Vyplatí se nakupovat za současné ceny? Ještě bychom raději počkali…
Koncem minulého měsíce vzrušení z angažmá aktivistického akcionáře ve společnosti stačilo k tomu, aby akcie společnosti Salesforce (NYSE:CRM) vzrostly.
V posledních několika týdnech se však do centra pozornosti vrátily záležitosti, které jsou pro krátkodobé vyhlídky akcií CRM mnohem důležitější. Obavy z pravděpodobné recese v roce 2023 a jejího dopadu na podnikové výdaje na IT se dostaly do pozadí.
Vzhledem k tomu, že rostoucí úrokové sazby nevykazují žádné známky toho, že by se měly v dohledné době změnit, nejistota ohledně výsledků v nadcházejících čtvrtletích opět roste. To je špatná zpráva pro každého, kdo dnes nakupuje akcie CRM v naději na rychlé zotavení.
Místo toho se zdá být pravděpodobnější další pokles (i když mírný). Vzhledem k tomu stále není vhodná doba přidávat tuto otlučenou technologickou firmu do svého portfolia.
Zdroj: CRM
Akcie CRM se opět propadají
Dá se říci, že časy technologického boomu jsou alespoň prozatím pryč. Zpomalení ekonomiky má dramatický dopad na společnosti napříč technologickým sektorem a přední jména v tomto odvětví, včetně Salesforce, oznámila propouštění.
Toto snižování počtu zaměstnanců sice umožní společnosti CRM překonat probíhající pokles, ale pozitiva budou pravděpodobně daleko převážena snížením výdajů na IT ze strany jejích klientů.
Výsledkem je obnovení medvědího postoje k akciím CRM. Prodejní analytici, jako například Brian White z Monness Crespi Hardt, snížili hodnocení akcií s odkazem na vyhlídky na další zhoršení propadu prodeje podnikových IT.
Zdá se, že investoři s tím souhlasí, vzhledem k tomu, že akcie po snížení ratingu znatelně poklesly.
Společnost Salesforce v srpnu, kdy naposledy oznámila své výsledky, snížila výhled.
Zdroj: Shutterstock
Výprodej by mohl pokračovat
Pokud bude Salesforce pokračovat v odvolávání pokynů, může nás čekat další mírný pokles ceny. Společnost CRM by v tomto období mohla snadno znovu dosáhnout svého 52týdenního minima (136,04 USD za akcii), nebo dokonce dosáhnout nového mnohaletého minima.
Akcie společnosti Salesforce by mohly po konečném dosažení dna oslabit. Pokud pokles v oblasti podnikových informačních technologií přetrvá až do roku 2024, mohly by akcie přinášet průměrné výnosy po dobu více než jednoho roku.
Nebylo by to poprvé. Stojí za zmínku, že CRM se od konce roku 2018 obchodoval do strany, a to až do začátku roku 2020, kdy jej pandemický vítr v zádech poslal zpět do hyperproudu.
Jistě, lze namítnout, že úsilí výše zmíněného aktivisty (Starboard Value), by mohlo prosadit změny, které pomohou pohnout s CRM, nezávisle na oživení softwarového sektoru. Na druhou stranu, jen čas ukáže, zda Starboard dosáhne pokroku.
Verdikt
Potenciál společnosti Starboard stát se dlouhodobým katalyzátorem pro akcie bych zcela nezavrhoval.
Zároveň však vzhledem k tomu, že pozice tohoto aktivisty není ani tak velká, aby opravňovala k podání žádosti 13-D (tj. 5 % nebo více společnosti), Salesforce může cítit malý tlak na realizaci herního plánu Starboardu.
Prozatím je nejlepší předpokládat, že k oživení dojde až poté, co se plně projeví útlum podnikových výdajů na IT. Vzhledem k tomu, že do té doby zbývá spousta času, není důvod, proč dnes spěchat do nákupu akcií CRM.
Profil společnosti:
Salesforce je společnost poskytující cloudové technologické řešení pro zákaznický management a obchodní procesy. Její hlavní produkt, Salesforce CRM (Customer Relationship Management, tedy řízení vztahů se zákazníky), poskytuje nástroje pro správu interakcí se zákazníky, prodej a marketing. Salesforce CRM je používán mnoha společnostmi po celém světě a je považován za jednu z nejlepších platform pro správu zákaznických vztahů.
Kromě Salesforce CRM poskytuje společnost Salesforce také řadu dalších produktů a služeb, včetně nástrojů pro správu projektů, řízení zásob a spolupráce v týmu. Všechny tyto produkty jsou dostupné prostřednictvím cloudu, což znamená, že uživatelé k nim mohou přistupovat z libovolného místa přes internet. Salesforce je jednou z největších společností v oblasti cloudových technologií a její produkty jsou používány miliony uživatelů po celém světě.
Vyplatí se nakupovat za současné ceny? Ještě bychom raději počkali…Koncem minulého měsíce vzrušení z angažmá aktivistického akcionáře ve společnosti stačilo k tomu, aby akcie společnosti Salesforce vzrostly.V posledních několika týdnech se však do centra pozornosti vrátily záležitosti, které jsou pro krátkodobé vyhlídky akcií CRM mnohem důležitější. Obavy z pravděpodobné recese v roce 2023 a jejího dopadu na podnikové výdaje na IT se dostaly do pozadí.Vzhledem k tomu, že rostoucí úrokové sazby nevykazují žádné známky toho, že by se měly v dohledné době změnit, nejistota ohledně výsledků v nadcházejících čtvrtletích opět roste. To je špatná zpráva pro každého, kdo dnes nakupuje akcie CRM v naději na rychlé zotavení.Místo toho se zdá být pravděpodobnější další pokles . Vzhledem k tomu stále není vhodná doba přidávat tuto otlučenou technologickou firmu do svého portfolia.Dá se říci, že časy technologického boomu jsou alespoň prozatím pryč. Zpomalení ekonomiky má dramatický dopad na společnosti napříč technologickým sektorem a přední jména v tomto odvětví, včetně Salesforce, oznámila propouštění.Chcete využít této příležitosti?Toto snižování počtu zaměstnanců sice umožní společnosti CRM překonat probíhající pokles, ale pozitiva budou pravděpodobně daleko převážena snížením výdajů na IT ze strany jejích klientů.Výsledkem je obnovení medvědího postoje k akciím CRM. Prodejní analytici, jako například Brian White z Monness Crespi Hardt, snížili hodnocení akcií s odkazem na vyhlídky na další zhoršení propadu prodeje podnikových IT.Zdá se, že investoři s tím souhlasí, vzhledem k tomu, že akcie po snížení ratingu znatelně poklesly.Společnost Salesforce v srpnu, kdy naposledy oznámila své výsledky, snížila výhled.Pokud bude Salesforce pokračovat v odvolávání pokynů, může nás čekat další mírný pokles ceny. Společnost CRM by v tomto období mohla snadno znovu dosáhnout svého 52týdenního minima , nebo dokonce dosáhnout nového mnohaletého minima.Akcie společnosti Salesforce by mohly po konečném dosažení dna oslabit. Pokud pokles v oblasti podnikových informačních technologií přetrvá až do roku 2024, mohly by akcie přinášet průměrné výnosy po dobu více než jednoho roku.Nebylo by to poprvé. Stojí za zmínku, že CRM se od konce roku 2018 obchodoval do strany, a to až do začátku roku 2020, kdy jej pandemický vítr v zádech poslal zpět do hyperproudu.Jistě, lze namítnout, že úsilí výše zmíněného aktivisty , by mohlo prosadit změny, které pomohou pohnout s CRM, nezávisle na oživení softwarového sektoru. Na druhou stranu, jen čas ukáže, zda Starboard dosáhne pokroku.Potenciál společnosti Starboard stát se dlouhodobým katalyzátorem pro akcie bych zcela nezavrhoval.Zároveň však vzhledem k tomu, že pozice tohoto aktivisty není ani tak velká, aby opravňovala k podání žádosti 13-D , Salesforce může cítit malý tlak na realizaci herního plánu Starboardu.Prozatím je nejlepší předpokládat, že k oživení dojde až poté, co se plně projeví útlum podnikových výdajů na IT. Vzhledem k tomu, že do té doby zbývá spousta času, není důvod, proč dnes spěchat do nákupu akcií CRM.Profil společnosti:Salesforce je společnost poskytující cloudové technologické řešení pro zákaznický management a obchodní procesy. Její hlavní produkt, Salesforce CRM , poskytuje nástroje pro správu interakcí se zákazníky, prodej a marketing. Salesforce CRM je používán mnoha společnostmi po celém světě a je považován za jednu z nejlepších platform pro správu zákaznických vztahů.Kromě Salesforce CRM poskytuje společnost Salesforce také řadu dalších produktů a služeb, včetně nástrojů pro správu projektů, řízení zásob a spolupráce v týmu. Všechny tyto produkty jsou dostupné prostřednictvím cloudu, což znamená, že uživatelé k nim mohou přistupovat z libovolného místa přes internet. Salesforce je jednou z největších společností v oblasti cloudových technologií a její produkty jsou používány miliony uživatelů po celém světě.