Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Může Microsoft s ChatGPT udělat z Bingu cool službu? Má tolik výhod, že ani nemusí

Reklamní byznys Microsoftu je tak malý - v roce 2022 zhruba poloviční oproti Amazonu - že i drobné zisky mohou výrazně zvýšit příjmy, prozradilo v úterý vedení společnosti.

Jan Golda Autor: Jan Golda
12 února, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Stane se vyhledávač Bing společnosti Microsoft Corp. cool?

Právě na to softwarový gigant spoléhá po letech zákulisního vývoje a rozvíjejícího se vztahu s OpenAI, tvůrcem ChatGPT, generativního motoru umělé inteligence, který plánuje začlenit do svého často zapomenutého vyhledávače Bing. Ale společnosti Microsoft (MSFT) se nemusí zcela podařit vytvořit z Bingu legitimního soupeře dominantního vyhledávače Google, aby vykázal velké zisky v oblasti online reklamy, protože jeho podnikání je v tuto chvíli ve srovnání s ním velmi malé.

Společnost Microsoft v úterý předvedla, jak do vyhledávače Bing integruje technologii chatbotů ChatGPT, což je krok, který zjevně nahání strach společnosti Google ze společnosti Alphabet Inc. Společnost Google v pondělí, ještě před očekávanou novinkou Microsoftu, zpřístupnila vybraným uživatelům svého vlastního chatbota s názvem Bard a uvedla, že jej v příštích týdnech uvede na veřejnost.

Zdroj: Getty Images

Poté, co se Microsoft na úterní akci pokusil ohromit technologické novináře a analytiky, se v pozdním hovoru s investory zaměřil spíše na čísla, která upřesnila některé potenciální finanční příležitosti pro softwarového giganta, což ukázalo oblast, kde hraje vzácného Davida proti Goliášovi Googlu. Podíl Microsoftu na internetovém reklamním byznysu je skutečně téměř tak nepatrný jako jeho podíl na byznysu s vyhledávači, který se údajně celosvětově pohybuje mezi 3 a 4 %, čímž se dostává na druhé místo za dominantní postavení Googlu, které činí přibližně 93 %.

Reklamní byznys Microsoftu zaznamenal v kalendářním roce 2022 tržby ve výši téměř 18 miliard dolarů, prozradila poprvé v telefonátu finanční ředitelka Microsoftu Amy Hoodová. To je až o 80 % více než příjmy z reklamy v kalendářním roce 2021, které podle výkonných pracovníků Microsoftu před rokem přesáhly 10 miliard dolarů po započtení nákladů na získání provozu neboli TAC s akvizicí společnosti Xander od AT&T Inc., která pravděpodobně způsobila část tohoto velkého nárůstu. Vedení Microsoftu minulý měsíc v hovoru k výsledkům uvedlo, že reklama ve vyhledávání a zpravodajství vzrostla o 10 %, bez započtení TAC.

Advertisement

Příjmy z reklamy ve výši 18 miliard dolarů zní docela velkoryse, ale ne ve světě velkých technologií. Příjmy z reklamy společnosti Google v roce 2022 dosáhly po odečtení TAC 175,52 miliardy dolarů, což je téměř desetkrát více než celková částka společnosti Microsoft, která zahrnuje i příjmy z reklamy od společnosti LinkedIn. Meta Platforms Inc. (META) dosáhla v roce 2021 ročních příjmů z reklamy ve výši 113,6 miliardy dolarů a dokonce i reklamní byznys společnosti Amazon.com Inc. je dvakrát větší než ten od Microsoftu – 37,74 miliardy dolarů v roce 2022.Vedení Microsoftu minulý měsíc v hovoru k výsledkům uvedlo, že reklama ve vyhledávání a zpravodajství vzrostla o 10 %, bez započtení TAC.

Zdroj: Getty Images

Microsoft si totiž dělá velkou hlavu ze svého velmi malého podílu na trhu, který je v současné době v nejisté ekonomice ve velkém útlumu, jak potvrdily nedávné zprávy o výsledcích společností Alphabet a Meta, mateřské společnosti Facebooku. Protože při jeho malém podílu by se jakýkoli růst mohl zdát relativně obrovský.

„Každý jeden bod nárůstu podílu na trhu s reklamou ve vyhledávání znamená pro naše reklamní podnikání příležitost v hodnotě 2 miliard dolarů,“ prozradil Phil Ockenden, finanční ředitel divize Windows, zařízení a vyhledávání ve společnosti Microsoft.

„Dnes jsme hráčem s velmi malým podílem, přestože jsme za posledních sedm čtvrtletí získali podíl,“ řekl Hood. „V této kategorii nás čeká ještě hodně růstu.“

Někteří analytici již byli ohromeni potenciálem Microsoftu urvat větší část trhu, který vedení společnosti označilo za trh internetové reklamy v hodnotě 500 miliard dolarů, i když zisk 2 miliard dolarů by představoval méně než 1 % očekávaných ročních celkových příjmů Microsoftu v tomto fiskálním roce.


„I když do našeho modelu nebudeme zahrnovat zisk podílu, dokud nebudou produkty široce dostupné, vidíme v tomto uvedení na trh zdroj značného růstu vzhledem k velikosti trhu a současnému podílu Microsoftu,“ napsal analytik DA Davidson Gil Luria ve zprávě klientům. Dodal, že podle jeho názoru tato technologie také dále podpoří podnikání společnosti Microsoft v oblasti cloudových výpočetních služeb Azure.

Není jasné, jak budou technologické společnosti vydělávat peníze v tolik vzývané éře umělé inteligence, a technologie OpenAI zcela nenaruší dominantní postavení společnosti Google na trhu vyhledávání. Zdá se však, že Microsoft je připraven získat alespoň nějaké finanční výhody, už jen proto, že se mu nepodařilo výrazně zvýšit příjmy z reklamy, protože v posledních letech mu konkurenti ukusovali podíl.

Stane se vyhledávač Bing společnosti Microsoft Corp. cool?Právě na to softwarový gigant spoléhá po letech zákulisního vývoje a rozvíjejícího se vztahu s OpenAI, tvůrcem ChatGPT, generativního motoru umělé inteligence, který plánuje začlenit do svého často zapomenutého vyhledávače Bing. Ale společnosti Microsoft se nemusí zcela podařit vytvořit z Bingu legitimního soupeře dominantního vyhledávače Google, aby vykázal velké zisky v oblasti online reklamy, protože jeho podnikání je v tuto chvíli ve srovnání s ním velmi malé.Společnost Microsoft v úterý předvedla, jak do vyhledávače Bing integruje technologii chatbotů ChatGPT, což je krok, který zjevně nahání strach společnosti Google ze společnosti Alphabet Inc. Společnost Google v pondělí, ještě před očekávanou novinkou Microsoftu, zpřístupnila vybraným uživatelům svého vlastního chatbota s názvem Bard a uvedla, že jej v příštích týdnech uvede na veřejnost.Poté, co se Microsoft na úterní akci pokusil ohromit technologické novináře a analytiky, se v pozdním hovoru s investory zaměřil spíše na čísla, která upřesnila některé potenciální finanční příležitosti pro softwarového giganta, což ukázalo oblast, kde hraje vzácného Davida proti Goliášovi Googlu. Podíl Microsoftu na internetovém reklamním byznysu je skutečně téměř tak nepatrný jako jeho podíl na byznysu s vyhledávači, který se údajně celosvětově pohybuje mezi 3 a 4 %, čímž se dostává na druhé místo za dominantní postavení Googlu, které činí přibližně 93 %.Reklamní byznys Microsoftu zaznamenal v kalendářním roce 2022 tržby ve výši téměř 18 miliard dolarů, prozradila poprvé v telefonátu finanční ředitelka Microsoftu Amy Hoodová. To je až o 80 % více než příjmy z reklamy v kalendářním roce 2021, které podle výkonných pracovníků Microsoftu před rokem přesáhly 10 miliard dolarů po započtení nákladů na získání provozu neboli TAC s akvizicí společnosti Xander od AT&T Inc., která pravděpodobně způsobila část tohoto velkého nárůstu. Vedení Microsoftu minulý měsíc v hovoru k výsledkům uvedlo, že reklama ve vyhledávání a zpravodajství vzrostla o 10 %, bez započtení TAC.Příjmy z reklamy ve výši 18 miliard dolarů zní docela velkoryse, ale ne ve světě velkých technologií. Příjmy z reklamy společnosti Google v roce 2022 dosáhly po odečtení TAC 175,52 miliardy dolarů, což je téměř desetkrát více než celková částka společnosti Microsoft, která zahrnuje i příjmy z reklamy od společnosti LinkedIn. Meta Platforms Inc. dosáhla v roce 2021 ročních příjmů z reklamy ve výši 113,6 miliardy dolarů a dokonce i reklamní byznys společnosti Amazon.com Inc. je dvakrát větší než ten od Microsoftu – 37,74 miliardy dolarů v roce 2022.Vedení Microsoftu minulý měsíc v hovoru k výsledkům uvedlo, že reklama ve vyhledávání a zpravodajství vzrostla o 10 %, bez započtení TAC.Microsoft si totiž dělá velkou hlavu ze svého velmi malého podílu na trhu, který je v současné době v nejisté ekonomice ve velkém útlumu, jak potvrdily nedávné zprávy o výsledcích společností Alphabet a Meta, mateřské společnosti Facebooku. Protože při jeho malém podílu by se jakýkoli růst mohl zdát relativně obrovský.„Každý jeden bod nárůstu podílu na trhu s reklamou ve vyhledávání znamená pro naše reklamní podnikání příležitost v hodnotě 2 miliard dolarů,“ prozradil Phil Ockenden, finanční ředitel divize Windows, zařízení a vyhledávání ve společnosti Microsoft.„Dnes jsme hráčem s velmi malým podílem, přestože jsme za posledních sedm čtvrtletí získali podíl,“ řekl Hood. „V této kategorii nás čeká ještě hodně růstu.“Někteří analytici již byli ohromeni potenciálem Microsoftu urvat větší část trhu, který vedení společnosti označilo za trh internetové reklamy v hodnotě 500 miliard dolarů, i když zisk 2 miliard dolarů by představoval méně než 1 % očekávaných ročních celkových příjmů Microsoftu v tomto fiskálním roce.„I když do našeho modelu nebudeme zahrnovat zisk podílu, dokud nebudou produkty široce dostupné, vidíme v tomto uvedení na trh zdroj značného růstu vzhledem k velikosti trhu a současnému podílu Microsoftu,“ napsal analytik DA Davidson Gil Luria ve zprávě klientům. Dodal, že podle jeho názoru tato technologie také dále podpoří podnikání společnosti Microsoft v oblasti cloudových výpočetních služeb Azure.Není jasné, jak budou technologické společnosti vydělávat peníze v tolik vzývané éře umělé inteligence, a technologie OpenAI zcela nenaruší dominantní postavení společnosti Google na trhu vyhledávání. Zdá se však, že Microsoft je připraven získat alespoň nějaké finanční výhody, už jen proto, že se mu nepodařilo výrazně zvýšit příjmy z reklamy, protože v posledních letech mu konkurenti ukusovali podíl.
Tagy: AkciebingburzyChatGPTMicrosoftreklamaumělá inteligence (AI)USA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      21:47

      Rubrik roste v předobchodním obchodování poté, co překonal odhady za první čtvrtletí a zvýšil výhled na celý rok

      21:32

      Zisk společnosti ABM Industries zaostal o 0,01 USD, tržby překonaly odhady

      21:15

      Samsara klesá navzdory překonání očekávaných zisků, investoři se obávají zpomalení růstu

      21:00

      Akcie společnosti Sectra vzrostly o 9 % díky silným objednávkám a cash flow ve zprávě za fiskální rok

      20:55

      Trump říká, že Musk čelí „velmi vážným důsledkům“, pokud bude financovat demokraty

      20:47

      Jaké jsou další velké projekty v oblasti mědi? UBS říká, kdy by z toho mohli těžit výrobci zařízení

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Je Vici Properties tím nejlepším REITem na současném trhu?

      6 června, 2025

      Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie prudce rostou; trh práce by mohl ovlivnit rozhodování Fedu

      6 června, 2025

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      Elon Musk označil daňový zákon Donalda Trumpa za „odpornou ohavnost“

      3 června, 2025

      S&P 500 skokově roste díky nadějím na urovnání obchodního sporu mezi USA a Čínou

      6 června, 2025

      Lululemon čelí propadu akcií a nejisté budoucnosti navzdory rostoucím tržbám

      7 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.