Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Příprava je základ. 3 jednoduché způsoby, jak být poutavějším řečníkem

Slyšet opravdu skvělou přednášku energického a dynamického řečníka může být strhující a motivující zážitek.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
10 února, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Ale stejné téma probírané ve špatné přednášce může z místnosti vysát energii.

Když slyšíte skvělého řečníka, může vás to také inspirovat ke zlepšení vašich vlastních dovedností. Koneckonců, pravděpodobně chcete od posluchačů odcházet se stejným pocitem, jaký máte při odchodu z fantastické prezentace. Být poutavým řečníkem je naštěstí dovednost. Vyžaduje to praxi, ale můžete se toho hodně naučit. Zde jsou tři věci, které poutaví řečníci dělají dobře.

MÉNĚ JE VÍCE

Poutaví řečníci se soustředí na malý počet klíčových bodů. V ideálním případě se přednáška soustředí na tři základní otázky. Jakmile překročíte tři témata, přednáška se stane nepřehlednou a pro posluchače bude obtížné zapamatovat si všechny klíčové body.

Abyste se mohli soustředit na tři ústřední body přednášky, je také velmi důležité řídit se odvěkou radou týkající se jakékoli prezentace: Řekněte lidem, co se jim chystáte říct, pak jim to řekněte a pak jim řekněte, co jste jim řekli. To znamená, že představte klíčové body, zaměřte se na ně a pak je zopakujte.

Při představování každého bodu najděte způsob, jak jej spojit s něčím, co už posluchači znají. Schopnost ukládat a vyvolávat informace z paměti se zvyšuje tím, že si posluchači vytvářejí souvislosti mezi novými informacemi a věcmi, které se již naučili nebo zažili. Vytvoření spojení mezi novými tématy a zkušenostmi lidí usnadňuje pozdější vybavování informací.

CVIČIT, CVIČIT, CVIČIT

Představte si, že vstáváte, abyste přednesli přednášku, a projektor nefunguje. Vyděsí vás to? Nemělo by.

Advertisement

Po přípravě přednášky byste měli být schopni ji přednést, aniž byste se dívali do poznámek nebo zírali na připravené slajdy. Když musíte často nahlížet do poznámek nebo se dívat na slajdy, abyste věděli, co bude následovat, narušujete tím plynulost toho, o čem mluvíte. Ztěžujete si tak pohled do publika a sledování toho, jak přednášku sledují. Místo toho jste pohlceni snahou zapamatovat si, co říci příště.

Abyste svou přednášku znali dostatečně plynule a mohli ji dobře přednést, musíte si ji projít několikrát. Začněte tím, že ji přednesete před stěnou prázdné kanceláře nebo konferenční místnosti. To znamená, že přednesete přednášku normální hlasitostí, zatímco stojíte před imaginárním publikem. Chcete se ujistit, že máte všechna slova, která potřebujete k pečlivému popisu. Chcete stát a cvičit, abyste také měli představu o tom, co budete dělat s rukama a zda budete stát za pódiem nebo chodit po pódiu.

Poté, co si přednášku nacvičíte natolik dobře, abyste ji zvládli čistě, najděte si znalého kolegu nebo dva, kteří si prezentaci poslechnou a poskytnou vám zpětnou vazbu. To, že vám přednáška dává naprostý smysl, ještě neznamená, že ji bude schopen sledovat někdo, kdo neví, co budete říkat.

Zatímco přednášíte posluchačům v praxi, sledujte, jak reagují. Skvělí řečníci dokáží číst v místnosti a zjistit, zda posluchači sledují dění v sále a zda se jim přednáška líbí. Pokud si nejste jisti, že umíte dobře číst náznaky z publika, využijte toho, co vidíte u cvičného publika, a porovnejte to s jeho pozdější zpětnou vazbou.

VIZUÁLNÍ POMŮCKY POUŽÍVEJTE STŘÍDMĚ

Zdroj: Getty Images

Jedním z důvodů, proč byste měli být schopni přednášet bez prezentačních slidů, je snaha o minimalizaci (nebo eliminaci) slidů z vaší přednášky. Vaše publikum nepotřebuje průběžnou osnovu toho, co budete říkat. A pokud svou prezentaci dobře znáte, nepotřebujete ani osnovu.

Pokud je to ve vaší přednášce potřeba, měli byste k prezentaci dat použít slajdy. Pokud máte k dispozici graf nebo shrnutí údajů z průzkumu, může to být pro posluchače cenné. Pokud představujete nějakou novou slovní zásobu, o které doufáte, že si ji lidé později zapamatují (a budou ji umět hláskovat), můžete ji také umístit na slajd.

Kromě toho ale není potřeba diapozitivy příliš ukazovat. Pokud slajdy nepoužijete, pak se posluchači soustředí na vás, řečníka. To vám dává příležitost udržet pozornost lidí na tom, co říkáte, místo aby se dívali jinam a ztráceli se.

BONUS: NEMUSÍTE BÝT VTIPNÍ

Když si představíme poutavé řečníky, často nás napadnou lidé, kteří umí dobře vyprávět vtipy nebo pohotově vtipkovat. Pokud jste náhodou vtipní, určitě to můžete při přednáškách využít ve svůj prospěch.

Pokud tak vtipní nebo duchaplní nejste, nezoufejte. I tak můžete vést skvělou přednášku. Jen se soustřeďte na to, co umíte a co znáte. Pokud se budete řídit zde uvedenými pokyny, povedete skvělou přednášku – i když se vám nepodaří nikoho v publiku rozesmát.

Ale stejné téma probírané ve špatné přednášce může z místnosti vysát energii.Když slyšíte skvělého řečníka, může vás to také inspirovat ke zlepšení vašich vlastních dovedností. Koneckonců, pravděpodobně chcete od posluchačů odcházet se stejným pocitem, jaký máte při odchodu z fantastické prezentace. Být poutavým řečníkem je naštěstí dovednost. Vyžaduje to praxi, ale můžete se toho hodně naučit. Zde jsou tři věci, které poutaví řečníci dělají dobře.MÉNĚ JE VÍCEPoutaví řečníci se soustředí na malý počet klíčových bodů. V ideálním případě se přednáška soustředí na tři základní otázky. Jakmile překročíte tři témata, přednáška se stane nepřehlednou a pro posluchače bude obtížné zapamatovat si všechny klíčové body.Abyste se mohli soustředit na tři ústřední body přednášky, je také velmi důležité řídit se odvěkou radou týkající se jakékoli prezentace: Řekněte lidem, co se jim chystáte říct, pak jim to řekněte a pak jim řekněte, co jste jim řekli. To znamená, že představte klíčové body, zaměřte se na ně a pak je zopakujte.Při představování každého bodu najděte způsob, jak jej spojit s něčím, co už posluchači znají. Schopnost ukládat a vyvolávat informace z paměti se zvyšuje tím, že si posluchači vytvářejí souvislosti mezi novými informacemi a věcmi, které se již naučili nebo zažili. Vytvoření spojení mezi novými tématy a zkušenostmi lidí usnadňuje pozdější vybavování informací.CVIČIT, CVIČIT, CVIČITPředstavte si, že vstáváte, abyste přednesli přednášku, a projektor nefunguje. Vyděsí vás to? Nemělo by.Po přípravě přednášky byste měli být schopni ji přednést, aniž byste se dívali do poznámek nebo zírali na připravené slajdy. Když musíte často nahlížet do poznámek nebo se dívat na slajdy, abyste věděli, co bude následovat, narušujete tím plynulost toho, o čem mluvíte. Ztěžujete si tak pohled do publika a sledování toho, jak přednášku sledují. Místo toho jste pohlceni snahou zapamatovat si, co říci příště.Abyste svou přednášku znali dostatečně plynule a mohli ji dobře přednést, musíte si ji projít několikrát. Začněte tím, že ji přednesete před stěnou prázdné kanceláře nebo konferenční místnosti. To znamená, že přednesete přednášku normální hlasitostí, zatímco stojíte před imaginárním publikem. Chcete se ujistit, že máte všechna slova, která potřebujete k pečlivému popisu. Chcete stát a cvičit, abyste také měli představu o tom, co budete dělat s rukama a zda budete stát za pódiem nebo chodit po pódiu.Poté, co si přednášku nacvičíte natolik dobře, abyste ji zvládli čistě, najděte si znalého kolegu nebo dva, kteří si prezentaci poslechnou a poskytnou vám zpětnou vazbu. To, že vám přednáška dává naprostý smysl, ještě neznamená, že ji bude schopen sledovat někdo, kdo neví, co budete říkat.Zatímco přednášíte posluchačům v praxi, sledujte, jak reagují. Skvělí řečníci dokáží číst v místnosti a zjistit, zda posluchači sledují dění v sále a zda se jim přednáška líbí. Pokud si nejste jisti, že umíte dobře číst náznaky z publika, využijte toho, co vidíte u cvičného publika, a porovnejte to s jeho pozdější zpětnou vazbou.VIZUÁLNÍ POMŮCKY POUŽÍVEJTE STŘÍDMĚJedním z důvodů, proč byste měli být schopni přednášet bez prezentačních slidů, je snaha o minimalizaci slidů z vaší přednášky. Vaše publikum nepotřebuje průběžnou osnovu toho, co budete říkat. A pokud svou prezentaci dobře znáte, nepotřebujete ani osnovu.Pokud je to ve vaší přednášce potřeba, měli byste k prezentaci dat použít slajdy. Pokud máte k dispozici graf nebo shrnutí údajů z průzkumu, může to být pro posluchače cenné. Pokud představujete nějakou novou slovní zásobu, o které doufáte, že si ji lidé později zapamatují , můžete ji také umístit na slajd.Kromě toho ale není potřeba diapozitivy příliš ukazovat. Pokud slajdy nepoužijete, pak se posluchači soustředí na vás, řečníka. To vám dává příležitost udržet pozornost lidí na tom, co říkáte, místo aby se dívali jinam a ztráceli se.BONUS: NEMUSÍTE BÝT VTIPNÍKdyž si představíme poutavé řečníky, často nás napadnou lidé, kteří umí dobře vyprávět vtipy nebo pohotově vtipkovat. Pokud jste náhodou vtipní, určitě to můžete při přednáškách využít ve svůj prospěch.Pokud tak vtipní nebo duchaplní nejste, nezoufejte. I tak můžete vést skvělou přednášku. Jen se soustřeďte na to, co umíte a co znáte. Pokud se budete řídit zde uvedenými pokyny, povedete skvělou přednášku – i když se vám nepodaří nikoho v publiku rozesmát.
Tagy: businesskomunikaceprezentace

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      21:55

      Zisk společnosti Mission Produce překonal očekávání o 0,04 USD, tržby překonaly odhady

      21:47

      Rubrik roste v předobchodním obchodování poté, co překonal odhady za první čtvrtletí a zvýšil výhled na celý rok

      21:32

      Zisk společnosti ABM Industries zaostal o 0,01 USD, tržby překonaly odhady

      21:15

      Samsara klesá navzdory překonání očekávaných zisků, investoři se obávají zpomalení růstu

      21:00

      Akcie společnosti Sectra vzrostly o 9 % díky silným objednávkám a cash flow ve zprávě za fiskální rok

      20:55

      Trump říká, že Musk čelí „velmi vážným důsledkům“, pokud bude financovat demokraty

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Je Vici Properties tím nejlepším REITem na současném trhu?

      6 června, 2025

      Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie prudce rostou; trh práce by mohl ovlivnit rozhodování Fedu

      6 června, 2025

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      Elon Musk označil daňový zákon Donalda Trumpa za „odpornou ohavnost“

      3 června, 2025

      S&P 500 skokově roste díky nadějím na urovnání obchodního sporu mezi USA a Čínou

      6 června, 2025

      Lululemon čelí propadu akcií a nejisté budoucnosti navzdory rostoucím tržbám

      7 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.