykázal ztrátu na základě upraveného zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací ve výši 95,2 milionu USD, zatímco analytici sledovaní agenturou FactSet očekávali ztrátu 131 milionů USD.Tržby se zvýšily na 867 milionů USD z 865 milionů USD před rokem a snadno překonaly konsensus FactSet, který počítal s 803 miliony USD. Společnost dosáhla 136 milionů dolarů v příjmech z prodeje zařízení a 731 milionů dolarů v příjmech z prodeje platformy, která zahrnuje oblasti, jako je licencování a reklama.Ve čtvrtém čtvrtletí měla společnost 70,0 milionu aktivních účtů, což je nárůst oproti 65,4 milionu ve třetím čtvrtletí. Analytici předpokládali 69,0 milionu.Počet streamovaných hodin dosáhl 23,9 miliardy oproti 21,9 miliardy ve třetím čtvrtletí a překonal konsensus společnosti FactSet, který počítal s 23,2 miliardy.Pro první čtvrtletí vedení Roku očekává tržby ve výši 700 milionů dolarů a upravenou ztrátu Ebitda ve výši 110 milionů dolarů. Konsensus FactSet počítal s tržbami 692 milionů dolarů a upravenou ztrátou Ebitda 80 milionů dolarů.„Zatímco celkový reklamní trh byl ve 4. čtvrtletí utlumený, výdaje na reklamu ve vertikálních oblastech, jako jsou restaurace, cestování, spotřební zboží a zdraví a wellness, se v 1. čtvrtletí zatím zdají být lepší,“ uvedla společnost Roku ve svém dopise akcionářům. „Jiné vertikály včetně finančních služeb a M&E však zůstávají pod tlakem.“ Společnost očekává, že trendy v M&E, tedy médiích a zábavě, budou v krátkodobém horizontu snižovat marže jejího platformového podnikání.Roku dodal, že „kombinací kontroly provozních nákladů a růstu tržeb jsme odhodláni jít cestou, která zajistí kladnou upravenou Ebitdu za celý rok 2024.“Akcie společnosti Roku ve středu v průběhu odpoledního obchodování vzrostly o více než 10 %.Společnost Roku ve svém dopise akcionářům uvedla, že během čtvrtletí „byly prodeje chytrých televizorů v USA lepší, než se očekávalo, a to díky nižším cenám televizních panelů a nákladům na dopravu“. Mezitím společnost uvedla, že překonala výkonnost širšího trhu „díky zaměření spotřebitelů na hodnotu.“Proč se někteří analytici stále obávají Roku i po zveřejnění dobrých výsledků za 4. čtvrtletíPodle některých analytiků společnost Roku ještě není z nejhoršího venku, a to ani po zveřejnění dobrých výsledků za čtvrté čtvrtletí.Streamovací platforma ve středu vykázala za čtvrtletí menší než očekávanou ztrátu spolu s příjmy, které překonaly očekávání analytiků. Výhled tržeb společnosti za první čtvrtletí ve výši přibližně 700 milionů dolarů rovněž překonal odhad StreetAccount ve výši 691,6 milionu dolarů.Zatímco tyto výsledky a výhled trh vítá – akcie Roku v předobchodní fázi posílily o 12 % – někteří analytici, kteří se akciemi zabývají, zůstávají skeptičtí ohledně vyhlídek společnosti do budoucna.„Naše teze zůstává stejná,“ napsal analytik společnosti Jefferies Andrew Uerkwitz. Poznamenal, že v letech 2023 a 2024 dojde ke snížení reklamních rozpočtů, „protože širší makroslabost poškodí návratnost výdajů na reklamu a 2) nadprůměrný růst CTV bude tažen prémiovými platformami, které nebudou pro Roku přínosem v blízkém horizontu“.Uerkwitz zopakoval své hodnocení „under perform“ pro akcie, ačkoli zvýšil cílovou cenu o 6 USD na 36 USD za akcii. To stále znamená pokles o více než 40 %.Trh s reklamou v posledních měsících utrpěl ztrátu, protože společnosti se v rámci úspor stáhly. Společnosti, na které to mělo dopad, jsou mnohem širší než Roku. Pokles příjmů z digitální reklamy zasáhl velkou část technologických společností, protože rostou obavy z možné recese.Analytik společnosti Guggenheim Michael Morris rovněž potvrdil své neutrální hodnocení akcií a poznamenal: „Potýkáme se s omezeným vhledem do hlavních trendů, protože se nadále obáváme potenciálně volatilního reklamního prostředí v roce 2023.“Dokonce i Cory Carpenter z JPMorgan, který má na akcie rating overweight, uvedl, že zdůraznil obavy ohledně budoucího vývoje reklamního trhu. Vzhledem k tomu, že se reklamní trh v průběhu čtvrtého čtvrtletí zhoršoval, uvedl, že stabilizace nebo mírné zlepšení příjmů z reklamy v prvním čtvrtletí by stále znamenalo, že společnost Roku bude „hluboko pod“ úrovní, na které začínala v předchozím čtvrtletí.„Někteří investoři to pravděpodobně budou považovat za konzervativní, vzhledem k tomu, že Roku ve 2. a 3. čtvrtletí překonalo svůj plán o 5 %/8 %,“ uvedl Carpenter ve čtvrtečním sdělení klientům. „Domníváme se však, že průvodce pro 1. čtvrtletí je realističtější a předpokládá, že současné trendy přetrvají po celé čtvrtletí, což je v porovnání s průvodcem Roku pro 4. čtvrtletí, který předpokládal zhoršení reklamních trendů.“Jiní byli ohledně Roku optimističtější a poznamenali, že jeho vodítko pro první čtvrtletí může být příliš konzervativní.Analytik společnosti Oppenheimer Jason Helfstein uvedl, že investoři mohou tento výhled ignorovat vzhledem k tomu, že vedení společnosti již dříve nabízelo konzervativní výhled. Uerkwitz z Jefferies rovněž poznamenal, že od obnovení tradice stanovování očekávání pro aktuální čtvrtletí v roce 2021 společnost Roku překonává své výhledy v průměru o 4 %.„Vzhledem k tomu, že mgmt dlouhodobě nabízí konzervativní výhled … myslíme si, že investoři budou slabší výhled tržeb za 1. čtvrtletí přehlížet,“ uvedl Helfstein ve středečním sdělení klientům.Společnost nesplnila očekávání pouze ve dvou z posledních osmi čtvrtletí, uvedl Uerkwitz. A podle analytika společnosti Evercore ISI Shweta Khajuria by to bylo již třetí čtvrtletí v řadě, kdy byl výhled příliš nízký.Analytik společnosti Wells Fargo Steven Cahall mezitím uvedl, že se zdá, že reklamní trh se v prvním čtvrtletí ani nezhorší, ani nezlepší. Předpovídá, že ceny za hodinu reklamy se v prvním čtvrtletí sníží přibližně o 20 % ve srovnání se stejným čtvrtletím předchozího roku.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...