Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Jak naslouchání zákazníkům může podpořit potřebnou změnu

Jedním z nejčastějších důvodů, proč firmy selhávají, je to, že nenaslouchají zákazníkům.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
18 února, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Data to opakovaně dokazují; podle výzkumu společnosti Deloitte jsou firmy, které kladou zákaznickou zkušenost na první místo, o 60 % ziskovější než jejich konkurenti.

Naslouchání zákazníkům přesahuje rámec taktiky prodeje produktu nebo služby. Jde o to pochopit, jaké problémy je třeba řešit, identifikovat jejich hlavní příčinu a přesně určit, jak poskytnout nejlepší hodnotu v takovém měřítku, aby zákazníci mohli vidět a měřit zlepšení svého podnikání. Nácvik lepšího naslouchání by měl probíhat také interně i externě – se zákazníky a vedoucími pracovníky na podnikové úrovni. Může to zahrnovat cokoli od posílení schopností pracovníků zákaznického servisu navazovat kontakt se zákazníky, zajištění toho, aby se zpětná vazba od zákazníků uplatňovala v produktových strategiích, a pochopení významu odpovědnosti.

Věnování času pochopení individuálních potřeb zákazníků je nezbytné pro informování o zásadních obchodních rozhodnutích a strategiích v budoucnosti. Všichni ve firmě, od vedoucích pracovníků na úrovni C až po zaměstnance prvního ročníku, by se měli podílet na zlepšování zákaznické zkušenosti – a to začíná nasloucháním zákazníkům. Přemýšlení z pohledu zákazníka při každé příležitosti je klíčem k získání konkurenční výhody, vytváření hodnotnějších řešení a především k urychlení růstu podniku.

Definování dobrého a kvalitního zákaznického servisu není univerzální přístup pro každou organizaci a odvětví. Úspěch každého podniku však závisí na tom, zda poskytuje to, co mu jeho zákazníci říkají, že potřebují, a právě zde se naslouchání zákazníkům stává tak zásadním.

feedback, checklist, job
Zdroj: Pixabay

ZJIŠŤOVAT ZPĚTNOU VAZBU OD ZÁKAZNÍKŮ OHLEDNĚ JEJICH ZKUŠENOSTÍ

Ve světě digitálních technologií jsou recenze zákazníků hlavním kontaktním bodem mezi podniky a jejich zákazníky, ale mohou být cenné pouze tehdy, pokud podnik po jejich přečtení začne jednat. Čtyři z pěti spotřebitelů si po přečtení negativních online recenzí rozmysleli doporučený nákup, což posiluje sílu recenzí jako informací pro případné změny v činnosti podniku. Analýza zákaznických recenzí je skvělým způsobem, jak ověřit náladu publika a identifikovat příležitosti pro úspěšné týmy, jak znovu navázat kontakt se zákazníky na základě jejich používání produktu nebo služby. Podniky by měly tyto analýzy využívat jako nepřetržitou zpětnou vazbu pro úpravu produktové strategie.

Ačkoli jsou online recenze skvělým zdrojem informací pro týmy zaměřené na zákazníky, zaměření celé společnosti na poskytování pozitivní zákaznické zkušenosti bude klíčem k zajištění nových příležitostí k růstu. To je o to důležitější, že trh je neustále narušován inovativními startupy a novými technologiemi, které mohou pohánět konkurenci.

Advertisement

Některé podniky však mohou zjistit, že jejich zákazníci potřebují více osobní interakce mimo tradiční digitální kanály. Nyní, když se opět naplno rozběhly oborové a uživatelské konference, mají firmy více příležitostí posedět se zákazníky a poznat je na hlubší úrovni.

Pro udržení tohoto hlubšího spojení v průběhu celého roku by podniky měly také zřídit poradní sbory zákazníků, které se věnují pochopení případů použití zákazníků a jejich vývoji. Tyto rady umožňují vedoucím pracovníkům získat poznatky o tom, jak jsou jejich produkty využívány, jaké funkce jsou nejpřínosnější, jaké funkce nejsou přesvědčivé a jaké další funkce nebo nástroje by mohly jejich nabídku rozšířit.

pink white black purple blue textile web scripts
Zdroj: Getty Images

Tato zpětná vazba v reálném čase je zásadní pro diagnostiku vznikajících problémů nebo příležitostí, aby je bylo možné přeměnit v pozitivní zkušenosti a obchodní růst. Studie zjistily, že společnosti, které vedou v oblasti zákaznické zkušenosti, překonávají ty, které ji nemají, téměř o 80 %. Navíc 77 % spotřebitelů vnímá značky příznivěji, pokud vyhledávají a uplatňují zpětnou vazbu od zákazníků, díky čemuž je pravděpodobnější, že si loajální zákazníci budou jejich produkty a služby kupovat opakovaně.

Naslouchání zákazníkům nakonec vyžaduje pochopení potřeb a zpětné vazby jak příznivců, tak odpůrců.

Chcete využít této příležitosti?

VYUŽITÍ ZPĚTNÉ VAZBY OD ZÁKAZNÍKŮ K PODPOŘE ZMĚN

Společnost Starbucks je jedním z nejuznávanějších příkladů síly efektivního naslouchání zákazníkům. V roce 2008 společnost Starbucks vytvořila jednoduchou platformu pro zpětnou vazbu od zákazníků nazvanou „My Starbucks Idea“. Zákazníci a fanoušci společnosti Starbucks sdíleli své názory a navrhovali způsoby, jak zlepšit produkty společnosti. Přestože platforma „My Starbucks Idea“ skončila v roce 2018, během deseti let, kdy fungovala, obdržela společnost stovky tisíc návrhů – včetně těch, které si zákazníci Starbucks nyní se značkou hluboce spojují. Patří mezi ně: bezplatné Wi-Fi ve všech kavárnách, přijímání mobilních plateb za objednávky v drive-thru a nabídka dortíků a dnes již proslulého pumpkin spice latte.

Zdroj: Getty Images

Díky nastavení pravidelného kontaktního bodu se zákazníky mohla společnost Starbucks pochopit, jak zákazníci využívají její produkty a služby, a získat jasný přehled o hodnotě, kterou vidí – a kterou nevidí. Naslouchání zákazníkům sice zajišťuje, že současná nabídka je dostatečná pro potřeby podniku, ale aby byla dlouhodobě udržitelná, musí být služby a řešení také přizpůsobitelné vyvíjejícím se podmínkám na trhu a v odvětví.

Naslouchání zákazníkům není jen jeden rozhovor nebo kontaktní bod. Vyžaduje pravidelnou kontrolu a průběžnou podporu, která vám ukáže, že jste tu pro vás při úspěších i neúspěších. Zákazníci jsou rádi vyslyšeni a také rádi vědí, že si společnosti berou jejich zpětnou vazbu k srdci a provádějí změny.

Naslouchání zákazníkům se může zdát jako jednoduchý a přímočarý úkol, ale vedoucí pracovníci by jej měli vnímat jako hlavní poslání spojené s firemní kulturou. Zařazení naslouchání zákazníkům do jádra podnikových funkcí pomůže zlepšit vývoj a rozvoj produktů, zkušenosti zákazníků, loajalitu a konkurenční odlišení. Nejšťastnější zákazníci jsou ti, kteří mají pocit, že jejich hlas je vyslyšen, takže je načase, aby podniky upřednostnily naslouchání v celé firmě, aby všechny zkušenosti mohly být pozitivní.

Data to opakovaně dokazují; podle výzkumu společnosti Deloitte jsou firmy, které kladou zákaznickou zkušenost na první místo, o 60 % ziskovější než jejich konkurenti.Naslouchání zákazníkům přesahuje rámec taktiky prodeje produktu nebo služby. Jde o to pochopit, jaké problémy je třeba řešit, identifikovat jejich hlavní příčinu a přesně určit, jak poskytnout nejlepší hodnotu v takovém měřítku, aby zákazníci mohli vidět a měřit zlepšení svého podnikání. Nácvik lepšího naslouchání by měl probíhat také interně i externě – se zákazníky a vedoucími pracovníky na podnikové úrovni. Může to zahrnovat cokoli od posílení schopností pracovníků zákaznického servisu navazovat kontakt se zákazníky, zajištění toho, aby se zpětná vazba od zákazníků uplatňovala v produktových strategiích, a pochopení významu odpovědnosti.Věnování času pochopení individuálních potřeb zákazníků je nezbytné pro informování o zásadních obchodních rozhodnutích a strategiích v budoucnosti. Všichni ve firmě, od vedoucích pracovníků na úrovni C až po zaměstnance prvního ročníku, by se měli podílet na zlepšování zákaznické zkušenosti – a to začíná nasloucháním zákazníkům. Přemýšlení z pohledu zákazníka při každé příležitosti je klíčem k získání konkurenční výhody, vytváření hodnotnějších řešení a především k urychlení růstu podniku.Definování dobrého a kvalitního zákaznického servisu není univerzální přístup pro každou organizaci a odvětví. Úspěch každého podniku však závisí na tom, zda poskytuje to, co mu jeho zákazníci říkají, že potřebují, a právě zde se naslouchání zákazníkům stává tak zásadním.ZJIŠŤOVAT ZPĚTNOU VAZBU OD ZÁKAZNÍKŮ OHLEDNĚ JEJICH ZKUŠENOSTÍVe světě digitálních technologií jsou recenze zákazníků hlavním kontaktním bodem mezi podniky a jejich zákazníky, ale mohou být cenné pouze tehdy, pokud podnik po jejich přečtení začne jednat. Čtyři z pěti spotřebitelů si po přečtení negativních online recenzí rozmysleli doporučený nákup, což posiluje sílu recenzí jako informací pro případné změny v činnosti podniku. Analýza zákaznických recenzí je skvělým způsobem, jak ověřit náladu publika a identifikovat příležitosti pro úspěšné týmy, jak znovu navázat kontakt se zákazníky na základě jejich používání produktu nebo služby. Podniky by měly tyto analýzy využívat jako nepřetržitou zpětnou vazbu pro úpravu produktové strategie.Ačkoli jsou online recenze skvělým zdrojem informací pro týmy zaměřené na zákazníky, zaměření celé společnosti na poskytování pozitivní zákaznické zkušenosti bude klíčem k zajištění nových příležitostí k růstu. To je o to důležitější, že trh je neustále narušován inovativními startupy a novými technologiemi, které mohou pohánět konkurenci.Některé podniky však mohou zjistit, že jejich zákazníci potřebují více osobní interakce mimo tradiční digitální kanály. Nyní, když se opět naplno rozběhly oborové a uživatelské konference, mají firmy více příležitostí posedět se zákazníky a poznat je na hlubší úrovni.Pro udržení tohoto hlubšího spojení v průběhu celého roku by podniky měly také zřídit poradní sbory zákazníků, které se věnují pochopení případů použití zákazníků a jejich vývoji. Tyto rady umožňují vedoucím pracovníkům získat poznatky o tom, jak jsou jejich produkty využívány, jaké funkce jsou nejpřínosnější, jaké funkce nejsou přesvědčivé a jaké další funkce nebo nástroje by mohly jejich nabídku rozšířit.Tato zpětná vazba v reálném čase je zásadní pro diagnostiku vznikajících problémů nebo příležitostí, aby je bylo možné přeměnit v pozitivní zkušenosti a obchodní růst. Studie zjistily, že společnosti, které vedou v oblasti zákaznické zkušenosti, překonávají ty, které ji nemají, téměř o 80 %. Navíc 77 % spotřebitelů vnímá značky příznivěji, pokud vyhledávají a uplatňují zpětnou vazbu od zákazníků, díky čemuž je pravděpodobnější, že si loajální zákazníci budou jejich produkty a služby kupovat opakovaně.Naslouchání zákazníkům nakonec vyžaduje pochopení potřeb a zpětné vazby jak příznivců, tak odpůrců. Chcete využít této příležitosti?VYUŽITÍ ZPĚTNÉ VAZBY OD ZÁKAZNÍKŮ K PODPOŘE ZMĚNSpolečnost Starbucks je jedním z nejuznávanějších příkladů síly efektivního naslouchání zákazníkům. V roce 2008 společnost Starbucks vytvořila jednoduchou platformu pro zpětnou vazbu od zákazníků nazvanou „My Starbucks Idea“. Zákazníci a fanoušci společnosti Starbucks sdíleli své názory a navrhovali způsoby, jak zlepšit produkty společnosti. Přestože platforma „My Starbucks Idea“ skončila v roce 2018, během deseti let, kdy fungovala, obdržela společnost stovky tisíc návrhů – včetně těch, které si zákazníci Starbucks nyní se značkou hluboce spojují. Patří mezi ně: bezplatné Wi-Fi ve všech kavárnách, přijímání mobilních plateb za objednávky v drive-thru a nabídka dortíků a dnes již proslulého pumpkin spice latte.Díky nastavení pravidelného kontaktního bodu se zákazníky mohla společnost Starbucks pochopit, jak zákazníci využívají její produkty a služby, a získat jasný přehled o hodnotě, kterou vidí – a kterou nevidí. Naslouchání zákazníkům sice zajišťuje, že současná nabídka je dostatečná pro potřeby podniku, ale aby byla dlouhodobě udržitelná, musí být služby a řešení také přizpůsobitelné vyvíjejícím se podmínkám na trhu a v odvětví.Naslouchání zákazníkům není jen jeden rozhovor nebo kontaktní bod. Vyžaduje pravidelnou kontrolu a průběžnou podporu, která vám ukáže, že jste tu pro vás při úspěších i neúspěších. Zákazníci jsou rádi vyslyšeni a také rádi vědí, že si společnosti berou jejich zpětnou vazbu k srdci a provádějí změny.Naslouchání zákazníkům se může zdát jako jednoduchý a přímočarý úkol, ale vedoucí pracovníci by jej měli vnímat jako hlavní poslání spojené s firemní kulturou. Zařazení naslouchání zákazníkům do jádra podnikových funkcí pomůže zlepšit vývoj a rozvoj produktů, zkušenosti zákazníků, loajalitu a konkurenční odlišení. Nejšťastnější zákazníci jsou ti, kteří mají pocit, že jejich hlas je vyslyšen, takže je načase, aby podniky upřednostnily naslouchání v celé firmě, aby všechny zkušenosti mohly být pozitivní.
Tagy: businesscustomer carestrategiezákazník

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      18:15

      Zoom skokově roste po zvýšení ročního výhledu díky silnému podnikovému segmentu a lepším výsledkům za 2. čtvrtletí

      18:00

      Intuit překonal odhady za čtvrté čtvrtletí, akcie klesly kvůli zpomalení GBSG a konzervativním výhledům

      17:47

      BJ’s Wholesale Club zvyšuje výhled celoročních zisků díky růstu počtu členů

      17:32

      Akcie společnosti Li Ning prudce vzrostly po lepším než očekávaném řízení provozních nákladů

      17:15

      Jaký je stav ESG ve 2. čtvrtletí roku 2025

      17:00

      BofA varuje Fed před rizikem chyby v politice v případě předčasného snížení úrokových sazeb

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Stanley Druckenmiller se rozhodl pro prodej Tesly a sází na Microsoft

      22 srpna, 2025

      Druckenmiller a jeho investiční kroky mohou někoho překvapit... Hedgeové fondy každé čtvrtletí zveřejňují u americké Komise pro cenné papíry a...

      Zdroj: Shutterstock

      DigitalOcean zažil propad o 75 %. Jde o lákavou příležitost

      22 srpna, 2025
      Zdroj: Reuters

      Morgan Stanley doporučuje nákup akcií Hewlett Packard Enterprise

      22 srpna, 2025
      Zdroj: Reuters

      UBS zvyšuje cílovou cenu akcií Nvidia před výsledky. Čeká se další růst

      21 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie CoreWeave rostou díky investici Jane Street a podpoře analytiků

      21 srpna, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      AI

      Arm přetahuje klíčového manažera Amazonu a akceleruje plán na vlastní čipy

      19 srpna, 2025

      Společnost Arm Holdings posouvá svou strategii do nové fáze: najala Ramiho Sinna, dosavadního ředitele pro umělou inteligenci v Amazonu, aby...

      Nejčtenější zprávy.

      Dow uzavřel na novém rekordu, Powell naznačil snížení úrokových sazeb

      22 srpna, 2025

      Americké akcie klesají po datech z trhu práce; pozornost se upírá na Jackson Hole

      21 srpna, 2025

      Akcie klesají, investoři se přesouvají z technologického sektoru

      19 srpna, 2025

      S&P 500 klesá pátý den v řadě, pozornost se přesouvá na projev Powella

      21 srpna, 2025

      Zářijové snížení sazeb zůstává nejisté, Fed volí opatrný postup

      19 srpna, 2025

      UnitedHealth Group má dnes před sebou celou řadu tržních výzev

      22 srpna, 2025

      Lucid sází na nové SUV Gravity X, aby přilákal investory a zastavil propad akcií

      23 srpna, 2025

      Index S&P 500 klesá v důsledku pokračujícího propadu technologických akcií

      20 srpna, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.