Kdysi dominantní zahraniční automobilové značky slibují návrat do Číny
Světové automobilky, včetně Toyoty a Volkswagenu (ETR:VOWG_p), se v úterý na autosalonu v Šanghaji představily s produkty vyrobenými pro Čínu a s elektrickým pohonem, aby se ucházely o návrat na největší světový trh.
Po roce, kdy se trendy výrazně změnily v neprospěch zavedených zahraničních značek, které kdysi v Číně dominovaly, však vedoucí pracovníci čínských automobilek nabídli kontrolu reality: hra se zrychluje a tlak na snižování cen je stále intenzivnější.
Volkswagen na veletrhu uvedl, že do roku 2026 představí dalších 10 modelů elektromobilů a zkrátí dobu vývoje nových modelů téměř o 40 %, aby udržel krok s rychleji se rozvíjejícími čínskými konkurenty.
„Naší hlavní zásadou je vývoj v Číně pro Čínu na plné obrátky,“ řekl Thomas Schafer, šéf divize osobních vozů VW.
Toyota, která se s elektromobily rozjíždí pomalu, využila šanghajského autosalonu k představení dvou nových elektromobilů, čímž zdvojnásobila počet vozů nabízených v Číně pod svou hlavní značkou. Představila také minivan značky Lexus, „Luxury Mover“, hybridní vůz určený pro jízdu se šoférem, což preferuje mnoho čínských zákazníků luxusních vozů.
Masové značky Toyota i VW v uplynulém roce v Číně ztratily podíl, protože trh se přesunul k elektromobilům a plug-in hybridům, kde se rychleji prosadily značky vyráběné v Číně v čele s BYD.
Na znamení tohoto obratu BYD v prvním čtvrtletí letošního roku v Číně překonal prodej vozů značek Toyota i VW.
Zdroj: Unsplash
Společnost BYD v úterý představila elektromobil Seagull ve stylu hatchbacku, který se zaměřuje na trh malých vozů, jemuž Toyota dlouhodobě dominuje s modely jako Corolla, která je celosvětovým bestsellerem. Cena modelu Seagull začíná na částce odpovídající 11 000 USD.
Pro srovnání, cena nejoblíbenějšího elektromobilu Toyota nabízeného v Číně, modelu bZ4X, začíná na více než 29 000 USD.
Společnost BMW, která plánuje do konce roku uvést na čínský trh 11 modelů elektromobilů, uvedla, že v reakci na čínský trh přidala nové funkce, jako je například zábavní systém pro zadní sedan i7.
„Co dnes hýbe čínskými zákazníky, zítra hýbe světem,“ řekl generální ředitel BMW Olivier Zipse.
Další vedoucí pracovníci čínských automobilek zdůraznili tempo a tlak na snižování nákladů na trhu, kde nyní tvoří téměř třetinu nových prodejů automobily s elektrickým pohonem.
Zhu Jiangmin, šéf soukromé společnosti Leapmotor, nabídl odvážnou předpověď, jak nízko by mohly jít ceny, což je slibná představa pro spotřebitele, ale hrozivá pro výrobce automobilů.
Do deseti let by podle něj Čína měla být schopna prodávat elektromobil typu SUV s dojezdem na baterie 400 km za cenu kolem 7 500 dolarů.
Zdroj: Unsplash
Model Y společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA), který je celosvětově nejprodávanějším elektromobilem amerického výrobce před Modelem 3, má v Číně podle odhadů dojezd 545 km, ale jeho cena v zemi začíná na téměř 40 000 dolarech.
Společnost Tesla, která se setkala s odporem čínských zákazníků a některých svých prvních fanoušků, protože nepředstavila nové modely a funkce rychleji, se rozhodla letošní autosalon v Šanghaji vynechat.
Společnost ve středu oznámí výsledky za první čtvrtletí, přičemž hlavní pozornost bude věnována tomu, jak moc jí slevy v Číně a na dalších trzích snižují marži.
„Skutečná situace je taková, že Model 3 byl v roce 2018 konkurenceschopný, ale dnes už tak konkurenceschopný není, a je normální, že snižují ceny,“ řekl novinářům zakladatel společnosti Nio (NYSE:NIO) William Li. „V Číně lze za stejnou cenu pořídit lepší vozy.“
Li odhadl, že společnost Nio a další výrobci automobilů, kteří vyrábějí převážně v Číně, mají až 20% nákladovou výhodu oproti společnosti Tesla, a to díky dominantnímu postavení Číny v dodavatelském řetězci a v oblasti surovin pro výrobu bateriových elektromobilů.
Volkswagen (VW) je německá nadnárodní automobilová společnost, která navrhuje, vyrábí a celosvětově distribuuje vozidla a automobilové díly. Společnost byla založena v roce 1937 a sídlí ve Wolfsburgu v Německu.
VW působí ve více než 150 zemích a má více než 120 výrobních závodů po celém světě. Výrobní řada společnosti zahrnuje osobní a užitkové vozy a motocykly s populárními modely, jako jsou Volkswagen Golf, Jetta a Passat.
Po roce, kdy se trendy výrazně změnily v neprospěch zavedených zahraničních značek, které kdysi v Číně dominovaly, však vedoucí pracovníci čínských automobilek nabídli kontrolu reality: hra se zrychluje a tlak na snižování cen je stále intenzivnější.Volkswagen na veletrhu uvedl, že do roku 2026 představí dalších 10 modelů elektromobilů a zkrátí dobu vývoje nových modelů téměř o 40 %, aby udržel krok s rychleji se rozvíjejícími čínskými konkurenty.„Naší hlavní zásadou je vývoj v Číně pro Čínu na plné obrátky,“ řekl Thomas Schafer, šéf divize osobních vozů VW.Toyota, která se s elektromobily rozjíždí pomalu, využila šanghajského autosalonu k představení dvou nových elektromobilů, čímž zdvojnásobila počet vozů nabízených v Číně pod svou hlavní značkou. Představila také minivan značky Lexus, „Luxury Mover“, hybridní vůz určený pro jízdu se šoférem, což preferuje mnoho čínských zákazníků luxusních vozů.Masové značky Toyota i VW v uplynulém roce v Číně ztratily podíl, protože trh se přesunul k elektromobilům a plug-in hybridům, kde se rychleji prosadily značky vyráběné v Číně v čele s BYD.Na znamení tohoto obratu BYD v prvním čtvrtletí letošního roku v Číně překonal prodej vozů značek Toyota i VW.Společnost BYD v úterý představila elektromobil Seagull ve stylu hatchbacku, který se zaměřuje na trh malých vozů, jemuž Toyota dlouhodobě dominuje s modely jako Corolla, která je celosvětovým bestsellerem. Cena modelu Seagull začíná na částce odpovídající 11 000 USD.Pro srovnání, cena nejoblíbenějšího elektromobilu Toyota nabízeného v Číně, modelu bZ4X, začíná na více než 29 000 USD.Chcete využít této příležitosti?DNES ČÍNA, ZÍTRA SVĚTSpolečnost BMW, která plánuje do konce roku uvést na čínský trh 11 modelů elektromobilů, uvedla, že v reakci na čínský trh přidala nové funkce, jako je například zábavní systém pro zadní sedan i7.„Co dnes hýbe čínskými zákazníky, zítra hýbe světem,“ řekl generální ředitel BMW Olivier Zipse.Další vedoucí pracovníci čínských automobilek zdůraznili tempo a tlak na snižování nákladů na trhu, kde nyní tvoří téměř třetinu nových prodejů automobily s elektrickým pohonem.Zhu Jiangmin, šéf soukromé společnosti Leapmotor, nabídl odvážnou předpověď, jak nízko by mohly jít ceny, což je slibná představa pro spotřebitele, ale hrozivá pro výrobce automobilů.Do deseti let by podle něj Čína měla být schopna prodávat elektromobil typu SUV s dojezdem na baterie 400 km za cenu kolem 7 500 dolarů.Model Y společnosti Tesla , který je celosvětově nejprodávanějším elektromobilem amerického výrobce před Modelem 3, má v Číně podle odhadů dojezd 545 km, ale jeho cena v zemi začíná na téměř 40 000 dolarech.Společnost Tesla, která se setkala s odporem čínských zákazníků a některých svých prvních fanoušků, protože nepředstavila nové modely a funkce rychleji, se rozhodla letošní autosalon v Šanghaji vynechat.Společnost ve středu oznámí výsledky za první čtvrtletí, přičemž hlavní pozornost bude věnována tomu, jak moc jí slevy v Číně a na dalších trzích snižují marži.„Skutečná situace je taková, že Model 3 byl v roce 2018 konkurenceschopný, ale dnes už tak konkurenceschopný není, a je normální, že snižují ceny,“ řekl novinářům zakladatel společnosti Nio William Li. „V Číně lze za stejnou cenu pořídit lepší vozy.“Li odhadl, že společnost Nio a další výrobci automobilů, kteří vyrábějí převážně v Číně, mají až 20% nákladovou výhodu oproti společnosti Tesla, a to díky dominantnímu postavení Číny v dodavatelském řetězci a v oblasti surovin pro výrobu bateriových elektromobilů.Volkswagen je německá nadnárodní automobilová společnost, která navrhuje, vyrábí a celosvětově distribuuje vozidla a automobilové díly. Společnost byla založena v roce 1937 a sídlí ve Wolfsburgu v Německu.VW působí ve více než 150 zemích a má více než 120 výrobních závodů po celém světě. Výrobní řada společnosti zahrnuje osobní a užitkové vozy a motocykly s populárními modely, jako jsou Volkswagen Golf, Jetta a Passat.
Technologický sektor v poslední době zažívá vlnu strategických partnerství v oblasti umělé inteligence (AI). Výrobci čipů, vývojáři softwaru i velké...