Japonská společnost Subaru Corp ve středu snížila svůj roční výrobní cíl o téměř 10 % v souvislosti s pokračujícím nedostatkem polovodičů, který nadále brzdí výrobce automobilů po celém světě.
Automobilka uvedla, že nedostatek součástek je nejpalčivější u součástek určených k okamžitým dodávkám na spotovém trhu a že očekává, že nedostatek dodávek potrvá maximálně do června, než se obnoví.
Subaru nyní uvedlo, že v letošním fiskálním roce do března očekává výrobu 880 000 vozů, což je o 9,3 % méně než předchozí předpověď 970 000 kusů.
„Ve třetím čtvrtletí se nám díky našemu úsilí podařilo udržet pokles na zhruba 20 000 jednotek oproti našim plánům,“ uvedl Katsuyuki Mizuma, finanční ředitel Subaru.
Ve čtvrtém čtvrtletí končícím 31. března Subaru očekává, že vyrobí o 70 000 vozů méně, než bylo původně plánováno, uvedl Mizuma.
Akcie společnosti se po zveřejnění výsledků propadly a skončily o 1,9 % níže na 2 118 jenech ve srovnání s nevýrazným širším trhem.
Subaru, v němž Toyota Motor Corp vlastní 20% podíl, doufá, že v příštím finančním roce dosáhne celosvětové výroby 1 milionu vozidel, uvedl.
Chcete využít této příležitosti?
Po omezení výroby po vypuknutí epidemie COVID-19 mnoho výrobců automobilů dohání, co se týče výroby, a výrobci čipů posílají dodávky do odvětví spotřební elektroniky.
Subaru ve středu snížilo svůj roční odhad celosvětových prodejů o 5,4 % na 870 000 vozů oproti předchozí prognóze, i když to stále znamená 18,5% nárůst oproti finančnímu roku 2022.
Většina očekávaného poklesu globálního prodeje připadá na americký trh, kde prodává dvě třetiny svých vozů, včetně populárních modelů Forester a Outback.
Společnost ponechala svou roční prognózu provozního zisku beze změny na úrovni 300 miliard jenů (2,29 miliardy USD) s odkazem na své úsilí o kontrolu nákladů a zvýšení efektivity od výroby až po prodej a také na předpoklady směnných kurzů.
Japonská společnost Subaru Corp ve středu snížila svůj roční výrobní cíl o téměř 10 % v souvislosti s pokračujícím nedostatkem polovodičů, který nadále brzdí výrobce automobilů po celém světě.
Automobilka uvedla, že nedostatek součástek je nejpalčivější u součástek určených k okamžitým dodávkám na spotovém trhu a že očekává, že nedostatek dodávek potrvá maximálně do června, než se obnoví.
Subaru nyní uvedlo, že v letošním fiskálním roce do března očekává výrobu 880 000 vozů, což je o 9,3 % méně než předchozí předpověď 970 000 kusů.
„Ve třetím čtvrtletí se nám díky našemu úsilí podařilo udržet pokles na zhruba 20 000 jednotek oproti našim plánům,“ uvedl Katsuyuki Mizuma, finanční ředitel Subaru.
Ve čtvrtém čtvrtletí končícím 31. března Subaru očekává, že vyrobí o 70 000 vozů méně, než bylo původně plánováno, uvedl Mizuma.
Akcie společnosti se po zveřejnění výsledků propadly a skončily o 1,9 % níže na 2 118 jenech ve srovnání s nevýrazným širším trhem.
Subaru, v němž Toyota Motor Corp vlastní 20% podíl, doufá, že v příštím finančním roce dosáhne celosvětové výroby 1 milionu vozidel, uvedl.Chcete využít této příležitosti?
Po omezení výroby po vypuknutí epidemie COVID-19 mnoho výrobců automobilů dohání, co se týče výroby, a výrobci čipů posílají dodávky do odvětví spotřební elektroniky.
Subaru ve středu snížilo svůj roční odhad celosvětových prodejů o 5,4 % na 870 000 vozů oproti předchozí prognóze, i když to stále znamená 18,5% nárůst oproti finančnímu roku 2022.
Většina očekávaného poklesu globálního prodeje připadá na americký trh, kde prodává dvě třetiny svých vozů, včetně populárních modelů Forester a Outback.
Společnost ponechala svou roční prognózu provozního zisku beze změny na úrovni 300 miliard jenů s odkazem na své úsilí o kontrolu nákladů a zvýšení efektivity od výroby až po prodej a také na předpoklady směnných kurzů.
