Výdaje za nové automobily v Rusku loni klesly o více než polovinu, protože automobilový průmysl naplno pocítil sankce Západu kvůli konfliktu na Ukrajině, výroba se propadla, ceny vzrostly a kupující přešli na levnější ojeté modely.
Zatímco analytici nadále diskutují o celkové účinnosti ekonomických omezení vůči Rusku, není pochyb o tom, že tvrdě zasáhla jeho automobilový průmysl, který byl do značné míry závislý na zahraničních výrobcích a dovážených dílech.
Výdaje na nové automobily se v loňském roce propadly o 52 % na 1,5 bilionu rublů (20,4 miliardy USD), zatímco počet prodaných nových automobilů se propadl o 58,8 %. Také výroba automobilů se propadla na nejnižší úroveň od rozpadu Sovětského svazu v roce 1991, protože západní automobilky zastavily výrobu a prodaly továrny.
Celkové výdaje za nové a ojeté osobní automobily se v roce 2022 snížily o více než 15 %, protože inflace zvýšila ceny a snížila životní úroveň, ukazují údaje analytické agentury Autostat, a to i přes 14% nárůst výdajů za ojeté automobily.
Díky tomu ojeté vozy tvoří téměř tři čtvrtiny všech prodaných automobilů, přičemž v roce 2021 to bylo 55 %, ukazují údaje.
„Peníze proudily na trh ojetých vozů, protože ceny ojetých vozů se udržely, a zároveň se výrazně změnila struktura trhu nových vozů,“ řekl agentuře Reuters generální ředitel společnosti Autostat Sergej Udalov.
„Zůstaly v něm levné Lady a čínské vozy s cenou 2 miliony rublů a více, zatímco prémiové značky jej téměř zcela opustily,“ dodal.
Chcete využít této příležitosti?
Podle statistického úřadu Rosstat přispěla meziroční inflace ve výši 11,9 % v loňském roce k odhadovanému 1% poklesu reálných disponibilních příjmů Rusů. Maloobchodníci výrazně investovali do diskontních formátů prodejen, což je trend, který se odráží i v automobilovém sektoru.
Výdaje za nové automobily v Rusku loni klesly o více než polovinu, protože automobilový průmysl naplno pocítil sankce Západu kvůli konfliktu na Ukrajině, výroba se propadla, ceny vzrostly a kupující přešli na levnější ojeté modely.
Zatímco analytici nadále diskutují o celkové účinnosti ekonomických omezení vůči Rusku, není pochyb o tom, že tvrdě zasáhla jeho automobilový průmysl, který byl do značné míry závislý na zahraničních výrobcích a dovážených dílech.
Výdaje na nové automobily se v loňském roce propadly o 52 % na 1,5 bilionu rublů , zatímco počet prodaných nových automobilů se propadl o 58,8 %. Také výroba automobilů se propadla na nejnižší úroveň od rozpadu Sovětského svazu v roce 1991, protože západní automobilky zastavily výrobu a prodaly továrny.
Celkové výdaje za nové a ojeté osobní automobily se v roce 2022 snížily o více než 15 %, protože inflace zvýšila ceny a snížila životní úroveň, ukazují údaje analytické agentury Autostat, a to i přes 14% nárůst výdajů za ojeté automobily.
Díky tomu ojeté vozy tvoří téměř tři čtvrtiny všech prodaných automobilů, přičemž v roce 2021 to bylo 55 %, ukazují údaje.
„Peníze proudily na trh ojetých vozů, protože ceny ojetých vozů se udržely, a zároveň se výrazně změnila struktura trhu nových vozů,“ řekl agentuře Reuters generální ředitel společnosti Autostat Sergej Udalov.
„Zůstaly v něm levné Lady a čínské vozy s cenou 2 miliony rublů a více, zatímco prémiové značky jej téměř zcela opustily,“ dodal.Chcete využít této příležitosti?
Podle statistického úřadu Rosstat přispěla meziroční inflace ve výši 11,9 % v loňském roce k odhadovanému 1% poklesu reálných disponibilních příjmů Rusů. Maloobchodníci výrazně investovali do diskontních formátů prodejen, což je trend, který se odráží i v automobilovém sektoru.
