Společnost Heineken (AS:HEIN) oznámila roční výsledky hospodaření, které překonaly očekávání, a to díky dobrým výsledkům v Asii a Evropě po zrušení většiny omezení v rámci směrnice COVID-19.
Čisté tržby za celý rok vzrostly na 28,69 miliardy eur (1 euro = 1,0725 dolaru), což je o 31 % více než v roce 2021 a nad konsensuálním odhadem agentury Bloomberg, který činil 28,22 miliardy eur. Objem piva v daném období organicky vzrostl o 6,9 %, k čemuž přispělo oživení poptávky v asijsko-pacifickém regionu ve druhé polovině roku a znovuotevření mnoha podniků v Evropě v prvním pololetí roku 2022.
Očištěný provozní zisk následně meziročně vzrostl o 43 % na 4,5 miliardy eur, čímž překonal odhady ve výši 4,41 miliardy eur. Provozní zisková marže se rovněž zvýšila o 0,1 procentního bodu na 15,7 %, což je zhruba v souladu s předchozím výhledem skupiny.
Nizozemský výrobce pivních značek jako Tiger a Birra Moretti ponechal svůj výhled pro rok 2023 beze změny a uvedl, že očekává organický růst provozních příjmů před odpisy ve středním až vysokém jednociferném pásmu.
Objemy se rovněž zvyšují „stabilně až mírně“ díky nárůstu na rozvojových trzích. Heineken však upozornil, že v Evropě, kde se očekává výrazný nárůst vstupních nákladů a nákladů na energie, dojde k poklesu. Společnost uvedla, že se bude snažit přenést tyto dodatečné náklady na zákazníky, ale je stále připravena sáhnout do svých úspor, pokud by zvýšení cen výrazně snížilo prodeje a ubralo z tržního podílu.
Společnost Heineken oznámila roční výsledky hospodaření, které překonaly očekávání, a to díky dobrým výsledkům v Asii a Evropě po zrušení většiny omezení v rámci směrnice COVID-19.
Čisté tržby za celý rok vzrostly na 28,69 miliardy eur , což je o 31 % více než v roce 2021 a nad konsensuálním odhadem agentury Bloomberg, který činil 28,22 miliardy eur. Objem piva v daném období organicky vzrostl o 6,9 %, k čemuž přispělo oživení poptávky v asijsko-pacifickém regionu ve druhé polovině roku a znovuotevření mnoha podniků v Evropě v prvním pololetí roku 2022.
Očištěný provozní zisk následně meziročně vzrostl o 43 % na 4,5 miliardy eur, čímž překonal odhady ve výši 4,41 miliardy eur. Provozní zisková marže se rovněž zvýšila o 0,1 procentního bodu na 15,7 %, což je zhruba v souladu s předchozím výhledem skupiny.
Nizozemský výrobce pivních značek jako Tiger a Birra Moretti ponechal svůj výhled pro rok 2023 beze změny a uvedl, že očekává organický růst provozních příjmů před odpisy ve středním až vysokém jednociferném pásmu.
Objemy se rovněž zvyšují „stabilně až mírně“ díky nárůstu na rozvojových trzích. Heineken však upozornil, že v Evropě, kde se očekává výrazný nárůst vstupních nákladů a nákladů na energie, dojde k poklesu. Společnost uvedla, že se bude snažit přenést tyto dodatečné náklady na zákazníky, ale je stále připravena sáhnout do svých úspor, pokud by zvýšení cen výrazně snížilo prodeje a ubralo z tržního podílu.
