Mnoho jednotlivců, organizací a podniků plánuje podle ročního cyklu, ale je téměř nemožné vytvořit přesné plány na celý rok a stejně tak je těžké se na celý rok soustředit. Tato kniha nabízí alternativu a vysvětluje, jak plánovat na období 12 týdnů, plnit kritické úkoly a radikálně zlepšit výsledky.
O autorovech
Brian Moran je podnikatel, kouč a řečník. Má zkušenosti s podnikáním a zastával manažerské a výkonné funkce ve společnostech, jako jsou PepsiCo a UPS.
Michael Lennington je zkušený kouč a konzultant.
Oba jsou odborníky na produktivitu a realizaci a jsou hrdí na to, že pomáhají podnikům i jednotlivcům dosahovat dokonalosti.
Co z toho budu mít? Zjistěte, jak radikálně zvýšit svou produktivitu
Jak kdysi řekl Thomas Edison: „Kdybychom dělali věci, kterých jsme schopni, doslova bychom ohromili sami sebe.“ To je sice pravda, ale čím to je, že tolik z nás poněkud zaostává nejen v tom, abychom ohromili sami sebe, ale abychom ohromili vůbec někoho? Čím to je, že drtivá většina lidských bytostí nikdy nevyužije svůj plný potenciál? A jak by vypadal váš život, kdybyste každý den podávali nejlepší výkony?

Jediný způsob, jak to zjistit, je pokusit se o to – a právě k tomu vám má pomoci tato kniha.
Vysvětlí vám, jak opuštění ročního cyklu a přijetí 12týdenního cyklu může změnit vaši produktivitu a úspěch. Plánováním a přemýšlením ve 12týdenních úsecích začnete dosahovat lepších výkonů a více úspěchů – a to vše za kratší dobu. V průběhu těchto mžiků se naučíte, jak si vytvořit vizi a sestavit plán, a také jak se udržet na správné cestě pomocí systémů a měřit svůj pokrok.
Z této knihy se naučíte:
proč roční plánování plodí sebeuspokojení;
co nás může Mike Tyson naučit o plnění našich cílů a
proč je plánování tak důležité.
Od využití našeho potenciálu nás nebrzdí nedostatek nápadů, ale nedůsledné provádění
Všichni známe aforismus „ve znalostech je síla“. Toto moudro je však poněkud zavádějící – protože znalosti samy o sobě svému nositeli žádnou zvláštní moc nedávají. Moc pramení spíše z toho, co člověk se svými znalostmi dělá.
Stručně řečeno, myšlenky mají moc pouze tehdy, pokud se podle nich jedná.
Podívejme se na několik příkladů. Zhruba 65 % Američanů trpí nadváhou nebo obezitou. Není to však kvůli nedostatku znalostí. K dispozici je přibližně 46 000 knih o dietách a průmysl zaměřený na diety a fitness má hodnotu 60 miliard dolarů ročně. Všichni v hloubi duše vědí, že by se měli trochu lépe stravovat a trochu více se hýbat. Jen se podle toho neřídí.
Stejně tak je tomu i v podnikání. Jistě, k úspěchu potřebujete skvělý nápad. Ale provedení je to, co rozhoduje: nápady jsou odměněny pouze tehdy, pokud jsou obratně realizovány na trhu. Společnost Apple je úspěšná, protože využila řadu skvělých nápadů a neuvěřitelně obratně je realizovala. Dosažení skutečného potenciálu není o velkých snech, ale o šikovném provedení.
Důkazy ukazují, že důsledné uplatňování osvědčených postupů výrazně zlepší výsledky.

Vezměte si příklad z Ann Laufmanové, finanční poradkyně z Houstonu. Laufmanová měla pocit, že by se jí mohlo dařit lépe, ale nevěděla, jak se posunout dál.
Laufmanová začala používat přístup 12 týdnů v roce, který se zaměřuje na efektivnější provádění úkolů. Místo toho, aby zaujala nový přístup – například zaměřila se na bohatší klienty nebo rozšířila svůj potenciální trh – jednoduše efektivněji aplikovala svůj stávající přístup. Brzy zjistila, že zaměření na provádění úkolů dělá zázraky.
Nakonec Laufmanová zvýšila svůj výkon o 400 procent a stala se první ženou v historii své firmy, která získala ocenění „spolupracovník roku“.“
Přístup 12 týdnů v roce může pomoci i vám lépe vykonávat – tedy soustředit se na to, co je důležité, lépe hospodařit s časem, měřit své výsledky a dosáhnout více a rychleji.
Přemýšlení na roční bázi je zárukou sebeuspokojení a špatných výsledků
Většina z nás uvažuje každoročně. Dáváme si novoroční předsevzetí, slavíme výročí, naše firmy mají výroční zprávy a roční cíle. Máme tendenci hodnotit své úspěchy na základě ročního období.
Ale co když je každoroční myšlení pastí?
Procesy ročního plánování nejsou jen kontraproduktivní a obtížně plánovatelné, ale také plodí sebeuspokojení.
Během prvního lednového týdne se prosinec zdá a připadá nám vzdálený. V prvních měsících roku je snadné si pomyslet: „Dobře, tak nejsem úplně na dobré cestě k dosažení svých cílů. Ale na dohnání je ještě spousta času.“ A tak je to správně. Pokud však necítíte žádnou naléhavost, je nepravděpodobné, že budete jednat s naléhavostí.

V podnikání je běžné, že se na konci roku tlačí na splnění cílů – a tak není divu, že v mnoha firmách poskytujících finanční služby je prosinec nejlepším měsícem v roce a čtvrté čtvrtletí fiskálního roku představuje 30 až 40 % tržeb. Podniky, jejichž daňový rok končí v červnu, zažívají v tomto měsíci stejný efekt: blížící se termín soustředí jejich mysl a zvyšuje výkonnost.
Nejvýkonnější firmy si uvědomují, že kratší plánovací období přináší větší naléhavost a soustředěnost.
Vysoce výkonní sportovci byli jedni z prvních, kteří si osvojili periodizaci, techniku, která izoluje jednu dovednost, kterou je třeba rozvíjet, a poté ji v krátkém časovém období zdokonaluje, než přejde k další dovednosti. Stejný přístup však funguje i v podnikání nebo při dosahování jakýchkoli životních cílů.
Vezměte si dopad 12týdenního plánovacího cyklu. Vzpomínáte si na ten nárůst výkonnosti a produktivity na konci roku? No, teď se vám to stává pořád. Dvanáctitýdenní období je dostatečně dlouhé na to, abyste mohli dosáhnout něčeho smysluplného, a zároveň dostatečně krátké na to, abyste se nemohli spokojit s termínem. Díky 12měsíčnímu roku si můžete dovolit několik líných týdnů. Ale u dvanáctitýdenního roku? Musíte si dát záležet na každém dni.
Závěrečné shrnutí
Klíčové poselství těchto řádků:
12týdenní rok je systém, který by vám měl pomoci dosáhnout vašich cílů tím, že vám pomůže efektivněji je plnit. Pomůže vám zrychlit cyklus provádění, odstřihnout se od volna ve vašem ročním plánu a povzbudí vás k měření a konfrontaci s realitou. Bude však fungovat pouze tehdy, pokud se do něj skutečně zapojíte a věnujete se mu, takže se dejte do práce! Sestavte si svou vizi, cíle a 12týdenní plán ještě dnes.

Praktické rady
Rozdělte hlavní úkoly na lépe zvládnutelné části.
Když máte před sebou více velkých úkolů, může to působit zdrcujícím dojmem. Výzkumy však ukazují, že když si myslíte, že je cíl zvládnutelný, je pravděpodobnější, že ho dosáhnete. Pokud vám tedy klíčové akce ve vašem 12týdenním plánu připadají trochu zastrašující, zapracujte na jejich rozdělení. Napište si jednotlivé kroky spojené s napsáním návrhu nebo zajištěním nové obchodní smlouvy. To, že si budete zapisovat splněné úkoly křídou a dělat viditelné pokroky, vás bude skvěle motivovat!
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky