Akcie Colgate-Palmolive po překonání zisku rostou, protože společnost zvyšuje ceny o dvouciferné procento
v pátek vzrostly o 3,6 % poté, co společnost vyrábějící spotřební zboží zveřejnila lepší než očekávané výsledky za první čtvrtletí, které byly podpořeny vyššími cenami, včetně 10,5% nárůstu v Severní Americe.
Společnosti vyrábějící spotřební zboží v letošní výsledkové sezóně prokazují svou cenovou sílu. Společnosti Procter & Gamble Co (PG) a Kimberly-Clark Corp (KMB) rovněž zvýšily ceny o dvouciferná procenta, stejně jako PepsiCo Inc (PEP), Nestlé (NESN) a Unilever (UNA), přičemž na objemy to mělo jen malý dopad.
Newyorská společnost Colgate (CL) vykázala za čtvrtletí čistý zisk ve výši 372 milionů USD, tj. 45 centů na akcii, což je méně než 559 milionů USD, tj. 66 centů na akcii, v předchozím období.
Upravený zisk na akcii dosáhl 73 centů, což je více než konsensus FactSet ve výši 70 centů.
Tržby vzrostly o 8,5 % na 4,77 miliardy dolarů z 4,399 miliardy dolarů a rovněž předčily konsensus FactSet ve výši 4,587 miliardy dolarů.
Hrubá zisková marže klesla o 160 bazických bodů na 56,9 % v důsledku dopadu prodejů pod privátní značkou, které jsou výsledkem akvizic podniků vyrábějících krmiva pro domácí zvířata, uvedla společnost. Společnost si však udržela vedoucí postavení v oblasti zubních past s celosvětovým tržním podílem 40,2 % od počátku roku a vedoucí postavení v oblasti manuálních zubních kartáčků s podílem 30,6 % od počátku roku.
„Navzdory pokračujícímu tlaku ze strany nákladů na suroviny a obalové materiály v průběhu čtvrtletí se hrubá zisková marže oproti čtvrtému čtvrtletí roku 2022 postupně zlepšila, což pomohlo financovat 14% nárůst reklamy na podporu naší cenotvorby a robustních inovací ve všech kategoriích,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Noel Wallace.
„Očekáváme, že ve zbytku roku dosáhneme dalšího zlepšení hrubé marže díky pokračující silné cenotvorbě a přínosům z financování růstu a dalších iniciativ v oblasti produktivity.“
V rámci hovoru společnosti s analytiky k výsledkům Wallace uvedl, že hlavním zdrojem nejistoty při pohledu na zbytek roku jsou spotřebitelé a jejich reakce na úroveň inflace, která je na trhu absorbována. Podle jeho slov Colgate historicky dobře přečkal období inflace.
„V takových obdobích bývá vidět stlačení uprostřed kategorie, kdy roste prémiovost a hodnota. Prémiová kategorie je pro nás klíčová a vidíme velký pokrok zejména v našem podnikání v oblasti zubních past v nových kanálech a na prémiovém konci trhu,“ řekl podle přepisu FactSet.
Jednou z oblastí, kde se projevují vyšší náklady, je oblast výživy pro domácí zvířata, která je zasažena vyššími cenami zemědělských komodit, včetně kukuřice, pšenice a sóji, problémy, jako je riziko sucha v USA a jeho vliv na úrodu, a válka na Ukrajině, uvedl finanční ředitel Stan Sutula.
Zdroj: Getty Images
Podle jeho slov se očekává, že tlak na ceny komodit způsobí v letošním roce propad ve výši 300 až 400 milionů USD.
Colgate očekává celoroční růst tržeb o 3 až 6 % a dvouciferný růst zisku na akcii. Konsensus FactSet předpokládá přibližně 5% růst tržeb a 5% růst zisku na akcii.
Podle regionů vzrostly tržby v Severní Americe o 3,5 %, zatímco objemy klesly o 6,5 %. V Evropě tržby klesly o 0,5 %, protože společnost zvýšila ceny o 8 % a objemy klesly o 3,5 %. V Latinské Americe společnost zvýšila ceny o 18 %, zatímco tržby vzrostly o 12,5 % a objemy klesly o 3,5 %.
Akcie společnosti si od začátku roku připsaly 2,5 %, zatímco index S&P 500 posílil o 8 %.
Akcie Kimberly-Clark po výsledcích a příslibu velkých novinek v kategorii „hovínka“ rostou
Akcie společnosti Kimberly-Clark Corp. v týdnu vzrostly o 3 % a posunuly se tak na roční maximum poté, co mateřská společnost značek Kleenex, Huggies a Cottonelle zveřejnila lepší než očekávané čtvrtletní výsledky a zvýšila celoroční výhled.
Společnost již druhé čtvrtletí po sobě zvýšila ceny o 10 %, což pomohlo zvýšit hrubé marže o 340 bazických bodů. Konkurenční společnost Procter & Gamble ve svém posledním čtvrtletí rovněž zvýšila ceny o 10 %.
„Ačkoli jsme povzbuzeni naším pokrokem, stále působíme v náročném prostředí. Vstupní náklady se stabilizovaly, ale nadále se obchodují výrazně nad úrovní roku 2019,“ řekl podle přepisu FactSet šéf společnosti Mike Hsu analytikům v hovoru k výsledkům společnosti.
Marže jsou podle něj zhruba o 200 bazických bodů nižší, než byly před pandemií, což znamená, že je nutné další utahování opasků.
Stejně jako P&G , i Kimberly-Clark (KMB) dokázala navzdory vyšším cenám získat podíl na trhu, ačkoli zaznamenává určité rozdvojení spotřebitelské poptávky. Zatímco americký trh zůstává odolný, v zemích s nižšími příjmy se projevuje odklon od levnějších výrobků, zejména v rámci rozvojových a rozvíjejících se trhů, uvedl.
Stejně jako v minulém čtvrtletí Hsu upozornil na novou iniciativu v kategorii „hovínek“, která se očekává ve druhém pololetí. Kimberly-Clark vlastní mnoho značek v kategoriích koupelnových kapesníků a plenek. V první z nich vlastní papír Scott – původní ruličku toaletního papíru uvedenou na trh před 120 lety – a také značky Andrex a Cottonelle. V oblasti plenek vlastní značky Huggies, Pull-Ups, GoodNites, DryNites a Little Swimmers a také výrobky pro dospělé pod značkami Depend, Poise a Plenitud.
Společnost „osvěžuje“ své výrobky Cottonelle Ultra Comfort a Ultra Clean v Severní Americe za silného zájmu, uvedl Hsu.
„Polovina uživatelů v této kategorii není spokojena se stávajícími ‚měkkými a silnými‘ koupelnovými kapesníky,“ řekl. „Zaměřujeme se na poskytování vynikající čistoty a tuto iniciativu zahájíme poměrně provokativní reklamou, která zdůrazňuje ‚péči tam dole‘, a mluvíme o skutečných problémech tam dole, kterým všichni čelíme.“
Zdroj: Bloomberg
Později vysvětlil, že ženy používají větší množství koupelnových kapesníků než muži. „A právě podle toho je vidět, že kategorie není takto nastavena, a tak si rozhodně myslíme, že existuje spousta způsobů, jak inovovat z hlediska produktu a komunikace, abychom zajistili lepší čistotu,“ řekl.
Společnost vykázala čistý zisk 566 milionů dolarů, tj. 1,67 dolaru na akcii, což je nárůst oproti 523 milionům dolarů, tj. 1,55 dolaru na akcii, v předchozím roce. To překonalo konsensus společnosti FactSet pro zisk na akcii ve výši 1,32 USD.
Tržby vzrostly o 2 % na 5,2 miliardy dolarů, což je více než konsenzus FactSet ve výši 5,06 miliardy dolarů, protože cenová politika a příznivý sortiment produktů kompenzovaly 5% pokles objemu.
Náklady na prodej klesly o 3 % na 3,47 miliardy USD, protože hrubá marže se zvýšila z 29,8 % na 33,2 %.
Pro rok 2023 společnost zvýšila výhled růstu zisku na akcii na 6 % až 10 % z 2 % až 6 %, ale výhled růstu tržeb ponechala na stejné úrovni až 2 %.
Finanční ředitel Nelson Urdaneta uvedl, že předpoklady společnosti týkající se vstupních nákladů se pro letošní rok zlepšily, ale nadále představují protivětr ve výši 100 až 200 milionů USD. To je navíc k protivětru ve výši 200 milionů dolarů z vyšších mezd a dalších výrobních nákladů, před kterým společnost varovala v minulém čtvrtletí.
Zdroj: Bloomberg
Společnost však očekává, že se nepříznivé vlivy v průběhu roku zmírní, a předpokládá, že čtvrté čtvrtletí ukončí s vyššími maržemi než na začátku roku.
„Přinejmenším očekáváme, že je meziročně rozšíříme o zhruba 230 bazických bodů, protože v polovině našeho výhledu rozšiřujeme provozní marži o 130 bazických bodů,“ řekl Hsu analytikům.
Akcie společnosti si od začátku roku připsaly 8 %.
Akcie Colgate-Palmolive po překonání zisku rostou, protože společnost zvyšuje ceny o dvouciferné procentov pátek vzrostly o 3,6 % poté, co společnost vyrábějící spotřební zboží zveřejnila lepší než očekávané výsledky za první čtvrtletí, které byly podpořeny vyššími cenami, včetně 10,5% nárůstu v Severní Americe.Společnosti vyrábějící spotřební zboží v letošní výsledkové sezóně prokazují svou cenovou sílu. Společnosti Procter & Gamble Co a Kimberly-Clark Corp rovněž zvýšily ceny o dvouciferná procenta, stejně jako PepsiCo Inc , Nestlé a Unilever , přičemž na objemy to mělo jen malý dopad.Newyorská společnost Colgate vykázala za čtvrtletí čistý zisk ve výši 372 milionů USD, tj. 45 centů na akcii, což je méně než 559 milionů USD, tj. 66 centů na akcii, v předchozím období.Upravený zisk na akcii dosáhl 73 centů, což je více než konsensus FactSet ve výši 70 centů.Tržby vzrostly o 8,5 % na 4,77 miliardy dolarů z 4,399 miliardy dolarů a rovněž předčily konsensus FactSet ve výši 4,587 miliardy dolarů.Hrubá zisková marže klesla o 160 bazických bodů na 56,9 % v důsledku dopadu prodejů pod privátní značkou, které jsou výsledkem akvizic podniků vyrábějících krmiva pro domácí zvířata, uvedla společnost. Společnost si však udržela vedoucí postavení v oblasti zubních past s celosvětovým tržním podílem 40,2 % od počátku roku a vedoucí postavení v oblasti manuálních zubních kartáčků s podílem 30,6 % od počátku roku.Chcete využít této příležitosti?„Navzdory pokračujícímu tlaku ze strany nákladů na suroviny a obalové materiály v průběhu čtvrtletí se hrubá zisková marže oproti čtvrtému čtvrtletí roku 2022 postupně zlepšila, což pomohlo financovat 14% nárůst reklamy na podporu naší cenotvorby a robustních inovací ve všech kategoriích,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Noel Wallace.„Očekáváme, že ve zbytku roku dosáhneme dalšího zlepšení hrubé marže díky pokračující silné cenotvorbě a přínosům z financování růstu a dalších iniciativ v oblasti produktivity.“V rámci hovoru společnosti s analytiky k výsledkům Wallace uvedl, že hlavním zdrojem nejistoty při pohledu na zbytek roku jsou spotřebitelé a jejich reakce na úroveň inflace, která je na trhu absorbována. Podle jeho slov Colgate historicky dobře přečkal období inflace.„V takových obdobích bývá vidět stlačení uprostřed kategorie, kdy roste prémiovost a hodnota. Prémiová kategorie je pro nás klíčová a vidíme velký pokrok zejména v našem podnikání v oblasti zubních past v nových kanálech a na prémiovém konci trhu,“ řekl podle přepisu FactSet.Jednou z oblastí, kde se projevují vyšší náklady, je oblast výživy pro domácí zvířata, která je zasažena vyššími cenami zemědělských komodit, včetně kukuřice, pšenice a sóji, problémy, jako je riziko sucha v USA a jeho vliv na úrodu, a válka na Ukrajině, uvedl finanční ředitel Stan Sutula.Podle jeho slov se očekává, že tlak na ceny komodit způsobí v letošním roce propad ve výši 300 až 400 milionů USD.Colgate očekává celoroční růst tržeb o 3 až 6 % a dvouciferný růst zisku na akcii. Konsensus FactSet předpokládá přibližně 5% růst tržeb a 5% růst zisku na akcii.Podle regionů vzrostly tržby v Severní Americe o 3,5 %, zatímco objemy klesly o 6,5 %. V Evropě tržby klesly o 0,5 %, protože společnost zvýšila ceny o 8 % a objemy klesly o 3,5 %. V Latinské Americe společnost zvýšila ceny o 18 %, zatímco tržby vzrostly o 12,5 % a objemy klesly o 3,5 %.Akcie společnosti si od začátku roku připsaly 2,5 %, zatímco index S&P 500 posílil o 8 %.Akcie Kimberly-Clark po výsledcích a příslibu velkých novinek v kategorii „hovínka“ rostouAkcie společnosti Kimberly-Clark Corp. v týdnu vzrostly o 3 % a posunuly se tak na roční maximum poté, co mateřská společnost značek Kleenex, Huggies a Cottonelle zveřejnila lepší než očekávané čtvrtletní výsledky a zvýšila celoroční výhled.Společnost již druhé čtvrtletí po sobě zvýšila ceny o 10 %, což pomohlo zvýšit hrubé marže o 340 bazických bodů. Konkurenční společnost Procter & Gamble ve svém posledním čtvrtletí rovněž zvýšila ceny o 10 %.„Ačkoli jsme povzbuzeni naším pokrokem, stále působíme v náročném prostředí. Vstupní náklady se stabilizovaly, ale nadále se obchodují výrazně nad úrovní roku 2019,“ řekl podle přepisu FactSet šéf společnosti Mike Hsu analytikům v hovoru k výsledkům společnosti.Marže jsou podle něj zhruba o 200 bazických bodů nižší, než byly před pandemií, což znamená, že je nutné další utahování opasků.Stejně jako P&G , i Kimberly-Clark dokázala navzdory vyšším cenám získat podíl na trhu, ačkoli zaznamenává určité rozdvojení spotřebitelské poptávky. Zatímco americký trh zůstává odolný, v zemích s nižšími příjmy se projevuje odklon od levnějších výrobků, zejména v rámci rozvojových a rozvíjejících se trhů, uvedl.Stejně jako v minulém čtvrtletí Hsu upozornil na novou iniciativu v kategorii „hovínek“, která se očekává ve druhém pololetí. Kimberly-Clark vlastní mnoho značek v kategoriích koupelnových kapesníků a plenek. V první z nich vlastní papír Scott – původní ruličku toaletního papíru uvedenou na trh před 120 lety – a také značky Andrex a Cottonelle. V oblasti plenek vlastní značky Huggies, Pull-Ups, GoodNites, DryNites a Little Swimmers a také výrobky pro dospělé pod značkami Depend, Poise a Plenitud.Společnost „osvěžuje“ své výrobky Cottonelle Ultra Comfort a Ultra Clean v Severní Americe za silného zájmu, uvedl Hsu.„Polovina uživatelů v této kategorii není spokojena se stávajícími ‚měkkými a silnými‘ koupelnovými kapesníky,“ řekl. „Zaměřujeme se na poskytování vynikající čistoty a tuto iniciativu zahájíme poměrně provokativní reklamou, která zdůrazňuje ‚péči tam dole‘, a mluvíme o skutečných problémech tam dole, kterým všichni čelíme.“Později vysvětlil, že ženy používají větší množství koupelnových kapesníků než muži. „A právě podle toho je vidět, že kategorie není takto nastavena, a tak si rozhodně myslíme, že existuje spousta způsobů, jak inovovat z hlediska produktu a komunikace, abychom zajistili lepší čistotu,“ řekl.Společnost vykázala čistý zisk 566 milionů dolarů, tj. 1,67 dolaru na akcii, což je nárůst oproti 523 milionům dolarů, tj. 1,55 dolaru na akcii, v předchozím roce. To překonalo konsensus společnosti FactSet pro zisk na akcii ve výši 1,32 USD.Tržby vzrostly o 2 % na 5,2 miliardy dolarů, což je více než konsenzus FactSet ve výši 5,06 miliardy dolarů, protože cenová politika a příznivý sortiment produktů kompenzovaly 5% pokles objemu.Náklady na prodej klesly o 3 % na 3,47 miliardy USD, protože hrubá marže se zvýšila z 29,8 % na 33,2 %.Pro rok 2023 společnost zvýšila výhled růstu zisku na akcii na 6 % až 10 % z 2 % až 6 %, ale výhled růstu tržeb ponechala na stejné úrovni až 2 %.Finanční ředitel Nelson Urdaneta uvedl, že předpoklady společnosti týkající se vstupních nákladů se pro letošní rok zlepšily, ale nadále představují protivětr ve výši 100 až 200 milionů USD. To je navíc k protivětru ve výši 200 milionů dolarů z vyšších mezd a dalších výrobních nákladů, před kterým společnost varovala v minulém čtvrtletí.Společnost však očekává, že se nepříznivé vlivy v průběhu roku zmírní, a předpokládá, že čtvrté čtvrtletí ukončí s vyššími maržemi než na začátku roku.„Přinejmenším očekáváme, že je meziročně rozšíříme o zhruba 230 bazických bodů, protože v polovině našeho výhledu rozšiřujeme provozní marži o 130 bazických bodů,“ řekl Hsu analytikům.Akcie společnosti si od začátku roku připsaly 8 %.