Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Může Microsoft s ChatGPT udělat z Bingu cool službu? Má tolik výhod, že ani nemusí

Reklamní byznys Microsoftu je tak malý - v roce 2022 zhruba poloviční oproti Amazonu - že i drobné zisky mohou výrazně zvýšit příjmy, prozradilo v úterý vedení společnosti.

Jan Golda Autor: Jan Golda
12 února, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Stane se vyhledávač Bing společnosti Microsoft Corp. cool?

Právě na to softwarový gigant spoléhá po letech zákulisního vývoje a rozvíjejícího se vztahu s OpenAI, tvůrcem ChatGPT, generativního motoru umělé inteligence, který plánuje začlenit do svého často zapomenutého vyhledávače Bing. Ale společnosti Microsoft (MSFT) se nemusí zcela podařit vytvořit z Bingu legitimního soupeře dominantního vyhledávače Google, aby vykázal velké zisky v oblasti online reklamy, protože jeho podnikání je v tuto chvíli ve srovnání s ním velmi malé.

Společnost Microsoft v úterý předvedla, jak do vyhledávače Bing integruje technologii chatbotů ChatGPT, což je krok, který zjevně nahání strach společnosti Google ze společnosti Alphabet Inc. Společnost Google v pondělí, ještě před očekávanou novinkou Microsoftu, zpřístupnila vybraným uživatelům svého vlastního chatbota s názvem Bard a uvedla, že jej v příštích týdnech uvede na veřejnost.

Zdroj: Getty Images

Poté, co se Microsoft na úterní akci pokusil ohromit technologické novináře a analytiky, se v pozdním hovoru s investory zaměřil spíše na čísla, která upřesnila některé potenciální finanční příležitosti pro softwarového giganta, což ukázalo oblast, kde hraje vzácného Davida proti Goliášovi Googlu. Podíl Microsoftu na internetovém reklamním byznysu je skutečně téměř tak nepatrný jako jeho podíl na byznysu s vyhledávači, který se údajně celosvětově pohybuje mezi 3 a 4 %, čímž se dostává na druhé místo za dominantní postavení Googlu, které činí přibližně 93 %.

Reklamní byznys Microsoftu zaznamenal v kalendářním roce 2022 tržby ve výši téměř 18 miliard dolarů, prozradila poprvé v telefonátu finanční ředitelka Microsoftu Amy Hoodová. To je až o 80 % více než příjmy z reklamy v kalendářním roce 2021, které podle výkonných pracovníků Microsoftu před rokem přesáhly 10 miliard dolarů po započtení nákladů na získání provozu neboli TAC s akvizicí společnosti Xander od AT&T Inc., která pravděpodobně způsobila část tohoto velkého nárůstu. Vedení Microsoftu minulý měsíc v hovoru k výsledkům uvedlo, že reklama ve vyhledávání a zpravodajství vzrostla o 10 %, bez započtení TAC.

Advertisement

Příjmy z reklamy ve výši 18 miliard dolarů zní docela velkoryse, ale ne ve světě velkých technologií. Příjmy z reklamy společnosti Google v roce 2022 dosáhly po odečtení TAC 175,52 miliardy dolarů, což je téměř desetkrát více než celková částka společnosti Microsoft, která zahrnuje i příjmy z reklamy od společnosti LinkedIn. Meta Platforms Inc. (META) dosáhla v roce 2021 ročních příjmů z reklamy ve výši 113,6 miliardy dolarů a dokonce i reklamní byznys společnosti Amazon.com Inc. je dvakrát větší než ten od Microsoftu – 37,74 miliardy dolarů v roce 2022.Vedení Microsoftu minulý měsíc v hovoru k výsledkům uvedlo, že reklama ve vyhledávání a zpravodajství vzrostla o 10 %, bez započtení TAC.

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Getty Images

Microsoft si totiž dělá velkou hlavu ze svého velmi malého podílu na trhu, který je v současné době v nejisté ekonomice ve velkém útlumu, jak potvrdily nedávné zprávy o výsledcích společností Alphabet a Meta, mateřské společnosti Facebooku. Protože při jeho malém podílu by se jakýkoli růst mohl zdát relativně obrovský.

„Každý jeden bod nárůstu podílu na trhu s reklamou ve vyhledávání znamená pro naše reklamní podnikání příležitost v hodnotě 2 miliard dolarů,“ prozradil Phil Ockenden, finanční ředitel divize Windows, zařízení a vyhledávání ve společnosti Microsoft.

„Dnes jsme hráčem s velmi malým podílem, přestože jsme za posledních sedm čtvrtletí získali podíl,“ řekl Hood. „V této kategorii nás čeká ještě hodně růstu.“

Někteří analytici již byli ohromeni potenciálem Microsoftu urvat větší část trhu, který vedení společnosti označilo za trh internetové reklamy v hodnotě 500 miliard dolarů, i když zisk 2 miliard dolarů by představoval méně než 1 % očekávaných ročních celkových příjmů Microsoftu v tomto fiskálním roce.


„I když do našeho modelu nebudeme zahrnovat zisk podílu, dokud nebudou produkty široce dostupné, vidíme v tomto uvedení na trh zdroj značného růstu vzhledem k velikosti trhu a současnému podílu Microsoftu,“ napsal analytik DA Davidson Gil Luria ve zprávě klientům. Dodal, že podle jeho názoru tato technologie také dále podpoří podnikání společnosti Microsoft v oblasti cloudových výpočetních služeb Azure.

Není jasné, jak budou technologické společnosti vydělávat peníze v tolik vzývané éře umělé inteligence, a technologie OpenAI zcela nenaruší dominantní postavení společnosti Google na trhu vyhledávání. Zdá se však, že Microsoft je připraven získat alespoň nějaké finanční výhody, už jen proto, že se mu nepodařilo výrazně zvýšit příjmy z reklamy, protože v posledních letech mu konkurenti ukusovali podíl.

Stane se vyhledávač Bing společnosti Microsoft Corp. cool?Právě na to softwarový gigant spoléhá po letech zákulisního vývoje a rozvíjejícího se vztahu s OpenAI, tvůrcem ChatGPT, generativního motoru umělé inteligence, který plánuje začlenit do svého často zapomenutého vyhledávače Bing. Ale společnosti Microsoft se nemusí zcela podařit vytvořit z Bingu legitimního soupeře dominantního vyhledávače Google, aby vykázal velké zisky v oblasti online reklamy, protože jeho podnikání je v tuto chvíli ve srovnání s ním velmi malé.Společnost Microsoft v úterý předvedla, jak do vyhledávače Bing integruje technologii chatbotů ChatGPT, což je krok, který zjevně nahání strach společnosti Google ze společnosti Alphabet Inc. Společnost Google v pondělí, ještě před očekávanou novinkou Microsoftu, zpřístupnila vybraným uživatelům svého vlastního chatbota s názvem Bard a uvedla, že jej v příštích týdnech uvede na veřejnost.Poté, co se Microsoft na úterní akci pokusil ohromit technologické novináře a analytiky, se v pozdním hovoru s investory zaměřil spíše na čísla, která upřesnila některé potenciální finanční příležitosti pro softwarového giganta, což ukázalo oblast, kde hraje vzácného Davida proti Goliášovi Googlu. Podíl Microsoftu na internetovém reklamním byznysu je skutečně téměř tak nepatrný jako jeho podíl na byznysu s vyhledávači, který se údajně celosvětově pohybuje mezi 3 a 4 %, čímž se dostává na druhé místo za dominantní postavení Googlu, které činí přibližně 93 %.Reklamní byznys Microsoftu zaznamenal v kalendářním roce 2022 tržby ve výši téměř 18 miliard dolarů, prozradila poprvé v telefonátu finanční ředitelka Microsoftu Amy Hoodová. To je až o 80 % více než příjmy z reklamy v kalendářním roce 2021, které podle výkonných pracovníků Microsoftu před rokem přesáhly 10 miliard dolarů po započtení nákladů na získání provozu neboli TAC s akvizicí společnosti Xander od AT&T Inc., která pravděpodobně způsobila část tohoto velkého nárůstu. Vedení Microsoftu minulý měsíc v hovoru k výsledkům uvedlo, že reklama ve vyhledávání a zpravodajství vzrostla o 10 %, bez započtení TAC.Příjmy z reklamy ve výši 18 miliard dolarů zní docela velkoryse, ale ne ve světě velkých technologií. Příjmy z reklamy společnosti Google v roce 2022 dosáhly po odečtení TAC 175,52 miliardy dolarů, což je téměř desetkrát více než celková částka společnosti Microsoft, která zahrnuje i příjmy z reklamy od společnosti LinkedIn. Meta Platforms Inc. dosáhla v roce 2021 ročních příjmů z reklamy ve výši 113,6 miliardy dolarů a dokonce i reklamní byznys společnosti Amazon.com Inc. je dvakrát větší než ten od Microsoftu – 37,74 miliardy dolarů v roce 2022.Vedení Microsoftu minulý měsíc v hovoru k výsledkům uvedlo, že reklama ve vyhledávání a zpravodajství vzrostla o 10 %, bez započtení TAC.Chcete využít této příležitosti?Microsoft si totiž dělá velkou hlavu ze svého velmi malého podílu na trhu, který je v současné době v nejisté ekonomice ve velkém útlumu, jak potvrdily nedávné zprávy o výsledcích společností Alphabet a Meta, mateřské společnosti Facebooku. Protože při jeho malém podílu by se jakýkoli růst mohl zdát relativně obrovský.„Každý jeden bod nárůstu podílu na trhu s reklamou ve vyhledávání znamená pro naše reklamní podnikání příležitost v hodnotě 2 miliard dolarů,“ prozradil Phil Ockenden, finanční ředitel divize Windows, zařízení a vyhledávání ve společnosti Microsoft.„Dnes jsme hráčem s velmi malým podílem, přestože jsme za posledních sedm čtvrtletí získali podíl,“ řekl Hood. „V této kategorii nás čeká ještě hodně růstu.“Někteří analytici již byli ohromeni potenciálem Microsoftu urvat větší část trhu, který vedení společnosti označilo za trh internetové reklamy v hodnotě 500 miliard dolarů, i když zisk 2 miliard dolarů by představoval méně než 1 % očekávaných ročních celkových příjmů Microsoftu v tomto fiskálním roce.„I když do našeho modelu nebudeme zahrnovat zisk podílu, dokud nebudou produkty široce dostupné, vidíme v tomto uvedení na trh zdroj značného růstu vzhledem k velikosti trhu a současnému podílu Microsoftu,“ napsal analytik DA Davidson Gil Luria ve zprávě klientům. Dodal, že podle jeho názoru tato technologie také dále podpoří podnikání společnosti Microsoft v oblasti cloudových výpočetních služeb Azure.Není jasné, jak budou technologické společnosti vydělávat peníze v tolik vzývané éře umělé inteligence, a technologie OpenAI zcela nenaruší dominantní postavení společnosti Google na trhu vyhledávání. Zdá se však, že Microsoft je připraven získat alespoň nějaké finanční výhody, už jen proto, že se mu nepodařilo výrazně zvýšit příjmy z reklamy, protože v posledních letech mu konkurenti ukusovali podíl.
Tagy: AkciebingburzyChatGPTMicrosoftreklamaumělá inteligence (AI)USA


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    13:13

    NBC 10 WJAR hlásí, že policie v Providence zadržela osobu podezřelou v souvislosti se střelbou na Brownově univerzitě.

    12:28

    Ruský zákaz herní platformy Roblox vyvolává neobvyklý protest.

    12:24

    Proč se americký železniční nákladní sektor stal více znečišťujícím než uhelné elektrárny

    11:54

    Mohl by se AI stát novou hlavní výzvou pro e-commerce a služby doručování jídla?

    11:13

    Zkoumání obrovské příležitosti v hodnotě 1 bilionu dolarů na trhu autonomních vozidel v USA

    10:58

    Japonská centrální banka: Očekávání roste před zvýšením úrokových sazeb tento týden.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025

    Investiční banka Citi se domnívá, že akcie společnosti Boeing vstupují do nového roku v mimořádně zajímavé pozici a mohou nabídnout...

    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Burzovnísvět

    IPO JST a Beta Technologies: emise potvrzují sílu závěru roku 2025

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Rok 2026 rozhodne o budoucnosti realitního modelu Opendoor

    13 prosince, 2025

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    CSG získává mnohamiliardový kontrakt na munici a posiluje svou globální pozici

    10 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    Nvidia jako hlavní kandidát na první firmu s hodnotou 10 bilionů dolarů

    14 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.