Společnost H2 Medical Technologies z ostravské skupiny H2 Global Group vyvinula první české kolo s pohonem na vodík. Bicykl H2 Bike 01P má na jednu vodíkovou láhev dojezd až 150 kilometrů a jeho motor má výkon 250 wattů. Kolo je zcela ekologické. Novinářům to řekl prezident společnosti H2 Global Group David Maršálek. Firma dnes prototyp kola představila v Moravskoslezském inovačním centru (MSIC) v Ostravě. Kolo by v budoucnu mohlo zákazníky vyjít přibližně na 200.000 korun.
Vodíkové kolo je součástí komplexního programu vodíkového města budoucnosti. „Cílem je dotáhnout to do fáze výroby, ideálně v Ostravě, abychom se mohli ve vodíkovém městě ekologicky pohybovat,“ řekl Maršálek.
Jde podle něj vlastně o elektrokolo obohacené o energii vodíku. Primární pohon elektromotoru zajišťuje vodíkový palivový článek. Z přebytečné energie z vodíkového procesu se dobíjí druhý, menší zdroj, takzvaná rezervní baterie, na kterou může kolo ujet bez použití vodíku až 70 kilometrů. Baterie se dobíjí za jízdy, ale je možné ji dobít i ze zásuvky. Kolo váží přes 30 kilogramů, více než běžná elektrokola.
Společnost H2 Medical Technologies z ostravské skupiny H2 Global Group vyvinula první české kolo s pohonem na vodík. Bicykl H2 Bike 01P má na jednu vodíkovou láhev dojezd až 150 kilometrů a jeho motor má výkon 250 wattů. Kolo je zcela ekologické. Novinářům to řekl prezident společnosti H2 Global Group David Maršálek. Firma dnes prototyp kola představila v Moravskoslezském inovačním centru v Ostravě. Kolo by v budoucnu mohlo zákazníky vyjít přibližně na 200.000 korun.
Vodíkové kolo je součástí komplexního programu vodíkového města budoucnosti. „Cílem je dotáhnout to do fáze výroby, ideálně v Ostravě, abychom se mohli ve vodíkovém městě ekologicky pohybovat,“ řekl Maršálek.
Jde podle něj vlastně o elektrokolo obohacené o energii vodíku. Primární pohon elektromotoru zajišťuje vodíkový palivový článek. Z přebytečné energie z vodíkového procesu se dobíjí druhý, menší zdroj, takzvaná rezervní baterie, na kterou může kolo ujet bez použití vodíku až 70 kilometrů. Baterie se dobíjí za jízdy, ale je možné ji dobít i ze zásuvky. Kolo váží přes 30 kilogramů, více než běžná elektrokola.
