Ford plánuje zrušit každé deváté pracovní místo ve vývoji produktů a administrativě v Evropě v rámci globální snahy o snížení nákladů a konkurenceschopnosti na trhu elektromobilů, uvedla v úterý americká automobilka.
Celkem bude zrušeno přibližně 3 800 pracovních míst, z toho 2 300 v závodech automobilky v Kolíně nad Rýnem a Cáchách v Německu, 1 300 ve Spojeném království a 200 ve zbytku Evropy, uvedla společnost a dodala, že hodlá dosáhnout snížení počtu pracovních míst prostřednictvím dobrovolných programů.
Tato zpráva je ranou pro odbory, které koncem ledna uvedly, že nejhorším scénářem je zrušení 2 500 pracovních míst v Evropě v oblasti vývoje produktů a dalších 700 míst v administrativě.
Přesto se automobilka dohodla, že do konce roku 2032 nebude ve svých závodech v Kolíně nad Rýnem a Cáchách propouštět, což zaměstnancům přinese určitou úlevu, uvedl předseda podnikové rady Benjamin Gruschka na tiskové konferenci.
„Pracovníci vědí, že snížená modelová paleta v příštích letech znamená méně pracovních míst. Vyloučení propouštění z provozu poskytuje jistotu – nikoho nevyhazujeme,“ řekl Gruschka.
Ford vydává 50 miliard dolarů na elektrifikaci své produktové řady a přechází na štíhlejší modelovou řadu s vyššími cenami, aby kompenzoval rostoucí náklady na výrobu elektromobilů.
Finanční ředitel John Lawler na začátku února varoval, že americkou automobilku čekají v letošním roce vyšší náklady o 5 miliard dolarů, a uvedl, že společnost bude „velmi agresivně“ snižovat výdaje ve výrobě a dodavatelském řetězci.
Chcete využít této příležitosti?
Lawler tehdy také uvedl, že produktivita inženýrů v Evropě je o 25-30 % nižší, než by měla být.
Americký koncern si v regionu ponechá přibližně 3 400 inženýrů, kteří budou stavět na klíčových technologiích svých amerických kolegů a přizpůsobovat je evropským zákazníkům, uvedl na tiskové konferenci šéf evropských osobních elektromobilů (EV) a šéf německé pobočky Fordu Martin Sander.
Ford plánuje zrušit každé deváté pracovní místo ve vývoji produktů a administrativě v Evropě v rámci globální snahy o snížení nákladů a konkurenceschopnosti na trhu elektromobilů, uvedla v úterý americká automobilka.
Celkem bude zrušeno přibližně 3 800 pracovních míst, z toho 2 300 v závodech automobilky v Kolíně nad Rýnem a Cáchách v Německu, 1 300 ve Spojeném království a 200 ve zbytku Evropy, uvedla společnost a dodala, že hodlá dosáhnout snížení počtu pracovních míst prostřednictvím dobrovolných programů.
Tato zpráva je ranou pro odbory, které koncem ledna uvedly, že nejhorším scénářem je zrušení 2 500 pracovních míst v Evropě v oblasti vývoje produktů a dalších 700 míst v administrativě.
Přesto se automobilka dohodla, že do konce roku 2032 nebude ve svých závodech v Kolíně nad Rýnem a Cáchách propouštět, což zaměstnancům přinese určitou úlevu, uvedl předseda podnikové rady Benjamin Gruschka na tiskové konferenci.
„Pracovníci vědí, že snížená modelová paleta v příštích letech znamená méně pracovních míst. Vyloučení propouštění z provozu poskytuje jistotu – nikoho nevyhazujeme,“ řekl Gruschka.
Ford vydává 50 miliard dolarů na elektrifikaci své produktové řady a přechází na štíhlejší modelovou řadu s vyššími cenami, aby kompenzoval rostoucí náklady na výrobu elektromobilů.
Finanční ředitel John Lawler na začátku února varoval, že americkou automobilku čekají v letošním roce vyšší náklady o 5 miliard dolarů, a uvedl, že společnost bude „velmi agresivně“ snižovat výdaje ve výrobě a dodavatelském řetězci.Chcete využít této příležitosti?
Lawler tehdy také uvedl, že produktivita inženýrů v Evropě je o 25-30 % nižší, než by měla být.
Americký koncern si v regionu ponechá přibližně 3 400 inženýrů, kteří budou stavět na klíčových technologiích svých amerických kolegů a přizpůsobovat je evropským zákazníkům, uvedl na tiskové konferenci šéf evropských osobních elektromobilů a šéf německé pobočky Fordu Martin Sander.
