Stellantis, třetí největší světový výrobce automobilů podle prodeje, investoval do společnosti Lyten, aby pomohl americkému startupu vyvíjet aplikace pro lithium-sírové baterie pro elektromobily, lehké kompozity a řešení palubních senzorů. Cílem investice, kterou Stellantis realizuje prostřednictvím své odnože rizikového kapitálu Stellantis Ventures, je zjednodušit dodavatelský řetězec automobilky a usilovat o ekologičtější technologie pro její bateriová elektrická vozidla (EV).
Lithium-sírové baterie společnosti Lyten nepoužívají nikl, kobalt ani mangan, což má za následek odhadem o 60 % nižší uhlíkovou stopu než současné baterie. Tato technologie materiálů by také mohla pomoci snížit hmotnost vozidel, což by dále napomohlo snaze o snížení emisí uhlíku.
Společnost Stellantis plánuje, že do roku 2030 bude 100 % prodeje osobních automobilů v Evropě a 50 % prodeje osobních a lehkých nákladních automobilů v USA tvořit bateriové elektromobily. Očekává, že baterie Lyten budou k dispozici „určitě v druhé polovině desetiletí“. Cílem automobilky je také dosáhnout do roku 2038 nulových emisí uhlíku.
Stellantis, třetí největší světový výrobce automobilů podle prodeje, investoval do společnosti Lyten, aby pomohl americkému startupu vyvíjet aplikace pro lithium-sírové baterie pro elektromobily, lehké kompozity a řešení palubních senzorů. Cílem investice, kterou Stellantis realizuje prostřednictvím své odnože rizikového kapitálu Stellantis Ventures, je zjednodušit dodavatelský řetězec automobilky a usilovat o ekologičtější technologie pro její bateriová elektrická vozidla .
Lithium-sírové baterie společnosti Lyten nepoužívají nikl, kobalt ani mangan, což má za následek odhadem o 60 % nižší uhlíkovou stopu než současné baterie. Tato technologie materiálů by také mohla pomoci snížit hmotnost vozidel, což by dále napomohlo snaze o snížení emisí uhlíku.
Společnost Stellantis plánuje, že do roku 2030 bude 100 % prodeje osobních automobilů v Evropě a 50 % prodeje osobních a lehkých nákladních automobilů v USA tvořit bateriové elektromobily. Očekává, že baterie Lyten budou k dispozici „určitě v druhé polovině desetiletí“. Cílem automobilky je také dosáhnout do roku 2038 nulových emisí uhlíku.