Ruský internetový gigant Yandex ve středu oznámil 46% nárůst příjmů v roce 2022 na 521,7 miliardy rublů (7,05 miliardy USD), čímž posílil svou dominanci v oblasti online reklamy poté, co se hlavní konkurent Google stáhl z trhu.
Společnost Yandex, často označovaná jako „ruský Google“, uvedla, že investice do reklamních technologií způsobily podobný skok příjmů ve čtvrtém čtvrtletí, ale upravený čistý zisk v tomto čtvrtletí klesl o 72 % na 747 milionů rublů.
Společnost Google ze skupiny Alphabet přestala loni v březnu v Rusku prodávat internetovou reklamu a zároveň ponechala některé bezplatné služby, což společnosti Yandex otevřelo cestu k posílení jejího podílu na trhu. Yandex očekával v roce 2022 tržby ve výši přibližně 500 miliard rublů.
Společnost odhadovala, že její podíl na vyhledávání na platformách iOS v lednu 2023 činil 48,8 %. Její celkový podíl na trhu vyhledávání na všech platformách v Rusku přesahuje 60 %.
„I když v lednu 2023 pokračovaly solidní trendy v oblasti příjmů z reklamy, očekáváme, že v nadcházejících měsících se tempo růstu postupně normalizuje, jakmile se projeví vliv loňských změn v konkurenčním prostředí na reklamním trhu,“ uvedla společnost Yandex.
Společnost Yandex, kótovaná na burze Nasdaq, se snaží najít rovnováhu mezi svými západními investory na jedné straně a Kremlem na straně druhé. V loňském roce prodal svůj zpravodajský kanál a domovskou stránku státem kontrolovanému konkurentovi VK, částečně ve snaze odpolitizovat své podnikání, uvedl zdroj blízký společnosti Yandex.
V rámci této transakce Yandex získal službu rozvozu jídla Delivery Club společnosti VK, což pomohlo hrubému objemu zboží (GMV) jeho divize elektronického obchodu téměř zdvojnásobit na 308 miliard rublů v roce 2022, uvedl.
Chcete využít této příležitosti?
„V roce 2023 plánujeme zachovat důraz na finanční disciplínu a provozní efektivitu a zároveň doufáme, že zvýšíme důraz na růst v některých klíčových oblastech podnikání, včetně elektronického obchodu,“ uvedl Yandex v dopise akcionářům.
Ruský internetový gigant Yandex ve středu oznámil 46% nárůst příjmů v roce 2022 na 521,7 miliardy rublů , čímž posílil svou dominanci v oblasti online reklamy poté, co se hlavní konkurent Google stáhl z trhu.
Společnost Yandex, často označovaná jako „ruský Google“, uvedla, že investice do reklamních technologií způsobily podobný skok příjmů ve čtvrtém čtvrtletí, ale upravený čistý zisk v tomto čtvrtletí klesl o 72 % na 747 milionů rublů.
Společnost Google ze skupiny Alphabet přestala loni v březnu v Rusku prodávat internetovou reklamu a zároveň ponechala některé bezplatné služby, což společnosti Yandex otevřelo cestu k posílení jejího podílu na trhu. Yandex očekával v roce 2022 tržby ve výši přibližně 500 miliard rublů.
Společnost odhadovala, že její podíl na vyhledávání na platformách iOS v lednu 2023 činil 48,8 %. Její celkový podíl na trhu vyhledávání na všech platformách v Rusku přesahuje 60 %.
„I když v lednu 2023 pokračovaly solidní trendy v oblasti příjmů z reklamy, očekáváme, že v nadcházejících měsících se tempo růstu postupně normalizuje, jakmile se projeví vliv loňských změn v konkurenčním prostředí na reklamním trhu,“ uvedla společnost Yandex.
Společnost Yandex, kótovaná na burze Nasdaq, se snaží najít rovnováhu mezi svými západními investory na jedné straně a Kremlem na straně druhé. V loňském roce prodal svůj zpravodajský kanál a domovskou stránku státem kontrolovanému konkurentovi VK, částečně ve snaze odpolitizovat své podnikání, uvedl zdroj blízký společnosti Yandex.
V rámci této transakce Yandex získal službu rozvozu jídla Delivery Club společnosti VK, což pomohlo hrubému objemu zboží jeho divize elektronického obchodu téměř zdvojnásobit na 308 miliard rublů v roce 2022, uvedl.Chcete využít této příležitosti?
„V roce 2023 plánujeme zachovat důraz na finanční disciplínu a provozní efektivitu a zároveň doufáme, že zvýšíme důraz na růst v některých klíčových oblastech podnikání, včetně elektronického obchodu,“ uvedl Yandex v dopise akcionářům.
