Maxx vyzýval chytré zákazníky, aby si pořídili „maximum za minimum“, a zdůrazňoval nízké ceny kvalitních výrobků. Investoři dnes mohou získat nejlepší peníze za své peníze nákupem akcií mateřské společnosti TJX Cos.
TJX (TJX) jako největší z maloobchodních prodejců s nižšími cenami pohlcuje podíl na trhu a vyhýbá se mnoha problémům, které trápí tradiční maloobchodníky. Rotující zboží a důraz na hodnotu vytváří v TJ Maxx – spolu s dalšími značkami, jako jsou Marshalls, HomeGoods a Sierra Trading Post – atmosféru honby za pokladem, díky níž se zákazníci do obchodů vracejí, aniž by společnost musela platit účet za drahé doručení domů.
„TJX má jeden z nejlepších modelů v maloobchodě,“ říká Sarah Kanwalová, ředitelka a akciová analytička společnosti Crestwood Advisors, která vlastní akcie TJX. „Spolupracuje s tisíci a tisíci prodejci a je odborníkem na výhodné a oportunistické zásobování v takovém měřítku, jaké nikdo jiný nedokáže.“
Akcie společnosti se při ceně kolem 78 dolarů obchodují se slevou oproti svému historickému průměru, i když faktory – od spotřebitelů, kteří si uvědomují rozpočet, až po vlastní prognózy – naznačují, že může pokračovat v kličkování, stejně jako se kličkuje v maloobchodě. Analytici se domnívají, že akcie TJX mohou vzrůst o 12 % na více než 87 dolarů, zatímco roční volný peněžní tok by měl v tomto fiskálním roce vzrůst o více než 18 % na 3,1 miliardy dolarů.
Až donedávna byly akcie na vzestupu. Za poslední rok akcie TJX vyskočily o více než 20 %, zatímco burzovně obchodovaný fond SPDR S&P Retail (XRT) se propadl o téměř 20 %. V době, kdy se v USA zavírají stovky obchodů všech typů, vedení společnosti TJX nedávno uvedlo, že v dlouhodobém horizontu by stále mohlo otevřít přibližně 1 400 nových provozoven, což představuje téměř 30% nárůst.
Akcie společnosti TJX v letošním roce poklesly přibližně o 2 % v důsledku obav o spotřebitelské výdaje a celkovou ekonomiku v souvislosti s přetrvávající vysokou inflací. Ve svém posledním čtvrtletí společnost TJX nabídla neuspokojivý výhled zisku a zveřejnila, že se její hrubé marže zhoršily, což bylo částečně způsobeno zmenšováním, což je termín v tomto odvětví zahrnující krádeže.
Přesto byly stížnosti na škrty v uplynulé výsledkové sezóně v maloobchodě poměrně rozšířené a neukazují na problémy specifické pro společnost TJX. A vzhledem k pověsti společnosti TJX, která nabízí značkové zboží za příznivé ceny, může přežít, a dokonce se jí dařit i v těžkých obdobích, která poškozují jiné oblasti maloobchodu. To by mělo najít odezvu u zákazníků, kteří se stále potýkají s velkými skoky v cenách všeho možného od přístřeší po jahody.
„Spotřebitelé si začínají vybírat. Obracejí se k levnějším diskrečním položkám, v nichž TJX skutečně vyniká,“ říká Craig Sarembock, ředitel společnosti Bartlett Wealth Management, která vlastní akcie. Podotýká, že i přes problémy v minulém čtvrtletí se zisk oproti předchozímu roku zvýšil o 14 % a srovnatelné tržby byly vyšší, než se očekávalo.
Zdroj: Getty Images
Podle konsensu ulice by měl růst horní i dolní linie společnosti TJX v tomto fiskálním roce stále stoupat. Analytici předpokládají 13% nárůst upraveného zisku na akcii na 3,52 USD při 6,4% růstu tržeb na 53,14 miliardy USD.
Přesto se akcie TJX prodávají za méně než 22násobek budoucího zisku. Za posledních pět let byl průměrný násobek 22,7násobný a vyšplhal se až na 47,5násobek.
Poslední zpráva o výsledcích hospodaření přišla také s 13% zvýšením dividendy a novým plánem odkupu akcií v hodnotě 2 miliard USD. Vzhledem k tomu, že růst dividend v indexu S&P 500 se pohybuje kolem 5 %, je skutečnost, že zvýšení dividendy společnosti TJX bylo téměř trojnásobné, „silným signálem pro trh, že její budoucí podnikání bude pravděpodobně silné,“ říká Sarembock.
Zdá se, že zavírání nedůležitých obchodů a přechod na elektronické obchodování, který přinesla pandemie Covid-19, věrnost zákazníků společnosti TJX příliš nenarušily. Podle údajů společnosti Placer.ai zaznamenaly společnosti T.J. Maxx a Marshalls v prosinci a lednu silnější trendy návštěvnosti ve srovnání s předpodzimním obdobím před třemi lety; navíc vzrostla návštěvnost i unikátní návštěvy, což ukazuje, že tyto maloobchodní prodejny s nižšími cenami oslovují širší okruh zákazníků.
Ačkoli maloobchodní tržby v únoru poklesly a v březnu opět klesly, průměrný zákazník v obchodech TJX má obvykle vyšší příjem než zákazníci konkurenčních společností Ross Stores (ROST) a Burlington Stores (BURL), což společnost do jisté míry chrání před poklesem poptávky po diskrečních produktech mezi méně majetnými Američany.
Tento pokles by mohl vést k dalším výkyvům v ostatních maloobchodních prodejnách, které se potýkají se správnou velikostí zásob a přizpůsobují se preferencím zákazníků, kteří hledají výhodné nákupy. Pro TJX by to byla další příležitost.
Zdroj: Getty Images
„TJX je clearingovým mechanismem pro toto odvětví, takže je neuvěřitelně flexibilní v různých prostředích, pokud jde o zásoby v jejich obchodech a kategorie, do kterých se opírají,“ říká Kanwal.
Investoři, kteří se obávají poklesu spotřeby v důsledku vysoké inflace, se mohou také utěšovat tím, jak si společnost TJX vedla během finanční krize v letech 2008-2009. Zisk na akcii meziročně stále rostl a vyšplhal se ze 41 centů ve fiskálním roce 2007 na 51 centů ve fiskálním roce 2009. O pouhé tři roky později se téměř zdvojnásobil na 97 centů.
Vedení společnosti již uvedlo, že rok 2023 je na začátku a není důvod se domnívat, že by společnost TJX nemohla pokračovat v nastoleném trendu.
„TJX představuje dlouhodobého zájemce o akcie, který je stále důležitější nejen pro zákazníky, ale také pro značky,“ tvrdí analytik Simeon Siegel z BMO Capital Markets, podle něhož by se akcie měly obchodovat za 85 dolarů a že se výhled společnosti „ukáže jako konzervativní“.
Pokud by tomu tak bylo, nebylo by to poprvé, co by TJX potěšila lovce výhodných nabídek.
Maxx vyzýval chytré zákazníky, aby si pořídili „maximum za minimum“, a zdůrazňoval nízké ceny kvalitních výrobků. Investoři dnes mohou získat nejlepší peníze za své peníze nákupem akcií mateřské společnosti TJX Cos.TJX jako největší z maloobchodních prodejců s nižšími cenami pohlcuje podíl na trhu a vyhýbá se mnoha problémům, které trápí tradiční maloobchodníky. Rotující zboží a důraz na hodnotu vytváří v TJ Maxx – spolu s dalšími značkami, jako jsou Marshalls, HomeGoods a Sierra Trading Post – atmosféru honby za pokladem, díky níž se zákazníci do obchodů vracejí, aniž by společnost musela platit účet za drahé doručení domů.„TJX má jeden z nejlepších modelů v maloobchodě,“ říká Sarah Kanwalová, ředitelka a akciová analytička společnosti Crestwood Advisors, která vlastní akcie TJX. „Spolupracuje s tisíci a tisíci prodejci a je odborníkem na výhodné a oportunistické zásobování v takovém měřítku, jaké nikdo jiný nedokáže.“Akcie společnosti se při ceně kolem 78 dolarů obchodují se slevou oproti svému historickému průměru, i když faktory – od spotřebitelů, kteří si uvědomují rozpočet, až po vlastní prognózy – naznačují, že může pokračovat v kličkování, stejně jako se kličkuje v maloobchodě. Analytici se domnívají, že akcie TJX mohou vzrůst o 12 % na více než 87 dolarů, zatímco roční volný peněžní tok by měl v tomto fiskálním roce vzrůst o více než 18 % na 3,1 miliardy dolarů.Až donedávna byly akcie na vzestupu. Za poslední rok akcie TJX vyskočily o více než 20 %, zatímco burzovně obchodovaný fond SPDR S&P Retail se propadl o téměř 20 %. V době, kdy se v USA zavírají stovky obchodů všech typů, vedení společnosti TJX nedávno uvedlo, že v dlouhodobém horizontu by stále mohlo otevřít přibližně 1 400 nových provozoven, což představuje téměř 30% nárůst.Akcie společnosti TJX v letošním roce poklesly přibližně o 2 % v důsledku obav o spotřebitelské výdaje a celkovou ekonomiku v souvislosti s přetrvávající vysokou inflací. Ve svém posledním čtvrtletí společnost TJX nabídla neuspokojivý výhled zisku a zveřejnila, že se její hrubé marže zhoršily, což bylo částečně způsobeno zmenšováním, což je termín v tomto odvětví zahrnující krádeže.Chcete využít této příležitosti?Přesto byly stížnosti na škrty v uplynulé výsledkové sezóně v maloobchodě poměrně rozšířené a neukazují na problémy specifické pro společnost TJX. A vzhledem k pověsti společnosti TJX, která nabízí značkové zboží za příznivé ceny, může přežít, a dokonce se jí dařit i v těžkých obdobích, která poškozují jiné oblasti maloobchodu. To by mělo najít odezvu u zákazníků, kteří se stále potýkají s velkými skoky v cenách všeho možného od přístřeší po jahody.„Spotřebitelé si začínají vybírat. Obracejí se k levnějším diskrečním položkám, v nichž TJX skutečně vyniká,“ říká Craig Sarembock, ředitel společnosti Bartlett Wealth Management, která vlastní akcie. Podotýká, že i přes problémy v minulém čtvrtletí se zisk oproti předchozímu roku zvýšil o 14 % a srovnatelné tržby byly vyšší, než se očekávalo.Podle konsensu ulice by měl růst horní i dolní linie společnosti TJX v tomto fiskálním roce stále stoupat. Analytici předpokládají 13% nárůst upraveného zisku na akcii na 3,52 USD při 6,4% růstu tržeb na 53,14 miliardy USD.Přesto se akcie TJX prodávají za méně než 22násobek budoucího zisku. Za posledních pět let byl průměrný násobek 22,7násobný a vyšplhal se až na 47,5násobek.Poslední zpráva o výsledcích hospodaření přišla také s 13% zvýšením dividendy a novým plánem odkupu akcií v hodnotě 2 miliard USD. Vzhledem k tomu, že růst dividend v indexu S&P 500 se pohybuje kolem 5 %, je skutečnost, že zvýšení dividendy společnosti TJX bylo téměř trojnásobné, „silným signálem pro trh, že její budoucí podnikání bude pravděpodobně silné,“ říká Sarembock.Zdá se, že zavírání nedůležitých obchodů a přechod na elektronické obchodování, který přinesla pandemie Covid-19, věrnost zákazníků společnosti TJX příliš nenarušily. Podle údajů společnosti Placer.ai zaznamenaly společnosti T.J. Maxx a Marshalls v prosinci a lednu silnější trendy návštěvnosti ve srovnání s předpodzimním obdobím před třemi lety; navíc vzrostla návštěvnost i unikátní návštěvy, což ukazuje, že tyto maloobchodní prodejny s nižšími cenami oslovují širší okruh zákazníků.Ačkoli maloobchodní tržby v únoru poklesly a v březnu opět klesly, průměrný zákazník v obchodech TJX má obvykle vyšší příjem než zákazníci konkurenčních společností Ross Stores a Burlington Stores , což společnost do jisté míry chrání před poklesem poptávky po diskrečních produktech mezi méně majetnými Američany.Tento pokles by mohl vést k dalším výkyvům v ostatních maloobchodních prodejnách, které se potýkají se správnou velikostí zásob a přizpůsobují se preferencím zákazníků, kteří hledají výhodné nákupy. Pro TJX by to byla další příležitost.„TJX je clearingovým mechanismem pro toto odvětví, takže je neuvěřitelně flexibilní v různých prostředích, pokud jde o zásoby v jejich obchodech a kategorie, do kterých se opírají,“ říká Kanwal.Investoři, kteří se obávají poklesu spotřeby v důsledku vysoké inflace, se mohou také utěšovat tím, jak si společnost TJX vedla během finanční krize v letech 2008-2009. Zisk na akcii meziročně stále rostl a vyšplhal se ze 41 centů ve fiskálním roce 2007 na 51 centů ve fiskálním roce 2009. O pouhé tři roky později se téměř zdvojnásobil na 97 centů.Vedení společnosti již uvedlo, že rok 2023 je na začátku a není důvod se domnívat, že by společnost TJX nemohla pokračovat v nastoleném trendu.„TJX představuje dlouhodobého zájemce o akcie, který je stále důležitější nejen pro zákazníky, ale také pro značky,“ tvrdí analytik Simeon Siegel z BMO Capital Markets, podle něhož by se akcie měly obchodovat za 85 dolarů a že se výhled společnosti „ukáže jako konzervativní“.Pokud by tomu tak bylo, nebylo by to poprvé, co by TJX potěšila lovce výhodných nabídek.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...