A nyní, když ho společnost Macy’s Inc.jmenovala svým novým generálním ředitelem, je otázkou, jak Spring dokáže posypat zbytek mateřské společnosti Bloomingdale’s pohádkovým prachem.
Podle Burta Flickingera, předního analytika maloobchodu, je to jeden ze způsobů, jak toho Spring může dosáhnout: otevřít pro Bloomingdale’s více off-price formátů, které by zákazníkům se středními a nižšími příjmy umožnily nakupovat zlevněné luxusní zboží.
Macy’s samozřejmě nemůže s tímto konceptem příliš šílet: nechcete přece rozmělnit svou značku vyšší třídy. Smyslem luxusu je exkluzivita a vzácnost: většina lidí si věci v Bloomingdale’s nemůže dovolit.
Přesto je maloobchodní prodej za nízké ceny nyní na vzestupu, a to díky řetězcům jako Ross Inc, TJX Companies a Burlington Stores Inc. Macy’s by bylo neopatrné, kdyby si z tohoto trhu nevzal větší kus, řekl Flickinger, výkonný ředitel poradenské společnosti Strategic Resources Group.
Co bude dál?
Jestli někdo umí tahat za nitky, pak je to Spring, zkušený manažer, který v Bloomingdale’s pracuje už 36 let. Společnost ho jmenovala nástupcem současného generálního ředitele Jeffa Gennetta.
Jmenování Springové příští generální ředitelkou Macy „byl chytrý a strategický krok“, řekl Flickinger. „Je to jeden z nejlepších obchodníků a provozovatelů. Odvedl skvělou práci při náboru a udržení nejlepších talentů v oblasti maloobchodních financí.“
Spring, zdatný obchodník a tvůrce značky, vybudoval z Bloomingdale’s špičkovou globální značku v době, kdy ostatní luxusní řetězce, včetně Barneys New York, který v roce 2019 vyhlásil bankrot, Galeries Lafayette v Paříži a Nordstrom Inc., měly problémy, zejména v době globální pandemie. (Například Čína, která patří k předním trhům s luxusním zbožím, zcela uzavřela svá města kvůli boji s Covidem). Společnost Nordstrom nedávno oznámila, že opustí Kanadu.
Zdroj: Getty Images
Díky Bloomingdale’s zakončila společnost Macy’s rok 2022, který byl pro maloobchodníky náročným obdobím, v dobré kondici. Porovnatelné tržby v obchodech vzrostly o 0,3 % oproti roku 2021 a o 3,5 % oproti roku 2019. Srovnatelné tržby Bloomingdale’s za čtvrté čtvrtletí vzrostly o 1,2 % oproti stejnému období roku 2021.
„Luxus je tedy stále silný,“ řekl Gennette nedávno analytikům. „Když se podíváte na věrnostní program v Bloomingdale’s, výdaje za něj ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly o 7 %.“
Jak moc by tedy měla společnost Macy’s pokračovat ve strategii zlevňování u Bloomingdale’s?
Luxus za nižší cenu není nový pojem. Nordstrom se může pochlubit 240 obchody Nordstrom Racks po celé zemi. Naproti tomu Macy’s provozuje pouze 20 outletových obchodů Bloomingdale’s.
Vedoucí představitelé společnosti Macy’s prohlásili, že jsou ochotni rozšířit celé portfolio svých prodejen do lokalit mimo nákupní střediska.
„Druhou (příležitostí k růstu) je expanze mimo cenové relace nebo mimo nákupní centra,“ řekl Gennette. „A my se opravdu soustředíme na to, abychom plně využili potenciál naší flotily mimo nákupní centrum, protože víme, že (obchody) přispívají k našemu celkovému všesměrovému podnikání.“
„Zatím jsme nejúspěšnější v centrech, která zahrnují vysoce frekventované koncepty, jako jsou off-price nebo potraviny, kde naše jedinečné produkty a značky poskytují odlišnou možnost,“ řekl.
Zdroj: Getty Images
Velkou výzvou je podle Gennetteho správně odhadnout spotřebitele v dnešní nestabilní ekonomice zmítané inflací.
„Pokud jde o rok 2023, údaje o americkém spotřebiteli jsou rozporuplné. Jako moderní obchodní dům působící od off-price až po luxus máme úplný přehled o příjmových vrstvách,“ řekl.
„Na první pohled je spotřebitel v lepší kondici než v roce 2019. Pracovní místa a mzdy jsou silné a úroveň úspor je v porovnání s historickými úrovněmi zvýšená. Ceny služeb a zboží jsou však vyšší. Inflace překonala růst mezd a revolvingové úvěry rostou.“
Na jedné straně spotřebitelé snižují své výdaje za diskrétní položky, jako je oblečení a doplňky. Úspěch mimoprodejních obchodů však ukázal, že spotřebitelé jsou ochotni se ukázat, pokud mají pocit, že dostávají speciální nabídku na luxusní značku.
„V situaci zvýšené dostupnosti zásob a přechodu spotřebitelů k vyhledávání cen zůstáváme nakloněni cenám za nižší ceny,“ uvedli analytici Credit Suisse pod vedením Michaela Binettiho v nedávné zprávě pro klienty.
Spring nepochybně přemýšlí o tom, jak a zda vůbec rozšířit značku Bloomingdale’s na trh s levnějším zbožím, když se chystá převzít vedení největšího řetězce obchodních domů v zemi.
A nyní, když ho společnost Macy’s Inc.jmenovala svým novým generálním ředitelem, je otázkou, jak Spring dokáže posypat zbytek mateřské společnosti Bloomingdale’s pohádkovým prachem.Podle Burta Flickingera, předního analytika maloobchodu, je to jeden ze způsobů, jak toho Spring může dosáhnout: otevřít pro Bloomingdale’s více off-price formátů, které by zákazníkům se středními a nižšími příjmy umožnily nakupovat zlevněné luxusní zboží.Macy’s samozřejmě nemůže s tímto konceptem příliš šílet: nechcete přece rozmělnit svou značku vyšší třídy. Smyslem luxusu je exkluzivita a vzácnost: většina lidí si věci v Bloomingdale’s nemůže dovolit.Přesto je maloobchodní prodej za nízké ceny nyní na vzestupu, a to díky řetězcům jako Ross Inc, TJX Companies a Burlington Stores Inc. Macy’s by bylo neopatrné, kdyby si z tohoto trhu nevzal větší kus, řekl Flickinger, výkonný ředitel poradenské společnosti Strategic Resources Group.Co bude dál? Jestli někdo umí tahat za nitky, pak je to Spring, zkušený manažer, který v Bloomingdale’s pracuje už 36 let. Společnost ho jmenovala nástupcem současného generálního ředitele Jeffa Gennetta.Jmenování Springové příští generální ředitelkou Macy „byl chytrý a strategický krok“, řekl Flickinger. „Je to jeden z nejlepších obchodníků a provozovatelů. Odvedl skvělou práci při náboru a udržení nejlepších talentů v oblasti maloobchodních financí.“Spring, zdatný obchodník a tvůrce značky, vybudoval z Bloomingdale’s špičkovou globální značku v době, kdy ostatní luxusní řetězce, včetně Barneys New York, který v roce 2019 vyhlásil bankrot, Galeries Lafayette v Paříži a Nordstrom Inc., měly problémy, zejména v době globální pandemie. . Společnost Nordstrom nedávno oznámila, že opustí Kanadu.Díky Bloomingdale’s zakončila společnost Macy’s rok 2022, který byl pro maloobchodníky náročným obdobím, v dobré kondici. Porovnatelné tržby v obchodech vzrostly o 0,3 % oproti roku 2021 a o 3,5 % oproti roku 2019. Srovnatelné tržby Bloomingdale’s za čtvrté čtvrtletí vzrostly o 1,2 % oproti stejnému období roku 2021.„Luxus je tedy stále silný,“ řekl Gennette nedávno analytikům. „Když se podíváte na věrnostní program v Bloomingdale’s, výdaje za něj ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly o 7 %.“Chcete využít této příležitosti?Luxus se slevouJak moc by tedy měla společnost Macy’s pokračovat ve strategii zlevňování u Bloomingdale’s?Luxus za nižší cenu není nový pojem. Nordstrom se může pochlubit 240 obchody Nordstrom Racks po celé zemi. Naproti tomu Macy’s provozuje pouze 20 outletových obchodů Bloomingdale’s.Vedoucí představitelé společnosti Macy’s prohlásili, že jsou ochotni rozšířit celé portfolio svých prodejen do lokalit mimo nákupní střediska.„Druhou je expanze mimo cenové relace nebo mimo nákupní centra,“ řekl Gennette. „A my se opravdu soustředíme na to, abychom plně využili potenciál naší flotily mimo nákupní centrum, protože víme, že přispívají k našemu celkovému všesměrovému podnikání.“„Zatím jsme nejúspěšnější v centrech, která zahrnují vysoce frekventované koncepty, jako jsou off-price nebo potraviny, kde naše jedinečné produkty a značky poskytují odlišnou možnost,“ řekl.Velkou výzvou je podle Gennetteho správně odhadnout spotřebitele v dnešní nestabilní ekonomice zmítané inflací.„Pokud jde o rok 2023, údaje o americkém spotřebiteli jsou rozporuplné. Jako moderní obchodní dům působící od off-price až po luxus máme úplný přehled o příjmových vrstvách,“ řekl.„Na první pohled je spotřebitel v lepší kondici než v roce 2019. Pracovní místa a mzdy jsou silné a úroveň úspor je v porovnání s historickými úrovněmi zvýšená. Ceny služeb a zboží jsou však vyšší. Inflace překonala růst mezd a revolvingové úvěry rostou.“Na jedné straně spotřebitelé snižují své výdaje za diskrétní položky, jako je oblečení a doplňky. Úspěch mimoprodejních obchodů však ukázal, že spotřebitelé jsou ochotni se ukázat, pokud mají pocit, že dostávají speciální nabídku na luxusní značku.„V situaci zvýšené dostupnosti zásob a přechodu spotřebitelů k vyhledávání cen zůstáváme nakloněni cenám za nižší ceny,“ uvedli analytici Credit Suisse pod vedením Michaela Binettiho v nedávné zprávě pro klienty.Spring nepochybně přemýšlí o tom, jak a zda vůbec rozšířit značku Bloomingdale’s na trh s levnějším zbožím, když se chystá převzít vedení největšího řetězce obchodních domů v zemi.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...