Společnost Disney přivedla zpět Boba Igera na pozici generálního ředitele a oznámila plán úspor nákladů ve výši 5,5 miliardy dolarů, ale čelí začínajícím tahanicím s floridským guvernérem Ronem DeSantisem a rostoucím požadavkům investorů na tvorbu hodnoty.
Netflix se mezitím snaží omezit náklady a zvýšit příjmy tím, že omezí sdílení hesel a posílí své služby podporované reklamou.
Zdá se, že analytici na Wall Street jsou do budoucna nakloněni oběma společnostem: přibližně 80 % analytiků, kteří se zabývají společností Disney, má pro její akcie hodnocení „koupit“ a přibližně 50 % analytiků dává hodnocení „koupit“ společnosti Netflix.
Průměrný potenciální nárůst analytiků však vypovídá o něčem jiném: Podle údajů společnosti FactSet dosahuje průměrný potenciál růstu společnosti Disney 26 %, zatímco u Netflixu je to jen 3,8 %.
Argumenty pro Netflix
Pro Bank of America je Netflix „prvotřídní značkou“ s „přední globální základnou předplatitelů“. V pondělí společnost označila za jeden ze svých nejlepších tipů pro druhé čtvrtletí.

Analytička Jessica Ehrlichová očekává, že Netflix dosáhne lepších výsledků, mimo jiné díky potlačení sdílení hesel a „zavedení hodnotově orientované, reklamou podporované úrovně, která rozšiřuje celkový oslovitelný trh a monetizaci“.
Podobně optimisticky se k akciím staví i investiční banka Wells Fargo, která předpovídá lepší zisky společnosti Netflix a pokračující růst ceny jejích akcií v souvislosti s pokračujícím potlačováním sdílení hesel.
Analytici Steven Cahall minulý týden ve své poznámce napsali, že Netflix v letošním roce překonává svou výkonnost – vzrostl o 18,1 % ve srovnání se 7,9% nárůstem indexu S&P 500 – především díky počátečnímu optimismu ohledně toho, co by pro akcie mohlo znamenat sdílení placených účtů.
Analytik společnosti Atlantic Equities Hamilton Faber mezitím také ponechává svůj názor na Netflix „overweight“. Jeho odhady tržeb a zisku na akcii pro rok 2023 jsou podle poznámky z 31. března zhruba o 5 % nad konsensem.
Diverzifikace společnosti Disney
Barton Crockett, výkonný ředitel a hlavní analytik společnosti Rosenblatt Securities, je fanouškem obou akcií, ale domnívá se, že diverzifikovanější obchodní linie společnosti Disney budou mít lepší postavení.
„Když se podíváte zpět na trh streamování celkově, zjistíte, že je to velmi obtížný trh. Myslím, že Netflix je jasným lídrem. Disney patří jednoznačně mezi lídry. A myslím, že tito dva se mohou dostat na druhou stranu ziskovosti, ale myslím, že to bude těžký boj,“ řekl v úterý v pořadu „Street Signs Asia“ na CNBC.
„Myslím si, že je tu spousta hráčů, kteří chtějí kus tohoto byznysu. A tak se mi líbí, že Disney má něco mimo streamování, takže nejste závislí čistě na tom, což je to, co právě teď vidíte u Netflixu,“ dodal.

Podle Crocketta je například podnikání společnosti Disney v oblasti zábavních parků „odolné“, což poskytuje „silnou podporu“ a zmírňuje expozici společnosti vůči streamingu.
Kromě toho by společnost Disney mohla být v porovnání s Netflixem úspěšnější při omezování sdílení hesel a zvyšuje svou schopnost generovat příjmy z reklamy prostřednictvím streamingu, dodal Crockett.
„Domníváme se, že společnost Disney má více svých předplatitelů, kteří se rozhodují pro úroveň založenou na reklamě, než Netflix, což jí dává příležitost v blízké budoucnosti z toho více těžit,“ řekl.
„Myslím, že Netflix bude mít určitě velký vliv na růst příjmů a nákladovou disciplínu. Myslím si však, že mnohé z toho je již diskontováno v akciích, které se obchodují na úrovni téměř třicetinásobku. Disney se obchoduje blíže 20násobku. Vzhledem k druhu smíšených podniků a možnostem zlepšení si myslím, že Disney je na tom o něco lépe v můj prospěch,“ řekl.
Crockett není jediný, kdo má na společnost Disney býčí názor. Společnost Macquarie minulý týden ve své zprávě potvrdila rating „outperform“ pro akcie a zdůraznila ziskovost kanálů přímého prodeje spotřebitelům jako klíčový katalyzátor pro akcie.
„Propouštění zaměstnanců, které brzy začne, spolu s racionálními rozhodnutími ohledně výdajů na obsah a kreativními způsoby, jak vydělat více peněz na streamování, může společnosti Disney pomoci dosáhnout tohoto cíle,“ napsal analytik Tim Nollen v poznámce z 29. března.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky