Je na čase si udělat chuť na nákup těchto kvalitních akcií ze světa potravinářského průmyslu. V příštím roce by měly přinést velmi zajímavé zisky.
Bez iPhonu se dá žít. Můžete žít bez nového domu. Dokonce ani nejnovější hollywoodský thriller není něco, co je nezbytně nutné. Bez jídla však žít nemůžete – a právě to činí z potravinových akcií klíčovou investiční prioritu dlouhodobě konzervativních typů.
Potravinářské společnosti jsou dokonalými hodnotovými akciemi, vzhledem k tomu, že jsou trvale ziskové. Když jsou dobré časy, akcie potravinářských společností se konsolidují a vytvářejí hodnotu díky rozšiřování značek. V dobách inflace si tyto společnosti udržují vysoké marže tím, že vyrábějí menší balení za stejnou cenu. Dokonce i v dobách recese se investoři dožadují držení akcií potravinářských společností, protože poskytují nezbytné produkty zákazníkům, kteří stále nakupují, i když všude jinde šetří.
Ne všechny potravinářské akcie jsou skvělou investicí. V loňském roce byly různé tyto společnosti na trhu, jako například společnost Tyson Foods (NYSE:TSN), která se zabývá výrobou živočišných bílkovin, a společnost Beyond Meat (NASDAQ:BYND), ztrátovými investicemi.
Přesto se zdá, že akcie potravinářských společností, které působí v segmentech trhu založených na obilovinách, zvládají inflaci nejlépe. Navzdory prudkému nárůstu ceny pšenice z přibližně 8 USD/bušl v roce 2022 na mnohem vyšší úrovně, které plynuly z ruské invaze na Ukrajinu, se zdá, že ochota spotřebitelů platit mezi potravinami na bázi obilovin zůstává vysoká.
Ať už se tedy jedná o fast food, chipsy nebo chléb, spotřebitelé je chtějí a jsou ochotni za ně zaplatit. Skutečně si myslíme, že rok 2023 by mohl být stanoven jako klíčový rok pro základní potraviny. V souladu s tím zde uvádíme 2 společnosti, které stojí za zvážení již nyní.
Od doby, kdy bývalý generální ředitel Steve Easterbrook v roce 2015 změnil strategii společnosti, je McDonald’s (NYSE:MCD) vítěznou investicí. Akcie MCD rostly dvakrát rychleji než index S&P 500 a dividenda společnosti se zvýšila o 62 % na 6,02 USD ročně, což představuje výnos 2,2 %.
Klíčem k těmto výsledkům je zřejmě dodavatelský řetězec společnosti, na který McDonald’s ročně vynaloží 14 miliard USD. Ten zahrnuje soukromé dodavatele bílkovin, jako je Tyson, ale také tisíce dalších, převážně soukromě vlastněných potravinářských společností.
Dlouhodobé, vzájemně výhodné vztahy jsou tím, co dělá ze společnosti McDonald’s největší světovou stravovací společnost. S více než 38 000 provozovnami ve 100 zemích je 93 % provozoven McDonald’s provozováno formou franšízy.
Easterbrook odešel po sexuálním skandálu v roce 2019, ale jeho nástupce Chris Kempczinski pokračoval ve stejném strategickém směru. Silné výsledky se tak odrazily v číslech společnosti. V loňském roce přinesla společnost McDonald’s marže ve výši 32 % z obrovských tržeb ve výši 23,2 miliardy dolarů. Tržní kapitalizace společnosti se pohybuje kolem 200 miliard dolarů, což je téměř šestkrát více než u nejbližšího konkurenta YUM! Brands (NYSE:YUM), stále se domníváme, že se jedná o akcii, která má větší potenciál růstu.
Společnost Pepsico (NYSE:PEP) je známá především díky limonádám. Je však také největším zpracovatelem potravin ve Spojených státech, v celosvětovém měřítku je na druhém místě, hned za společností Nestlé (OTCMKTS:NSRGY).
Většina prodeje potravin společnosti Pepsi pochází z akvizic společností Frito-Lay v roce 1965 a Quaker Oats v roce 2000. Když Pepsi koupila Quaker Oats, předpokládalo se, že hvězdou budou nápoje jako Gatorade. Společnost Quaker však vyrábí také tyčinky a sušenky.
Společnost vítězí tím, že je neustále připravena inovovat. V loňském roce Pepsi oznámila, že zavede Ghost Kitchens, které pomohou jejím partnerům dodávat spotřebitelům teplé jídlo na základě jejích značek. V některých svých rozvážkových vozech nahrazuje naftu kuchyňským olejem. Dále společnost investuje přímo do globálního zemědělství a v tichosti se pouští do výroby alkoholu.
Ve zprávě za třetí čtvrtletí vzrostl čistý zisk společnosti Pepsi meziročně na 8,8 % a dosáhl 2,7 miliardy dolarů, tj. 1,95 dolaru na akcii. Tento zisk byl dosažen při tržbách ve výši 21,97 miliardy dolarů. Analytici se obávali, že tržby z prodeje potravin klesly o 1,5 %, ale většina z nich má stále nákupní hodnocení akcií.
Pepsi je často srovnávána s Coca-Colou (NYSE:KO), ale obě společnosti jsou velmi odlišné. Cola se nadále věnuje nápojům a nedávno do svého portfolia přidala značky kávy a sportovních nápojů. Pepsi zůstává spojena s potravinami a v loňském roce se spojila se společností Beyond Meat. V květnu představily sušené hovězí maso na rostlinné bázi.
Pepsico je stabilně výkonné a poskytuje vítanou diverzifikaci v každém portfoliu, které může být přeplněno technologickými a jinými rychle rostoucími akciemi. Akcie Pepsi za posledních 5 let vzrostly o 57 % a loni dokonce o více než polovinu. Dividenda společnosti, která nyní vynáší 2,6 %, je pro dlouhodobé investory také vždy vítaná.
Je na čase si udělat chuť na nákup těchto kvalitních akcií ze světa potravinářského průmyslu. V příštím roce by měly přinést velmi zajímavé zisky.
Bez iPhonu se dá žít. Můžete žít bez nového domu. Dokonce ani nejnovější hollywoodský thriller není něco, co je nezbytně nutné. Bez jídla však žít nemůžete – a právě to činí z potravinových akcií klíčovou investiční prioritu dlouhodobě konzervativních typů.
Potravinářské společnosti jsou dokonalými hodnotovými akciemi, vzhledem k tomu, že jsou trvale ziskové. Když jsou dobré časy, akcie potravinářských společností se konsolidují a vytvářejí hodnotu díky rozšiřování značek. V dobách inflace si tyto společnosti udržují vysoké marže tím, že vyrábějí menší balení za stejnou cenu. Dokonce i v dobách recese se investoři dožadují držení akcií potravinářských společností, protože poskytují nezbytné produkty zákazníkům, kteří stále nakupují, i když všude jinde šetří.
Ne všechny potravinářské akcie jsou skvělou investicí. V loňském roce byly různé tyto společnosti na trhu, jako například společnost Tyson Foods , která se zabývá výrobou živočišných bílkovin, a společnost Beyond Meat , ztrátovými investicemi.
Přesto se zdá, že akcie potravinářských společností, které působí v segmentech trhu založených na obilovinách, zvládají inflaci nejlépe. Navzdory prudkému nárůstu ceny pšenice z přibližně 8 USD/bušl v roce 2022 na mnohem vyšší úrovně, které plynuly z ruské invaze na Ukrajinu, se zdá, že ochota spotřebitelů platit mezi potravinami na bázi obilovin zůstává vysoká.
Ať už se tedy jedná o fast food, chipsy nebo chléb, spotřebitelé je chtějí a jsou ochotni za ně zaplatit. Skutečně si myslíme, že rok 2023 by mohl být stanoven jako klíčový rok pro základní potraviny. V souladu s tím zde uvádíme 2 společnosti, které stojí za zvážení již nyní.
Od doby, kdy bývalý generální ředitel Steve Easterbrook v roce 2015 změnil strategii společnosti, je McDonald’s vítěznou investicí. Akcie MCD rostly dvakrát rychleji než index S&P 500 a dividenda společnosti se zvýšila o 62 % na 6,02 USD ročně, což představuje výnos 2,2 %.
Klíčem k těmto výsledkům je zřejmě dodavatelský řetězec společnosti, na který McDonald’s ročně vynaloží 14 miliard USD. Ten zahrnuje soukromé dodavatele bílkovin, jako je Tyson, ale také tisíce dalších, převážně soukromě vlastněných potravinářských společností.
Dlouhodobé, vzájemně výhodné vztahy jsou tím, co dělá ze společnosti McDonald’s největší světovou stravovací společnost. S více než 38 000 provozovnami ve 100 zemích je 93 % provozoven McDonald’s provozováno formou franšízy.
Easterbrook odešel po sexuálním skandálu v roce 2019, ale jeho nástupce Chris Kempczinski pokračoval ve stejném strategickém směru. Silné výsledky se tak odrazily v číslech společnosti. V loňském roce přinesla společnost McDonald’s marže ve výši 32 % z obrovských tržeb ve výši 23,2 miliardy dolarů. Tržní kapitalizace společnosti se pohybuje kolem 200 miliard dolarů, což je téměř šestkrát více než u nejbližšího konkurenta YUM! Brands , stále se domníváme, že se jedná o akcii, která má větší potenciál růstu.
Společnost Pepsico je známá především díky limonádám. Je však také největším zpracovatelem potravin ve Spojených státech, v celosvětovém měřítku je na druhém místě, hned za společností Nestlé .
Většina prodeje potravin společnosti Pepsi pochází z akvizic společností Frito-Lay v roce 1965 a Quaker Oats v roce 2000. Když Pepsi koupila Quaker Oats, předpokládalo se, že hvězdou budou nápoje jako Gatorade. Společnost Quaker však vyrábí také tyčinky a sušenky.
Společnost vítězí tím, že je neustále připravena inovovat. V loňském roce Pepsi oznámila, že zavede Ghost Kitchens, které pomohou jejím partnerům dodávat spotřebitelům teplé jídlo na základě jejích značek. V některých svých rozvážkových vozech nahrazuje naftu kuchyňským olejem. Dále společnost investuje přímo do globálního zemědělství a v tichosti se pouští do výroby alkoholu.
Ve zprávě za třetí čtvrtletí vzrostl čistý zisk společnosti Pepsi meziročně na 8,8 % a dosáhl 2,7 miliardy dolarů, tj. 1,95 dolaru na akcii. Tento zisk byl dosažen při tržbách ve výši 21,97 miliardy dolarů. Analytici se obávali, že tržby z prodeje potravin klesly o 1,5 %, ale většina z nich má stále nákupní hodnocení akcií.
Pepsi je často srovnávána s Coca-Colou , ale obě společnosti jsou velmi odlišné. Cola se nadále věnuje nápojům a nedávno do svého portfolia přidala značky kávy a sportovních nápojů. Pepsi zůstává spojena s potravinami a v loňském roce se spojila se společností Beyond Meat. V květnu představily sušené hovězí maso na rostlinné bázi.
Pepsico je stabilně výkonné a poskytuje vítanou diverzifikaci v každém portfoliu, které může být přeplněno technologickými a jinými rychle rostoucími akciemi. Akcie Pepsi za posledních 5 let vzrostly o 57 % a loni dokonce o více než polovinu. Dividenda společnosti, která nyní vynáší 2,6 %, je pro dlouhodobé investory také vždy vítaná.
Společnost Roblox Corporation, přední platforma pro interaktivní hry a obsah vytvářený uživateli, zažívá klíčový růstový moment, který by podle analytiků...
Pokud jste se rozhodli svěřit své investice profesionálům v rámci asset managementu, první věc, na kterou narazíte bude pravděpodobně výběr investičního...