zvýšila své příjmy nejrychlejším tempem za více než rok, což podpořilo naději, že největší světová aréna online her a obsahu začne po obnovení provozu v Číně po pandemii zrychlovat.
Příjmy za tři měsíce do konce března vzrostly o 11 % na téměř 150 miliard jüanů (21,4 miliardy USD), přičemž průměrná prognóza činila 146,29 miliardy jüanů. Čistý zisk činil 25,8 miliardy jüanů oproti předpokládaným 28,9 miliardy jüanů.
Nejhodnotnější čínská společnost v roce 2022, kdy regulační zásahy a omezení Covid přiškrtily spotřebitelské a firemní výdaje, stěží zvýšila svůj celkový hospodářský výsledek. Návrat k silnému růstu naznačuje, že hlavní internetové podniky, jako je reklama a hry, se dostávají z historického dna, zatímco velké technologické firmy nadále prosazují agresivní snižování nákladů, aby vydržely nejisté globální makroekonomické prostředí.
„Tencent zůstává jednou z čínských internetových společností s jedinečnou pozicí vzhledem ke svému bezkonkurenčnímu ekosystému WeChat, vedoucí pozici v oblasti her a novým faktorům růstu v oblasti video účtů a fintech,“ napsal před zveřejněním výsledků analytik Ronald Keung ze společnosti Goldman Sachs.
Společnost Tencent a její kolegové jako Alibaba Group Holding Ltd., JD.com Inc. a Baidu Inc. jsou sledováni kvůli vodítkům, která napovídají o stavu čínské obchodní nálady a spotřeby. Společnost JD.com v březnovém čtvrtletí sotva zvýšila tržby, ale lídr v oblasti vyhledávání Baidu, který je více závislý na reklamě, se vrátil k dvoucifernému růstu. Samotný provozovatel WeChat po několika měsících poklesu obnovil růst tržeb až v prosincovém čtvrtletí.
Zdroj: Getty Images
Investoři se v letošním roce na čínských technologických akciích převrátili, když nejprve uvěřili víře, že Peking tento obří sektor v roce 2023 zmobilizuje, aby podpořil světovou ekonomiku č. 2. V roce 2023 se tak stalo. Jásot úředníků se však nepromítl do konkrétní politiky a od té doby přibývají známky toho, že rodící se hospodářské oživení v zemi již možná ustává.
Tencent čelí i dalším specifickým výzvám. Poté, co Honor of Kings a Peacekeeper Elite upevnily její vedoucí postavení v předsovětské éře, musí v Číně ještě najít další velký herní úspěch. Poté, co pekingští cenzoři v loňském roce obnovili schvalování licencí, chce společnost v roce 2023 zaplnit dlouho prázdné potrubí hity, jako je Valorant. Takovéto nové tituly budou testovat rychle se nasycující domácí trh, kde mladší hráče stále více přitahují začínající hráči, jako je specialista na anime Mihoyo.
Domácí herní byznys společnosti Tencent pravděpodobně v 1. čtvrtletí vykáže určitou sezónní sílu, ačkoli základní výhled pro čínský herní trh zůstává slabý. Očekává se, že slabé zůstanou i cloudové služby. Oživení prodejů fintech v kombinaci s posilující reklamou a rostoucí poptávkou po krátkých videích by mělo zvýšit tržby společnosti Tencent, i když v následujících dvou čtvrtletích očekáváme, že oživení bude krátkodobé vzhledem k širším makro rizikům a slabému výhledu pro domácí hry. Tlak na náklady se bude pravděpodobně zvyšovat až do roku 2023, protože Tencent investuje do umělé inteligence a her, což může omezit prostor pro další zlepšení marží. Neočekáváme, že by společnost Tencent v letošním roce dosáhla významných příjmů z umělé inteligence.
Robert Lea a Tiffany Tam, analytici
V celosvětovém měřítku chuť společnosti Tencent po obsahu neklesá ani v době, kdy se zbavuje aktiv a doma utrácí uvážlivěji. Největší světový vydavatel her v posledních letech zvýšil své úsilí o akvizice středně velkých herních studií v místech od Evropy po Japonsko a zároveň zvýšil své podíly v zavedených společnostech, jako je Ubisoft Entertainment SA. V březnu Tencent debutoval v Brazílii se svou evergreenovou hrou Honor of Kings, čímž připravil půdu pro její globální rozšíření.
Zdroj: Getty Images
Investoři však budou bedlivě sledovat náklady na obsah, zejména s tím, jak Tencent buduje své cloudové služby a začíná integrovat umělou inteligenci do svého portfolia. Právě tento týden provozovatel WeChatu oznámil snížení cen některých svých klíčových cloudových produktů až o 40 %, čímž následoval podobný krok svého úhlavního nepřítele Alibaby.
Tencent doufá, že se mu podaří integrovat schopnosti umělé inteligence do celé sady svých produktů od WeChatu až po online média, a označuje tuto technologii za „multiplikátor růstu“.
ChatGPT, který je nyní celosvětovým fenoménem, vyvolal mezi čínskými technologickými firmami závod o to, kdo jej dožene. Zdá se však, že firma se sídlem v Šen-čenu zaostává za konkurenty, jako jsou Alibaba a Baidu, které oznámily platformy ve stylu ChatGPT a vyvolaly šílenství mezi investory.
Jako páteř internetového obsahového a obchodního impéria společnosti Tencent nese WeChat větší část břemene monetizace, zatímco ostatní podniky slábnou. Jeho začínající kanál krátkých videí vygeneroval v posledním čtvrtletí roku 2022 více než 1 miliardu jüanů z prodeje reklamy, a to navzdory sílící konkurenci ze strany konkurentů, jako je ByteDance Ltd.
zvýšila své příjmy nejrychlejším tempem za více než rok, což podpořilo naději, že největší světová aréna online her a obsahu začne po obnovení provozu v Číně po pandemii zrychlovat.Příjmy za tři měsíce do konce března vzrostly o 11 % na téměř 150 miliard jüanů , přičemž průměrná prognóza činila 146,29 miliardy jüanů. Čistý zisk činil 25,8 miliardy jüanů oproti předpokládaným 28,9 miliardy jüanů.Nejhodnotnější čínská společnost v roce 2022, kdy regulační zásahy a omezení Covid přiškrtily spotřebitelské a firemní výdaje, stěží zvýšila svůj celkový hospodářský výsledek. Návrat k silnému růstu naznačuje, že hlavní internetové podniky, jako je reklama a hry, se dostávají z historického dna, zatímco velké technologické firmy nadále prosazují agresivní snižování nákladů, aby vydržely nejisté globální makroekonomické prostředí.„Tencent zůstává jednou z čínských internetových společností s jedinečnou pozicí vzhledem ke svému bezkonkurenčnímu ekosystému WeChat, vedoucí pozici v oblasti her a novým faktorům růstu v oblasti video účtů a fintech,“ napsal před zveřejněním výsledků analytik Ronald Keung ze společnosti Goldman Sachs.Společnost Tencent a její kolegové jako Alibaba Group Holding Ltd., JD.com Inc. a Baidu Inc. jsou sledováni kvůli vodítkům, která napovídají o stavu čínské obchodní nálady a spotřeby. Společnost JD.com v březnovém čtvrtletí sotva zvýšila tržby, ale lídr v oblasti vyhledávání Baidu, který je více závislý na reklamě, se vrátil k dvoucifernému růstu. Samotný provozovatel WeChat po několika měsících poklesu obnovil růst tržeb až v prosincovém čtvrtletí.Investoři se v letošním roce na čínských technologických akciích převrátili, když nejprve uvěřili víře, že Peking tento obří sektor v roce 2023 zmobilizuje, aby podpořil světovou ekonomiku č. 2. V roce 2023 se tak stalo. Jásot úředníků se však nepromítl do konkrétní politiky a od té doby přibývají známky toho, že rodící se hospodářské oživení v zemi již možná ustává.Tencent čelí i dalším specifickým výzvám. Poté, co Honor of Kings a Peacekeeper Elite upevnily její vedoucí postavení v předsovětské éře, musí v Číně ještě najít další velký herní úspěch. Poté, co pekingští cenzoři v loňském roce obnovili schvalování licencí, chce společnost v roce 2023 zaplnit dlouho prázdné potrubí hity, jako je Valorant. Takovéto nové tituly budou testovat rychle se nasycující domácí trh, kde mladší hráče stále více přitahují začínající hráči, jako je specialista na anime Mihoyo.Chcete využít této příležitosti?Co říká Bloomberg IntelligenceDomácí herní byznys společnosti Tencent pravděpodobně v 1. čtvrtletí vykáže určitou sezónní sílu, ačkoli základní výhled pro čínský herní trh zůstává slabý. Očekává se, že slabé zůstanou i cloudové služby. Oživení prodejů fintech v kombinaci s posilující reklamou a rostoucí poptávkou po krátkých videích by mělo zvýšit tržby společnosti Tencent, i když v následujících dvou čtvrtletích očekáváme, že oživení bude krátkodobé vzhledem k širším makro rizikům a slabému výhledu pro domácí hry. Tlak na náklady se bude pravděpodobně zvyšovat až do roku 2023, protože Tencent investuje do umělé inteligence a her, což může omezit prostor pro další zlepšení marží. Neočekáváme, že by společnost Tencent v letošním roce dosáhla významných příjmů z umělé inteligence.
Robert Lea a Tiffany Tam, analytici
V celosvětovém měřítku chuť společnosti Tencent po obsahu neklesá ani v době, kdy se zbavuje aktiv a doma utrácí uvážlivěji. Největší světový vydavatel her v posledních letech zvýšil své úsilí o akvizice středně velkých herních studií v místech od Evropy po Japonsko a zároveň zvýšil své podíly v zavedených společnostech, jako je Ubisoft Entertainment SA. V březnu Tencent debutoval v Brazílii se svou evergreenovou hrou Honor of Kings, čímž připravil půdu pro její globální rozšíření.Investoři však budou bedlivě sledovat náklady na obsah, zejména s tím, jak Tencent buduje své cloudové služby a začíná integrovat umělou inteligenci do svého portfolia. Právě tento týden provozovatel WeChatu oznámil snížení cen některých svých klíčových cloudových produktů až o 40 %, čímž následoval podobný krok svého úhlavního nepřítele Alibaby.Tencent doufá, že se mu podaří integrovat schopnosti umělé inteligence do celé sady svých produktů od WeChatu až po online média, a označuje tuto technologii za „multiplikátor růstu“.ChatGPT, který je nyní celosvětovým fenoménem, vyvolal mezi čínskými technologickými firmami závod o to, kdo jej dožene. Zdá se však, že firma se sídlem v Šen-čenu zaostává za konkurenty, jako jsou Alibaba a Baidu, které oznámily platformy ve stylu ChatGPT a vyvolaly šílenství mezi investory.Jako páteř internetového obsahového a obchodního impéria společnosti Tencent nese WeChat větší část břemene monetizace, zatímco ostatní podniky slábnou. Jeho začínající kanál krátkých videí vygeneroval v posledním čtvrtletí roku 2022 více než 1 miliardu jüanů z prodeje reklamy, a to navzdory sílící konkurenci ze strany konkurentů, jako je ByteDance Ltd.
Společnost OpenAI, známá především díky svému modelu ChatGPT, dokončila zásadní restrukturalizaci, která znamená významný posun nejen pro samotnou firmu, ale...