Zmínky o umělé inteligenci v hovorech o výnosech v této sezóně prudce rostou. Co říkají manažeři
Vedoucí pracovníci některých největších amerických společností se stále více zaměřují na umělou inteligenci - a toto téma přesahuje hranice velkých technologických firem.
Popularita umělé inteligence v letošním roce prudce vzrostla, protože uvedení chatbotů otevřelo bránu k tomu, aby běžní lidé lépe porozuměli technologii strojového učení a mohli s ní komunikovat. Vedoucí pracovníci největších veřejně obchodovaných společností v USA hlásí, že tuto technologii využívají ke zlepšení služeb od reklamy přes zákaznický servis až po omezení krádeží kreditních karet. A někteří z nich poznamenávají, že umělou inteligenci využívají již několik let, což je staví před konkurenci, protože apetit firem po této technologii roste.
Podle údajů analyzovaných televizí CNBC se v první polovině letošní výsledkové sezóny v hovorech s analytiky zmínilo o umělé inteligenci více společností z indexu S&P 500 než v kterémkoli předchozím čtvrtletí za posledních několik let.
Savita Subramanianová z Bank of America rovněž poznamenala, že zmínky o AI jsou v současné době o více než 85 % vyšší než v předchozím čtvrtletí, přičemž další zmínky se očekávají od společností, které teprve budou podávat zprávy.
Tento trend je stále výraznější zejména v oblasti velkých technologií.
Zdroj: Getty Images
„Napříč celou společností jsme nadšeni z toho, že můžeme lidem, firmám a společnosti pomoci naplno využít jejich potenciál pomocí AI,“ řekl minulý týden analytikům generální ředitel společnosti Alphabet Sundar Pichai.
Mateřská společnost Googlu letos uvedla na trh Bard, konverzačního chatbota poháněného umělou inteligencí, přičemž vedení společnosti poznamenalo, že určitou formu umělé inteligence využívá již více než deset let ve svém reklamním byznysu. „Naše investice a průlomové objevy v oblasti AI za posledních deset let nám zajistily dobrou pozici,“ řekl Pichai v jiném bodě hovoru s analytiky.
Od minulého pátečního odpoledne, kdy polovina společností z indexu S&P 500 oznámila své hospodářské výsledky, se přibližně čtvrtina z nich v některém bodě svých čtvrtletních hovorů s analytiky zmínila o umělé inteligenci. To je největší podíl společností, které se o této technologii zmínily přinejmenším od roku 2016. Pro srovnání, v prvním čtvrtletí roku 2016 se v hovorech s analytiky o AI zmínilo méně než 5 % společností.
Rostoucí důraz na umělou inteligenci v korporacích a širší kultuře zase vedl některé profesionály v oblasti investování k tomu, že ji považují za světlý bod na pozadí složité makroekonomické situace.
ETF Global X Artificial Intelligence & Technology (AIQ) letos vzrostl o více než 18 %, čímž překonal jak technologický Nasdaq Composite, tak i širší index S&P 500. Někteří však zpochybňují, zda akcie, které cítí vítr v zádech AI, dokáží udržet tempo letošní rallye.
Velký skok v odkazech technologií Umělá inteligence je stále častějším tématem v oblasti Big Tech, protože se společnosti snaží využít vlny po loňském prudkém výprodeji.
Jen v telefonátech společností z oblasti Big Tech byla AI zmíněna 265krát. To je více než 17krát více než počet zmínek, které se jí dostalo během hovorů konaných v prvním čtvrtletí roku 2016.
Generální ředitel společnosti Meta Platforms Mark Zuckerberg minulý týden v hovoru s analytiky uvedl, že doporučení obsahu od lidí, které uživatel nesleduje, pomocí umělé inteligence nyní tvoří více než 20 % obsahu v jeho kanálech na Facebooku a Instagramu.
To podle něj způsobilo více než 24% nárůst času stráveného na Instagramu, přičemž efektivita monetizace platformy Reels, její platformy pro krátká videa, vzrostla oproti předchozímu čtvrtletí o více než 30 % na Instagramu a o 40 % na Facebooku.
Společnost Meta letos vedla v žebříčku AIQ, jejíž akcie se od začátku roku téměř zdvojnásobily (ačkoli se Meta stále obchoduje pod úrovní, kde skončila v roce 2021, a to kvůli hloubce výprodeje v roce 2022). Nvidia (NVDA), výrobce čipů, který je do značné míry považován za hlavního příjemce rozruchu kolem AI, následovala v těsném závěsu s více než 98% skokem.
Jinde v oblasti velkých technologií generální ředitel Microsoftu Satya Nadella uvedl, že do sady aplikací Power Platform společnosti přibude více AI, a generální ředitel Amazonu Andy Jassy řekl, že část investic do jeho cloudové služby Amazon Web Services bude směřovat do integrace generativní AI a velkých jazykových modelů.
„Podle mého názoru málokdo oceňuje, kolik nového cloudového byznysu vznikne v příštích několika letech díky očekávané záplavě strojového učení, které se blíží,“ řekl Jassy minulý čtvrtek na hovoru s analytiky.
Špička kopí Nejde jen o vítr v zádech pro známá technologická jména.
Ve společnosti ResMed, která se zabývá výrobou zdravotnických přístrojů, budou v několika příštích čtvrtletích zavedeny funkce koučování založené na umělé inteligenci pro její systém správy pacientů a portál pro pacienty. Generální ředitel Michael Farrell uvedl, že jde o součást cíle přimět některé zákazníky ke zvýšení angažovanosti.
„Náš podíl nejenže zůstane tam, kde je, ale má šanci na základě toho růst, protože jsme v této oblasti lídrem trhu,“ řekl ve čtvrtek v hovoru s analytiky. „Nikdo neinvestuje do cloud computingu jako my. Nikdo neinvestuje tak jako my do analytiky, do umělé inteligence a ML a do zapojení pacientů, lékařů a poskytovatelů. A neděláme to sami. Děláme to společně s ekosystémem, s pacienty. Nasloucháme jim, společně s lékaři a poskytovateli.“
Zdroj: Getty Images
Generální ředitel společnosti AT&T John Stankey uvedl, že telekomunikační gigant provádí počáteční testy umělé inteligence s cílem zlepšit dispečink vozového parku pro techniky v terénu. Uvedl také, že společnost využívá technologii k lepšímu propojení zákazníků se správným typem podpory, a zároveň poznamenal, že AT&T je na „špičce toho, co je možné“.
Někteří vedoucí pracovníci v telefonátech uvedli, že již vidí výsledky. Společnosti Citigroup a Visa se zmínily o využití umělé inteligence ke zlepšení identifikace podvodů s cílem snížit provozní ztráty, přičemž společnost Visa uvedla, že umělá inteligence zablokovala za jeden měsíc u jednoho klienta pokusy o transakce v hodnotě 7 miliard USD. A vedoucí pracovníci realitní společnosti UDR uvedli, že její chat s umělou inteligencí má o 10 % vyšší míru uzavírání obchodů než běžná call centra.
„Zákazníci to přijímají, takže to musí fungovat,“ řekl generální ředitel UDR Thomas Toomey na pátečním hovoru společnosti s analytiky.
První uživatelé Někteří vedoucí pracovníci pro jistotu zdůraznili, že jejich společnost využívá umělou inteligenci již dlouho. Ačkoli dosavadní hovory o výnosech v rámci indexu S&P 500 ukazují pravděpodobný mnohaletý rekord v počtu společností, které hovoří o AI, a to téměř 25 %, ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 se tento podíl blížil 20 %.
Generální ředitel Interpublic Group of Companies Philippe Krakowsky poznamenal, že reklamní společnost před dvěma lety přivedla na pozici šéfa AI. A provozní šéf ServiceNow Chirantan Desai uvedl, že společnost již tuto technologii využívá několik let, ale je „velmi optimistický“, že by mohla znatelně pomoci nejvyššímu příjmu společnosti v příštích třech až pěti letech.
Mateřská společnost Googlu Alphabet byla mezitím jednou ze společností, jejíž vedoucí pracovníci uvedli, že včasné přijetí této technologie jim pomohlo předběhnout vlnu zájmu.
Generální ředitel společnosti MastercardMichael Miebach během čtvrtečního telefonátu poznamenal, že společnost používá umělou inteligenci „po větší část posledního desetiletí, takže je zakotvena v celé řadě našich produktů“.
Zdroj: Getty Images
Uvedl, že společnost se zaměřuje na hledání dalších způsobů, jak implementovat AI „principiálním způsobem“, přičemž poznamenal, že zaměstnanci mohou experimentovat v rámci „jasných ochranných rámců“ a mimo skutečnou výrobu.
Miebachovy komentáře přicházejí v době rostoucího zkoumání etiky umělé inteligence, kdy někteří technologičtí lídři a další lidé vyzývají k pozastavení vývoje pokročilých systémů, jako jsou ty, které mohou počítat s lidskou inteligencí.
„Je to něco, co si nemůžeme dovolit ignorovat. Nebudeme,“ řekl Miebach. „Přikloníme se k tomu, ale ujistíme se, že jsme důvěryhodnou stranou, když dojde na rozšiřování.“
Popularita umělé inteligence v letošním roce prudce vzrostla, protože uvedení chatbotů otevřelo bránu k tomu, aby běžní lidé lépe porozuměli technologii strojového učení a mohli s ní komunikovat. Vedoucí pracovníci největších veřejně obchodovaných společností v USA hlásí, že tuto technologii využívají ke zlepšení služeb od reklamy přes zákaznický servis až po omezení krádeží kreditních karet. A někteří z nich poznamenávají, že umělou inteligenci využívají již několik let, což je staví před konkurenci, protože apetit firem po této technologii roste.Podle údajů analyzovaných televizí CNBC se v první polovině letošní výsledkové sezóny v hovorech s analytiky zmínilo o umělé inteligenci více společností z indexu S&P 500 než v kterémkoli předchozím čtvrtletí za posledních několik let.Savita Subramanianová z Bank of America rovněž poznamenala, že zmínky o AI jsou v současné době o více než 85 % vyšší než v předchozím čtvrtletí, přičemž další zmínky se očekávají od společností, které teprve budou podávat zprávy.Tento trend je stále výraznější zejména v oblasti velkých technologií.„Napříč celou společností jsme nadšeni z toho, že můžeme lidem, firmám a společnosti pomoci naplno využít jejich potenciál pomocí AI,“ řekl minulý týden analytikům generální ředitel společnosti Alphabet Sundar Pichai.Mateřská společnost Googlu letos uvedla na trh Bard, konverzačního chatbota poháněného umělou inteligencí, přičemž vedení společnosti poznamenalo, že určitou formu umělé inteligence využívá již více než deset let ve svém reklamním byznysu. „Naše investice a průlomové objevy v oblasti AI za posledních deset let nám zajistily dobrou pozici,“ řekl Pichai v jiném bodě hovoru s analytiky.Chcete využít této příležitosti?Od minulého pátečního odpoledne, kdy polovina společností z indexu S&P 500 oznámila své hospodářské výsledky, se přibližně čtvrtina z nich v některém bodě svých čtvrtletních hovorů s analytiky zmínila o umělé inteligenci. To je největší podíl společností, které se o této technologii zmínily přinejmenším od roku 2016. Pro srovnání, v prvním čtvrtletí roku 2016 se v hovorech s analytiky o AI zmínilo méně než 5 % společností.Rostoucí důraz na umělou inteligenci v korporacích a širší kultuře zase vedl některé profesionály v oblasti investování k tomu, že ji považují za světlý bod na pozadí složité makroekonomické situace.ETF Global X Artificial Intelligence & Technology letos vzrostl o více než 18 %, čímž překonal jak technologický Nasdaq Composite, tak i širší index S&P 500. Někteří však zpochybňují, zda akcie, které cítí vítr v zádech AI, dokáží udržet tempo letošní rallye.Velký skok v odkazech technologiíUmělá inteligence je stále častějším tématem v oblasti Big Tech, protože se společnosti snaží využít vlny po loňském prudkém výprodeji.Jen v telefonátech společností z oblasti Big Tech byla AI zmíněna 265krát. To je více než 17krát více než počet zmínek, které se jí dostalo během hovorů konaných v prvním čtvrtletí roku 2016.Generální ředitel společnosti Meta Platforms Mark Zuckerberg minulý týden v hovoru s analytiky uvedl, že doporučení obsahu od lidí, které uživatel nesleduje, pomocí umělé inteligence nyní tvoří více než 20 % obsahu v jeho kanálech na Facebooku a Instagramu.To podle něj způsobilo více než 24% nárůst času stráveného na Instagramu, přičemž efektivita monetizace platformy Reels, její platformy pro krátká videa, vzrostla oproti předchozímu čtvrtletí o více než 30 % na Instagramu a o 40 % na Facebooku.Společnost Meta letos vedla v žebříčku AIQ, jejíž akcie se od začátku roku téměř zdvojnásobily . Nvidia , výrobce čipů, který je do značné míry považován za hlavního příjemce rozruchu kolem AI, následovala v těsném závěsu s více než 98% skokem.Jinde v oblasti velkých technologií generální ředitel Microsoftu Satya Nadella uvedl, že do sady aplikací Power Platform společnosti přibude více AI, a generální ředitel Amazonu Andy Jassy řekl, že část investic do jeho cloudové služby Amazon Web Services bude směřovat do integrace generativní AI a velkých jazykových modelů.„Podle mého názoru málokdo oceňuje, kolik nového cloudového byznysu vznikne v příštích několika letech díky očekávané záplavě strojového učení, které se blíží,“ řekl Jassy minulý čtvrtek na hovoru s analytiky.Špička kopíNejde jen o vítr v zádech pro známá technologická jména.Ve společnosti ResMed, která se zabývá výrobou zdravotnických přístrojů, budou v několika příštích čtvrtletích zavedeny funkce koučování založené na umělé inteligenci pro její systém správy pacientů a portál pro pacienty. Generální ředitel Michael Farrell uvedl, že jde o součást cíle přimět některé zákazníky ke zvýšení angažovanosti.„Náš podíl nejenže zůstane tam, kde je, ale má šanci na základě toho růst, protože jsme v této oblasti lídrem trhu,“ řekl ve čtvrtek v hovoru s analytiky. „Nikdo neinvestuje do cloud computingu jako my. Nikdo neinvestuje tak jako my do analytiky, do umělé inteligence a ML a do zapojení pacientů, lékařů a poskytovatelů. A neděláme to sami. Děláme to společně s ekosystémem, s pacienty. Nasloucháme jim, společně s lékaři a poskytovateli.“Generální ředitel společnosti AT&T John Stankey uvedl, že telekomunikační gigant provádí počáteční testy umělé inteligence s cílem zlepšit dispečink vozového parku pro techniky v terénu. Uvedl také, že společnost využívá technologii k lepšímu propojení zákazníků se správným typem podpory, a zároveň poznamenal, že AT&T je na „špičce toho, co je možné“.Někteří vedoucí pracovníci v telefonátech uvedli, že již vidí výsledky. Společnosti Citigroup a Visa se zmínily o využití umělé inteligence ke zlepšení identifikace podvodů s cílem snížit provozní ztráty, přičemž společnost Visa uvedla, že umělá inteligence zablokovala za jeden měsíc u jednoho klienta pokusy o transakce v hodnotě 7 miliard USD. A vedoucí pracovníci realitní společnosti UDR uvedli, že její chat s umělou inteligencí má o 10 % vyšší míru uzavírání obchodů než běžná call centra.„Zákazníci to přijímají, takže to musí fungovat,“ řekl generální ředitel UDR Thomas Toomey na pátečním hovoru společnosti s analytiky.První uživateléNěkteří vedoucí pracovníci pro jistotu zdůraznili, že jejich společnost využívá umělou inteligenci již dlouho. Ačkoli dosavadní hovory o výnosech v rámci indexu S&P 500 ukazují pravděpodobný mnohaletý rekord v počtu společností, které hovoří o AI, a to téměř 25 %, ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 se tento podíl blížil 20 %.Generální ředitel Interpublic Group of Companies Philippe Krakowsky poznamenal, že reklamní společnost před dvěma lety přivedla na pozici šéfa AI. A provozní šéf ServiceNow Chirantan Desai uvedl, že společnost již tuto technologii využívá několik let, ale je „velmi optimistický“, že by mohla znatelně pomoci nejvyššímu příjmu společnosti v příštích třech až pěti letech.Mateřská společnost Googlu Alphabet byla mezitím jednou ze společností, jejíž vedoucí pracovníci uvedli, že včasné přijetí této technologie jim pomohlo předběhnout vlnu zájmu.Generální ředitel společnosti Mastercard Michael Miebach během čtvrtečního telefonátu poznamenal, že společnost používá umělou inteligenci „po větší část posledního desetiletí, takže je zakotvena v celé řadě našich produktů“.Uvedl, že společnost se zaměřuje na hledání dalších způsobů, jak implementovat AI „principiálním způsobem“, přičemž poznamenal, že zaměstnanci mohou experimentovat v rámci „jasných ochranných rámců“ a mimo skutečnou výrobu.Miebachovy komentáře přicházejí v době rostoucího zkoumání etiky umělé inteligence, kdy někteří technologičtí lídři a další lidé vyzývají k pozastavení vývoje pokročilých systémů, jako jsou ty, které mohou počítat s lidskou inteligencí.„Je to něco, co si nemůžeme dovolit ignorovat. Nebudeme,“ řekl Miebach. „Přikloníme se k tomu, ale ujistíme se, že jsme důvěryhodnou stranou, když dojde na rozšiřování.“
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...