Stejně jako ostatní maloobchodní prodejci se i tato společnost potýká se zpomalujícími se tržbami, protože boom pandemických výdajů slábne a inflace zasahuje peněženky zákazníků.
Na rozdíl od mnoha konkurentů má však Walmart několik klíčových faktorů, které by mohly působit v jeho prospěch: Většina jeho tržeb pochází z potravin, což je kategorie, kterou zákazníci potřebují v každé ekonomice. Svou pověst si vybudoval na nabídce nízkých cen. A jeho obrovský dosah umožňuje Walmartu vydělávat peníze i jinými způsoby, včetně prodeje reklamy, nabídky doručovacích služeb a vyřizování online objednávek pro prodejce třetích stran.
Generální ředitel společnosti Walmart Doug McMillon na únorovém jednání o výsledcích hospodaření společnosti přiznal, že maloobchodní prostředí je náročné. Přesto uvedl, že její podnikání je „přirozeně zajištěno“.
„Pokud zákazníci chtějí něco více a něco jiného méně, přesuneme naše zásoby,“ řekl. „Pokud je ekonomika silná, naši zákazníci mají více peněz a to je skvělé. Pokud je situace horší, přicházejí k nám pro hodnotu.“
Zdroj: Shutterstock
Nejvyšší představitelé maloobchodního řetězce se v úterý a ve středu na akci pro investory v Tampě na Floridě podělí o strategii společnosti pro letošní rok.
Přinášíme vám bližší pohled na některá klíčová témata společnosti Walmart, která by se mohla na akci pro investory objevit:
Kontrola zdraví spotřebitelů Jako největší maloobchodní prodejce v zemi je Walmart zvěstovatelem. Investoři jsou hladoví po jakýchkoli čerstvých informacích o stavu odvětví a americké ekonomiky.
„Setkání s Walmartem vždy začínáte otázkou, jak se daří spotřebitelům, protože oni mají skutečně nejlepší přehled o tom, co se děje s americkými spotřebiteli a jak utrácejí,“ řekl David Silverman, analytik maloobchodu ve společnosti Fitch Ratings.
Společnost Walmart již zaznamenala změny v nákupních zvyklostech. V posledních několika čtvrtletích finanční ředitel John David Rainey pro CNBC uvedl, že jeho zákazníci kupují více výrobků pod vlastní značkou a volí levnější bílkoviny, jako je arašídové máslo a párky v rohlíku. Navíc uvedl, že zákazníci utrácejí více za potraviny a další základní zboží a kupují méně běžného zboží, což je změna, která otřásá skladbou tržeb Walmartu a zasahuje do tržeb ostatních maloobchodníků, včetně Targetu.
Zdroj: Getty Images
Společnost Walmart se podělila o opatrný výhled na letošní rok, který zohledňuje ekonomickou nejistotu a náročnější přístup zákazníků. Společnost uvedla, že v příštím fiskálním roce očekává nárůst tržeb ve stejných prodejnách Walmart v USA o 2 až 2,5 % bez započtení pohonných hmot. Společnost předpokládá, že upravený zisk na akcii se bude ve fiskálním roce pohybovat v rozmezí 5,90 až 6,05 USD bez započtení pohonných hmot.
To by znamenalo pokles oproti minulému fiskálnímu roku, kdy tržby ve stejných prodejnách společnosti Walmart U.S. vzrostly o 6,6 % a upravený zisk na akcii bez započtení pohonných hmot činil 6,29 USD.
Zpráva o pokroku ve vedlejším podnikání Reklama. Doručovací služby. Kompletace a balení zboží pro prodejce třetích stran.
Walmart si vzal příklad ze svého hlavního konkurenta, společnosti Amazon, protože vedle ponožek a galonů mléka prodává také služby a technologie. Očekává se, že na akci pro investory předloží zprávu o pokroku.
Společnost má stále více vedlejších aktivit, včetně Walmart Connect, jejího reklamního podniku; Walmart Luminate, jejího datového a analytického nástroje; Walmart+, jejího členského programu a odpovědi na Amazon Prime; GoLocal, její doručovací služby pro ostatní maloobchodníky; a Walmart Fulfillment Services, její služby kompletace, balení a přepravy pro prodejce na jejím trhu třetích stran.
Tento agresivní tlak nabyl v posledním roce na významu, protože ziskové marže společnosti Walmart jsou pod tlakem. Stejně jako ostatní společnosti se i tento velkoplošný prodejce potýká s vyššími náklady na pracovní sílu, dodavatelský řetězec a materiál. Všechny jeho novější činnosti, jako je reklama, mají vyšší ziskové marže než jeho hlavní maloobchodní činnost.
Zdroj: Getty Images
Společnost Walmart se také více snaží šířit informace o svých nových podnicích. Před dvěma lety jmenoval Setha Dallaira, veterána společnosti Amazon a bývalého ředitele pro příjmy společnosti Instacart, aby dohlížel na novější podniky jako ředitel pro příjmy společnosti Walmart.
Na oborových konferencích pořádá večírky, rozdává tašky a další značkové věci a platí velké výstavní stánky. Vyměnila si také role s dodavateli, kterým klepe na dveře a snaží se jim prodat.
Plány na růst elektronického obchodu Jednou z částí programu investorské akce? Nabídka náhledu na budoucnost elektronického obchodování společnosti Walmart.
Maloobchodní řetězec pravděpodobně představí, jak roste jeho online prodej a jak se snaží, aby byl ziskový.
Díky impulsu ze strany pandemie Covid se elektronické obchodování stalo větší součástí podnikání společnosti Walmart. Podle firemních dokumentů tvořily online prodeje v uplynulém fiskálním roce, který skončil koncem ledna, přibližně 53,4 miliardy dolarů, tedy téměř 13 % celkových čistých tržeb Walmartu v USA. To je skok oproti 15,7 miliardy dolarů, tedy zhruba 5 % celkových čistých tržeb společnosti Walmart U.S.´ v roce 2019.
Společnost Walmart se do elektronického obchodování opřela i jinými způsoby. Právě tento týden prodejce představil nový vzhled svých webových stránek a aplikace. Mezi hlavní výhody členského programu Walmart+ patří doprava zdarma a bezplatné doručení online objednávek domů.
Zdroj: Getty Images
Snadné nakupování online spolu s nižšími cenami oblíbených produktů umožnilo Walmartu vyrovnat se regionálním prodejcům potravin a menším obchodům, uvedl Silverman z agentury Fitch Ratings.
„Historicky to byl kompromis,“ řekl. „Ve Walmartu jste platili méně, ale měli jste horší zákaznickou zkušenost.“
Dodal však, že při nákupu online zákazníci nakonec dostanou stejnou značku kečupu, pracího prášku nebo papírových ručníků v podobné hnědé krabici. A u Walmartu je to často levnější.
„Zaměření na hodnotu může u Walmartu rezonovat více,“ řekl. „V průběhu času se vzdáváte méně, pokud jde o zákaznickou zkušenost.“
Zákazníci s vyššími příjmy Migrace na předměstí spojená s pandemií a šok z inflace vytvořily pro Walmart příležitost: přilákat zákazníky s vyššími platy a vyšším disponibilním příjmem.
Finanční ředitel Rainey řekl CNBC, že bohatší zákazníci se stále častěji obracejí na Walmart, aby si koupili potraviny. Uvedl, že přibližně 75 % přírůstku podílu na trhu s potravinami pochází z domácností, které vydělávají více než 100 000 dolarů ročně, a to jak ve druhém, tak ve třetím fiskálním čtvrtletí.
Přibližně polovina nárůstu tržního podílu pocházela od spotřebitelů s vysokými příjmy ve čtvrtletí, které skončilo koncem ledna, uvedl na březnové konferenci.
Zdroj: iStock
Investoři chtějí slyšet, jak chce Walmart tyto finančně izolovanější zákazníky nejen přilákat, ale také si je udržet. To by mohlo maloobchodníkovi pomoci, zejména v době, kdy se snižují dávky na potravinové lístky a snižuje se počet vrácených daní.
Společnost si v obchodech pohrává s prvky, které by mohly oslovit luxusnější zákazníky. Například v některých částech země zavedla nové designy prodejen, které zdůrazňují trendovější nabídku, jako jsou exkluzivní oděvy a bytové dekorace módnějších značek.
Rozšířila také pohodlné online možnosti, včetně vyzvednutí u zákazníka, rychlejšího doručení domů a služby InHome s přímým doručením do lednice.
Podle Ricka Watsona, generálního ředitele poradenské společnosti RMW Commerce Consulting, která se zabývá elektronickým obchodem, bude Walmart s ochlazením inflace možná muset bojovat s tendencí některých bohatých zákazníků přecházet na jiné webové stránky a do jiných obchodů.
Podle něj by se však mohly udržet i návyky na nakupování potravin, které se vytvořily v důsledku inflace: „Pokud jsou ceny dobré, proč byste se vraceli jinam?“
Stejně jako ostatní maloobchodní prodejci se i tato společnost potýká se zpomalujícími se tržbami, protože boom pandemických výdajů slábne a inflace zasahuje peněženky zákazníků.Na rozdíl od mnoha konkurentů má však Walmart několik klíčových faktorů, které by mohly působit v jeho prospěch: Většina jeho tržeb pochází z potravin, což je kategorie, kterou zákazníci potřebují v každé ekonomice. Svou pověst si vybudoval na nabídce nízkých cen. A jeho obrovský dosah umožňuje Walmartu vydělávat peníze i jinými způsoby, včetně prodeje reklamy, nabídky doručovacích služeb a vyřizování online objednávek pro prodejce třetích stran.Generální ředitel společnosti Walmart Doug McMillon na únorovém jednání o výsledcích hospodaření společnosti přiznal, že maloobchodní prostředí je náročné. Přesto uvedl, že její podnikání je „přirozeně zajištěno“.„Pokud zákazníci chtějí něco více a něco jiného méně, přesuneme naše zásoby,“ řekl. „Pokud je ekonomika silná, naši zákazníci mají více peněz a to je skvělé. Pokud je situace horší, přicházejí k nám pro hodnotu.“Nejvyšší představitelé maloobchodního řetězce se v úterý a ve středu na akci pro investory v Tampě na Floridě podělí o strategii společnosti pro letošní rok.Přinášíme vám bližší pohled na některá klíčová témata společnosti Walmart, která by se mohla na akci pro investory objevit:Chcete využít této příležitosti?Kontrola zdraví spotřebitelůJako největší maloobchodní prodejce v zemi je Walmart zvěstovatelem. Investoři jsou hladoví po jakýchkoli čerstvých informacích o stavu odvětví a americké ekonomiky.„Setkání s Walmartem vždy začínáte otázkou, jak se daří spotřebitelům, protože oni mají skutečně nejlepší přehled o tom, co se děje s americkými spotřebiteli a jak utrácejí,“ řekl David Silverman, analytik maloobchodu ve společnosti Fitch Ratings.Společnost Walmart již zaznamenala změny v nákupních zvyklostech. V posledních několika čtvrtletích finanční ředitel John David Rainey pro CNBC uvedl, že jeho zákazníci kupují více výrobků pod vlastní značkou a volí levnější bílkoviny, jako je arašídové máslo a párky v rohlíku. Navíc uvedl, že zákazníci utrácejí více za potraviny a další základní zboží a kupují méně běžného zboží, což je změna, která otřásá skladbou tržeb Walmartu a zasahuje do tržeb ostatních maloobchodníků, včetně Targetu.Společnost Walmart se podělila o opatrný výhled na letošní rok, který zohledňuje ekonomickou nejistotu a náročnější přístup zákazníků. Společnost uvedla, že v příštím fiskálním roce očekává nárůst tržeb ve stejných prodejnách Walmart v USA o 2 až 2,5 % bez započtení pohonných hmot. Společnost předpokládá, že upravený zisk na akcii se bude ve fiskálním roce pohybovat v rozmezí 5,90 až 6,05 USD bez započtení pohonných hmot.To by znamenalo pokles oproti minulému fiskálnímu roku, kdy tržby ve stejných prodejnách společnosti Walmart U.S. vzrostly o 6,6 % a upravený zisk na akcii bez započtení pohonných hmot činil 6,29 USD.Zpráva o pokroku ve vedlejším podnikáníReklama. Doručovací služby. Kompletace a balení zboží pro prodejce třetích stran.Walmart si vzal příklad ze svého hlavního konkurenta, společnosti Amazon, protože vedle ponožek a galonů mléka prodává také služby a technologie. Očekává se, že na akci pro investory předloží zprávu o pokroku.Společnost má stále více vedlejších aktivit, včetně Walmart Connect, jejího reklamního podniku; Walmart Luminate, jejího datového a analytického nástroje; Walmart+, jejího členského programu a odpovědi na Amazon Prime; GoLocal, její doručovací služby pro ostatní maloobchodníky; a Walmart Fulfillment Services, její služby kompletace, balení a přepravy pro prodejce na jejím trhu třetích stran.Tento agresivní tlak nabyl v posledním roce na významu, protože ziskové marže společnosti Walmart jsou pod tlakem. Stejně jako ostatní společnosti se i tento velkoplošný prodejce potýká s vyššími náklady na pracovní sílu, dodavatelský řetězec a materiál. Všechny jeho novější činnosti, jako je reklama, mají vyšší ziskové marže než jeho hlavní maloobchodní činnost.Společnost Walmart se také více snaží šířit informace o svých nových podnicích. Před dvěma lety jmenoval Setha Dallaira, veterána společnosti Amazon a bývalého ředitele pro příjmy společnosti Instacart, aby dohlížel na novější podniky jako ředitel pro příjmy společnosti Walmart.Na oborových konferencích pořádá večírky, rozdává tašky a další značkové věci a platí velké výstavní stánky. Vyměnila si také role s dodavateli, kterým klepe na dveře a snaží se jim prodat.Plány na růst elektronického obchoduJednou z částí programu investorské akce? Nabídka náhledu na budoucnost elektronického obchodování společnosti Walmart.Maloobchodní řetězec pravděpodobně představí, jak roste jeho online prodej a jak se snaží, aby byl ziskový.Díky impulsu ze strany pandemie Covid se elektronické obchodování stalo větší součástí podnikání společnosti Walmart. Podle firemních dokumentů tvořily online prodeje v uplynulém fiskálním roce, který skončil koncem ledna, přibližně 53,4 miliardy dolarů, tedy téměř 13 % celkových čistých tržeb Walmartu v USA. To je skok oproti 15,7 miliardy dolarů, tedy zhruba 5 % celkových čistých tržeb společnosti Walmart U.S.´ v roce 2019.Společnost Walmart se do elektronického obchodování opřela i jinými způsoby. Právě tento týden prodejce představil nový vzhled svých webových stránek a aplikace. Mezi hlavní výhody členského programu Walmart+ patří doprava zdarma a bezplatné doručení online objednávek domů.Snadné nakupování online spolu s nižšími cenami oblíbených produktů umožnilo Walmartu vyrovnat se regionálním prodejcům potravin a menším obchodům, uvedl Silverman z agentury Fitch Ratings.„Historicky to byl kompromis,“ řekl. „Ve Walmartu jste platili méně, ale měli jste horší zákaznickou zkušenost.“Dodal však, že při nákupu online zákazníci nakonec dostanou stejnou značku kečupu, pracího prášku nebo papírových ručníků v podobné hnědé krabici. A u Walmartu je to často levnější.„Zaměření na hodnotu může u Walmartu rezonovat více,“ řekl. „V průběhu času se vzdáváte méně, pokud jde o zákaznickou zkušenost.“Zákazníci s vyššími příjmyMigrace na předměstí spojená s pandemií a šok z inflace vytvořily pro Walmart příležitost: přilákat zákazníky s vyššími platy a vyšším disponibilním příjmem.Finanční ředitel Rainey řekl CNBC, že bohatší zákazníci se stále častěji obracejí na Walmart, aby si koupili potraviny. Uvedl, že přibližně 75 % přírůstku podílu na trhu s potravinami pochází z domácností, které vydělávají více než 100 000 dolarů ročně, a to jak ve druhém, tak ve třetím fiskálním čtvrtletí.Přibližně polovina nárůstu tržního podílu pocházela od spotřebitelů s vysokými příjmy ve čtvrtletí, které skončilo koncem ledna, uvedl na březnové konferenci.Investoři chtějí slyšet, jak chce Walmart tyto finančně izolovanější zákazníky nejen přilákat, ale také si je udržet. To by mohlo maloobchodníkovi pomoci, zejména v době, kdy se snižují dávky na potravinové lístky a snižuje se počet vrácených daní.Společnost si v obchodech pohrává s prvky, které by mohly oslovit luxusnější zákazníky. Například v některých částech země zavedla nové designy prodejen, které zdůrazňují trendovější nabídku, jako jsou exkluzivní oděvy a bytové dekorace módnějších značek.Rozšířila také pohodlné online možnosti, včetně vyzvednutí u zákazníka, rychlejšího doručení domů a služby InHome s přímým doručením do lednice.Podle Ricka Watsona, generálního ředitele poradenské společnosti RMW Commerce Consulting, která se zabývá elektronickým obchodem, bude Walmart s ochlazením inflace možná muset bojovat s tendencí některých bohatých zákazníků přecházet na jiné webové stránky a do jiných obchodů.Podle něj by se však mohly udržet i návyky na nakupování potravin, které se vytvořily v důsledku inflace: „Pokud jsou ceny dobré, proč byste se vraceli jinam?“