Ano, kotevní dny (kdy je celý tým povinen být na pracovišti) jsou užitečné a samozřejmě platy blížící se 1 milionu dolarů zvyšují atraktivitu pěti dnů v týdnu v kanceláři (říkejme tomu prémie za prezenční práci). Tyto argumenty o pracovní době vycházejí z pracovního předpokladu, že ať už pracujete kdekoli, musíte být uvnitř delší dobu, řekněme osm hodin.
V tichosti se zavádí zajímavé řešení, které se stále tváří jako prezenční služba, ale ve skutečnosti jde o to, že jste mimo kancelář – jen se souhlasem šéfa. Konference – tento osvědčený způsob, jak prodávat, navazovat kontakty, učit se a být mimo svůj pracovní stůl – se vrací.
Trh s veletrhy a konferencemi se po pandemii vrací. Podle společnosti Deloitte jsou největšími faktory očekávaného nárůstu firemních cest růst živých akcí a uvolnění omezení. Mezitím společnost Informa, která se zabývá pořádáním B2B veletrhů a která právě utratila 940 milionů dolarů za akvizici společnosti Tarsus, uvádí „růst a dynamiku v oblasti živých a on-demand B2B akcí“.
Rozhodně platí, že konference mají smysl samy o sobě. Jsou víc než jen taktikou, jak se vyhnout nudě v kanceláři, nebo rozšířením toho, co britský novinář Richard Littlejohn, jeden z kritiků hybridní práce, nazývá „vyhýbání se práci z domova“. V mnoha případech jsou jedinou příležitostí, jak uzavřít obchod, přímo prodat a také rozvíjet sítě a vztahy. Když jsem se letos zúčastnil Světového ekonomického fóra v Davosu, konferenční sál byl často poloprázdný, ale bary a večírky byly plné. Částečně je to proto, že každý včetně delegátů může sledovat nebo dohánět dění online, a částečně proto, že právě na večírcích se často vyměňují zajímavé informace. Konference jsou o budování důvěry a výměně informací: Jak nezapomenutelně řekl Joseph Nye: Nye: „Inteligentní moc není ani tvrdá, ani měkká. Je to obojí.“
Zdroj: Getty Images
Konference jsou dobrým způsobem, jak se vymanit z toho, co je jasnou nevýhodou nepřetržitého kancelářského života: monotónnosti a politiky. Filmový průmysl nás už léta baví zobrazováním kanceláří, ze kterých chcete prostě vypadnout. Mezi mé nejoblíbenější patří například oscarový snímek Billyho Wildera Byt z roku 1960 nebo adaptace Pulitzerovou cenou oceněné hry Davida Mameta Glengarry Glen Ross z roku 1992 o brutálním obchodu s nemovitostmi.
Samozřejmě ne na všech konferencích dochází k přímému uzavření smlouvy jako na knižních veletrzích, jako je Londýnský knižní veletrh. Podle výzkumné skupiny The Insight Partners se mění díky technologiím a používání síťových aplikací na trhu, jehož hodnota by měla do roku 2028 přesáhnout 2,5 miliardy dolarů. Největšími změnami prochází menší část konferenčního trhu, tedy nikoliv transakční veletrhy, ale ty zaměřené na budování týmu nebo sdílení znalostí, jako jsou setkání vedoucích pracovníků nebo setkání nezávislých investorů. Ty jsou stále více formovány touhou vyměnit jeskynní konferenční centrum za pobyt v přírodě. Vezměte si Voyagers, „komunitu lidí s dopadem“, která využívá pěší turistiku a výjezdní zasedání v přírodě ke generování nápadů a podnikání.
Trend shromažďování se venku za účelem podnikání i zábavy se rozběhl během pandemie a pokračoval i po ní. To je pozadí pro dva další trendy. Prvním z nich jsou obecné služby, které umožňují únik od všeho, zatímco pracujete. Po celém světě je nabízeno více než padesát víz pro „digitální nomády“ a vznikají nové co-workingové startupy zasazené do přírody. Ashore, platforma pro vyhledávání pracovních nemovitostí na dálku, zahájila svou činnost pod heslem „Utečte z kanceláře. Prozkoumejte Spojené království.“
Ve své knize Enchanted: Katherine Mayová popisuje, že pobyt venku v přírodě je dobrým prostředkem proti mlze, která pohlcuje tolik vystresovaných pracovníků spjatých s technologiemi, a nahrazuje ji „něčím, co osvobozuje v tom všem dmoucím se vzduchu“.
Zdroj: Getty Images
U všech těchto osob není druhou z nich ani tak kulisa, jako spíše batoh, který se stal symbolem firemního statusu. Nedávná kampaň na Kickstarteru na batoh s označením W.F.A (Work from Anywhere) byla podle společnosti, která jej vyrábí, stoprocentně financována během patnácti minut a za pět dní byla přečerpána na 1 000 %. Její propagační video říká: „Práce byla vždy věcí, kterou je třeba dělat, ne místem, kam je třeba jít.“
Přesto je pro práci obecně stále potřeba místnost. A konference jsou způsobem, jak spojit naši touhu zachovat čas strávený venku, který mnozí ocenili během pandemie, s praktickými potřebami vykonat práci a strávit čas společně. Jak mi řekl Stephen Carter, generální ředitel společnosti Informa: „protože světové dodavatelské řetězce potřebují doplnit, nemůžete dělat rozvoj průmyslového podnikání nebo přístup na trh na dálku.“ To je spíše technický způsob vyjádření. Myslím si však, že víme, co tím myslel: Musíte se setkat tváří v tvář a vyrazit ven, ale nyní máte podstatně větší možnost volby, jak to udělat.
Ano, kotevní dny jsou užitečné a samozřejmě platy blížící se 1 milionu dolarů zvyšují atraktivitu pěti dnů v týdnu v kanceláři . Tyto argumenty o pracovní době vycházejí z pracovního předpokladu, že ať už pracujete kdekoli, musíte být uvnitř delší dobu, řekněme osm hodin.V tichosti se zavádí zajímavé řešení, které se stále tváří jako prezenční služba, ale ve skutečnosti jde o to, že jste mimo kancelář – jen se souhlasem šéfa. Konference – tento osvědčený způsob, jak prodávat, navazovat kontakty, učit se a být mimo svůj pracovní stůl – se vrací.Trh s veletrhy a konferencemi se po pandemii vrací. Podle společnosti Deloitte jsou největšími faktory očekávaného nárůstu firemních cest růst živých akcí a uvolnění omezení. Mezitím společnost Informa, která se zabývá pořádáním B2B veletrhů a která právě utratila 940 milionů dolarů za akvizici společnosti Tarsus, uvádí „růst a dynamiku v oblasti živých a on-demand B2B akcí“.Rozhodně platí, že konference mají smysl samy o sobě. Jsou víc než jen taktikou, jak se vyhnout nudě v kanceláři, nebo rozšířením toho, co britský novinář Richard Littlejohn, jeden z kritiků hybridní práce, nazývá „vyhýbání se práci z domova“. V mnoha případech jsou jedinou příležitostí, jak uzavřít obchod, přímo prodat a také rozvíjet sítě a vztahy. Když jsem se letos zúčastnil Světového ekonomického fóra v Davosu, konferenční sál byl často poloprázdný, ale bary a večírky byly plné. Částečně je to proto, že každý včetně delegátů může sledovat nebo dohánět dění online, a částečně proto, že právě na večírcích se často vyměňují zajímavé informace. Konference jsou o budování důvěry a výměně informací: Jak nezapomenutelně řekl Joseph Nye: Nye: „Inteligentní moc není ani tvrdá, ani měkká. Je to obojí.“Konference jsou dobrým způsobem, jak se vymanit z toho, co je jasnou nevýhodou nepřetržitého kancelářského života: monotónnosti a politiky. Filmový průmysl nás už léta baví zobrazováním kanceláří, ze kterých chcete prostě vypadnout. Mezi mé nejoblíbenější patří například oscarový snímek Billyho Wildera Byt z roku 1960 nebo adaptace Pulitzerovou cenou oceněné hry Davida Mameta Glengarry Glen Ross z roku 1992 o brutálním obchodu s nemovitostmi.Samozřejmě ne na všech konferencích dochází k přímému uzavření smlouvy jako na knižních veletrzích, jako je Londýnský knižní veletrh. Podle výzkumné skupiny The Insight Partners se mění díky technologiím a používání síťových aplikací na trhu, jehož hodnota by měla do roku 2028 přesáhnout 2,5 miliardy dolarů. Největšími změnami prochází menší část konferenčního trhu, tedy nikoliv transakční veletrhy, ale ty zaměřené na budování týmu nebo sdílení znalostí, jako jsou setkání vedoucích pracovníků nebo setkání nezávislých investorů. Ty jsou stále více formovány touhou vyměnit jeskynní konferenční centrum za pobyt v přírodě. Vezměte si Voyagers, „komunitu lidí s dopadem“, která využívá pěší turistiku a výjezdní zasedání v přírodě ke generování nápadů a podnikání.Chcete využít této příležitosti?Trend shromažďování se venku za účelem podnikání i zábavy se rozběhl během pandemie a pokračoval i po ní. To je pozadí pro dva další trendy. Prvním z nich jsou obecné služby, které umožňují únik od všeho, zatímco pracujete. Po celém světě je nabízeno více než padesát víz pro „digitální nomády“ a vznikají nové co-workingové startupy zasazené do přírody. Ashore, platforma pro vyhledávání pracovních nemovitostí na dálku, zahájila svou činnost pod heslem „Utečte z kanceláře. Prozkoumejte Spojené království.“Ve své knize Enchanted: Katherine Mayová popisuje, že pobyt venku v přírodě je dobrým prostředkem proti mlze, která pohlcuje tolik vystresovaných pracovníků spjatých s technologiemi, a nahrazuje ji „něčím, co osvobozuje v tom všem dmoucím se vzduchu“.U všech těchto osob není druhou z nich ani tak kulisa, jako spíše batoh, který se stal symbolem firemního statusu. Nedávná kampaň na Kickstarteru na batoh s označením W.F.A byla podle společnosti, která jej vyrábí, stoprocentně financována během patnácti minut a za pět dní byla přečerpána na 1 000 %. Její propagační video říká: „Práce byla vždy věcí, kterou je třeba dělat, ne místem, kam je třeba jít.“Přesto je pro práci obecně stále potřeba místnost. A konference jsou způsobem, jak spojit naši touhu zachovat čas strávený venku, který mnozí ocenili během pandemie, s praktickými potřebami vykonat práci a strávit čas společně. Jak mi řekl Stephen Carter, generální ředitel společnosti Informa: „protože světové dodavatelské řetězce potřebují doplnit, nemůžete dělat rozvoj průmyslového podnikání nebo přístup na trh na dálku.“ To je spíše technický způsob vyjádření. Myslím si však, že víme, co tím myslel: Musíte se setkat tváří v tvář a vyrazit ven, ale nyní máte podstatně větší možnost volby, jak to udělat.
Technologický sektor v poslední době zažívá vlnu strategických partnerství v oblasti umělé inteligence (AI). Výrobci čipů, vývojáři softwaru i velké...