Analytici přehlížejí neuspokojivé čtvrtletí společnosti Alphabet a věří v rozvoj umělé inteligence
Analytici jsou ochotni přehlédnout neuspokojivé čtvrtletí společnosti Alphabet (GOOGL) namísto jejího úsilí v oblasti umělé inteligence a zaměřit se na náklady.
Akcie vyhledávacího gigantu klesly v předobchodní fázi o více než 4 % poté, co společnost nesplnila očekávání Wall Street za čtvrté čtvrtletí.
Analytici však chválili zaměření společnosti na umělou inteligenci, protože čelí rostoucímu tlaku ze strany zpopularizovaného chatbota ChatGPT podporovaného společností Microsoft. Generální ředitel společnosti Alphabet Sundar Pichai uvedl, že společnost plánuje „velmi brzy“ uvolnit svůj jazykový model LaMDA s vyhledávacími komponenty.
V návaznosti na tuto zprávu označil Eric Sheridan ze společnosti Goldman Sachs společnost Alphabet za lídra v této oblasti, který se nachází v pozici, aby v příštím desetiletí využil trendu umělé inteligence. Brian Fitzgerald z Wells Fargo v páteční poznámce uvedl, že nás čeká „nová éra“.
Zdroj: Getty Images
„V dlouhodobějším horizontu potvrzujeme náš pozitivní výhled na GOOGL – Alphabet nadále považujeme za vedoucí soubor podniků založených na umělé inteligenci/strojovém učení v našem pokrytí a považujeme společnost za jedinečnou pozici pro to, aby v nadcházejících letech využila stírání hranic mezi obchodními modely reklamy, obchodu a spotřeby médií,“ napsal Sheridan.
Podle Briana Nowaka z Morgan Stanley komentáře Alphabet signalizují, že společnost má dobrou „pozici pro rozvoj nové generace technologií umělé inteligence“, i když investice do této produktové řady by mohly tlačit na krátkodobou ziskovost.
„Celkově se domníváme, že technologie umělé inteligence společnosti Google jsou pravděpodobně nejlepší ve své třídě, ale zároveň si uvědomujeme, že Google musí opatrně prosazovat inovace a zároveň si udržet pověst společnosti poskytující vysoce kvalitní služby & přesné informace,“ napsal Doug Anmuth z JPMorgan.
Navzdory dlouhodobé důvěře ve společnost a akcie analytici očekávají, že Alphabet bude čelit přetrvávajícím problémům, včetně zhoršujícího se reklamního prostředí, obtížných kompenzací a přetrvávajících kurzových překážek.
„Domníváme se, že dlouhodobá teze o GOOGL je dobře zachována, ale nepřekvapilo by nás, kdyby akcie zůstaly do 1. pololetí 23. roku rozkolísané,“ napsal ve čtvrtečním komentáři Mark Mahaney z Evercore ISI s tím, že nová uvedení umělé inteligence by měla ukázat vedoucí postavení společnosti v této oblasti.
Zdroj: Getty Images
Analytici rovněž uvedli určitou důvěru v úsilí společnosti o reorganizaci nákladové struktury a snížení neefektivity. Anmuth z JPMorgan uvedl, že ho povzbuzuje „hlubší odhodlání Alphabet racionalizovat nákladovou strukturu“ a neočekává další kolo snižování počtu zaměstnanců.
„Ve srovnání s efektivním králíkem Meta se komentář Googlu, že v roce 2024 uvidíme významný ‚viditelný dopad’, jeví spíše jako želva,“ řekl Mark Shmulik ze společnosti Bernstein. „Jen si vzpomeňte, kdo ten závod vyhrál.“
Justin Post z Bank of America mezitím uvedl, že silný hlavní byznys společnosti vytváří solidní předpoklady pro zvýšení marží v druhé polovině roku 2023.
„V roce 2023 vidíme Alphabet jako defenzivnější akcii ve skupině s větší relativní stabilitou zisků vzhledem k užitečnosti vyhledávání, flexibilitě nákladů, zdravým maržím, které budou minimalizovat obavy o cash flow, a příležitostí podpořit akcie zpětným odkupem,“ napsal.
Výsledky velkých technologických společností ukazují, že trh digitální reklamy není z nejhoršího venku
Po náročném roce 2022, kdy se společnosti závislé na reklamě potýkaly s klesajícími rozpočty a propadem cen akcií, výsledky společností Alphabet, Meta Platforms a Snap za čtvrté čtvrtletí tohoto týdne ukázaly, že ještě nejsou za vodou.
Zdravotní stav reklamního průmyslu úzce kopíruje vývoj ekonomiky a mnoho inzerentů omezilo své marketingové rozpočty v reakci na rekordně vysokou míru inflace a přetrvávající nejistotu ohledně recese.
„Ačkoli mnoho lidí nevěří, že se dočkáme tak vážné recese, slabší nálada mezi podniky již stačila promluvit do nižších výdajů na digitální reklamu,“ uvedl Russ Mould, investiční ředitel společnosti AJ Bell.
Společnost Alphabet Inc, která je vlastníkem Googlu, ve čtvrtek vykázala mírný pokles čtvrtletních příjmů z reklamy, čímž nenaplnila očekávání Wall Street a překvapila investory, protože největší světová platforma pro digitální reklamu je ve srovnání s menšími konkurenty tradičně odolná. Akcie Alphabet v předobchodní fázi klesly o více než 4 %.
Zdroj: Shutterstock
„Aby společnost velikosti Googlu a tak vlivná, jako je Google, měla tak neuspokojivé výsledky, (to znamená, že reklamní průmysl) se neobrátí během jednoho čtvrtletí,“ uvedla Evelyn Mitchellová, analytička společnosti Insider Intelligence.
Společnost Snap Inc, vlastník aplikace pro zasílání fotografií Snapchat, v úterý uvedla, že očekává, že tržby v běžném čtvrtletí klesnou až o 10 % kvůli konkurenci v boji o reklamní dolary a náročné ekonomické situaci.
„Inzerenti řídí své výdaje velmi obezřetně, aby mohli rychle reagovat na jakékoli změny v prostředí,“ řekl šéf společnosti Snap Evan Spiegel během hovoru k výsledkům.
Společnost Meta Platforms Inc, druhá největší digitální reklamní platforma, ve středu povzbudila Wall Street snížením nákladů a velkým zpětným odkupem akcií, ačkoli zaznamenala třetí čtvrtletí po sobě meziroční pokles tržeb.
Jedním z důvodů poklesu tržeb byly nižší výdaje na reklamu od značek v sektoru finančních služeb a technologií, uvedla společnost.
Finanční ředitelka společnosti Meta Susan Li uvedla, že širší ekonomika je i nadále „dost volatilní“ a je příliš brzy na to, aby se dalo říci, jak bude vypadat letošní rok.
Zdroj: Pexels
Nálada mezi zadavateli reklamy je obecně „opatrným optimismem“ pro nadcházející rok, uvedla ve čtvrtečním rozhovoru Nicola Mendelsohnová, viceprezidentka globální obchodní skupiny společnosti Meta.
Podle jednotlivých regionů jsou inzerenti optimističtí ohledně amerického trhu, zatímco nálada v Evropě se relativně zhoršila a Čína vykazuje známky zlepšení, i když budoucnost zůstává nejistá v souvislosti se znovuotevřením země, uvedla Mendelsohnová.
Akcie vyhledávacího gigantu klesly v předobchodní fázi o více než 4 % poté, co společnost nesplnila očekávání Wall Street za čtvrté čtvrtletí.Analytici však chválili zaměření společnosti na umělou inteligenci, protože čelí rostoucímu tlaku ze strany zpopularizovaného chatbota ChatGPT podporovaného společností Microsoft. Generální ředitel společnosti Alphabet Sundar Pichai uvedl, že společnost plánuje „velmi brzy“ uvolnit svůj jazykový model LaMDA s vyhledávacími komponenty.V návaznosti na tuto zprávu označil Eric Sheridan ze společnosti Goldman Sachs společnost Alphabet za lídra v této oblasti, který se nachází v pozici, aby v příštím desetiletí využil trendu umělé inteligence. Brian Fitzgerald z Wells Fargo v páteční poznámce uvedl, že nás čeká „nová éra“.„V dlouhodobějším horizontu potvrzujeme náš pozitivní výhled na GOOGL – Alphabet nadále považujeme za vedoucí soubor podniků založených na umělé inteligenci/strojovém učení v našem pokrytí a považujeme společnost za jedinečnou pozici pro to, aby v nadcházejících letech využila stírání hranic mezi obchodními modely reklamy, obchodu a spotřeby médií,“ napsal Sheridan.Podle Briana Nowaka z Morgan Stanley komentáře Alphabet signalizují, že společnost má dobrou „pozici pro rozvoj nové generace technologií umělé inteligence“, i když investice do této produktové řady by mohly tlačit na krátkodobou ziskovost.„Celkově se domníváme, že technologie umělé inteligence společnosti Google jsou pravděpodobně nejlepší ve své třídě, ale zároveň si uvědomujeme, že Google musí opatrně prosazovat inovace a zároveň si udržet pověst společnosti poskytující vysoce kvalitní služby & přesné informace,“ napsal Doug Anmuth z JPMorgan.Navzdory dlouhodobé důvěře ve společnost a akcie analytici očekávají, že Alphabet bude čelit přetrvávajícím problémům, včetně zhoršujícího se reklamního prostředí, obtížných kompenzací a přetrvávajících kurzových překážek.„Domníváme se, že dlouhodobá teze o GOOGL je dobře zachována, ale nepřekvapilo by nás, kdyby akcie zůstaly do 1. pololetí 23. roku rozkolísané,“ napsal ve čtvrtečním komentáři Mark Mahaney z Evercore ISI s tím, že nová uvedení umělé inteligence by měla ukázat vedoucí postavení společnosti v této oblasti.Analytici rovněž uvedli určitou důvěru v úsilí společnosti o reorganizaci nákladové struktury a snížení neefektivity. Anmuth z JPMorgan uvedl, že ho povzbuzuje „hlubší odhodlání Alphabet racionalizovat nákladovou strukturu“ a neočekává další kolo snižování počtu zaměstnanců.„Ve srovnání s efektivním králíkem Meta se komentář Googlu, že v roce 2024 uvidíme významný ‚viditelný dopad’, jeví spíše jako želva,“ řekl Mark Shmulik ze společnosti Bernstein. „Jen si vzpomeňte, kdo ten závod vyhrál.“Justin Post z Bank of America mezitím uvedl, že silný hlavní byznys společnosti vytváří solidní předpoklady pro zvýšení marží v druhé polovině roku 2023.„V roce 2023 vidíme Alphabet jako defenzivnější akcii ve skupině s větší relativní stabilitou zisků vzhledem k užitečnosti vyhledávání, flexibilitě nákladů, zdravým maržím, které budou minimalizovat obavy o cash flow, a příležitostí podpořit akcie zpětným odkupem,“ napsal.Výsledky velkých technologických společností ukazují, že trh digitální reklamy není z nejhoršího venkuPo náročném roce 2022, kdy se společnosti závislé na reklamě potýkaly s klesajícími rozpočty a propadem cen akcií, výsledky společností Alphabet, Meta Platforms a Snap za čtvrté čtvrtletí tohoto týdne ukázaly, že ještě nejsou za vodou.Zdravotní stav reklamního průmyslu úzce kopíruje vývoj ekonomiky a mnoho inzerentů omezilo své marketingové rozpočty v reakci na rekordně vysokou míru inflace a přetrvávající nejistotu ohledně recese.„Ačkoli mnoho lidí nevěří, že se dočkáme tak vážné recese, slabší nálada mezi podniky již stačila promluvit do nižších výdajů na digitální reklamu,“ uvedl Russ Mould, investiční ředitel společnosti AJ Bell.Společnost Alphabet Inc, která je vlastníkem Googlu, ve čtvrtek vykázala mírný pokles čtvrtletních příjmů z reklamy, čímž nenaplnila očekávání Wall Street a překvapila investory, protože největší světová platforma pro digitální reklamu je ve srovnání s menšími konkurenty tradičně odolná. Akcie Alphabet v předobchodní fázi klesly o více než 4 %.„Aby společnost velikosti Googlu a tak vlivná, jako je Google, měla tak neuspokojivé výsledky, se neobrátí během jednoho čtvrtletí,“ uvedla Evelyn Mitchellová, analytička společnosti Insider Intelligence.Společnost Snap Inc, vlastník aplikace pro zasílání fotografií Snapchat, v úterý uvedla, že očekává, že tržby v běžném čtvrtletí klesnou až o 10 % kvůli konkurenci v boji o reklamní dolary a náročné ekonomické situaci.„Inzerenti řídí své výdaje velmi obezřetně, aby mohli rychle reagovat na jakékoli změny v prostředí,“ řekl šéf společnosti Snap Evan Spiegel během hovoru k výsledkům.Společnost Meta Platforms Inc, druhá největší digitální reklamní platforma, ve středu povzbudila Wall Street snížením nákladů a velkým zpětným odkupem akcií, ačkoli zaznamenala třetí čtvrtletí po sobě meziroční pokles tržeb.Jedním z důvodů poklesu tržeb byly nižší výdaje na reklamu od značek v sektoru finančních služeb a technologií, uvedla společnost.Finanční ředitelka společnosti Meta Susan Li uvedla, že širší ekonomika je i nadále „dost volatilní“ a je příliš brzy na to, aby se dalo říci, jak bude vypadat letošní rok.Nálada mezi zadavateli reklamy je obecně „opatrným optimismem“ pro nadcházející rok, uvedla ve čtvrtečním rozhovoru Nicola Mendelsohnová, viceprezidentka globální obchodní skupiny společnosti Meta.Podle jednotlivých regionů jsou inzerenti optimističtí ohledně amerického trhu, zatímco nálada v Evropě se relativně zhoršila a Čína vykazuje známky zlepšení, i když budoucnost zůstává nejistá v souvislosti se znovuotevřením země, uvedla Mendelsohnová.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...