Cestující společností Royal Caribbean a Carnival dostávají špatné zprávy od Norwegian
Společnost Norwegian Cruise Line se neobjevuje na titulních stranách novin ani neutrácí tolik za reklamu jako její dva hlavní konkurenti, Royal Caribbean Group a Carnival Cruise Line.
Možná je to proto, že společnost Norwegian (NCLH) se zaměřuje na jiné zákazníky než její masoví konkurenti.
Stejnojmenná značka společnosti Royal Caribbean(RCL) postavila svůj byznys na rodinách a nabízí jim největší a nejodvážnější lodě s vybavením pro rodiny. Společnost Carnival udělala totéž.
Společnost Norwegian se zaměřuje na luxusnější trh. Ne že by rodiny nebyly vítány nebo že by nové lodě jako Norwegian Prima nebyly srovnatelné s vlajkovými loděmi RCL Wonder of the Seas a Carnival (CCL), Mardi Gras a Celebration.
Je to spíše otázka cílové skupiny, na kterou se Norsko zaměřuje. Tato výletní společnost se rozhodla nezlevňovat a namísto toho se snaží vytvořit nabídku s vyšší hodnotou než Royal Caribbean a Carnival.
To je velký rozdíl oproti dvěma masovým konkurentům NCLH, kteří se vrátili z 15měsíční odstávky s plánem agresivně obnovit počet cestujících.
Můžete namítnout, že oba plány fungovaly. Royal a Carnival – alespoň u svých hlavních značek – sice snížily základní ceny mnoha plaveb, ale tyto peníze vydělaly na nákupech na palubě.
Podle komentáře výkonného ředitele Franka Del Ria během telefonátu o výsledcích za čtvrté čtvrtletí se společnost Norwegian řídila jiným modelem.
„S naší kompletní flotilou, která se vrátila na širé moře, jsme výrazně zvýšili obsazenost a přepravili téměř 1,7 milionu hostů, přivítali jsme naši nejnovější loď Norwegian Prima v naší prvotřídní flotile, dosáhli několika kritických finančních bodů, udrželi si vedoucí postavení v oboru a, což je možná ještě výmluvnější, zakončili jsme rok v rekordní pozici pro rok 2023 a za rekordní ceny,“ řekl.
Právě cenová část je pro tuto výletní společnost klíčová.
Společnost Norwegian se zaměřuje na jiné zákazníky
Zdroj: Bloomberg
Společnosti Carnival, Royal Caribbean a MSC obsluhují nejširší trhy, pokud jde o odvětví výletních plaveb. Del Rio se během hovoru k výsledkům podělil o některé informace o hlavní skupině zákazníků své výletní společnosti.
„Především nás těší, že náš cílový spotřebitel, který je v širším odvětví výletních lodí spíše na vyšší úrovni, je stále finančně zdravý a odolný a upřednostňuje spotřebu zážitků před nákupem fyzického zboží,“ podělil se o své dojmy.
Tento zákazník si rezervuje letenky za rekordní ceny, a jakmile je na palubě, utrácí peníze.
„Světlým bodem zůstávají také příjmy z palubních služeb, přičemž hrubé příjmy z palubních služeb na den plavby byly v tomto čtvrtletí přibližně o 25 % vyšší než ve srovnatelném období roku 2019,“ uvedl.
„Podstatné je, že náš cílový spotřebitel je i nadále ochoten utrácet za cestování a zážitky nyní i v budoucnu.“
Norwegian plánuje další změny a vyšší ceny
Zdroj: Getty Images
Společnosti Carnival a Royal Caribbean zvyšují ceny, zejména na svých novějších lodích. Obě výletní společnosti se do značné míry vrátily k cenám z doby před nástupem krize (i když se na nich objevují nabídky, zejména na kratší plavby).
Společnost Norwegian zvolila trochu jiný přístup: Zatímco v případě cen se vždy držela na uzdě, nyní je hodlá ještě zvýšit. Del Rio vysvětlil, jak jeho společnost fungovala po úspěšném návratu do provozu.
„Poté jsme se zaměřili na obnovení naší činnosti a zároveň jsme našim náročným hostům poskytli jedinečný zážitek z dovolené, který očekávají od našich předních značek. Využili jsme také této jedinečné příležitosti k dlouhodobému zvýšení cenové laťky,“ podělil se o své dojmy.
Cestující asi nebudou nadšeni, když uslyší, že výletní společnost plánuje další zvyšování cen, ale Del Rio hovořil s investory a v průběhu hovoru se s nimi podělil o další pozitivní zprávy pro akcionáře.
„Nyní, když je náš postupný nárůst obsazenosti téměř dokončen a naši věrní hosté vědí, že plavba našimi značkami je zpět a je ještě lepší než dříve, se soustředíme na to, jak maximalizovat ziskovost v období transformačního růstu,“ dodal generální ředitel.
„Každý aspekt našeho podnikání je posuzován z hlediska toho, jak můžeme naplno využít náš hodnotový potenciál pro všechny zúčastněné strany.“
Možná je to proto, že společnost Norwegian se zaměřuje na jiné zákazníky než její masoví konkurenti.Stejnojmenná značka společnosti Royal Caribbean postavila svůj byznys na rodinách a nabízí jim největší a nejodvážnější lodě s vybavením pro rodiny. Společnost Carnival udělala totéž.Společnost Norwegian se zaměřuje na luxusnější trh. Ne že by rodiny nebyly vítány nebo že by nové lodě jako Norwegian Prima nebyly srovnatelné s vlajkovými loděmi RCL Wonder of the Seas a Carnival , Mardi Gras a Celebration.Je to spíše otázka cílové skupiny, na kterou se Norsko zaměřuje. Tato výletní společnost se rozhodla nezlevňovat a namísto toho se snaží vytvořit nabídku s vyšší hodnotou než Royal Caribbean a Carnival.To je velký rozdíl oproti dvěma masovým konkurentům NCLH, kteří se vrátili z 15měsíční odstávky s plánem agresivně obnovit počet cestujících.Můžete namítnout, že oba plány fungovaly. Royal a Carnival – alespoň u svých hlavních značek – sice snížily základní ceny mnoha plaveb, ale tyto peníze vydělaly na nákupech na palubě.Podle komentáře výkonného ředitele Franka Del Ria během telefonátu o výsledcích za čtvrté čtvrtletí se společnost Norwegian řídila jiným modelem.„S naší kompletní flotilou, která se vrátila na širé moře, jsme výrazně zvýšili obsazenost a přepravili téměř 1,7 milionu hostů, přivítali jsme naši nejnovější loď Norwegian Prima v naší prvotřídní flotile, dosáhli několika kritických finančních bodů, udrželi si vedoucí postavení v oboru a, což je možná ještě výmluvnější, zakončili jsme rok v rekordní pozici pro rok 2023 a za rekordní ceny,“ řekl.Právě cenová část je pro tuto výletní společnost klíčová.Chcete využít této příležitosti?Společnost Norwegian se zaměřuje na jiné zákazníkySpolečnosti Carnival, Royal Caribbean a MSC obsluhují nejširší trhy, pokud jde o odvětví výletních plaveb. Del Rio se během hovoru k výsledkům podělil o některé informace o hlavní skupině zákazníků své výletní společnosti.„Především nás těší, že náš cílový spotřebitel, který je v širším odvětví výletních lodí spíše na vyšší úrovni, je stále finančně zdravý a odolný a upřednostňuje spotřebu zážitků před nákupem fyzického zboží,“ podělil se o své dojmy.Tento zákazník si rezervuje letenky za rekordní ceny, a jakmile je na palubě, utrácí peníze.„Světlým bodem zůstávají také příjmy z palubních služeb, přičemž hrubé příjmy z palubních služeb na den plavby byly v tomto čtvrtletí přibližně o 25 % vyšší než ve srovnatelném období roku 2019,“ uvedl.„Podstatné je, že náš cílový spotřebitel je i nadále ochoten utrácet za cestování a zážitky nyní i v budoucnu.“Norwegian plánuje další změny a vyšší cenySpolečnosti Carnival a Royal Caribbean zvyšují ceny, zejména na svých novějších lodích. Obě výletní společnosti se do značné míry vrátily k cenám z doby před nástupem krize .Společnost Norwegian zvolila trochu jiný přístup: Zatímco v případě cen se vždy držela na uzdě, nyní je hodlá ještě zvýšit. Del Rio vysvětlil, jak jeho společnost fungovala po úspěšném návratu do provozu.„Poté jsme se zaměřili na obnovení naší činnosti a zároveň jsme našim náročným hostům poskytli jedinečný zážitek z dovolené, který očekávají od našich předních značek. Využili jsme také této jedinečné příležitosti k dlouhodobému zvýšení cenové laťky,“ podělil se o své dojmy.Cestující asi nebudou nadšeni, když uslyší, že výletní společnost plánuje další zvyšování cen, ale Del Rio hovořil s investory a v průběhu hovoru se s nimi podělil o další pozitivní zprávy pro akcionáře.„Nyní, když je náš postupný nárůst obsazenosti téměř dokončen a naši věrní hosté vědí, že plavba našimi značkami je zpět a je ještě lepší než dříve, se soustředíme na to, jak maximalizovat ziskovost v období transformačního růstu,“ dodal generální ředitel.„Každý aspekt našeho podnikání je posuzován z hlediska toho, jak můžeme naplno využít náš hodnotový potenciál pro všechny zúčastněné strany.“