Společnost PepsiCo Inc v úterý zvýšila své roční odhady tržeb a zisku poté, co dosáhla lepších výsledků za první čtvrtletí díky stabilní poptávce po limonádách a občerstveních a díky zvýšení cen, které mělo kompenzovat rostoucí náklady.
Velké společnosti vyrábějící spotřební zboží zvýšily ceny, aby bojovaly s prudkým růstem nákladů na vše od hliníkových plechovek po pracovní sílu a dopravu, který byl způsoben přerušením dodavatelského řetězce během pandemie a zhoršen rusko-ukrajinským konfliktem.
„Neočekáváme, že by se ceny komodit pro nás snížily, pouze míra inflace se v průběhu roku trochu zmírní,“ řekl agentuře Reuters finanční ředitel Hugh Johnston.
Průměrné ceny společnosti PepsiCo (NASDAQ:PEP) v prvním čtvrtletí vzrostly o 16 %, zatímco organický objem klesl o 2 %.
Akcie společnosti vzrostly v předobchodní fázi o 2 %, protože výsledky poukázaly na odolnost spotřebitelů a následovaly podobné výsledky, které o den dříve oznámila společnost Coca-Cola (NYSE:KO).
Podle údajů společnosti NielsenIQ vzrostla průměrná cena 192 uncí limonády PepsiCo v USA ze 7,57 USD v roce 2021 na 8,67 USD v roce 2022. V roce 2023 to bylo zatím 9,67 dolaru.
V únoru však výrobce Frito-Lay uvedl, že na rozdíl od konkurenční Coca-Coly nebude dále zvyšovat ceny svých výrobků.
Chcete využít této příležitosti?
Zvýšená prognóza v této fázi roku naznačuje „velmi hlubokou důvěru v to, co se děje v oblasti snacků, a také zlepšení na straně nápojů,“ uvedl Markus Hansen, portfolio manažer společnosti Vontobel Quality Growth, a dodal, že PepsiCo je historicky velmi konzervativní.
Tržby v severoamerické nápojové divizi, která je největším podnikem společnosti PepsiCo a do níž patří značky 7UP a Gatorade, vzrostly v březnovém čtvrtletí o 8 %.
Společnost PepsiCo uvedla, že očekává, že organické tržby v roce 2023 vzrostou o 8 %, zatímco dříve předpokládala nárůst o 6 %.
Společnost nyní očekává roční jádrový zisk na akcii ve výši 7,27 USD oproti dřívějším 7,20 USD.
Společnost Coca-Cola zachovala své roční prognózy.
Společnost PepsiCo Inc v úterý zvýšila své roční odhady tržeb a zisku poté, co dosáhla lepších výsledků za první čtvrtletí díky stabilní poptávce po limonádách a občerstveních a díky zvýšení cen, které mělo kompenzovat rostoucí náklady.
Velké společnosti vyrábějící spotřební zboží zvýšily ceny, aby bojovaly s prudkým růstem nákladů na vše od hliníkových plechovek po pracovní sílu a dopravu, který byl způsoben přerušením dodavatelského řetězce během pandemie a zhoršen rusko-ukrajinským konfliktem.
„Neočekáváme, že by se ceny komodit pro nás snížily, pouze míra inflace se v průběhu roku trochu zmírní,“ řekl agentuře Reuters finanční ředitel Hugh Johnston.
Průměrné ceny společnosti PepsiCo v prvním čtvrtletí vzrostly o 16 %, zatímco organický objem klesl o 2 %.
Akcie společnosti vzrostly v předobchodní fázi o 2 %, protože výsledky poukázaly na odolnost spotřebitelů a následovaly podobné výsledky, které o den dříve oznámila společnost Coca-Cola .
Podle údajů společnosti NielsenIQ vzrostla průměrná cena 192 uncí limonády PepsiCo v USA ze 7,57 USD v roce 2021 na 8,67 USD v roce 2022. V roce 2023 to bylo zatím 9,67 dolaru.
V únoru však výrobce Frito-Lay uvedl, že na rozdíl od konkurenční Coca-Coly nebude dále zvyšovat ceny svých výrobků.Chcete využít této příležitosti?
Zvýšená prognóza v této fázi roku naznačuje „velmi hlubokou důvěru v to, co se děje v oblasti snacků, a také zlepšení na straně nápojů,“ uvedl Markus Hansen, portfolio manažer společnosti Vontobel Quality Growth, a dodal, že PepsiCo je historicky velmi konzervativní.
Tržby v severoamerické nápojové divizi, která je největším podnikem společnosti PepsiCo a do níž patří značky 7UP a Gatorade, vzrostly v březnovém čtvrtletí o 8 %.
Společnost PepsiCo uvedla, že očekává, že organické tržby v roce 2023 vzrostou o 8 %, zatímco dříve předpokládala nárůst o 6 %.
Společnost nyní očekává roční jádrový zisk na akcii ve výši 7,27 USD oproti dřívějším 7,20 USD.
Společnost Coca-Cola zachovala své roční prognózy.
