Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Může Microsoft s ChatGPT udělat z Bingu cool službu? Má tolik výhod, že ani nemusí

Reklamní byznys Microsoftu je tak malý - v roce 2022 zhruba poloviční oproti Amazonu - že i drobné zisky mohou výrazně zvýšit příjmy, prozradilo v úterý vedení společnosti.

Jan Golda Autor: Jan Golda
12 února, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Stane se vyhledávač Bing společnosti Microsoft Corp. cool?

Právě na to softwarový gigant spoléhá po letech zákulisního vývoje a rozvíjejícího se vztahu s OpenAI, tvůrcem ChatGPT, generativního motoru umělé inteligence, který plánuje začlenit do svého často zapomenutého vyhledávače Bing. Ale společnosti Microsoft (MSFT) se nemusí zcela podařit vytvořit z Bingu legitimního soupeře dominantního vyhledávače Google, aby vykázal velké zisky v oblasti online reklamy, protože jeho podnikání je v tuto chvíli ve srovnání s ním velmi malé.

Společnost Microsoft v úterý předvedla, jak do vyhledávače Bing integruje technologii chatbotů ChatGPT, což je krok, který zjevně nahání strach společnosti Google ze společnosti Alphabet Inc. Společnost Google v pondělí, ještě před očekávanou novinkou Microsoftu, zpřístupnila vybraným uživatelům svého vlastního chatbota s názvem Bard a uvedla, že jej v příštích týdnech uvede na veřejnost.

Zdroj: Getty Images

Poté, co se Microsoft na úterní akci pokusil ohromit technologické novináře a analytiky, se v pozdním hovoru s investory zaměřil spíše na čísla, která upřesnila některé potenciální finanční příležitosti pro softwarového giganta, což ukázalo oblast, kde hraje vzácného Davida proti Goliášovi Googlu. Podíl Microsoftu na internetovém reklamním byznysu je skutečně téměř tak nepatrný jako jeho podíl na byznysu s vyhledávači, který se údajně celosvětově pohybuje mezi 3 a 4 %, čímž se dostává na druhé místo za dominantní postavení Googlu, které činí přibližně 93 %.

Reklamní byznys Microsoftu zaznamenal v kalendářním roce 2022 tržby ve výši téměř 18 miliard dolarů, prozradila poprvé v telefonátu finanční ředitelka Microsoftu Amy Hoodová. To je až o 80 % více než příjmy z reklamy v kalendářním roce 2021, které podle výkonných pracovníků Microsoftu před rokem přesáhly 10 miliard dolarů po započtení nákladů na získání provozu neboli TAC s akvizicí společnosti Xander od AT&T Inc., která pravděpodobně způsobila část tohoto velkého nárůstu. Vedení Microsoftu minulý měsíc v hovoru k výsledkům uvedlo, že reklama ve vyhledávání a zpravodajství vzrostla o 10 %, bez započtení TAC.

Advertisement

Příjmy z reklamy ve výši 18 miliard dolarů zní docela velkoryse, ale ne ve světě velkých technologií. Příjmy z reklamy společnosti Google v roce 2022 dosáhly po odečtení TAC 175,52 miliardy dolarů, což je téměř desetkrát více než celková částka společnosti Microsoft, která zahrnuje i příjmy z reklamy od společnosti LinkedIn. Meta Platforms Inc. (META) dosáhla v roce 2021 ročních příjmů z reklamy ve výši 113,6 miliardy dolarů a dokonce i reklamní byznys společnosti Amazon.com Inc. je dvakrát větší než ten od Microsoftu – 37,74 miliardy dolarů v roce 2022.Vedení Microsoftu minulý měsíc v hovoru k výsledkům uvedlo, že reklama ve vyhledávání a zpravodajství vzrostla o 10 %, bez započtení TAC.

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Getty Images

Microsoft si totiž dělá velkou hlavu ze svého velmi malého podílu na trhu, který je v současné době v nejisté ekonomice ve velkém útlumu, jak potvrdily nedávné zprávy o výsledcích společností Alphabet a Meta, mateřské společnosti Facebooku. Protože při jeho malém podílu by se jakýkoli růst mohl zdát relativně obrovský.

„Každý jeden bod nárůstu podílu na trhu s reklamou ve vyhledávání znamená pro naše reklamní podnikání příležitost v hodnotě 2 miliard dolarů,“ prozradil Phil Ockenden, finanční ředitel divize Windows, zařízení a vyhledávání ve společnosti Microsoft.

„Dnes jsme hráčem s velmi malým podílem, přestože jsme za posledních sedm čtvrtletí získali podíl,“ řekl Hood. „V této kategorii nás čeká ještě hodně růstu.“

Někteří analytici již byli ohromeni potenciálem Microsoftu urvat větší část trhu, který vedení společnosti označilo za trh internetové reklamy v hodnotě 500 miliard dolarů, i když zisk 2 miliard dolarů by představoval méně než 1 % očekávaných ročních celkových příjmů Microsoftu v tomto fiskálním roce.


„I když do našeho modelu nebudeme zahrnovat zisk podílu, dokud nebudou produkty široce dostupné, vidíme v tomto uvedení na trh zdroj značného růstu vzhledem k velikosti trhu a současnému podílu Microsoftu,“ napsal analytik DA Davidson Gil Luria ve zprávě klientům. Dodal, že podle jeho názoru tato technologie také dále podpoří podnikání společnosti Microsoft v oblasti cloudových výpočetních služeb Azure.

Není jasné, jak budou technologické společnosti vydělávat peníze v tolik vzývané éře umělé inteligence, a technologie OpenAI zcela nenaruší dominantní postavení společnosti Google na trhu vyhledávání. Zdá se však, že Microsoft je připraven získat alespoň nějaké finanční výhody, už jen proto, že se mu nepodařilo výrazně zvýšit příjmy z reklamy, protože v posledních letech mu konkurenti ukusovali podíl.

Stane se vyhledávač Bing společnosti Microsoft Corp. cool?Právě na to softwarový gigant spoléhá po letech zákulisního vývoje a rozvíjejícího se vztahu s OpenAI, tvůrcem ChatGPT, generativního motoru umělé inteligence, který plánuje začlenit do svého často zapomenutého vyhledávače Bing. Ale společnosti Microsoft se nemusí zcela podařit vytvořit z Bingu legitimního soupeře dominantního vyhledávače Google, aby vykázal velké zisky v oblasti online reklamy, protože jeho podnikání je v tuto chvíli ve srovnání s ním velmi malé.Společnost Microsoft v úterý předvedla, jak do vyhledávače Bing integruje technologii chatbotů ChatGPT, což je krok, který zjevně nahání strach společnosti Google ze společnosti Alphabet Inc. Společnost Google v pondělí, ještě před očekávanou novinkou Microsoftu, zpřístupnila vybraným uživatelům svého vlastního chatbota s názvem Bard a uvedla, že jej v příštích týdnech uvede na veřejnost.Poté, co se Microsoft na úterní akci pokusil ohromit technologické novináře a analytiky, se v pozdním hovoru s investory zaměřil spíše na čísla, která upřesnila některé potenciální finanční příležitosti pro softwarového giganta, což ukázalo oblast, kde hraje vzácného Davida proti Goliášovi Googlu. Podíl Microsoftu na internetovém reklamním byznysu je skutečně téměř tak nepatrný jako jeho podíl na byznysu s vyhledávači, který se údajně celosvětově pohybuje mezi 3 a 4 %, čímž se dostává na druhé místo za dominantní postavení Googlu, které činí přibližně 93 %.Reklamní byznys Microsoftu zaznamenal v kalendářním roce 2022 tržby ve výši téměř 18 miliard dolarů, prozradila poprvé v telefonátu finanční ředitelka Microsoftu Amy Hoodová. To je až o 80 % více než příjmy z reklamy v kalendářním roce 2021, které podle výkonných pracovníků Microsoftu před rokem přesáhly 10 miliard dolarů po započtení nákladů na získání provozu neboli TAC s akvizicí společnosti Xander od AT&T Inc., která pravděpodobně způsobila část tohoto velkého nárůstu. Vedení Microsoftu minulý měsíc v hovoru k výsledkům uvedlo, že reklama ve vyhledávání a zpravodajství vzrostla o 10 %, bez započtení TAC.Příjmy z reklamy ve výši 18 miliard dolarů zní docela velkoryse, ale ne ve světě velkých technologií. Příjmy z reklamy společnosti Google v roce 2022 dosáhly po odečtení TAC 175,52 miliardy dolarů, což je téměř desetkrát více než celková částka společnosti Microsoft, která zahrnuje i příjmy z reklamy od společnosti LinkedIn. Meta Platforms Inc. dosáhla v roce 2021 ročních příjmů z reklamy ve výši 113,6 miliardy dolarů a dokonce i reklamní byznys společnosti Amazon.com Inc. je dvakrát větší než ten od Microsoftu – 37,74 miliardy dolarů v roce 2022.Vedení Microsoftu minulý měsíc v hovoru k výsledkům uvedlo, že reklama ve vyhledávání a zpravodajství vzrostla o 10 %, bez započtení TAC. Chcete využít této příležitosti?Microsoft si totiž dělá velkou hlavu ze svého velmi malého podílu na trhu, který je v současné době v nejisté ekonomice ve velkém útlumu, jak potvrdily nedávné zprávy o výsledcích společností Alphabet a Meta, mateřské společnosti Facebooku. Protože při jeho malém podílu by se jakýkoli růst mohl zdát relativně obrovský.„Každý jeden bod nárůstu podílu na trhu s reklamou ve vyhledávání znamená pro naše reklamní podnikání příležitost v hodnotě 2 miliard dolarů,“ prozradil Phil Ockenden, finanční ředitel divize Windows, zařízení a vyhledávání ve společnosti Microsoft.„Dnes jsme hráčem s velmi malým podílem, přestože jsme za posledních sedm čtvrtletí získali podíl,“ řekl Hood. „V této kategorii nás čeká ještě hodně růstu.“Někteří analytici již byli ohromeni potenciálem Microsoftu urvat větší část trhu, který vedení společnosti označilo za trh internetové reklamy v hodnotě 500 miliard dolarů, i když zisk 2 miliard dolarů by představoval méně než 1 % očekávaných ročních celkových příjmů Microsoftu v tomto fiskálním roce.„I když do našeho modelu nebudeme zahrnovat zisk podílu, dokud nebudou produkty široce dostupné, vidíme v tomto uvedení na trh zdroj značného růstu vzhledem k velikosti trhu a současnému podílu Microsoftu,“ napsal analytik DA Davidson Gil Luria ve zprávě klientům. Dodal, že podle jeho názoru tato technologie také dále podpoří podnikání společnosti Microsoft v oblasti cloudových výpočetních služeb Azure.Není jasné, jak budou technologické společnosti vydělávat peníze v tolik vzývané éře umělé inteligence, a technologie OpenAI zcela nenaruší dominantní postavení společnosti Google na trhu vyhledávání. Zdá se však, že Microsoft je připraven získat alespoň nějaké finanční výhody, už jen proto, že se mu nepodařilo výrazně zvýšit příjmy z reklamy, protože v posledních letech mu konkurenti ukusovali podíl.
Tagy: AkciebingburzyChatGPTMicrosoftreklamaumělá inteligence (AI)USA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      10:24

      Uber a Momenta zahájí příští rok testování autonomních vozidel v Mnichově

      10:12

      Telefonica se zaměřuje na fúze a akvizice

      10:00

      FDA urychlí přezkum nikotinových sáčků od velkých tabákových společností

      09:48

      Evropští výrobci aut pod tlakem čínské konkurence na autosalonu v Mnichově

      09:36

      Mercedes na náročném čínském trhu drží přístup „hodnota před objemem“

      09:24

      Akcie Alibaba HK rostou po zveřejnění modelu Qwen AI

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      TJ Maxx těží z vyšších cel a měnících se nákupních návyků spotřebitelů

      8 září, 2025

      V době, kdy inflace, cla a geopolitické napětí tlačí ceny zboží nahoru a spotřebitelé se čím dál více zaměřují na...

      Zdroj: Amplitude

      Amplitude: méně známý software, který může těžit z poptávky po AI

      7 září, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Sweetgreen přináší do světa AI dnes tolik potřebnou efektivitu

      7 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Wall Street sází na společnosti DraftKings a Flutter před startem NFL

      4 září, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nejlepší akcie v oblasti kosmetiky, které stojí za pozornost

      4 září, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Evercore očekává nové rekordy S&P 500 díky umělé inteligenci

      2 září, 2025

      Současný akciový trh je často přirovnáván k technologické rally z konce devadesátých let.

      Nejčtenější zprávy.

      Nvidia ztrácí na síle, S&P 500 se drží u maxim a zlato upevňuje svou pozici

      7 září, 2025

      Bessent útočí na Fed a požaduje omezení jeho vlivu a pravomocí

      6 září, 2025

      S&P 500 dosáhl rekordního uzavření, rostou naděje na snížení úrokových sazeb

      4 září, 2025

      Jak akcie Tesly zareagovaly na potenciální odměny pro Muska?

      6 září, 2025

      Finanční trhy před očekávaným reportem o pracovním trhu vzrostly

      4 září, 2025

      Slábnoucí trh práce v USA tlačí na rychlejší snížení sazeb Fedu

      7 září, 2025

      TJ Maxx těží z vyšších cel a měnících se nákupních návyků spotřebitelů

      8 září, 2025

      S&P 500 zakončuje seanci níže, zaměstnanost vyvolávají obavy

      5 září, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Klarna

      Datum IPO: 10 září, 2025
      Potenciální ocenění: 13 - 14 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.