Peloton Interactive, Inc. je americká cvičební společnost a mediální společnost se sídlem v New Yorku. Produkty společnosti jsou stacionární jízdní kola, běžecké pásy a vnitřní veslaře vybavené dotykovými obrazovkami připojenými k internetu, které streamují živě a na vyžádání prostřednictvím předplacené služby.
Mnozí investoři, kteří nakoupili akcie této propojené fitness společnosti v době pandemie, však stále nesou velké ztráty; akcie se propadly o 93 % oproti svému historickému maximu z konce roku 2020 a v současné době se obchodují za cenu kolem 10,40 USD.
Společnost vyrábějící propojená kola a běžecké pásy, která se během pandemie Covidu stala známou jako řešení pro zavřené posilovny, během pandemie přecenila poptávku po svých produktech a službách.
Když svět opustil uzavírky a omezení byla zrušena, společnost čelila prudkému poklesu tržeb, změně spotřebitelských preferencí a zdravotnímu a bezpečnostnímu skandálu, který vedl k rezignaci bývalého generálního ředitele Johna Foleyho.
Novým šéfem se stal Barry McCarthy, bývalý manažer společností Spotify a Netflix, který přišel s agresivním plánem na změnu v nové éře fiskální disciplíny.
Kam Peloton směřuje dál?
Analytici z Wall Street mají obecně na akcie společnosti pozitivní názor. Konsenzuální cílová cena 30 analytiků
Analytici JPMorgan uvedli, že McCarthyho snaha o obrat podnikání Pelotonu směrem k modelu předplatného a fitness jako služby se zřejmě vyplácí. První známky rostoucích tržeb a menších ztrát jsou rovněž „povzbudivé“, uvedla investiční banka.
Podle FactSet zlepšila společnost Peloton svůj volný peněžní tok ze záporných 747 milionů USD v březnu 2022 na záporných 94 milionů USD na konci posledního fiskálního čtvrtletí.
„Domníváme se, že společnost Peloton má dobrou pozici k tomu, aby narušila fitness odvětví prostřednictvím své platformy pro předplatné propojeného domácího fitness, přičemž má značný prostor pro růst, neboť členové PTON představují pouze ~4 % celosvětového počtu členů posiloven,“ napsali analytici Doug Anmuth a Bryan Smilek ve zprávě pro klienty a zvýšili cílovou cenu na 19 USD za akcii.
Analytici JMP Securities uvedli, že Peloton v únoru prodal na Amazonu asi 600 kol, což je jen 1 % z celkového počtu objednávek v kategorii „50 nejprodávanějších rotopedů“. Vzhledem k jejich vyšším nákladům však tyto objednávky tvořily 19 % celkových tržeb v této kategorii.

Analytici dospěli k závěru, že to znamená, že „pozice společnosti Peloton v kategorii se posiluje na výstupu z Covidu, protože ji nadále považujeme za společnost nabízející nejlepší zákaznickou zkušenost a hardwarový produkt ve své třídě“.
Analytici Barclays Equity Research, kteří mají rovněž cílovou cenu 19 USD, poznamenali, že se zlepšily marže, protože prodej předplatného generuje vyšší tržby než prodej hardwaru.
McCarthy v únoru pro CNBC uvedl, že ho nezajímá, že společnost prodělává na prodeji vybavení, a místo toho se soustředí na zisky z mobilní aplikace.
Analytici Barclays také poznamenali, že míra odchodu zákazníků – procento zákazníků, kteří zruší své předplatné – zůstává nízká a činí 1,1 %.
Případ medvěda
Ne všichni však příběhu o transformaci společnosti Peloton uvěřili.
Analytici UBS pochybovali o schopnosti společnosti udržet si kladné volné peněžní toky a zároveň pokračovat v růstu. Upozornili také na to, že předplatné pouze digitálních služeb, které jsou oddělené od předplatitelů připojených fitness, v posledním čtvrtletí mírně pokleslo.
„Klíčovou otázkou podle našeho názoru není, zda Peloton dokáže dosáhnout rentabilního cash flow: jde o to, zda Peloton dokáže dosáhnout a udržet kladné cash flow, pokud by se společnost vrátila k růstu,“ napsali analytici, kteří mají na akcie prodejní rating, ve zprávě klientům 1. února. Cílová cena 8 USD podle UBS představuje více než 20% pokles oproti současné ceně akcií.

Podobně analytici Morgan Stanley uvedli, že velké slevy a propagační akce zvýšily počet nových předplatitelů především během prázdnin na konci loňského roku.
„Může současný růst připojených fitness jednotek pokračovat tímto tempem?“, ptali se ve zprávě klientům analytici, kteří mají cílovou cenu 4,50 USD a rating držet.
„Jsme skeptičtí bez podobné úrovně propagačních aktivit.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























