Prazdroj loni po covidových letech zvýšil prodeje v ČR o 12 pct na 7,3 mil. hl
Prodal 7,3 milionu hektolitrů piv, meziročně téměř o 12 procent víc. Prodej rostl u všech hlavních značek, zejména u nealkoholického Birellu. Pivovar také zaznamenal stoupající zájem lidí o nápoje v plechovkách. Největší pivovar v ČR to uvedl v tiskové zprávě.
„Předchozí dva roky naše domácí prodeje klesaly. Přesto jsme se snažili investovat do podpory hospod a restaurací, aby dokázaly covidové období překonat. Většině z těch, kterým dodáváme pivo, se to podařilo a rok 2022 pro ně opět znamenal oživení,“ řekl obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz. Vinou následné energetické krize a vysoké inflace je podle něj návrat gastronomie k období před pandemií „zatím tak na půli cesty“.
Růst loni zaznamenaly všechny hlavní značky – Gambrinus, Kozel, Pilsner Urquell i Radegast. V hospodách i obchodech loni pivovaru rostly prodeje ležáckých piv (jedenácti- a dvanáctistupňových) o 13 procent. „Lidé se stále více přiklánějí k plné chuti piv, oceňují také výraznou hořkost,“ řekl Mráz. K meziročnímu navýšení tuzemských prodejů pomohly podle něj i loňské novinky nealkoholického Birellu. „Birell je tahoun, loni rostl nejvíce ze všech našich značek, a to o 21 procent,“ řekl. Prodeje čepovaného Birellu byly meziročně o 40 procent vyšší. Frisco, perlivý alkoholický cider, vzrostl o 20 procent.
V hospodách a restauracích loni Prazdroj zvýšil prodeje téměř o 13 procent, přesto nedosáhl rekordního roku 2019. „Dlouhodobě se nám daří zvyšovat počet hospod, které se špičkově starají o pivo a zlepšují celkovou péči o své hosty,“ řekl Mráz. Pivovar hospodám bezplatně poskytuje vybavení, nabízí také vlastní rozvojové a školicí programy pro provozovatele i personál. Loni do podpory hospod Prazdroj investoval téměř půl miliardy korun a letos podle Mráze počítá s podobnou částkou.
Trendem posledních let je také rostoucí zájem lidí o plechovkové pivo. „Zatímco v roce 2017 tvořily necelých 14 procent všech obalů Prazdroje, loni to už bylo 26 procent a staly se tak třetím nejprodávanějším obalem pivovaru,“ řekl mluvčí Zdeněk Kovář. Dlouhodobě nejžádanější jsou vratné lahve, které tvoří bezmála 40 procent prodejů, na druhém místě jsou sudy.
Zdroj: Getty Images
Pilsner Urquell je všeobecně považováno za jedno z nejikoničtějších piv plzeňského typu na světě. Poprvé bylo uvařeno v roce 1842 ve městě Plzeň skupinou místních sládků, kteří se snažili vytvořit pivo světlejší a průzračnější než v té době oblíbená tmavá a zakalená piva.
Pilsner Urquell je známý svým charakteristickým chuťovým profilem, který se vyznačuje světle zlatavou barvou, říznou a osvěžující chutí a jemnou chmelovou hořkostí. Vaří se z kombinace světlého sladového ječmene, místního chmele Saaz a měkké vody z české oblasti.
Průměrný český investor do fondů od začátku roku vydělal 2,56 procenta
Průměrný český investor do podílových fondů od začátku roku vydělal 2,56 procenta. Za poslední tři roky zhodnotily investice majetek o 8,3 procenta, a to navzdory propadům většiny investičních nástrojů v loňském roce. Vyplývá to z Indexu českého investora (CII750) společnosti Fincentrum & Swiss Life Select. Index sleduje výkonnost 750 investičních fondů působících na českém kapitálovém trhu.
V lednu investice v podílových fondech rostly o 3,84 procenta, v únoru však růst neudržely a klesly o 1,23 procenta. „Na počátku roku se na trzích pozitivně projevilo opadávání strachu z energetické krize a hluboké ekonomické recese v Evropě. Leden byl velice příznivý pro sektory růstových akcií a technologií. V průběhu února však začaly finanční trhy ztrácet, když se postupně ukazovalo, že navzdory očekávání výrobní a spotřebitelská inflace klesá pomaleji,“ uvedl hlavní analytik Fincentrum & Swiss Life Select Richard Bechník.
„Akciové fondy v čistém korunovém vyjádření za uplynulé dva měsíce vyrostly o 4,81 procenta. Naproti tomu dluhopisové fondy posílily o necelé jedno procento,“ doplnil Bechník.
Majetek, který mají Češi uložený v podílových fondech, za loňský rok podle Asociace pro kapitálový trh vzrostl o 44 miliard na 751,5 miliardy korun. Nejvíc vzrostl podíl majetku v dluhopisových fondech, snížil se naopak objem majetku v akciových a smíšených fondech.
Prazdroj loni po covidových letech zvýšil prodeje v ČR o 12 pct na 7,3 mil. hlProdal 7,3 milionu hektolitrů piv, meziročně téměř o 12 procent víc. Prodej rostl u všech hlavních značek, zejména u nealkoholického Birellu. Pivovar také zaznamenal stoupající zájem lidí o nápoje v plechovkách. Největší pivovar v ČR to uvedl v tiskové zprávě.„Předchozí dva roky naše domácí prodeje klesaly. Přesto jsme se snažili investovat do podpory hospod a restaurací, aby dokázaly covidové období překonat. Většině z těch, kterým dodáváme pivo, se to podařilo a rok 2022 pro ně opět znamenal oživení,“ řekl obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz. Vinou následné energetické krize a vysoké inflace je podle něj návrat gastronomie k období před pandemií „zatím tak na půli cesty“.Růst loni zaznamenaly všechny hlavní značky – Gambrinus, Kozel, Pilsner Urquell i Radegast. V hospodách i obchodech loni pivovaru rostly prodeje ležáckých piv o 13 procent. „Lidé se stále více přiklánějí k plné chuti piv, oceňují také výraznou hořkost,“ řekl Mráz. K meziročnímu navýšení tuzemských prodejů pomohly podle něj i loňské novinky nealkoholického Birellu. „Birell je tahoun, loni rostl nejvíce ze všech našich značek, a to o 21 procent,“ řekl. Prodeje čepovaného Birellu byly meziročně o 40 procent vyšší. Frisco, perlivý alkoholický cider, vzrostl o 20 procent.V hospodách a restauracích loni Prazdroj zvýšil prodeje téměř o 13 procent, přesto nedosáhl rekordního roku 2019. „Dlouhodobě se nám daří zvyšovat počet hospod, které se špičkově starají o pivo a zlepšují celkovou péči o své hosty,“ řekl Mráz. Pivovar hospodám bezplatně poskytuje vybavení, nabízí také vlastní rozvojové a školicí programy pro provozovatele i personál. Loni do podpory hospod Prazdroj investoval téměř půl miliardy korun a letos podle Mráze počítá s podobnou částkou.Trendem posledních let je také rostoucí zájem lidí o plechovkové pivo. „Zatímco v roce 2017 tvořily necelých 14 procent všech obalů Prazdroje, loni to už bylo 26 procent a staly se tak třetím nejprodávanějším obalem pivovaru,“ řekl mluvčí Zdeněk Kovář. Dlouhodobě nejžádanější jsou vratné lahve, které tvoří bezmála 40 procent prodejů, na druhém místě jsou sudy.Pilsner Urquell je všeobecně považováno za jedno z nejikoničtějších piv plzeňského typu na světě. Poprvé bylo uvařeno v roce 1842 ve městě Plzeň skupinou místních sládků, kteří se snažili vytvořit pivo světlejší a průzračnější než v té době oblíbená tmavá a zakalená piva.Pilsner Urquell je známý svým charakteristickým chuťovým profilem, který se vyznačuje světle zlatavou barvou, říznou a osvěžující chutí a jemnou chmelovou hořkostí. Vaří se z kombinace světlého sladového ječmene, místního chmele Saaz a měkké vody z české oblasti.Chcete využít této příležitosti?Průměrný český investor do fondů od začátku roku vydělal 2,56 procentaPrůměrný český investor do podílových fondů od začátku roku vydělal 2,56 procenta. Za poslední tři roky zhodnotily investice majetek o 8,3 procenta, a to navzdory propadům většiny investičních nástrojů v loňském roce. Vyplývá to z Indexu českého investora společnosti Fincentrum & Swiss Life Select. Index sleduje výkonnost 750 investičních fondů působících na českém kapitálovém trhu.V lednu investice v podílových fondech rostly o 3,84 procenta, v únoru však růst neudržely a klesly o 1,23 procenta. „Na počátku roku se na trzích pozitivně projevilo opadávání strachu z energetické krize a hluboké ekonomické recese v Evropě. Leden byl velice příznivý pro sektory růstových akcií a technologií. V průběhu února však začaly finanční trhy ztrácet, když se postupně ukazovalo, že navzdory očekávání výrobní a spotřebitelská inflace klesá pomaleji,“ uvedl hlavní analytik Fincentrum & Swiss Life Select Richard Bechník.„Akciové fondy v čistém korunovém vyjádření za uplynulé dva měsíce vyrostly o 4,81 procenta. Naproti tomu dluhopisové fondy posílily o necelé jedno procento,“ doplnil Bechník.Majetek, který mají Češi uložený v podílových fondech, za loňský rok podle Asociace pro kapitálový trh vzrostl o 44 miliard na 751,5 miliardy korun. Nejvíc vzrostl podíl majetku v dluhopisových fondech, snížil se naopak objem majetku v akciových a smíšených fondech.