Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Jak naslouchání zákazníkům může podpořit potřebnou změnu

Jedním z nejčastějších důvodů, proč firmy selhávají, je to, že nenaslouchají zákazníkům.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
18 února, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Data to opakovaně dokazují; podle výzkumu společnosti Deloitte jsou firmy, které kladou zákaznickou zkušenost na první místo, o 60 % ziskovější než jejich konkurenti.

Naslouchání zákazníkům přesahuje rámec taktiky prodeje produktu nebo služby. Jde o to pochopit, jaké problémy je třeba řešit, identifikovat jejich hlavní příčinu a přesně určit, jak poskytnout nejlepší hodnotu v takovém měřítku, aby zákazníci mohli vidět a měřit zlepšení svého podnikání. Nácvik lepšího naslouchání by měl probíhat také interně i externě – se zákazníky a vedoucími pracovníky na podnikové úrovni. Může to zahrnovat cokoli od posílení schopností pracovníků zákaznického servisu navazovat kontakt se zákazníky, zajištění toho, aby se zpětná vazba od zákazníků uplatňovala v produktových strategiích, a pochopení významu odpovědnosti.

Věnování času pochopení individuálních potřeb zákazníků je nezbytné pro informování o zásadních obchodních rozhodnutích a strategiích v budoucnosti. Všichni ve firmě, od vedoucích pracovníků na úrovni C až po zaměstnance prvního ročníku, by se měli podílet na zlepšování zákaznické zkušenosti – a to začíná nasloucháním zákazníkům. Přemýšlení z pohledu zákazníka při každé příležitosti je klíčem k získání konkurenční výhody, vytváření hodnotnějších řešení a především k urychlení růstu podniku.

Definování dobrého a kvalitního zákaznického servisu není univerzální přístup pro každou organizaci a odvětví. Úspěch každého podniku však závisí na tom, zda poskytuje to, co mu jeho zákazníci říkají, že potřebují, a právě zde se naslouchání zákazníkům stává tak zásadním.

feedback, checklist, job
Zdroj: Pixabay

ZJIŠŤOVAT ZPĚTNOU VAZBU OD ZÁKAZNÍKŮ OHLEDNĚ JEJICH ZKUŠENOSTÍ

Ve světě digitálních technologií jsou recenze zákazníků hlavním kontaktním bodem mezi podniky a jejich zákazníky, ale mohou být cenné pouze tehdy, pokud podnik po jejich přečtení začne jednat. Čtyři z pěti spotřebitelů si po přečtení negativních online recenzí rozmysleli doporučený nákup, což posiluje sílu recenzí jako informací pro případné změny v činnosti podniku. Analýza zákaznických recenzí je skvělým způsobem, jak ověřit náladu publika a identifikovat příležitosti pro úspěšné týmy, jak znovu navázat kontakt se zákazníky na základě jejich používání produktu nebo služby. Podniky by měly tyto analýzy využívat jako nepřetržitou zpětnou vazbu pro úpravu produktové strategie.

Ačkoli jsou online recenze skvělým zdrojem informací pro týmy zaměřené na zákazníky, zaměření celé společnosti na poskytování pozitivní zákaznické zkušenosti bude klíčem k zajištění nových příležitostí k růstu. To je o to důležitější, že trh je neustále narušován inovativními startupy a novými technologiemi, které mohou pohánět konkurenci.

Advertisement

Některé podniky však mohou zjistit, že jejich zákazníci potřebují více osobní interakce mimo tradiční digitální kanály. Nyní, když se opět naplno rozběhly oborové a uživatelské konference, mají firmy více příležitostí posedět se zákazníky a poznat je na hlubší úrovni.

Pro udržení tohoto hlubšího spojení v průběhu celého roku by podniky měly také zřídit poradní sbory zákazníků, které se věnují pochopení případů použití zákazníků a jejich vývoji. Tyto rady umožňují vedoucím pracovníkům získat poznatky o tom, jak jsou jejich produkty využívány, jaké funkce jsou nejpřínosnější, jaké funkce nejsou přesvědčivé a jaké další funkce nebo nástroje by mohly jejich nabídku rozšířit.

pink white black purple blue textile web scripts
Zdroj: Getty Images

Tato zpětná vazba v reálném čase je zásadní pro diagnostiku vznikajících problémů nebo příležitostí, aby je bylo možné přeměnit v pozitivní zkušenosti a obchodní růst. Studie zjistily, že společnosti, které vedou v oblasti zákaznické zkušenosti, překonávají ty, které ji nemají, téměř o 80 %. Navíc 77 % spotřebitelů vnímá značky příznivěji, pokud vyhledávají a uplatňují zpětnou vazbu od zákazníků, díky čemuž je pravděpodobnější, že si loajální zákazníci budou jejich produkty a služby kupovat opakovaně.

Naslouchání zákazníkům nakonec vyžaduje pochopení potřeb a zpětné vazby jak příznivců, tak odpůrců.

Chcete využít této příležitosti?

VYUŽITÍ ZPĚTNÉ VAZBY OD ZÁKAZNÍKŮ K PODPOŘE ZMĚN

Společnost Starbucks je jedním z nejuznávanějších příkladů síly efektivního naslouchání zákazníkům. V roce 2008 společnost Starbucks vytvořila jednoduchou platformu pro zpětnou vazbu od zákazníků nazvanou „My Starbucks Idea“. Zákazníci a fanoušci společnosti Starbucks sdíleli své názory a navrhovali způsoby, jak zlepšit produkty společnosti. Přestože platforma „My Starbucks Idea“ skončila v roce 2018, během deseti let, kdy fungovala, obdržela společnost stovky tisíc návrhů – včetně těch, které si zákazníci Starbucks nyní se značkou hluboce spojují. Patří mezi ně: bezplatné Wi-Fi ve všech kavárnách, přijímání mobilních plateb za objednávky v drive-thru a nabídka dortíků a dnes již proslulého pumpkin spice latte.

Zdroj: Getty Images

Díky nastavení pravidelného kontaktního bodu se zákazníky mohla společnost Starbucks pochopit, jak zákazníci využívají její produkty a služby, a získat jasný přehled o hodnotě, kterou vidí – a kterou nevidí. Naslouchání zákazníkům sice zajišťuje, že současná nabídka je dostatečná pro potřeby podniku, ale aby byla dlouhodobě udržitelná, musí být služby a řešení také přizpůsobitelné vyvíjejícím se podmínkám na trhu a v odvětví.

Naslouchání zákazníkům není jen jeden rozhovor nebo kontaktní bod. Vyžaduje pravidelnou kontrolu a průběžnou podporu, která vám ukáže, že jste tu pro vás při úspěších i neúspěších. Zákazníci jsou rádi vyslyšeni a také rádi vědí, že si společnosti berou jejich zpětnou vazbu k srdci a provádějí změny.

Naslouchání zákazníkům se může zdát jako jednoduchý a přímočarý úkol, ale vedoucí pracovníci by jej měli vnímat jako hlavní poslání spojené s firemní kulturou. Zařazení naslouchání zákazníkům do jádra podnikových funkcí pomůže zlepšit vývoj a rozvoj produktů, zkušenosti zákazníků, loajalitu a konkurenční odlišení. Nejšťastnější zákazníci jsou ti, kteří mají pocit, že jejich hlas je vyslyšen, takže je načase, aby podniky upřednostnily naslouchání v celé firmě, aby všechny zkušenosti mohly být pozitivní.

Data to opakovaně dokazují; podle výzkumu společnosti Deloitte jsou firmy, které kladou zákaznickou zkušenost na první místo, o 60 % ziskovější než jejich konkurenti.Naslouchání zákazníkům přesahuje rámec taktiky prodeje produktu nebo služby. Jde o to pochopit, jaké problémy je třeba řešit, identifikovat jejich hlavní příčinu a přesně určit, jak poskytnout nejlepší hodnotu v takovém měřítku, aby zákazníci mohli vidět a měřit zlepšení svého podnikání. Nácvik lepšího naslouchání by měl probíhat také interně i externě – se zákazníky a vedoucími pracovníky na podnikové úrovni. Může to zahrnovat cokoli od posílení schopností pracovníků zákaznického servisu navazovat kontakt se zákazníky, zajištění toho, aby se zpětná vazba od zákazníků uplatňovala v produktových strategiích, a pochopení významu odpovědnosti.Věnování času pochopení individuálních potřeb zákazníků je nezbytné pro informování o zásadních obchodních rozhodnutích a strategiích v budoucnosti. Všichni ve firmě, od vedoucích pracovníků na úrovni C až po zaměstnance prvního ročníku, by se měli podílet na zlepšování zákaznické zkušenosti – a to začíná nasloucháním zákazníkům. Přemýšlení z pohledu zákazníka při každé příležitosti je klíčem k získání konkurenční výhody, vytváření hodnotnějších řešení a především k urychlení růstu podniku.Definování dobrého a kvalitního zákaznického servisu není univerzální přístup pro každou organizaci a odvětví. Úspěch každého podniku však závisí na tom, zda poskytuje to, co mu jeho zákazníci říkají, že potřebují, a právě zde se naslouchání zákazníkům stává tak zásadním.ZJIŠŤOVAT ZPĚTNOU VAZBU OD ZÁKAZNÍKŮ OHLEDNĚ JEJICH ZKUŠENOSTÍVe světě digitálních technologií jsou recenze zákazníků hlavním kontaktním bodem mezi podniky a jejich zákazníky, ale mohou být cenné pouze tehdy, pokud podnik po jejich přečtení začne jednat. Čtyři z pěti spotřebitelů si po přečtení negativních online recenzí rozmysleli doporučený nákup, což posiluje sílu recenzí jako informací pro případné změny v činnosti podniku. Analýza zákaznických recenzí je skvělým způsobem, jak ověřit náladu publika a identifikovat příležitosti pro úspěšné týmy, jak znovu navázat kontakt se zákazníky na základě jejich používání produktu nebo služby. Podniky by měly tyto analýzy využívat jako nepřetržitou zpětnou vazbu pro úpravu produktové strategie.Ačkoli jsou online recenze skvělým zdrojem informací pro týmy zaměřené na zákazníky, zaměření celé společnosti na poskytování pozitivní zákaznické zkušenosti bude klíčem k zajištění nových příležitostí k růstu. To je o to důležitější, že trh je neustále narušován inovativními startupy a novými technologiemi, které mohou pohánět konkurenci.Některé podniky však mohou zjistit, že jejich zákazníci potřebují více osobní interakce mimo tradiční digitální kanály. Nyní, když se opět naplno rozběhly oborové a uživatelské konference, mají firmy více příležitostí posedět se zákazníky a poznat je na hlubší úrovni.Pro udržení tohoto hlubšího spojení v průběhu celého roku by podniky měly také zřídit poradní sbory zákazníků, které se věnují pochopení případů použití zákazníků a jejich vývoji. Tyto rady umožňují vedoucím pracovníkům získat poznatky o tom, jak jsou jejich produkty využívány, jaké funkce jsou nejpřínosnější, jaké funkce nejsou přesvědčivé a jaké další funkce nebo nástroje by mohly jejich nabídku rozšířit.Tato zpětná vazba v reálném čase je zásadní pro diagnostiku vznikajících problémů nebo příležitostí, aby je bylo možné přeměnit v pozitivní zkušenosti a obchodní růst. Studie zjistily, že společnosti, které vedou v oblasti zákaznické zkušenosti, překonávají ty, které ji nemají, téměř o 80 %. Navíc 77 % spotřebitelů vnímá značky příznivěji, pokud vyhledávají a uplatňují zpětnou vazbu od zákazníků, díky čemuž je pravděpodobnější, že si loajální zákazníci budou jejich produkty a služby kupovat opakovaně.Naslouchání zákazníkům nakonec vyžaduje pochopení potřeb a zpětné vazby jak příznivců, tak odpůrců.Chcete využít této příležitosti?VYUŽITÍ ZPĚTNÉ VAZBY OD ZÁKAZNÍKŮ K PODPOŘE ZMĚNSpolečnost Starbucks je jedním z nejuznávanějších příkladů síly efektivního naslouchání zákazníkům. V roce 2008 společnost Starbucks vytvořila jednoduchou platformu pro zpětnou vazbu od zákazníků nazvanou „My Starbucks Idea“. Zákazníci a fanoušci společnosti Starbucks sdíleli své názory a navrhovali způsoby, jak zlepšit produkty společnosti. Přestože platforma „My Starbucks Idea“ skončila v roce 2018, během deseti let, kdy fungovala, obdržela společnost stovky tisíc návrhů – včetně těch, které si zákazníci Starbucks nyní se značkou hluboce spojují. Patří mezi ně: bezplatné Wi-Fi ve všech kavárnách, přijímání mobilních plateb za objednávky v drive-thru a nabídka dortíků a dnes již proslulého pumpkin spice latte.Díky nastavení pravidelného kontaktního bodu se zákazníky mohla společnost Starbucks pochopit, jak zákazníci využívají její produkty a služby, a získat jasný přehled o hodnotě, kterou vidí – a kterou nevidí. Naslouchání zákazníkům sice zajišťuje, že současná nabídka je dostatečná pro potřeby podniku, ale aby byla dlouhodobě udržitelná, musí být služby a řešení také přizpůsobitelné vyvíjejícím se podmínkám na trhu a v odvětví.Naslouchání zákazníkům není jen jeden rozhovor nebo kontaktní bod. Vyžaduje pravidelnou kontrolu a průběžnou podporu, která vám ukáže, že jste tu pro vás při úspěších i neúspěších. Zákazníci jsou rádi vyslyšeni a také rádi vědí, že si společnosti berou jejich zpětnou vazbu k srdci a provádějí změny.Naslouchání zákazníkům se může zdát jako jednoduchý a přímočarý úkol, ale vedoucí pracovníci by jej měli vnímat jako hlavní poslání spojené s firemní kulturou. Zařazení naslouchání zákazníkům do jádra podnikových funkcí pomůže zlepšit vývoj a rozvoj produktů, zkušenosti zákazníků, loajalitu a konkurenční odlišení. Nejšťastnější zákazníci jsou ti, kteří mají pocit, že jejich hlas je vyslyšen, takže je načase, aby podniky upřednostnily naslouchání v celé firmě, aby všechny zkušenosti mohly být pozitivní.
Tagy: businesscustomer carestrategiezákazník


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    05:59

    Index Empire State Manufacturing v New Yorku výrazně klesá, zaostává za předpověďmi.

    05:56

    Prodeje kanadských továren v říjnu klesly o 1,0 % kvůli poklesu v chemickém a dřevařském sektoru.

    05:52

    Geode přidává GEODE Coin na BitMart.com v rámci pokračujícího růstu decentralizované infrastruktury.

    05:45

    Důvěra amerických stavebních firem v prosinci vzrostla na osmiměsíční maximum.

    05:41

    Aster představuje Shield Mode, bezpečnou vysoce výkonnou obchodní funkci pro on-chain investory.

    05:36

    Investoři Berry dali zelenou ke sloučení s California Resources.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: BurzovniSvet.cz
    Akcie

    Jefferies věří v další růst Viking Holdings po silném výkonu akcií

    15 prosince, 2025

    Investiční banka Jefferies se přiklání k ještě optimističtějšímu pohledu na společnost Viking, která provozuje výletní plavby a v letošním roce...

    Zdroj: Getty Images

    BofA sází na akcie těžící z luxusu a změn spotřebitelského chování

    15 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Nejlepší internetové akcie podle JPMorgan pro následující rok

    15 prosince, 2025
    Zdroj: Nanhua Futures

    Nanhua Futures vstupuje na burzu: IPO, které může změnit trh derivátů

    15 prosince, 2025
    Zdroj: PowerX

    IPO PowerX: Rychle rostoucí bateriová společnost vstupuje na burzu

    15 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Santa Claus rally nezačíná před svátky — trhy tradičně ožívají až po Vánocích

    14 prosince, 2025

    Rok 2026 rozhodne o budoucnosti realitního modelu Opendoor

    13 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    GE Vernova láme rekordy po vylepšeném výhledu a štědré dividendové politice

    11 prosince, 2025

    Intuitive Machines získává důvěru Wall Street díky akvizici Lanteris

    14 prosince, 2025

    S&P 500 klesá s propadem v technologickém sektoru, Nvidia nadále roste

    15 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost
      Kontaktujte nás

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.