Peloton klesl o 92 % oproti svému maximu. Je čas na nákup?
Společnost Peloton Interactive (PTON), která kdysi patřila k nejžhavějším akciím na Wall Street, zažívá opětovný optimismus, protože se její vedení snaží změnit situaci.
Zatímco hyperrůst, kterého byli akcionáři svědky v době pandemie koronaviru, se dnes zdá být dávnou historií, Peloton dělá pokroky ve stabilizaci své nákladové struktury a zároveň se snaží povzbudit poptávku. A to je myslím vše, co mohou akcionáři v tuto chvíli požadovat.
Přestože akcie Pelotonu v roce 2023 (k datu psaní tohoto článku) vzrostly již o 74 %, jsou stále o 92 % níže než na svém historickém maximu z ledna 2021. Je čas, aby investoři akcie nakoupili? Podívejme se na to blíže.
Obrácení věcí k lepšímu
Ve svém posledním vykazovaném období (druhé čtvrtletí fiskálního roku 2023, které skončilo 31. prosince) vykázal inovátor v oblasti fitness tržby ve výši 792,7 milionu dolarů a čistou ztrátu 335,4 milionu dolarů. Tento výsledek hospodaření byl lepší, než analytici z Wall Street očekávali, a hlavně díky němu akcie společnosti po tomto oznámení vzrostly o více než 25 %.
Zdroj: Getty Images
Čistá ztráta společnosti Peloton byla horší, než analytici očekávali. Byla však menší než čistá ztráta ve výši 408,5 milionu USD v předchozím čtvrtletí.
Generální ředitel Barry McCarthy, který předtím působil ve společnostech Netflix a Spotify Technology, je přesvědčen, že firma úspěšně organizuje svůj obrat. V posledním čtvrtletí společnost zaznamenala záporné volné peněžní toky (FCF) ve výši 94,4 milionu USD, což je výrazné zlepšení oproti ztrátě FCF ve výši 246,3 milionu USD v předchozím tříměsíčním období. Dostat se na hranici rentability FCF bylo McCarthyho hlavním cílem od doby, kdy před rokem převzal vedoucí funkci, a uvedl, že doufá, že tohoto cíle dosáhne v druhé polovině tohoto fiskálního roku.
Společnost Peloton nyní eviduje 3,03 milionu předplatitelů připojeného fitness (CF), tedy těch, kteří si zakoupili zařízení a platí měsíční členský poplatek za přístup k tréninkovému obsahu. Vedení společnosti očekává, že v aktuálním čtvrtletí přibude přibližně 55 000 předplatitelů CF, což by znamenalo meziroční i sekvenční nárůst.
Za zmínku stojí také to, že příjmy společnosti Peloton z předplatného (411,3 milionu dolarů ve druhém čtvrtletí) již tři čtvrtletí po sobě převyšují příjmy z hardwaru (381,4 milionu dolarů). McCarthy klade důraz na nabídku softwaru společnosti a jeho cenný zdroj opakovaných příjmů. To by mohlo být předzvěstí dalšího fungování společnosti Peloton. A může to být přínosem pro ziskovost, protože předplatné ve druhém čtvrtletí dosáhlo hvězdné hrubé marže 67,6 %.
Zdroj: Getty Images
Investujte na vlastní riziko
V době psaní tohoto článku se akcie společnosti Peloton obchodují s násobkem ceny k tržbám ve výši 1,5, což je výrazně nižší než jejich historické průměrné ocenění. A stále je to poměrně blízko nejnižší ceně, za kterou kdy akcie byly, což láká hodnotově orientované investory, aby se o tyto akcie zajímali.
Chápu obě strany sporu v tomto oboru. Díky posledním čtvrtletním číslům společnosti Peloton, která byla trhem jednoznačně vnímána velmi pozitivně, by se mohla obnovit býčí pozice. Přestože společnost stále prodělává na prodeji svých hardwarových produktů, hrubá marže tohoto segmentu se poněkud stabilizuje. Provozní náklady navíc v absolutním vyjádření nadále klesají.
Není pochyb o tom, že společnost nabízí jedinečný a atraktivní produkt, který má rozhodně hodnotu. Pokud se situace bude vyvíjet správným směrem, společnost dosáhne růstu tržeb a počtu předplatitelů a kladný FCF se stane běžným jevem, pak by se nákup Pelotonu při jeho současném levném ocenění mohl ukázat jako fantastické finanční rozhodnutí.
Zdroj: Peloton
Medvědi však stále mohou zdůrazňovat, že vkládání peněz do situací, kdy dochází k obratu, je obtížné a že se jedná spíše o spekulaci než o skutečné investování. Je to proto, že existuje příliš mnoho nejistoty na to, aby bylo možné s vysokou pravděpodobností odhadnout, co se bude dít dál. Kde bude Peloton za rok? Myslím, že to nikdo neví.
Co mě opravdu zaujalo, byla skutečnost, že všechny iniciativy, které McCarthy zavedl, jako je program předprodejů, půjčovny kol a partnerství se společnostmi Amazon, Dick’s Sporting Goods a Hilton Hotels, představovaly v tomto čtvrtletí pouze 19 % objednávek propojených fitness produktů. Abychom byli spravedliví, je ještě brzy. Ale očekával bych, že tento podíl bude mnohem vyšší.
Zatímco hyperrůst, kterého byli akcionáři svědky v době pandemie koronaviru, se dnes zdá být dávnou historií, Peloton dělá pokroky ve stabilizaci své nákladové struktury a zároveň se snaží povzbudit poptávku. A to je myslím vše, co mohou akcionáři v tuto chvíli požadovat.Přestože akcie Pelotonu v roce 2023 vzrostly již o 74 %, jsou stále o 92 % níže než na svém historickém maximu z ledna 2021. Je čas, aby investoři akcie nakoupili? Podívejme se na to blíže.Ve svém posledním vykazovaném období vykázal inovátor v oblasti fitness tržby ve výši 792,7 milionu dolarů a čistou ztrátu 335,4 milionu dolarů. Tento výsledek hospodaření byl lepší, než analytici z Wall Street očekávali, a hlavně díky němu akcie společnosti po tomto oznámení vzrostly o více než 25 %.Čistá ztráta společnosti Peloton byla horší, než analytici očekávali. Byla však menší než čistá ztráta ve výši 408,5 milionu USD v předchozím čtvrtletí.Generální ředitel Barry McCarthy, který předtím působil ve společnostech Netflix a Spotify Technology, je přesvědčen, že firma úspěšně organizuje svůj obrat. V posledním čtvrtletí společnost zaznamenala záporné volné peněžní toky ve výši 94,4 milionu USD, což je výrazné zlepšení oproti ztrátě FCF ve výši 246,3 milionu USD v předchozím tříměsíčním období. Dostat se na hranici rentability FCF bylo McCarthyho hlavním cílem od doby, kdy před rokem převzal vedoucí funkci, a uvedl, že doufá, že tohoto cíle dosáhne v druhé polovině tohoto fiskálního roku.Společnost Peloton nyní eviduje 3,03 milionu předplatitelů připojeného fitness , tedy těch, kteří si zakoupili zařízení a platí měsíční členský poplatek za přístup k tréninkovému obsahu. Vedení společnosti očekává, že v aktuálním čtvrtletí přibude přibližně 55 000 předplatitelů CF, což by znamenalo meziroční i sekvenční nárůst.Za zmínku stojí také to, že příjmy společnosti Peloton z předplatného již tři čtvrtletí po sobě převyšují příjmy z hardwaru . McCarthy klade důraz na nabídku softwaru společnosti a jeho cenný zdroj opakovaných příjmů. To by mohlo být předzvěstí dalšího fungování společnosti Peloton. A může to být přínosem pro ziskovost, protože předplatné ve druhém čtvrtletí dosáhlo hvězdné hrubé marže 67,6 %.V době psaní tohoto článku se akcie společnosti Peloton obchodují s násobkem ceny k tržbám ve výši 1,5, což je výrazně nižší než jejich historické průměrné ocenění. A stále je to poměrně blízko nejnižší ceně, za kterou kdy akcie byly, což láká hodnotově orientované investory, aby se o tyto akcie zajímali.Chápu obě strany sporu v tomto oboru. Díky posledním čtvrtletním číslům společnosti Peloton, která byla trhem jednoznačně vnímána velmi pozitivně, by se mohla obnovit býčí pozice. Přestože společnost stále prodělává na prodeji svých hardwarových produktů, hrubá marže tohoto segmentu se poněkud stabilizuje. Provozní náklady navíc v absolutním vyjádření nadále klesají.Není pochyb o tom, že společnost nabízí jedinečný a atraktivní produkt, který má rozhodně hodnotu. Pokud se situace bude vyvíjet správným směrem, společnost dosáhne růstu tržeb a počtu předplatitelů a kladný FCF se stane běžným jevem, pak by se nákup Pelotonu při jeho současném levném ocenění mohl ukázat jako fantastické finanční rozhodnutí.Medvědi však stále mohou zdůrazňovat, že vkládání peněz do situací, kdy dochází k obratu, je obtížné a že se jedná spíše o spekulaci než o skutečné investování. Je to proto, že existuje příliš mnoho nejistoty na to, aby bylo možné s vysokou pravděpodobností odhadnout, co se bude dít dál. Kde bude Peloton za rok? Myslím, že to nikdo neví.Co mě opravdu zaujalo, byla skutečnost, že všechny iniciativy, které McCarthy zavedl, jako je program předprodejů, půjčovny kol a partnerství se společnostmi Amazon, Dick’s Sporting Goods a Hilton Hotels, představovaly v tomto čtvrtletí pouze 19 % objednávek propojených fitness produktů. Abychom byli spravedliví, je ještě brzy. Ale očekával bych, že tento podíl bude mnohem vyšší.