Jihokorejští výrobci baterií jsou žádaní od USA po Evropu
Největší událost roku v oblasti baterií v Jižní Koreji se proměnila v přehlídku krásy, na níž se představitelé USA, Evropy a Austrálie snažili nalákat investice do svých regionů.
Na konferenci InterBattery, která se konala tento týden, se mezi 420 vystavovateli objevily společnosti LG Energy Solution Ltd., Samsung SDI Co. a SK On Co., a zástupci států a zemí využili příležitosti k intenzivnímu lobbování.
Osm amerických států – včetně Kentucky, Georgie, Severní Karolíny, Tennessee a Indiany – představilo výhody, které mohou korejským firmám nabídnout jako základnu pro nové výrobní závody, včetně nízké daně z příjmu právnických osob, talentovaných inženýrů, integrovaných logistických a dodavatelských řetězců a peněžních pobídek.
„Chceme být nejlepší cenou, nejlepší hodnotou, nejlepšími službami a nejlepší návratností investic,“ řekl Jeff Noel, tajemník kabinetu pro hospodářský rozvoj státu Kentucky, v prezentaci na semináři US EV Battery Forum na konferenci. „Zeptejte se lidí z firem SK a Ford,“ dodal. Kentucky přilákalo část investice společnosti Ford Motor Co. ve výši 11 miliard dolarů do nových závodů na výrobu baterií, a to ve spolupráci se společností SK On.
Tři největší korejští výrobci baterií mají přibližně 20% podíl na celosvětovém trhu, kterému dominují čínské společnosti CATL a BYD. Podle údajů společnosti SNE Research se sídlem v Soulu má společnost LG Energy přibližně 10% podíl na trhu, následuje SK On s 5,6 % a Samsung SDI s 4,2 %.
Zdroj: Bloomberg
Návrh klimatického zákona prezidenta Joea Bidena však nutí americké výrobce automobilů, aby našli spolehlivé dodavatele baterií mimo Čínu, a zajistili tak, že jejich vozidla budou mít nárok na maximální dotaci 7 500 dolarů, a Evropa je následuje.
„Korejské firmy vyrábějící baterie získaly v poslední době téměř 90 % nových objednávek od amerických výrobců automobilů,“ řekl ve svém úvodním projevu na konferenci náměstek korejského ministra obchodu Jang Young-Jin.
Představitelé NAATBatt, obchodního sdružení výrobců baterií v Severní Americe, naléhali na korejské společnosti, aby více investovaly.
„Korejské společnosti, zejména výrobci zařízení, se stále snaží vyvážet výrobky do USA, místo aby stavěly továrny,“ uvedl Fred Lee, spolupředseda technologického výboru OnShoring NAATBatt, během semináře na konferenci. „Ale německé společnosti již do USA přicházejí a japonské firmy mohou kdykoli udělat totéž.“
Podle Leeho musí korejské firmy jednat rychle, aby mohly konkurovat. „Neváhejte“ s investicemi, řekl. „Měli byste si pospíšit.“
Raw materials for battery making are displayed at the booth of Korea Zinc at the InterBattery exhibition in Seoul, South Korea, on Thursday, March 16, 2023. The exhibition will run through March 17. Photographer: Jean Chung/Bloomberg
Mezi evropskými zeměmi se Maďarsko snažilo přilákat obchodníky z Koreje. Tato asijská země vložila v letech 2014 až 2022 do Maďarska 8,2 miliardy eur (8,7 miliardy dolarů), čímž se stala jedním z největších zahraničních investorů v této východoevropské zemi. Společnosti Samsung a SK On mají v zemi závody na výrobu baterií, které dodávají výrobcům automobilů, jako jsou Volkswagen AG a BMW AG.
„Máme velmi konkurenceschopný daňový systém, velmi dobrou logistiku pro obsluhu evropských trhů a vynikající vzdělání,“ řekla Martina Almasi, ředitelka Maďarské agentury pro podporu investic, a poukázala na to, že maďarská sazba daně z příjmu právnických osob je pouze 9 %, zatímco v Koreji je to přibližně 25 %.
Vládní představitelé australských států, které mají bohaté zásoby klíčových nerostných surovin pro výrobu baterií, jako je lithium, hovořili o výhodách svých dodavatelských řetězců baterií. Podle Jessicy Williamsové, úřednice australského ministerstva průmyslu, vědy a zdrojů, projevují korejské společnosti větší zájem o potenciální investice do projektů v oblasti kritických nerostných surovin, protože hledají dodavatele, kteří jim umožní splnit požadavky amerického zákona o klimatu.
Austrálie má dobrou pozici pro přilákání investorů z Koreje a Japonska, protože má vysoké standardy řízení, které jí dávají „obchodní výhodu“, řekl Williams. Poukázala také na to, že Austrálie má s USA dohodu o volném obchodu, což je klíčový předpoklad pro dotace na elektromobily v Bidenově návrhu zákona o klimatu.
Na stánku LG Energy Solution byla ve středu spatřena také nizozemská ministryně obchodu Liesje Schreinemacherová. Předchozí den se setkala s korejským ministrem obchodu Ahn Duk-geunem a podepsali spolu sedm memorand o porozumění v oblastech, jako je zelená mobilita a obnovitelné zdroje energie.
Na konferenci InterBattery, která se konala tento týden, se mezi 420 vystavovateli objevily společnosti LG Energy Solution Ltd., Samsung SDI Co. a SK On Co., a zástupci států a zemí využili příležitosti k intenzivnímu lobbování.Osm amerických států – včetně Kentucky, Georgie, Severní Karolíny, Tennessee a Indiany – představilo výhody, které mohou korejským firmám nabídnout jako základnu pro nové výrobní závody, včetně nízké daně z příjmu právnických osob, talentovaných inženýrů, integrovaných logistických a dodavatelských řetězců a peněžních pobídek.„Chceme být nejlepší cenou, nejlepší hodnotou, nejlepšími službami a nejlepší návratností investic,“ řekl Jeff Noel, tajemník kabinetu pro hospodářský rozvoj státu Kentucky, v prezentaci na semináři US EV Battery Forum na konferenci. „Zeptejte se lidí z firem SK a Ford,“ dodal. Kentucky přilákalo část investice společnosti Ford Motor Co. ve výši 11 miliard dolarů do nových závodů na výrobu baterií, a to ve spolupráci se společností SK On.Tři největší korejští výrobci baterií mají přibližně 20% podíl na celosvětovém trhu, kterému dominují čínské společnosti CATL a BYD. Podle údajů společnosti SNE Research se sídlem v Soulu má společnost LG Energy přibližně 10% podíl na trhu, následuje SK On s 5,6 % a Samsung SDI s 4,2 %.Návrh klimatického zákona prezidenta Joea Bidena však nutí americké výrobce automobilů, aby našli spolehlivé dodavatele baterií mimo Čínu, a zajistili tak, že jejich vozidla budou mít nárok na maximální dotaci 7 500 dolarů, a Evropa je následuje.„Korejské firmy vyrábějící baterie získaly v poslední době téměř 90 % nových objednávek od amerických výrobců automobilů,“ řekl ve svém úvodním projevu na konferenci náměstek korejského ministra obchodu Jang Young-Jin.Představitelé NAATBatt, obchodního sdružení výrobců baterií v Severní Americe, naléhali na korejské společnosti, aby více investovaly.„Korejské společnosti, zejména výrobci zařízení, se stále snaží vyvážet výrobky do USA, místo aby stavěly továrny,“ uvedl Fred Lee, spolupředseda technologického výboru OnShoring NAATBatt, během semináře na konferenci. „Ale německé společnosti již do USA přicházejí a japonské firmy mohou kdykoli udělat totéž.“Podle Leeho musí korejské firmy jednat rychle, aby mohly konkurovat. „Neváhejte“ s investicemi, řekl. „Měli byste si pospíšit.“Mezi evropskými zeměmi se Maďarsko snažilo přilákat obchodníky z Koreje. Tato asijská země vložila v letech 2014 až 2022 do Maďarska 8,2 miliardy eur , čímž se stala jedním z největších zahraničních investorů v této východoevropské zemi. Společnosti Samsung a SK On mají v zemi závody na výrobu baterií, které dodávají výrobcům automobilů, jako jsou Volkswagen AG a BMW AG.„Máme velmi konkurenceschopný daňový systém, velmi dobrou logistiku pro obsluhu evropských trhů a vynikající vzdělání,“ řekla Martina Almasi, ředitelka Maďarské agentury pro podporu investic, a poukázala na to, že maďarská sazba daně z příjmu právnických osob je pouze 9 %, zatímco v Koreji je to přibližně 25 %.Vládní představitelé australských států, které mají bohaté zásoby klíčových nerostných surovin pro výrobu baterií, jako je lithium, hovořili o výhodách svých dodavatelských řetězců baterií. Podle Jessicy Williamsové, úřednice australského ministerstva průmyslu, vědy a zdrojů, projevují korejské společnosti větší zájem o potenciální investice do projektů v oblasti kritických nerostných surovin, protože hledají dodavatele, kteří jim umožní splnit požadavky amerického zákona o klimatu.Austrálie má dobrou pozici pro přilákání investorů z Koreje a Japonska, protože má vysoké standardy řízení, které jí dávají „obchodní výhodu“, řekl Williams. Poukázala také na to, že Austrálie má s USA dohodu o volném obchodu, což je klíčový předpoklad pro dotace na elektromobily v Bidenově návrhu zákona o klimatu.Na stánku LG Energy Solution byla ve středu spatřena také nizozemská ministryně obchodu Liesje Schreinemacherová. Předchozí den se setkala s korejským ministrem obchodu Ahn Duk-geunem a podepsali spolu sedm memorand o porozumění v oblastech, jako je zelená mobilita a obnovitelné zdroje energie.