Závody mezi největšími mediálními a zábavními společnostmi o přírůstek předplatitelů streamingu s vědomím, že spotřebitelé budou platit jen za omezený počet z nich, skončily. Jistě, účastníci stále běží. Jen už se nesnaží vyhrát.
Společnost Disney (DIS) oznámila, že její vlajková streamovací služba Disney+ ztratila během prvních tří měsíců roku 4 miliony předplatitelů, čímž celkový počet předplatitelů streamování společnosti klesl ze 161,8 milionu na 157,8 milionu. Společnost Disney ztratila 4,6 milionu zákazníků své streamovací služby v Indii, Disney+ Hotstar. V USA a Kanadě přišla služba Disney+ o 600 000 předplatitelů.
Je zřejmé, že největší mediální a zábavní společnosti působí ve světě, kde výrazný růst počtu předplatitelů streamingu už prostě není – a spokojí se s tím, že se za ním nebudou nijak usilovně honit. Netflix (NFLX) si v prvním čtvrtletí připsal 1,75 milionu předplatitelů, čímž se jeho celkový počet celosvětově zvýšil na 232,5 milionu. Společnost Warner Bros Discovery (WBD) přidala 1,6 milionu a dosáhla počtu 97,6 milionu.
Současný příběh velkých médií je o tom, jak dostat streamování do ziskovosti. Společnost Warner Bros. Discovery minulý týden oznámila, že její americká divize přímého prodeje spotřebitelům dosáhla ve čtvrtletí zisku 50 milionů USD a v letošním roce zůstane zisková. Streamovací byznys společnosti Netflix se stal ziskovým během pandemie. Společnost Disney ve středu oznámila, že ztráta ze streamingu se snížila z 887 milionů dolarů na 659 milionů dolarů.
Zdroj: Getty Images
Netflix omezil růst výdajů na obsah a společnosti Warner Bros. Discovery i Disney v posledních měsících oznámily zrušení tisíců pracovních míst a snížení výdajů na obsah o miliardy dolarů. Společnost Disney bude v budoucnu „produkovat menší objemy obsahu“, uvedla finanční ředitelka Christine McCarthyová během středečního konferenčního hovoru k výsledkům, ačkoli generální ředitel Bob Iger poznamenal, že si nemyslí, že by to mělo vliv na globální růst počtu předplatitelů.
Mezi menšími hráči stále dochází k určitému růstu. Společnost Peacock společnosti NBCUniversal získala v minulém čtvrtletí 2 miliony předplatitelů, takže má 22 milionů předplatitelů. Společnost Paramount Global (PARA) si v tomto čtvrtletí připsala 4,1 milionu předplatitelů, čímž dosáhla počtu 60 milionů předplatitelů.
Klíčovou otázkou však není ani tak pohled na čísla růstu, jako spíše reakce investorů na tato čísla. Paramount Global se minulý týden propadl o 28 % během jednoho dne poté, co společnost oznámila, že snižuje dividendu z 25 centů na akcii na 5 centů na akcii, aby ušetřila hotovost.
Předplatitelé služby Disney+ Hotstar přinesli v minulém čtvrtletí mizerných 59 centů měsíčních tržeb, což je pokles oproti 74 centům v předchozím čtvrtletí. Zdá se, že společnosti Disney ztráta těchto málo platících zákazníků nevadí. Společnost Disney se loni vzdala práv na streamování kriketové ligy Indian Premier League. Tato práva získala za 2,6 miliardy dolarů společnost Viacom18, v níž Paramount Global vlastní menšinový podíl.
Společnost Disney také oznámila, že ještě letos zvýší cenu své služby Disney+ bez reklam. Průměrný příjem společnosti Disney na uživatele u amerických a kanadských předplatitelů vzrostl v posledním čtvrtletí o 20 % poté, co bylo loni oznámeno další zvýšení ceny. Velké zvyšování cen obvykle není strategií, kterou manažeři používají, pokud je prioritou přidávání předplatitelů.
Zdroj: Getty Images
Co bude dál? Zvyšování cen a snižování nákladů není skvělou strategií růstu. Růstovou strategií bylo streamování. Možná se trochu vrátí s levnějšími reklamními úrovněmi a chystaným omezením sdílení hesel ze strany Netflixu.
Je však velmi nepravděpodobné, že by se růst někdy vrátil na úroveň, kterou jsme viděli v době pandemie a v prvních letech masového streamování.
To pravděpodobně znamená, že mediální a zábavní indudstry budou brzy potřebovat nový růstový příběh.
Nejzřejmějším kandidátem jsou hry. Netflix zahájil začínající službu pro videohry. Společnost Comcast loni zvažovala koupi EA, jak jako první informoval Puck. Dohoda Microsoftu o Activisionu je nyní ohrožena poté, co britské regulační orgány transakci zablokovaly. Pokud se tato akvizice nezdaří, Activision by se mohl okamžitě stát cílem starších mediálních společností, které hledají zajímavější příběh pro investory.
Zatímco společnost Disney v rámci nedávného snižování nákladů uzavřela svou divizi metaverse, spojení jejího duševního vlastnictví s hraním her se zdá být zřejmým souladem. Lze si snadno představit růstový potenciál společnosti Disney, která koupí něco jako Epic Games, jež vlastní Fortnite, a vybuduje svou verzi interaktivního vesmíru prostřednictvím her.
Mezi staršími mediálními společnostmi dojde – nakonec – k další konsolidaci. Ale jedna velká herní akvizice by mohla nastartovat běh tohoto odvětví.
Možná, že další kapitolou jsou Herní války.
Streamovací války skončily. 2019-2023. RIP.Závody mezi největšími mediálními a zábavními společnostmi o přírůstek předplatitelů streamingu s vědomím, že spotřebitelé budou platit jen za omezený počet z nich, skončily. Jistě, účastníci stále běží. Jen už se nesnaží vyhrát.Společnost Disney oznámila, že její vlajková streamovací služba Disney+ ztratila během prvních tří měsíců roku 4 miliony předplatitelů, čímž celkový počet předplatitelů streamování společnosti klesl ze 161,8 milionu na 157,8 milionu. Společnost Disney ztratila 4,6 milionu zákazníků své streamovací služby v Indii, Disney+ Hotstar. V USA a Kanadě přišla služba Disney+ o 600 000 předplatitelů.Je zřejmé, že největší mediální a zábavní společnosti působí ve světě, kde výrazný růst počtu předplatitelů streamingu už prostě není – a spokojí se s tím, že se za ním nebudou nijak usilovně honit. Netflix si v prvním čtvrtletí připsal 1,75 milionu předplatitelů, čímž se jeho celkový počet celosvětově zvýšil na 232,5 milionu. Společnost Warner Bros Discovery přidala 1,6 milionu a dosáhla počtu 97,6 milionu.Současný příběh velkých médií je o tom, jak dostat streamování do ziskovosti. Společnost Warner Bros. Discovery minulý týden oznámila, že její americká divize přímého prodeje spotřebitelům dosáhla ve čtvrtletí zisku 50 milionů USD a v letošním roce zůstane zisková. Streamovací byznys společnosti Netflix se stal ziskovým během pandemie. Společnost Disney ve středu oznámila, že ztráta ze streamingu se snížila z 887 milionů dolarů na 659 milionů dolarů.Netflix omezil růst výdajů na obsah a společnosti Warner Bros. Discovery i Disney v posledních měsících oznámily zrušení tisíců pracovních míst a snížení výdajů na obsah o miliardy dolarů. Společnost Disney bude v budoucnu „produkovat menší objemy obsahu“, uvedla finanční ředitelka Christine McCarthyová během středečního konferenčního hovoru k výsledkům, ačkoli generální ředitel Bob Iger poznamenal, že si nemyslí, že by to mělo vliv na globální růst počtu předplatitelů.Mezi menšími hráči stále dochází k určitému růstu. Společnost Peacock společnosti NBCUniversal získala v minulém čtvrtletí 2 miliony předplatitelů, takže má 22 milionů předplatitelů. Společnost Paramount Global si v tomto čtvrtletí připsala 4,1 milionu předplatitelů, čímž dosáhla počtu 60 milionů předplatitelů.Chcete využít této příležitosti?Klíčovou otázkou však není ani tak pohled na čísla růstu, jako spíše reakce investorů na tato čísla. Paramount Global se minulý týden propadl o 28 % během jednoho dne poté, co společnost oznámila, že snižuje dividendu z 25 centů na akcii na 5 centů na akcii, aby ušetřila hotovost.Předplatitelé služby Disney+ Hotstar přinesli v minulém čtvrtletí mizerných 59 centů měsíčních tržeb, což je pokles oproti 74 centům v předchozím čtvrtletí. Zdá se, že společnosti Disney ztráta těchto málo platících zákazníků nevadí. Společnost Disney se loni vzdala práv na streamování kriketové ligy Indian Premier League. Tato práva získala za 2,6 miliardy dolarů společnost Viacom18, v níž Paramount Global vlastní menšinový podíl.Společnost Disney také oznámila, že ještě letos zvýší cenu své služby Disney+ bez reklam. Průměrný příjem společnosti Disney na uživatele u amerických a kanadských předplatitelů vzrostl v posledním čtvrtletí o 20 % poté, co bylo loni oznámeno další zvýšení ceny. Velké zvyšování cen obvykle není strategií, kterou manažeři používají, pokud je prioritou přidávání předplatitelů.Co bude dál?Zvyšování cen a snižování nákladů není skvělou strategií růstu. Růstovou strategií bylo streamování. Možná se trochu vrátí s levnějšími reklamními úrovněmi a chystaným omezením sdílení hesel ze strany Netflixu.Je však velmi nepravděpodobné, že by se růst někdy vrátil na úroveň, kterou jsme viděli v době pandemie a v prvních letech masového streamování.To pravděpodobně znamená, že mediální a zábavní indudstry budou brzy potřebovat nový růstový příběh.Nejzřejmějším kandidátem jsou hry. Netflix zahájil začínající službu pro videohry. Společnost Comcast loni zvažovala koupi EA, jak jako první informoval Puck. Dohoda Microsoftu o Activisionu je nyní ohrožena poté, co britské regulační orgány transakci zablokovaly. Pokud se tato akvizice nezdaří, Activision by se mohl okamžitě stát cílem starších mediálních společností, které hledají zajímavější příběh pro investory.Zatímco společnost Disney v rámci nedávného snižování nákladů uzavřela svou divizi metaverse, spojení jejího duševního vlastnictví s hraním her se zdá být zřejmým souladem. Lze si snadno představit růstový potenciál společnosti Disney, která koupí něco jako Epic Games, jež vlastní Fortnite, a vybuduje svou verzi interaktivního vesmíru prostřednictvím her.Mezi staršími mediálními společnostmi dojde – nakonec – k další konsolidaci. Ale jedna velká herní akvizice by mohla nastartovat běh tohoto odvětví.Možná, že další kapitolou jsou Herní války.