Decentraland, virtuální herní platforma přístupná pouze prostřednictvím notebooků a stolních počítačů, uspořádala poslední březnový týden druhý ročník Metaverse Fashion Weeku. Mezi významné značky, které se virtuálního zážitku zúčastnily, patřily velké módní společnosti jako Tommy Hilfiger, DKNY, Adidas, Dolce & Gabbana a další.
Na rozdíl od loňského roku, kdy akce přilákala více než 100 000 unikátních návštěvníků, však letos podle údajů, které společnost Decentraland poskytla serveru MarketWatch, přilákala pouze 26 000 unikátních aktivních uživatelů. Navzdory nízké účasti a širšímu propouštění v divizích metaverza v obrovských společnostech, jako je Disney (DIS) a Meta (META), se módní společnosti stále hlásí k takzvanému metaverzu.
Tento měsíc například společnost Gucci, která spadá pod francouzský konglomerát Kering (KER), oznámila spolupráci s firmou Yuga Labs, která stojí za populární kolekcí nehubnoucích žetonů Bored Ape Yacht Club, která obsahuje 10 000 kreslených opic, jež v roce 2022 vyvolaly velký humbuk i kritiku. Společnosti Yuga Labs a Gucci spolupracují na vydání limitované série fyzických produktů Gucci, které jsou spojeny s nehubnoucími žetony vázanými na dlouho očekávanou metaverzální hru společnosti Yuga Labs s opičí tematikou nazvanou Otherside. Gucci má také celý tým, který se věnuje iniciativám v oblasti metaverza.
Podobně Meta, která nedávno propustila 10 000 zaměstnanců, uzavřela partnerství s digitálními módními domy, jako je DressX, aby prodávala virtuální oblečení pro avatary, které uživatelům vnucují Instagram a Facebook.
Zdroj: Getty Images
Hlavním důvodem, proč módní společnosti od metaverza neustoupily, zatímco jiné společnosti tak učinily, je to, že v něm vydělávají peníze a že je zde příležitost využít mladší publikum, které stále častěji tráví svůj čas hraním her namísto jiných forem zábavy.
„Platforma (Otherside) zaznamenala v prvním čtvrtletí impozantní objem obchodů ve výši 222 milionů dolarů, což představuje pozoruhodný 237,34% nárůst oproti předchozímu čtvrtletí,“ uvedla Sara Gherghelas, blockchainová analytička společnosti DappRadar.
„Společnost Yuga Labs také dominuje módnímu odvětví NFT. V 1. čtvrtletí 2023 činil objem obchodů s NFT pro módní kolekce 15 314 672 dolarů. Díky tomuto novému partnerství se společností Gucci je společnost Yuga Labs připravena posunout svou dominanci v módním průmyslu NFT do nových výšin.“
Během Metaverse Fashion Week na Decentralandu utratili uživatelé přibližně 26 000 dolarů za nákup nositelných obleků od módních společností a nárokovali si přibližně 76 000 bezplatných wearables, což jsou virtuální předměty, do kterých můžete obléknout svého avatara.
Tato čísla nejsou nijak významná ve srovnání s miliardami, které tyto módní značky ročně vynesou, ale přesto svědčí o potenciálu, který virtuální světy mají pro oslovení mladšího publika.
„Tommy Hilfiger se podělil o to, že v porovnání s loňským MVFW měli čtyřikrát větší retenci ve své aktivaci,“ uvedla v e-mailu Gigi Graziosi Casimiro, vedoucí Metaverse Fashion Week. „Přestože počet účastníků klesl, měli jsme v metaverzi desítky tisíc nových návštěvníků. U historicky druhého Metaverse Fashion Weeku věříme, že jsme vylepšili zážitek z loňského ročníku a že jsme stále na začátku metaverse módy.“
Jedním z hlavních důvodů, proč se metaverzální móda tak dobře prodává, je podle nejnovější zprávy Roblox Metaverse Fashion Report skutečnost, že přibližně polovina uživatelů z generace Z v průzkumu herní platformy Roblox uvedla, že oblékání jejich avatarů na virtuálních platformách jim umožňuje vyjádřit svou individualitu a cítit se dobře.
Zdroj: Getty Images
Vzhledem k tomu, že herní průmysl rychle roste a jeho hodnota přesahuje 300 miliard dolarů, digitální módní domy, které se do tohoto prostoru přesouvají, v dohledné době nezmizí. Ti, kdo pracují na tvorbě metaverzálních módních návrhů, si myslí, že nedávný pokles nadšení pro metaverzi je dočasný.
„Když jsem koncem 90. let nastoupila do své první práce ve společnosti Accenture, vytvářeli jsme webové stránky pro každou firmu… a pak v roce 2001 splaskla obrovská bublina, která trh opravdu položila,“ řekla Katherine Manuelová, provozní ředitelka módní značky House of Blueberry, která vyrábí oblečení pro platformy jako Second Life, Roblox a The Sims. „Zajímavé bylo, že tehdy také panovala myšlenka… je internet mrtvý? Znamená to, že nikdo nemůže mít e-shop, který je ziskový? Myslím, že [to, co vidíme u metaverza], je jen přirozená korekce.“
Decentraland, virtuální herní platforma přístupná pouze prostřednictvím notebooků a stolních počítačů, uspořádala poslední březnový týden druhý ročník Metaverse Fashion Weeku. Mezi významné značky, které se virtuálního zážitku zúčastnily, patřily velké módní společnosti jako Tommy Hilfiger, DKNY, Adidas, Dolce & Gabbana a další.Na rozdíl od loňského roku, kdy akce přilákala více než 100 000 unikátních návštěvníků, však letos podle údajů, které společnost Decentraland poskytla serveru MarketWatch, přilákala pouze 26 000 unikátních aktivních uživatelů. Navzdory nízké účasti a širšímu propouštění v divizích metaverza v obrovských společnostech, jako je Disney a Meta , se módní společnosti stále hlásí k takzvanému metaverzu.Tento měsíc například společnost Gucci, která spadá pod francouzský konglomerát Kering , oznámila spolupráci s firmou Yuga Labs, která stojí za populární kolekcí nehubnoucích žetonů Bored Ape Yacht Club, která obsahuje 10 000 kreslených opic, jež v roce 2022 vyvolaly velký humbuk i kritiku. Společnosti Yuga Labs a Gucci spolupracují na vydání limitované série fyzických produktů Gucci, které jsou spojeny s nehubnoucími žetony vázanými na dlouho očekávanou metaverzální hru společnosti Yuga Labs s opičí tematikou nazvanou Otherside. Gucci má také celý tým, který se věnuje iniciativám v oblasti metaverza.Podobně Meta, která nedávno propustila 10 000 zaměstnanců, uzavřela partnerství s digitálními módními domy, jako je DressX, aby prodávala virtuální oblečení pro avatary, které uživatelům vnucují Instagram a Facebook.Hlavním důvodem, proč módní společnosti od metaverza neustoupily, zatímco jiné společnosti tak učinily, je to, že v něm vydělávají peníze a že je zde příležitost využít mladší publikum, které stále častěji tráví svůj čas hraním her namísto jiných forem zábavy.„Platforma zaznamenala v prvním čtvrtletí impozantní objem obchodů ve výši 222 milionů dolarů, což představuje pozoruhodný 237,34% nárůst oproti předchozímu čtvrtletí,“ uvedla Sara Gherghelas, blockchainová analytička společnosti DappRadar.Chcete využít této příležitosti?„Společnost Yuga Labs také dominuje módnímu odvětví NFT. V 1. čtvrtletí 2023 činil objem obchodů s NFT pro módní kolekce 15 314 672 dolarů. Díky tomuto novému partnerství se společností Gucci je společnost Yuga Labs připravena posunout svou dominanci v módním průmyslu NFT do nových výšin.“Během Metaverse Fashion Week na Decentralandu utratili uživatelé přibližně 26 000 dolarů za nákup nositelných obleků od módních společností a nárokovali si přibližně 76 000 bezplatných wearables, což jsou virtuální předměty, do kterých můžete obléknout svého avatara.Tato čísla nejsou nijak významná ve srovnání s miliardami, které tyto módní značky ročně vynesou, ale přesto svědčí o potenciálu, který virtuální světy mají pro oslovení mladšího publika.„Tommy Hilfiger se podělil o to, že v porovnání s loňským MVFW měli čtyřikrát větší retenci ve své aktivaci,“ uvedla v e-mailu Gigi Graziosi Casimiro, vedoucí Metaverse Fashion Week. „Přestože počet účastníků klesl, měli jsme v metaverzi desítky tisíc nových návštěvníků. U historicky druhého Metaverse Fashion Weeku věříme, že jsme vylepšili zážitek z loňského ročníku a že jsme stále na začátku metaverse módy.“Jedním z hlavních důvodů, proč se metaverzální móda tak dobře prodává, je podle nejnovější zprávy Roblox Metaverse Fashion Report skutečnost, že přibližně polovina uživatelů z generace Z v průzkumu herní platformy Roblox uvedla, že oblékání jejich avatarů na virtuálních platformách jim umožňuje vyjádřit svou individualitu a cítit se dobře.Vzhledem k tomu, že herní průmysl rychle roste a jeho hodnota přesahuje 300 miliard dolarů, digitální módní domy, které se do tohoto prostoru přesouvají, v dohledné době nezmizí. Ti, kdo pracují na tvorbě metaverzálních módních návrhů, si myslí, že nedávný pokles nadšení pro metaverzi je dočasný.„Když jsem koncem 90. let nastoupila do své první práce ve společnosti Accenture, vytvářeli jsme webové stránky pro každou firmu… a pak v roce 2001 splaskla obrovská bublina, která trh opravdu položila,“ řekla Katherine Manuelová, provozní ředitelka módní značky House of Blueberry, která vyrábí oblečení pro platformy jako Second Life, Roblox a The Sims. „Zajímavé bylo, že tehdy také panovala myšlenka… je internet mrtvý? Znamená to, že nikdo nemůže mít e-shop, který je ziskový? Myslím, že [to, co vidíme u metaverza], je jen přirozená korekce.“