Čínský trh s luxusním zbožím se v roce 2022 meziročně zmenšil o 10 %, čímž přerušil pětiletou sérii vysokého růstu, protože pekingská politika nulové spotřeby a zpomalující se ekonomika zasáhly do výdajů, uvedla v úterý ve své zprávě společnost Bain & Company.
Trh s luxusním zbožím rostl v letech 2019 až 2021 o 42 % ročně, ale jeho osud se v roce 2022 změnil poté, co Čína zdvojnásobila potírání COVID-19 celoměstskými výlukami a regulačními zásahy zasáhla sektor nemovitostí a podpořila nezaměstnanost.
V porovnání s růstem o 1 % v letech 2012 až 2016 a 26% nárůstem prodejů v letech 2016 až 2019, uvedla společnost Bain.
Zrcadlově se v nedávných výsledcích francouzské skupiny luxusního zboží LVMH a italského Salvatore Ferragamo za rok 2022 odráží, že všechny luxusní kategorie byly během roku v různé míře zasaženy.
Zatímco kategorie s vysokou penetrací online, jako je například luxusní kosmetika, zaznamenaly jednociferný pokles, nejvíce se propadl trh s hodinkami, jehož prodeje se od roku 2021 snížily o 20 % až 25 %.
Móda a životní styl zaznamenaly pokles o 15 až 20 %, zatímco prodeje šperků a koženého zboží se snížily o 10 až 15 %.
Podle společnosti Bain je však pravděpodobné, že rozhodnutí Pekingu zrušit počátkem prosince politiku nulové daně z obratu (zero-COVID) letos opět přinese růst, protože se zlepší návštěvnost nákupních center a oživí se nálada spotřebitelů.
Chcete využít této příležitosti?
„Očekáváme, že někdy mezi první a druhou polovinou roku 2023 dosáhneme úrovně tržeb z roku 2021,“ uvedl Weiwei Xing, partner společnosti Bain & Company se sídlem v Hongkongu.
„Optimismus sice překypuje, ale existují také rizika. Značky musí vyřešit cenové rozdíly mezi Čínou a Evropou, než se obnoví mezinárodní cestování,“ uvedla.
Čínský trh s luxusním zbožím se v roce 2022 meziročně zmenšil o 10 %, čímž přerušil pětiletou sérii vysokého růstu, protože pekingská politika nulové spotřeby a zpomalující se ekonomika zasáhly do výdajů, uvedla v úterý ve své zprávě společnost Bain & Company.
Trh s luxusním zbožím rostl v letech 2019 až 2021 o 42 % ročně, ale jeho osud se v roce 2022 změnil poté, co Čína zdvojnásobila potírání COVID-19 celoměstskými výlukami a regulačními zásahy zasáhla sektor nemovitostí a podpořila nezaměstnanost.
V porovnání s růstem o 1 % v letech 2012 až 2016 a 26% nárůstem prodejů v letech 2016 až 2019, uvedla společnost Bain.
Zrcadlově se v nedávných výsledcích francouzské skupiny luxusního zboží LVMH a italského Salvatore Ferragamo za rok 2022 odráží, že všechny luxusní kategorie byly během roku v různé míře zasaženy.
Zatímco kategorie s vysokou penetrací online, jako je například luxusní kosmetika, zaznamenaly jednociferný pokles, nejvíce se propadl trh s hodinkami, jehož prodeje se od roku 2021 snížily o 20 % až 25 %.
Móda a životní styl zaznamenaly pokles o 15 až 20 %, zatímco prodeje šperků a koženého zboží se snížily o 10 až 15 %.
Podle společnosti Bain je však pravděpodobné, že rozhodnutí Pekingu zrušit počátkem prosince politiku nulové daně z obratu letos opět přinese růst, protože se zlepší návštěvnost nákupních center a oživí se nálada spotřebitelů.Chcete využít této příležitosti?
„Očekáváme, že někdy mezi první a druhou polovinou roku 2023 dosáhneme úrovně tržeb z roku 2021,“ uvedl Weiwei Xing, partner společnosti Bain & Company se sídlem v Hongkongu.
„Optimismus sice překypuje, ale existují také rizika. Značky musí vyřešit cenové rozdíly mezi Čínou a Evropou, než se obnoví mezinárodní cestování,“ uvedla.
