Instagram společnosti Meta Platforms, YouTube společnosti Alphabet, TikTok a Twitter by mohly čelit regulačním opatřením poté, co si evropská skupina spotřebitelů BEUC stěžovala u Evropské komise a spotřebitelských úřadů, že tyto online platformy údajně umožňují klamavou propagaci kryptoaktiv.
Žaloby amerických regulačních orgánů na kryptoplatformy Coinbase a Binance spolu s loňským krachem společnosti FTX vyvolaly obavy ohledně ochrany spotřebitelů v souvislosti s kryptoaktivy, jako jsou bitcoin a ether.
Evropská unie minulý měsíc přijala první komplexní soubor pravidel pro regulaci kryptoaktiv na světě
BEUC ve své stížnosti podané ve čtvrtek uvedla, že šíření zavádějících reklam na kryptoaktivy na platformách sociálních médií je nekalou obchodní praktikou, neboť vystavuje spotřebitele vážné újmě, například ztrátě značných částek peněz.
Uvedla, že se tak děje prostřednictvím reklamy a influencerů.
Naléhavě vyzvala síť pro spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele, aby od online platforem požadovala přijetí přísnějších pravidel pro reklamu na kryptoaktivy a přijetí opatření, která by influencerům zabránila v klamání spotřebitelů.
Síť by měla následně informovat Evropskou komisi o účinnosti těchto opatření, uvedla BEUC ve společné stížnosti s devíti svými členy.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky