Francouzská automobilka Renault poprvé po čtyřech letech nabídla dividendu a zaznamenala výrazný nárůst provozní marže, přestože se v roce 2022 vrátí do ztráty, protože ji zasáhlo stažení z Ruska.
Renault, který obnovuje svou 24 let starou alianci se společností Nissan, ve čtvrtek uvedl, že v roce 2023 plánuje dosáhnout provozní marže skupiny ve výši 6 % nebo více poté, co v roce 2022 dosáhla 5,6 %, což je dvakrát více než v roce 2021 a mírně nad očekáváním.
Uvedla, že 11. května bude na výroční valné hromadě navržena k hlasování dividenda ve výši 0,25 eur na akcii.
Provozní volný peněžní tok automobilky Renault, který je pod drobnohledem analytiků, dosáhl v loňském roce 2,1 miliardy eur a překonal očekávání analytiků.
Finanční situace jeho hlavní automobilové divize byla opět v černých číslech, a to ve výši 549 milionů eur ve srovnání s dluhem 1,1 miliardy eur v roce 2021.
Podíl skupiny na čistém zisku zaznamenal ztrátu 338 milionů eur, což je prudký pokles oproti zisku 888 milionů eur v roce 2021, ale zhruba v souladu s konsensem analytiků, který společnost poskytla a který viděl ztrátu 310 milionů eur.
Renault, který se v roce 2021 vrátil k zisku po dvou letech v červených číslech a historické ztrátě v roce 2020, uvedl, že jeho čistý zisk bez prodeje bývalé ruské jednotky Avtovaz se oproti roku 2021 zvýšil a činil 1,6 miliardy eur.
Chcete využít této příležitosti?
Renault loni prodal svůj většinový podíl v Avtovazu ruskému státu údajně za pouhý jeden rubl, ovšem s šestiletou opcí na jeho zpětný odkup.
„Základy skupiny Renault byly důkladně očištěny a nebude cesty zpět. Finanční výhled na rok 2023 a návrat dividendy to dokládají,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Luca de Meo.
Francouzská automobilka Renault poprvé po čtyřech letech nabídla dividendu a zaznamenala výrazný nárůst provozní marže, přestože se v roce 2022 vrátí do ztráty, protože ji zasáhlo stažení z Ruska.
Renault, který obnovuje svou 24 let starou alianci se společností Nissan, ve čtvrtek uvedl, že v roce 2023 plánuje dosáhnout provozní marže skupiny ve výši 6 % nebo více poté, co v roce 2022 dosáhla 5,6 %, což je dvakrát více než v roce 2021 a mírně nad očekáváním.
Uvedla, že 11. května bude na výroční valné hromadě navržena k hlasování dividenda ve výši 0,25 eur na akcii.
Provozní volný peněžní tok automobilky Renault, který je pod drobnohledem analytiků, dosáhl v loňském roce 2,1 miliardy eur a překonal očekávání analytiků.
Finanční situace jeho hlavní automobilové divize byla opět v černých číslech, a to ve výši 549 milionů eur ve srovnání s dluhem 1,1 miliardy eur v roce 2021.
Podíl skupiny na čistém zisku zaznamenal ztrátu 338 milionů eur, což je prudký pokles oproti zisku 888 milionů eur v roce 2021, ale zhruba v souladu s konsensem analytiků, který společnost poskytla a který viděl ztrátu 310 milionů eur.
Renault, který se v roce 2021 vrátil k zisku po dvou letech v červených číslech a historické ztrátě v roce 2020, uvedl, že jeho čistý zisk bez prodeje bývalé ruské jednotky Avtovaz se oproti roku 2021 zvýšil a činil 1,6 miliardy eur.Chcete využít této příležitosti?
Renault loni prodal svůj většinový podíl v Avtovazu ruskému státu údajně za pouhý jeden rubl, ovšem s šestiletou opcí na jeho zpětný odkup.
„Základy skupiny Renault byly důkladně očištěny a nebude cesty zpět. Finanční výhled na rok 2023 a návrat dividendy to dokládají,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Luca de Meo.
