Německým pivovarům se loni po dvou letech poklesu způsobeného pandemií nemoci covid-19 podařilo zvýšit prodej piva, nepodařilo se jim však dostat nad úroveň z doby před pandemií. Celkem pivovary a sklady piva v zemi prodaly 8,8 miliardy litrů piva, což bylo o 2,7 procenta více než v předchozím roce. Vyplývá to z dnešní zprávy, kterou zveřejnil spolkový statistický úřad.
Růst prodeje loni podpořil domácí trh, který se zvýšil o čtyři procenta. Z celkového prodeje bylo 82,5 procenta určeno pro domácí spotřebu. Navzdory loňskému růstu ale Němci loni koupili o pět procent méně piva než v roce 2019, tedy před pandemií. Vývoz do zemí mimo EU klesl o 12,4 procenta. Vývoz do zemí EU se naopak o 7,8 procenta zvýšil.
Pivo je sezonní nápoj, jehož prodej stoupá v teplých měsících a klesá na podzim a v zimě. Velké letní události, jako je mistrovství světa ve fotbale, mají tendenci zvyšovat jeho spotřebu. Loňské mistrovství světa v Kataru se ale konalo v zimě, takže tento efekt do značné míry chyběl, upozornil statistický úřad.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























