Navzdory pandemii Covid-19 otevřela značka Lu Style za poslední tři roky čtyři nové restaurace v Pekingu a Šanghaji.
V této provozovně, jak uvedla společnost Lu Style, přináší podnikání 4 miliony jüanů (579 710 USD) měsíčně. Podle recenzí v čínské aplikaci Dianping podobné Yelpu stojí jídlo asi 735 jüanů na osobu. Soudě podle více než 1 500 komentářů byli uživatelé nejvíce nadšeni obsluhou, chutí jídla a „elegantním“ designem.
Takto si restaurace konkurují v zemi, jejíž kultura klade důraz na dobré jídlo – a kde se prosazuje celosvětový trend utrácení za zážitky.
Od spuštění Lu Style v roce 2016 se stále více lidí už nesoustředí jen na to, aby se mohli najíst, řekl Tian Junfeng, provozní ředitel. Místo toho očekává, že poptávka po společenských prostorách bude větší.
Značka má sedm restaurací – včetně letos otevřené soft ve spolupráci s uměleckou galerií v Šanghaji. Kuchyně Lu Style pochází z provincie Šan-tung, včetně mnoha samotných surovin. Restaurace nabízejí sezónní menu a pečlivý design – jedna z poboček v Pekingu tvrdí, že pivoňkový keř, který přesadili na venkovní posezení, je starý 880 let.
Tian uvedl, že Lu Style se v nadcházejících měsících zaměří na zlepšení služeb zákazníkům. Dodal, že za tímto účelem najala instruktora etikety, který každý měsíc stráví dva dny v každé prodejně.
Lepší služby zákazníkům Podobným zaměřením na služby zákazníkům se vyznačoval řetězec hotpotů Haidilao, když před téměř 20 lety otevřel svou první pekingskou prodejnu.
Zatímco se však jeho růst v Číně zpomalil, další restaurace přicházejí s podobnou strategií zaměřenou na zážitek.
V roce 2018 začal majitel Dianpingu, společnost Meituan, sledovat a hodnotit nejlepší podniky pomocí svých ocenění „průvodce restaurací“ Black Pearl. Anonymní porotci každoročně prověřují restaurace podle kvality jídla, zážitků z jídla a kreativity při uspokojování tradičních i moderních chutí.
Do žebříčku pro rok 2023 bylo vybráno 304 restaurací – většina z nich byla v Číně, včetně Lu Style. Několik podniků se nacházelo v menších městech. Poprvé se na seznam dostaly restaurace v Jinanu, Changsha a Wuxi.
Celkový počet nových fine diningových restaurací v Číně v letech 2021 až 2022 klesl, ale počet nových podniků se v roce 2021 oproti roku 2020 zdvojnásobil, uvedl Tang Yan, zástupce společnosti Black Pearl.
„Pandemie ovlivnila i spotřebitele, kteří se nyní častěji chtějí nechat hýčkat,“ řekl Tang v mandarínštině, kterou přeložila CNBC.
Uvedla, že výdaje na obchodní setkání v restauracích mírně poklesly, ale výdaje jednotlivců nebo rodin se zvýšily ve větším měřítku.
Jídlo v restauraci Black Pearl může stát pouhých 164 jüanů na osobu v restauraci Quyuan ve městě Jang-čou – která letos plánuje otevřít tři nové provozovny v Číně. Na opačném konci spektra je francouzská restaurace Ultraviolet by Paul Pairet v Šanghaji, kde může večeře stát přes 6 000 jüanů na osobu.
Zdroj: Getty Images
Vyšší gastronomické možnosti v Pekingu, jako je vegetariánská restaurace King’s Joy, zaujaly Cici Lu, konzultantku v oblasti digitálních aktiv, která se nedávno přestěhovala ze Singapuru zpět do Pekingu.
„Bylo tam plno,“ řekla, přestože cena za osobu byla 500 dolarů. Lu poznamenala, že ingredience pocházely z různých částí Číny, zatímco chody měly „velmi zajímavé textury a chutě“.
Restaurace King’s Joy má tři michelinské hvězdičky a je také na seznamu restaurací Black Pearl v Pekingu. Dvě provozovny Lu Style mají po jedné michelinské hvězdě a průvodce se sídlem ve Francii zahrnuje více než 400 restaurací v pevninské Číně. Michelin odmítl žádost CNBC o rozhovor pro tento článek.
„Jednou z obav, že se po 27 letech strávených v zámoří v Kanadě, Velké Británii a Singapuru (a po svatbě s Australanem) vrátím do Číny, bylo, že mi bude chybět restaurační a barová scéna jako v jiných metropolích,“ řekla Lu.
Zjistila jsem však, že „restaurační scéna se stala modernější,“ řekla. „Mladší zákazníci dávají přednost gastronomickým zážitkům s kvalitními produkty, zajímavým konceptům a stylovým podnikům.“
Tržní mezera? Podle pravidelného průzkumu společnosti Morgan Stanley z konce března zůstalo stravování celkově jednou ze tří hlavních kategorií, v nichž spotřebitelé v Číně plánují utrácet – podobně jako v předchozích měsících.
Zdroj: Getty Images
Podle analýzy pekingské společnosti BigOne Lab, která se zabývá alternativními daty a mezi jejíž sponzory patří i S&P Global, se v týdnu končícím 9. dubna zvýšily příjmy z osobního stravování v Číně přibližně o 50 % ve srovnání s obdobím před rokem.
Není však jasné, zda si spotřebitelé v Číně vytvářejí zvyk stravovat se v příjemnějších restauracích, nebo je jen navštěvují o několikrát častěji než v minulosti.
Christine Pengová, vedoucí oddělení pokrytí spotřebitelského sektoru ve Velké Číně ve společnosti UBS, uvedla, že si nemyslí, že by existoval „široce založený trend zvyšování“ výdajů v restauracích.
„Dokonce i u restauračních společností platí, že během víkendů dochází k obrovskému oživení návštěvnosti, ale během všedních dnů se návštěvnost nemusí tolik obnovit,“ řekla.
Tržby v gastronomii se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšily o téměř 14 %. To je skok oproti 0,5% nárůstu v prvních třech měsících roku 2022. Čína v prosinci ukončila kontrolu Covid-19.
V letech 2019 až 2021 každoročně docházelo k rozpuštění nebo pozastavení činnosti stále většího počtu podniků souvisejících se stravováním – podle databáze podniků Qichacha jich v roce 2021 bylo více než 900 000. V loňském roce tento počet klesl na 530 000.
Počet nových registrací podniků souvisejících s pohostinstvím se každoročně zvyšoval, a to z 2,3 milionu v roce 2019 na 3,28 milionu v roce 2022, vyplývá z údajů.
Navzdory pandemii Covid-19 otevřela značka Lu Style za poslední tři roky čtyři nové restaurace v Pekingu a Šanghaji.V této provozovně, jak uvedla společnost Lu Style, přináší podnikání 4 miliony jüanů měsíčně. Podle recenzí v čínské aplikaci Dianping podobné Yelpu stojí jídlo asi 735 jüanů na osobu. Soudě podle více než 1 500 komentářů byli uživatelé nejvíce nadšeni obsluhou, chutí jídla a „elegantním“ designem.Takto si restaurace konkurují v zemi, jejíž kultura klade důraz na dobré jídlo – a kde se prosazuje celosvětový trend utrácení za zážitky.Od spuštění Lu Style v roce 2016 se stále více lidí už nesoustředí jen na to, aby se mohli najíst, řekl Tian Junfeng, provozní ředitel. Místo toho očekává, že poptávka po společenských prostorách bude větší.Značka má sedm restaurací – včetně letos otevřené soft ve spolupráci s uměleckou galerií v Šanghaji. Kuchyně Lu Style pochází z provincie Šan-tung, včetně mnoha samotných surovin. Restaurace nabízejí sezónní menu a pečlivý design – jedna z poboček v Pekingu tvrdí, že pivoňkový keř, který přesadili na venkovní posezení, je starý 880 let.Tian uvedl, že Lu Style se v nadcházejících měsících zaměří na zlepšení služeb zákazníkům. Dodal, že za tímto účelem najala instruktora etikety, který každý měsíc stráví dva dny v každé prodejně.Chcete využít této příležitosti?Lepší služby zákazníkůmPodobným zaměřením na služby zákazníkům se vyznačoval řetězec hotpotů Haidilao, když před téměř 20 lety otevřel svou první pekingskou prodejnu.Zatímco se však jeho růst v Číně zpomalil, další restaurace přicházejí s podobnou strategií zaměřenou na zážitek.V roce 2018 začal majitel Dianpingu, společnost Meituan, sledovat a hodnotit nejlepší podniky pomocí svých ocenění „průvodce restaurací“ Black Pearl. Anonymní porotci každoročně prověřují restaurace podle kvality jídla, zážitků z jídla a kreativity při uspokojování tradičních i moderních chutí.Do žebříčku pro rok 2023 bylo vybráno 304 restaurací – většina z nich byla v Číně, včetně Lu Style. Několik podniků se nacházelo v menších městech. Poprvé se na seznam dostaly restaurace v Jinanu, Changsha a Wuxi.Celkový počet nových fine diningových restaurací v Číně v letech 2021 až 2022 klesl, ale počet nových podniků se v roce 2021 oproti roku 2020 zdvojnásobil, uvedl Tang Yan, zástupce společnosti Black Pearl.„Pandemie ovlivnila i spotřebitele, kteří se nyní častěji chtějí nechat hýčkat,“ řekl Tang v mandarínštině, kterou přeložila CNBC.Uvedla, že výdaje na obchodní setkání v restauracích mírně poklesly, ale výdaje jednotlivců nebo rodin se zvýšily ve větším měřítku.Jídlo v restauraci Black Pearl může stát pouhých 164 jüanů na osobu v restauraci Quyuan ve městě Jang-čou – která letos plánuje otevřít tři nové provozovny v Číně. Na opačném konci spektra je francouzská restaurace Ultraviolet by Paul Pairet v Šanghaji, kde může večeře stát přes 6 000 jüanů na osobu.Vyšší gastronomické možnosti v Pekingu, jako je vegetariánská restaurace King’s Joy, zaujaly Cici Lu, konzultantku v oblasti digitálních aktiv, která se nedávno přestěhovala ze Singapuru zpět do Pekingu.„Bylo tam plno,“ řekla, přestože cena za osobu byla 500 dolarů. Lu poznamenala, že ingredience pocházely z různých částí Číny, zatímco chody měly „velmi zajímavé textury a chutě“.Restaurace King’s Joy má tři michelinské hvězdičky a je také na seznamu restaurací Black Pearl v Pekingu. Dvě provozovny Lu Style mají po jedné michelinské hvězdě a průvodce se sídlem ve Francii zahrnuje více než 400 restaurací v pevninské Číně. Michelin odmítl žádost CNBC o rozhovor pro tento článek.„Jednou z obav, že se po 27 letech strávených v zámoří v Kanadě, Velké Británii a Singapuru vrátím do Číny, bylo, že mi bude chybět restaurační a barová scéna jako v jiných metropolích,“ řekla Lu.Zjistila jsem však, že „restaurační scéna se stala modernější,“ řekla. „Mladší zákazníci dávají přednost gastronomickým zážitkům s kvalitními produkty, zajímavým konceptům a stylovým podnikům.“Tržní mezera?Podle pravidelného průzkumu společnosti Morgan Stanley z konce března zůstalo stravování celkově jednou ze tří hlavních kategorií, v nichž spotřebitelé v Číně plánují utrácet – podobně jako v předchozích měsících.Podle analýzy pekingské společnosti BigOne Lab, která se zabývá alternativními daty a mezi jejíž sponzory patří i S&P Global, se v týdnu končícím 9. dubna zvýšily příjmy z osobního stravování v Číně přibližně o 50 % ve srovnání s obdobím před rokem.Není však jasné, zda si spotřebitelé v Číně vytvářejí zvyk stravovat se v příjemnějších restauracích, nebo je jen navštěvují o několikrát častěji než v minulosti.Christine Pengová, vedoucí oddělení pokrytí spotřebitelského sektoru ve Velké Číně ve společnosti UBS, uvedla, že si nemyslí, že by existoval „široce založený trend zvyšování“ výdajů v restauracích.„Dokonce i u restauračních společností platí, že během víkendů dochází k obrovskému oživení návštěvnosti, ale během všedních dnů se návštěvnost nemusí tolik obnovit,“ řekla.Tržby v gastronomii se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšily o téměř 14 %. To je skok oproti 0,5% nárůstu v prvních třech měsících roku 2022. Čína v prosinci ukončila kontrolu Covid-19.V letech 2019 až 2021 každoročně docházelo k rozpuštění nebo pozastavení činnosti stále většího počtu podniků souvisejících se stravováním – podle databáze podniků Qichacha jich v roce 2021 bylo více než 900 000. V loňském roce tento počet klesl na 530 000.Počet nových registrací podniků souvisejících s pohostinstvím se každoročně zvyšoval, a to z 2,3 milionu v roce 2019 na 3,28 milionu v roce 2022, vyplývá z údajů.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...