Japonská Honda nastiňuje globální strategii pro elektromobilitu
Honda se připravuje na elektrifikaci v Severní Americe, přičemž dva modely vyvinuté ve spolupráci s General Motors se začnou prodávat příští rok a větší elektromobil s novou platformou v roce 2025, tedy o rok dříve, než bylo původně oznámeno.
„Věříme, že hodnota, kterou společnost přikládá šetrnosti k životnímu prostředí, bude jen nabývat na síle,“ uvedl ve středu prezident Toshihiro Mibe při oznámení rozsáhlého souboru iniciativ, které mají společnost Honda zařadit na globální mapu elektromobilů.
Mibe novinářům řekl, že společnost Honda se sídlem v Tokiu bude pokračovat v investicích a partnerstvích, aby tyto cíle uskutečnila.
Honda si stanovila cíl, že do roku 2040 budou všechny její modely na celém světě poháněny elektřinou nebo palivovými články, které fungují na vodík a jsou bezemisní. Do roku 2030 chce vyrábět více než 2 miliony elektromobilů ročně.
V Japonsku, kde se poptávka po elektromobilech postupně zvyšuje, se elektromobil na bázi malého modelu N-ONE začne prodávat v roce 2025. Další dva modely elektromobilů jsou plánovány na následující rok.
V Číně, která je největším světovým trhem s elektromobily, má společnost Honda Motor Co. v příštím roce v prodeji tři modely EV: e:NS2, e:NP2 a koncept představený na nedávném autosalonu v Šanghaji.
Zdroj: Getty Images
Do roku 2027 uvede Honda v Číně dalších sedm modelů EV. Do roku 2035 chce Honda dosáhnout 100% elektrického prodeje v Číně, čímž předstihne ostatní regiony.
Všechny světové automobilky se začínají vážně zabývat elektromobily, kterým nyní dominují společnosti Tesla a čínská BYD. Vzhledem k tomu, že se vlády snaží omezit emise a změny klimatu, začínají si elektromobily kupovat i dříve skeptičtí zákazníci, zejména v USA a Číně, ale také v některých částech Evropy a v Austrálii.
Velkou otázkou je, zda japonští výrobci, jako jsou Honda a Toyota Motor Corp., budou schopni ovládnout trh, jako se jim to v minulosti podařilo s benzínovými motory.
Někteří analytici říkají, že auto je stále auto a bohaté know-how, které se pojí s výrobou automobilů, platí i v nové elektrické éře. Jiní tvrdí, že se jedná o zcela novou hru s mnoha příležitostmi pro nové hráče.
Model EV bZ4X od Toyoty, který se začal prodávat v loňském roce, byl krátce poté stažen z prodeje kvůli závadě na šroubech nábojů kol, která mohla způsobit jejich odpojení a riziko nehody. Celosvětově bylo svoláno přibližně 2 700 vozidel. Nebyly hlášeny žádné nehody a model je opět v prodeji.
Zdroj: Getty Images
Sloužilo to však jako bolestná připomínka takových úskalí, když se s vlajkovým modelem pouštíte na novou půdu. Toyota dříve sázela na hybridy, které přepínají mezi zážehovým motorem a elektromotorem, a také na palivové články poháněné vodíkem.
Prezident Toyoty Koji Sato, který tento měsíc nastoupil do funkce, přiznal, že Toyota zaostává v prodeji elektrických vozidel po celém světě.
Hlavní nevýhodou pro rozšíření elektromobilů je těžká baterie, která je výzvou při vývoji automobilů. Komponenty potřebné k výrobě baterií, jako jsou vzácné zeminy, jsou drahé.
Podle Mibeho plánuje Honda využít strategické partnerství s japonskou obchodní společností Hanwa Co. k zajištění stabilního odběru niklu, kobaltu a lithia pro baterie.
V Severní Americe bude Honda používat baterie od společnosti General Motors a společného podniku s jihokorejskou společností LG Energy Solution. Honda bude v USA vyrábět elektrické modely ve svých třech závodech v Ohiu, včetně závodu v Marysville.
Podle amerického zákona o snižování inflace, který loni podepsal prezident Joe Biden, musí být elektromobily, aby měly nárok na plné daňové úlevy, montovány v Severní Americe a určité procento jejich bateriových dílů a minerálů musí pocházet ze Severní Ameriky nebo od amerického partnera ve volném obchodu.
Zdroj: Getty Images
Honda rovněž pracuje na vývoji polovodičových baterií pro elektromobily, uvedl Mibe. Elektromobily nyní využívají převážně lithium-iontové baterie.
Platforma společnosti Honda pro rok 2025 se nazývá „E&E architecture“, což znamená „elektrická a elektronická“ a odkazuje na software, konektivitu a služby, které fungují za jízdy a jsou v průběhu času aktualizovány. Automobilky si budou v této oblasti konkurovat.
Mibe uvedl, že Honda se vypořádala s nedávným nedostatkem počítačových čipů, který postihl všechny výrobce automobilů, částečně kvůli omezením souvisejícím s pandemií koronaviru. Honda uzavřela základní dohodu s tchajwanskou společností TSMC, největším světovým výrobcem polovodičů, aby se proti takovému nedostatku v budoucnu chránila.
„Doufáme, že se staneme světovým lídrem v ekologické výrobě,“ řekl Mibe.
„Věříme, že hodnota, kterou společnost přikládá šetrnosti k životnímu prostředí, bude jen nabývat na síle,“ uvedl ve středu prezident Toshihiro Mibe při oznámení rozsáhlého souboru iniciativ, které mají společnost Honda zařadit na globální mapu elektromobilů.Mibe novinářům řekl, že společnost Honda se sídlem v Tokiu bude pokračovat v investicích a partnerstvích, aby tyto cíle uskutečnila.Honda si stanovila cíl, že do roku 2040 budou všechny její modely na celém světě poháněny elektřinou nebo palivovými články, které fungují na vodík a jsou bezemisní. Do roku 2030 chce vyrábět více než 2 miliony elektromobilů ročně.V Japonsku, kde se poptávka po elektromobilech postupně zvyšuje, se elektromobil na bázi malého modelu N-ONE začne prodávat v roce 2025. Další dva modely elektromobilů jsou plánovány na následující rok.V Číně, která je největším světovým trhem s elektromobily, má společnost Honda Motor Co. v příštím roce v prodeji tři modely EV: e:NS2, e:NP2 a koncept představený na nedávném autosalonu v Šanghaji.Do roku 2027 uvede Honda v Číně dalších sedm modelů EV. Do roku 2035 chce Honda dosáhnout 100% elektrického prodeje v Číně, čímž předstihne ostatní regiony.Chcete využít této příležitosti?Všechny světové automobilky se začínají vážně zabývat elektromobily, kterým nyní dominují společnosti Tesla a čínská BYD. Vzhledem k tomu, že se vlády snaží omezit emise a změny klimatu, začínají si elektromobily kupovat i dříve skeptičtí zákazníci, zejména v USA a Číně, ale také v některých částech Evropy a v Austrálii.Velkou otázkou je, zda japonští výrobci, jako jsou Honda a Toyota Motor Corp., budou schopni ovládnout trh, jako se jim to v minulosti podařilo s benzínovými motory.Někteří analytici říkají, že auto je stále auto a bohaté know-how, které se pojí s výrobou automobilů, platí i v nové elektrické éře. Jiní tvrdí, že se jedná o zcela novou hru s mnoha příležitostmi pro nové hráče.Model EV bZ4X od Toyoty, který se začal prodávat v loňském roce, byl krátce poté stažen z prodeje kvůli závadě na šroubech nábojů kol, která mohla způsobit jejich odpojení a riziko nehody. Celosvětově bylo svoláno přibližně 2 700 vozidel. Nebyly hlášeny žádné nehody a model je opět v prodeji.Sloužilo to však jako bolestná připomínka takových úskalí, když se s vlajkovým modelem pouštíte na novou půdu. Toyota dříve sázela na hybridy, které přepínají mezi zážehovým motorem a elektromotorem, a také na palivové články poháněné vodíkem.Prezident Toyoty Koji Sato, který tento měsíc nastoupil do funkce, přiznal, že Toyota zaostává v prodeji elektrických vozidel po celém světě.Hlavní nevýhodou pro rozšíření elektromobilů je těžká baterie, která je výzvou při vývoji automobilů. Komponenty potřebné k výrobě baterií, jako jsou vzácné zeminy, jsou drahé.Podle Mibeho plánuje Honda využít strategické partnerství s japonskou obchodní společností Hanwa Co. k zajištění stabilního odběru niklu, kobaltu a lithia pro baterie.V Severní Americe bude Honda používat baterie od společnosti General Motors a společného podniku s jihokorejskou společností LG Energy Solution. Honda bude v USA vyrábět elektrické modely ve svých třech závodech v Ohiu, včetně závodu v Marysville.Podle amerického zákona o snižování inflace, který loni podepsal prezident Joe Biden, musí být elektromobily, aby měly nárok na plné daňové úlevy, montovány v Severní Americe a určité procento jejich bateriových dílů a minerálů musí pocházet ze Severní Ameriky nebo od amerického partnera ve volném obchodu.Honda rovněž pracuje na vývoji polovodičových baterií pro elektromobily, uvedl Mibe. Elektromobily nyní využívají převážně lithium-iontové baterie.Platforma společnosti Honda pro rok 2025 se nazývá „E&E architecture“, což znamená „elektrická a elektronická“ a odkazuje na software, konektivitu a služby, které fungují za jízdy a jsou v průběhu času aktualizovány. Automobilky si budou v této oblasti konkurovat.Mibe uvedl, že Honda se vypořádala s nedávným nedostatkem počítačových čipů, který postihl všechny výrobce automobilů, částečně kvůli omezením souvisejícím s pandemií koronaviru. Honda uzavřela základní dohodu s tchajwanskou společností TSMC, největším světovým výrobcem polovodičů, aby se proti takovému nedostatku v budoucnu chránila.„Doufáme, že se staneme světovým lídrem v ekologické výrobě,“ řekl Mibe.
Hongkongská burza zažívá v posledních měsících opětovné oživení a zvyšující se množství technologických titulů přitahuje pozornost globálních investorů. Do tohoto...