KeyBanc snižuje rating společnosti Disney kvůli „významné nejistotě“ kolem mediálního gigantu
Analytik Brandon Nispel snížil hodnocení akcií mediálního a zábavního gigantu z kategorie overweight na kategorii sector weight. Cílovou cenu pro akcie firma nestanovila.
„Raději ustupujeme stranou, uznáváme významnou nejistotu a vyčkáváme na další katalyzátory, protože nákup poklesu byl ztrátovým obchodem,“ uvedl Nispel ve středečním sdělení klientům.
Nispel uvedl, že očekávání ohledně podnikání v oblasti parků se zdají být příliš vysoká a náročná srovnatelná období nejsou do těchto očekávání dostatečně zapracována. Údaje firmy o návštěvnosti domácích zábavních parků za duben a květen byly slabé, zatímco růst Disneylandu z oslav 100. výročí byl považován za pokles ve srovnání s 50. výročím Walt Disney World. Společnost Nispel očekává zpomalení růstu tržeb mezi třetím a čtvrtým fiskálním čtvrtletím, přestože konsenzuální očekávání naznačují opak.
Podle něj se také nedaří odlišit odliv zákazníků v rámci přímého prodeje společnosti Disney ve srovnání s konkurenčními společnostmi. U společností Disney+ a Hulu došlo ke stagnaci růstu počtu předplatitelů a ve třetím fiskálním čtvrtletí se očekávají čisté ztráty. Společnost bude pravděpodobně muset lépe zpeněžit stávající předplatitele prostřednictvím zvýšení cen a současně zlepšit jejich udržení prostřednictvím strategií, jako je například model odstupňovaného předplatného pro ty, kteří chtějí platit méně.

Podle Nispela může být s přechodem ESPN na streamování také více problémů, než se původně předpokládalo. Průzkum společnosti KeyBanc ukazuje, že zájem o sportovní přenosy v lineární televizi je vysoký, ale ochota platit za ně ve streamingu je nižší.
Filmy podle něj nabízejí jen malou úlevu, přičemž strukturální nezájem o kina ve srovnání s obdobím před pandemií pravděpodobně brzdí uvádění filmů společnosti Pixar. Poznamenal, že studiový byznys společnosti Disney v posledních dvou letech prodělával, když nepočítáme film „Avatar: Cesta vody“, a měl by prodělávat i nadále.
Akcie společnosti Disney v předobchodní fázi čtvrtečního obchodování klesly o téměř 0,9 %.
Netflix by mohl dále růst díky možnosti předplatného s reklamou, tvrdí Citi
Netflix
Analytik Jason Bazinet potvrdil své nákupní doporučení a přidal pozitivní sledování katalyzátoru před čtvrtletní zprávou o výsledcích společnosti Netflix, která se očekává v červenci, a poukázal zejména na úspěch reklamní vrstvy. Bazinet rovněž zvýšil cílovou cenu akcií o 100 USD na 500 USD, což nyní znamená potenciální růst o 16,3 %.
„Jsme více optimističtí, pokud jde o pravděpodobný úspěch reklamní vrstvy,“ uvedl ve středečním sdělení klientům.
Akcie společnosti Netflix v předobchodní fázi čtvrtečního obchodování vzrostly o 1,8 %. Akcie letos vzrostly o více než 45 %, když investoři překonali výprodej v roce 2022.
Bazinet nyní očekává, že Netflix získá 82 milionů přírůstků předplatného z levnějšího tarifu s podporou reklamy. To znamená přírůstek příjmů ve výši přibližně 10,6 miliardy dolarů. A je to lepší než dřívější prognóza firmy, která v září 2022 předpokládala 66 milionů.
Úroveň s reklamou stojí 6,99 dolaru měsíčně, takže v době svého uvedení na trh byla o 3 dolary měsíčně levnější než „základní“ tarif, další nejlevnější možnost. Netflix uvedl, že na každou hodinu obsahu bude připadat přibližně čtyři až pět minut reklamy.
Silná očekávání ohledně reklamní úrovně přiměla Bazineta ke zvýšení cílové hodnoty, i když se očekává, že omezení sdílení účtu bez placení navíc – další velká nedávná změna streamovacího giganta – stále přinese jen malý nárůst akcií.

To proto, že firma se domnívala, že pokles příjmů od spotřebitelů, kteří se v důsledku omezení rozhodnou pro levnější tarify s menším počtem souběžných streamů, vyváží případné zisky od lidí, kteří za sdílení účtu skutečně zaplatili. Netflix začal s omezením v USA v květnu poté, co jej na některých mezinárodních trzích provedl na začátku tohoto roku.
Celkově podle něj dává smysl, že obě opatření byla zavedena ve stejnou dobu, protože díky levnější možnosti, kdy je sdílení obtížnější, je celkový dopad pro společnost pozitivní.
Při pohledu na výsledky za druhé čtvrtletí Bazinet uvedl, že vedení by mělo poskytnout smysluplné aktualizace o své reklamní vrstvě vzhledem k tomu, že od jejího spuštění uplynuly celé dva kvartály. Akcie by se podle něj měly pozitivně vyvíjet na základě jakéhokoli optimistického komentáře k zavádění. Čtvrtletním výsledkům by také mělo pomoci omezení sdílení hesel, což by zase mohlo vést k většímu počtu předplatitelů reklam.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky