Lithium, klíčová součást baterií pro elektromobily, zaznamenalo v letošním roce dramatický obrat. Čínské spotové ceny uhličitanu lithného vzrostly za poslední dva roky desetkrát, aby se od listopadu do dubna propadly o 70 %. Důvodem byl dočasný zásah poptávky na čínském trhu s elektromobily, který je největší na světě, což způsobilo kolektivní cyklus snižování zásob a zničilo spotový trh. Ceny uhličitanu lithného mimo Čínu letos klesly, ale ne ve stejné míře, zatímco ceny hydroxidů byly ještě odolnější.
Čínský spotový trh s uhličitanem lithným je malou a volatilní součástí globální cenové struktury lithia a cenové signály mohou být extrémní vzhledem k tomu, co se děje jinde v dodavatelském řetězci. Velké objemy obchodované přímo mezi výrobci lithia a spotřebiteli jsou založeny na dlouhodobějších smlouvách, často s pevnými cenovými složkami, což je izoluje od volatility spotového trhu.
Čínská spotová cena se již silně odráží ode dna a burza futures ve Wuxi hraje důležitou roli v procesu zjišťování cen v rychle rostoucím odvětví. Lithiový průmysl se brání jakémukoli přechodu k obchodování s futures na základě toho, že tento produkt není komoditou, ale úspěšná západní referenční cena futures by fungovala jako důležitá protiváha k ceně ve Wuxi.
Trh s lithiem se nyní vzpamatovává, opět v čele s čínskou spotovou cenou. Čínský trh s elektrickými vozidly znovu získává ztracenou dynamiku a domácí cyklus snižování zásob se chýlí ke konci. Možná nastal čas, aby odvětví přijalo větší cenovou transparentnost, než aby malá skupina obchodníků posouvala globální dodavatelský řetězec.
Lithium, klíčová součást baterií pro elektromobily, zaznamenalo v letošním roce dramatický obrat. Čínské spotové ceny uhličitanu lithného vzrostly za poslední dva roky desetkrát, aby se od listopadu do dubna propadly o 70 %. Důvodem byl dočasný zásah poptávky na čínském trhu s elektromobily, který je největší na světě, což způsobilo kolektivní cyklus snižování zásob a zničilo spotový trh. Ceny uhličitanu lithného mimo Čínu letos klesly, ale ne ve stejné míře, zatímco ceny hydroxidů byly ještě odolnější.
Čínský spotový trh s uhličitanem lithným je malou a volatilní součástí globální cenové struktury lithia a cenové signály mohou být extrémní vzhledem k tomu, co se děje jinde v dodavatelském řetězci. Velké objemy obchodované přímo mezi výrobci lithia a spotřebiteli jsou založeny na dlouhodobějších smlouvách, často s pevnými cenovými složkami, což je izoluje od volatility spotového trhu.
Čínská spotová cena se již silně odráží ode dna a burza futures ve Wuxi hraje důležitou roli v procesu zjišťování cen v rychle rostoucím odvětví. Lithiový průmysl se brání jakémukoli přechodu k obchodování s futures na základě toho, že tento produkt není komoditou, ale úspěšná západní referenční cena futures by fungovala jako důležitá protiváha k ceně ve Wuxi.
Trh s lithiem se nyní vzpamatovává, opět v čele s čínskou spotovou cenou. Čínský trh s elektrickými vozidly znovu získává ztracenou dynamiku a domácí cyklus snižování zásob se chýlí ke konci. Možná nastal čas, aby odvětví přijalo větší cenovou transparentnost, než aby malá skupina obchodníků posouvala globální dodavatelský řetězec.