Hospodářské výsledky a prognózy: Kraft Heinz a Heineken
Společnost Kraft Heinz (KHC) ve středu překonala očekávání Wall Street ohledně zisku a tržeb, ale nabídla mírný výhled zisku pro letošní rok, což je známkou rostoucího tlaku ze strany vyšších nákladů.
Společnost Kraft Heinz vydala mírný výhled zisku poté, co zvýšení cen zvýšilo tržby
Akcie společnosti se sídlem v Pittsburghu, mezi jejíž značky patří Oscar Meyer, Philadelphia Cream Cheese a Lunchables, se v předobchodní fázi obchodování příliš nezměnily.
Zde je srovnání výsledků společnosti s odhady analytiků podle společnosti Refinitiv:
Tržby: 7,38 miliardy USD oproti očekávaným 7,27 miliardy USD. Upravený zisk na akcii: 85 centů oproti očekávaným 78 centům
Čisté tržby za čtvrté čtvrtletí vzrostly oproti předchozímu roku o 10 % na 7,38 miliardy dolarů. Společnost se v tomto období také přehoupla do zisku, když vykázala čistý zisk 887 milionů dolarů, tj. 72 centů zisku na akcii, oproti ztrátě 255 milionů dolarů, tj. 21 centů na akcii, o rok dříve. Bez zahrnutí položek činil zisk na akcii za poslední čtvrtletí 85 centů.
Zdroj: Getty Images
Společnost však očekává upravený zisk za celý rok ve výši 2,67 a 2,75 USD na akcii, což je podle společnosti Refinitiv pod odhady analytiků ve výši 2,77 USD na akcii.
Přestože společnosti vyrábějící balené potraviny v posledních dvou letech zvýšily ceny, stále se potýkají s rostoucími náklady na komodity a problémy v dodavatelském řetězci. Společnost Kraft Heinz zvýšila ceny o 15,2 % při poklesu objemu o 4,8 %. Při popisu důvodů poklesu objemů společnost uvedla cenové tlaky a omezení dodávek.
Přestože společnost Kraft Heinz dosáhla lepších výsledků v oblasti tržeb a zisku na akcii, jsou její výsledky v kontrastu se společnostmi, jako je výrobce Oreo Mondelēz International, který navzdory zvýšení cen zaznamenal jen malý odpor poptávky.
Společnost očekává v roce 2023 organický růst čistých tržeb o 4 až 6 %, což je mírně nad odhady 4,8 %.
Společnost Kraft Heinz zahájila před Super Bowlem 57 kampaň s názvem „LVII Meanz 57“, která protestuje proti používání římských číslic. Značka podle tiskové zprávy spustila internetové stránky, na kterých mohli spotřebitelé hlasovat o tom, zda by se římské číslice měly či neměly zrušit.
Heineken vidí v roce 2023 nárůst zisku navzdory slabé Evropě
Heineken, druhý největší světový výrobce piva, zopakoval svou prognózu růstu zisku v letošním roce navzdory slabosti v Evropě, když oznámil vyšší než očekávaný zisk v roce 2022 díky oživení pití piva na úroveň před pandemií.
Nizozemská společnost, mezi jejíž značky patří Tiger a Sol, uvedla, že provozní zisk v roce 2023 poroste, ale pomalejším tempem ve středních až vysokých jednociferných procentech, což odráží pokračující úspory nákladů, náročnou ekonomiku a nižší důvěru spotřebitelů na některých trzích.
Zdroj: Getty Images
Pivovar, jehož stejnojmenná značka je nejprodávanějším pivem v Evropě, zachoval prognózu stabilního až mírně vyššího objemu piva, protože nárůst na rozvojových trzích je kompenzován poklesem v Evropě, která je z hlediska tržeb jeho největším regionem.
Generální ředitel Dolf van den Brink uvedl, že prodej piva v Evropě se ukázal jako odolný a ve čtvrtém čtvrtletí vzrostl oproti předchozímu roku.
„Ale vzhledem ke zvýšení cen, které bude nutné přijmout kvůli enormnímu nárůstu nákladů na energie, zejména v Evropě, stále očekáváme pokles objemů v Evropě pro rok 2023,“ řekl agentuře Reuters v telefonickém rozhovoru.
Společnost Heineken očekává prudce vyšší náklady na energie, zejména v Evropě, a na vstupy, jako je ječmen, které by měly v roce 2023 vzrůst o vysokých patnáct procent.
Pivovar uvedl, že se bude snažit většinu dodatečných nákladů přenést na své náklady, ale je připraven využít úspory nákladů k vyrovnání rozdílu, pokud bude mít pocit, že by zvýšením cen mohl ztratit příliš velký podíl na trhu. V loňském roce zvýšil ceny celosvětově přibližně o 10 %.
Společnost Heineken uvedla, že její provozní zisk před jednorázovými položkami vzrostl v roce 2022 o 24,0 % na 4,50 miliardy eur (4,8 miliardy USD), zatímco průměrná prognóza v průzkumu sestaveném společností činila 4,43 miliardy eur.
Její marže provozního zisku se zvýšila o 0,1 procentního bodu na 15,7 %. Dříve předpovídala, že marže bude v roce 2022 stabilní nebo mírně vyšší.
Společnost Heineken uvedla, že v letošním roce očekává překročení cíle úspor nákladů ve výši 2 miliard eur, který si stanovila v rámci strategické reorganizace „EverGreen“, a v roce 2022 dosáhne 1,7 miliardy eur.
Pivovar prodal celosvětově o 6,9 % více piva než v roce 2021, přičemž ceny prémiových piv rostly rychleji. Prodej v Asii vzrostl téměř o třetinu, přičemž k oživení došlo rok poté, co v Kambodži, Indonésii, Malajsii a na jeho největším asijském trhu, ve Vietnamu, platila omezení COVID-19.
Společnost Kraft Heinz vydala mírný výhled zisku poté, co zvýšení cen zvýšilo tržbyAkcie společnosti se sídlem v Pittsburghu, mezi jejíž značky patří Oscar Meyer, Philadelphia Cream Cheese a Lunchables, se v předobchodní fázi obchodování příliš nezměnily.Zde je srovnání výsledků společnosti s odhady analytiků podle společnosti Refinitiv:Tržby: 7,38 miliardy USD oproti očekávaným 7,27 miliardy USD.Upravený zisk na akcii: 85 centů oproti očekávaným 78 centůmČisté tržby za čtvrté čtvrtletí vzrostly oproti předchozímu roku o 10 % na 7,38 miliardy dolarů. Společnost se v tomto období také přehoupla do zisku, když vykázala čistý zisk 887 milionů dolarů, tj. 72 centů zisku na akcii, oproti ztrátě 255 milionů dolarů, tj. 21 centů na akcii, o rok dříve. Bez zahrnutí položek činil zisk na akcii za poslední čtvrtletí 85 centů.Společnost však očekává upravený zisk za celý rok ve výši 2,67 a 2,75 USD na akcii, což je podle společnosti Refinitiv pod odhady analytiků ve výši 2,77 USD na akcii.Přestože společnosti vyrábějící balené potraviny v posledních dvou letech zvýšily ceny, stále se potýkají s rostoucími náklady na komodity a problémy v dodavatelském řetězci. Společnost Kraft Heinz zvýšila ceny o 15,2 % při poklesu objemu o 4,8 %. Při popisu důvodů poklesu objemů společnost uvedla cenové tlaky a omezení dodávek.Chcete využít této příležitosti?Přestože společnost Kraft Heinz dosáhla lepších výsledků v oblasti tržeb a zisku na akcii, jsou její výsledky v kontrastu se společnostmi, jako je výrobce Oreo Mondelēz International, který navzdory zvýšení cen zaznamenal jen malý odpor poptávky.Společnost očekává v roce 2023 organický růst čistých tržeb o 4 až 6 %, což je mírně nad odhady 4,8 %.Společnost Kraft Heinz zahájila před Super Bowlem 57 kampaň s názvem „LVII Meanz 57“, která protestuje proti používání římských číslic. Značka podle tiskové zprávy spustila internetové stránky, na kterých mohli spotřebitelé hlasovat o tom, zda by se římské číslice měly či neměly zrušit.Heineken vidí v roce 2023 nárůst zisku navzdory slabé EvropěHeineken, druhý největší světový výrobce piva, zopakoval svou prognózu růstu zisku v letošním roce navzdory slabosti v Evropě, když oznámil vyšší než očekávaný zisk v roce 2022 díky oživení pití piva na úroveň před pandemií.Nizozemská společnost, mezi jejíž značky patří Tiger a Sol, uvedla, že provozní zisk v roce 2023 poroste, ale pomalejším tempem ve středních až vysokých jednociferných procentech, což odráží pokračující úspory nákladů, náročnou ekonomiku a nižší důvěru spotřebitelů na některých trzích.Pivovar, jehož stejnojmenná značka je nejprodávanějším pivem v Evropě, zachoval prognózu stabilního až mírně vyššího objemu piva, protože nárůst na rozvojových trzích je kompenzován poklesem v Evropě, která je z hlediska tržeb jeho největším regionem.Generální ředitel Dolf van den Brink uvedl, že prodej piva v Evropě se ukázal jako odolný a ve čtvrtém čtvrtletí vzrostl oproti předchozímu roku.„Ale vzhledem ke zvýšení cen, které bude nutné přijmout kvůli enormnímu nárůstu nákladů na energie, zejména v Evropě, stále očekáváme pokles objemů v Evropě pro rok 2023,“ řekl agentuře Reuters v telefonickém rozhovoru.Společnost Heineken očekává prudce vyšší náklady na energie, zejména v Evropě, a na vstupy, jako je ječmen, které by měly v roce 2023 vzrůst o vysokých patnáct procent.Pivovar uvedl, že se bude snažit většinu dodatečných nákladů přenést na své náklady, ale je připraven využít úspory nákladů k vyrovnání rozdílu, pokud bude mít pocit, že by zvýšením cen mohl ztratit příliš velký podíl na trhu. V loňském roce zvýšil ceny celosvětově přibližně o 10 %.Společnost Heineken uvedla, že její provozní zisk před jednorázovými položkami vzrostl v roce 2022 o 24,0 % na 4,50 miliardy eur , zatímco průměrná prognóza v průzkumu sestaveném společností činila 4,43 miliardy eur.Její marže provozního zisku se zvýšila o 0,1 procentního bodu na 15,7 %. Dříve předpovídala, že marže bude v roce 2022 stabilní nebo mírně vyšší.Společnost Heineken uvedla, že v letošním roce očekává překročení cíle úspor nákladů ve výši 2 miliard eur, který si stanovila v rámci strategické reorganizace „EverGreen“, a v roce 2022 dosáhne 1,7 miliardy eur.Pivovar prodal celosvětově o 6,9 % více piva než v roce 2021, přičemž ceny prémiových piv rostly rychleji. Prodej v Asii vzrostl téměř o třetinu, přičemž k oživení došlo rok poté, co v Kambodži, Indonésii, Malajsii a na jeho největším asijském trhu, ve Vietnamu, platila omezení COVID-19.