Akcie společnosti v rozšířeném obchodování vzrostly o více než 12 %.
Na základě průzkumu mezi analytiky, který provedla společnost Refinitiv, uvádíme, jak si maloobchodní prodejce vedl ve svém prvním fiskálním čtvrtletí ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street:
Zisk na akcii: 2,28 USD oproti očekávaným 1,98 USD
Tržby: 2 miliardy USD oproti očekávaným 1,93 miliardy USD
Vykázaný čistý zisk společnosti za tříměsíční období, které skončilo 30. dubna, činil 290,4 milionu USD, tj. 2,28 USD na akcii, zatímco o rok dříve to bylo 190 milionů USD, tj. 1,48 USD na akcii.
Tržby vzrostly o 24 % na 2 miliardy dolarů z 1,61 miliardy dolarů o rok dříve.
Samotné tržby v Číně vzrostly o 79 % oproti předchozímu roku, kdy se tato země stále ještě potýkala s omezeními Covid a zhruba třetina ze 71 čínských obchodů Lululemon byla na určitou dobu uzavřena.
„Naše výsledky za první čtvrtletí byly dobré, protože hosté dobře reagovali na naši nabídku produktů na všech našich trzích po celém světě. Významné zrychlení trendu našich prodejů v Číně spolu s nižší leteckou přepravou přispělo k lepším než plánovaným finančním výsledkům,“ uvedla v prohlášení finanční ředitelka Meghan Franková. „Jsme spokojeni s naší dynamikou, která směřuje do druhého čtvrtletí a na celý rok, což se odráží v našem revidovaném výhledu na rok 23.“
Maloobchodní řetězec nyní očekává celoroční tržby ve výši 9,44 až 9,51 miliardy dolarů, což je více než předchozí rozmezí 9,31 až 9,41 miliardy dolarů a překonání prognóz Wall Street ve výši 9,37 miliardy dolarů, uvádí Refinitiv. Očekává celoroční zisk ve výši 11,74 až 11,94 USD na akcii oproti předchozímu rozpětí 11,50 až 11,72 USD. To překonalo i očekávání analytiků, kteří podle Refinitivu počítali s 11,61 dolaru na akcii.
Společnost Lululemon očekává ve druhém čtvrtletí tržby v rozmezí 2,14 až 2,17 miliardy USD, což představuje přibližně 15% růst. Společnost Lululemon očekává, že zředěný zisk na akcii se bude v tomto období pohybovat v rozmezí 2,47 až 2,52 USD. Tento výhled na druhé čtvrtletí byl podle společnosti Refinitiv do značné míry v souladu s očekáváním Wall Street.

Maloobchodní prodejce oblečení, který prodává špičkové kalhoty na jógu, boty a další sportovní oblečení, zaznamenal 24% meziroční nárůst tržeb, a to i přesto, že v meziročním srovnání, které přišlo v době jednoduššího makroekonomického prostředí, zaostával za silnými srovnáními.
Loni touto dobou společnost Lululemon právě zvýšila ceny, ale zákazníci se stále hrnuli do jejích obchodů a plnili své digitální košíky. A to ještě nepociťovali tlak přetrvávající inflace.
Celkové srovnatelné tržby, které sledují digitální tržby a tržby v obchodech otevřených alespoň 12 měsíců, vzrostly ve čtvrtletí o 14 %, což podle StreetAccount zaostalo za odhady 15,1 %.
Zatímco tržby ze srovnatelných prodejen v posledním čtvrtletí překonaly očekávání – vyskočily o 13 % oproti odhadům StreetAccount, které počítaly s 8,3% růstem – tržby z přímého prodeje zákazníkům nesplnily odhady a oproti předchozímu období vzrostly o 16 %, zatímco analytici podle StreetAccount očekávali 22,3% skok.
Tržby DTC sice oproti loňskému roku vzrostly, ale na celkových tržbách se podílely 42 %, zatímco v předchozím roce to bylo 45 %.
Hrubá marže ve čtvrtletí vzrostla o 3,6 procentního bodu na 57,5 %, a to díky snížení nákladů na leteckou přepravu. To bylo podle agentury StreetAccount více než 56,7 %, které očekávali analytici.
Podle jednotlivých kategorií vzrostl prodej dámského zboží o 22 %, pánského o 17 % a prodeje doplňků o 67 %.

Zásoby, které jsou pro Lululemon trvalým problémem, na konci čtvrtletí vzrostly o 24 % na 1,58 miliardy dolarů a v příštím čtvrtletí se očekává jejich nárůst o 20 %. Během hovoru k výsledkům vedení společnosti trvalo na tom, že její zásoby jsou v souladu s růstem tržeb, a uvedlo, že je se svou pozicí „spokojeno“.
Přesto připustili, že společnost Lululemon má před sebou ještě hodně práce.
„Stále budeme mít příležitosti … dostat naše zásoby [míru obratu] zpět na historickou úroveň. Zaznamenali jsme určité podstatné zlepšení v oblasti dodavatelského řetězce a dodacích lhůt, ale ne úplně zpět na historickou pozici,“ řekla Franková během hovoru k výsledkům. „Je tedy příliš brzy na to říci, kdy se vrátíme na tyto úrovně, ale v dlouhodobém horizontu by to byl cíl.“
Společnost očekává, že ve fiskálním roce otevře 50 nových čistých prodejen provozovaných společností. Třicet až 35 z nich bude na mezinárodních trzích, přičemž většina je plánována v Číně.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky